Pillars of Eternity [PC]

Pillars of Eternity to gra z gatunku cRPG stworzona przez studio Obsidian Entertainment. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który razem z dołączanymi do drużyny postaciami niezależnymi przemierza rozległy, fantastyczny świat. Produkcja powstała przy wsparciu finansowym społeczności skupionej wokół platformy Kickstarter, a w prace zaangażowani zostali m.in. twórcy serii Baldur's Gate, Icewind Dale oraz Fallout. Alias: Project Eternity.

wersja językowa:
polska i angielska

Pillars of Eternity data premiery gry na PC:

26 marca 2015 ( światowa data premiery )

26 marca 2015 ( data wydania w Polsce )

26 marca 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do Pillars of Eternity:

Tyranny
Sword Coast Legends
Planescape Torment

RPG, fantasy, widok izometryczny, Kickstarter, klasyczne RPG

Pillars of Eternity jest pierwszą, całkowicie niezależną produkcją w dorobku studia Obsidian Entertainment. Deweloperzy postanowili wykorzystać doświadczenie zdobyte jeszcze w Black Isle Studios i przygotować grę cRPG łączącą najlepsze cechy takich klasyków gatunku jak Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment czy Fallout. W pracach nad projektem brali udział m.in. Tim Cain (Fallout, Arcanum, Temple of Elemental Evil), Josh Sawyer (Icewind Dale i Icewind Dale II, Fallout: New Vegas), Scott Everts (Fallout, Planescape: Torment, Icewind Dale, Icewind Dale II, Fallout: New Vegas), Brian Menze (Planescape: Torment) oraz Dan Spitzley (Planescape: Torment).

Akcja Pillars of Eternity osadzona została w rozległym świecie fantasy zamieszkiwanym przez reprezentantów wielu różnych ras i o wielu różnych wyznaniach. Co ciekawe, pomimo silnie zaakcentowanych wątków fantasy w grze nie zabrakło obecności broni palnej, wykorzystywanej przez drużynę i wrogów w rozgrywanych walkach. Na świat gry składa się w sumie kilkadziesiąt bardzo zróżnicowanych lokacji. Są to między innymi tereny leśne, rozległe lochy czy pradawne ruiny, w których na drużynę czyhają liczne niebezpieczeństwa. Dużo czasu spędzamy także na zwiedzaniu znajdujących się w grze miast, m.in. składającej się z kilku dużych dystryktów Zatoki Buntu. Podczas wędrówek główny bohater napotyka wiele postaci niezależnych, które mogą zlecać mu zadania do wykonania, a w niektórych przypadkach także dołączyć do prowadzonej przez niego drużyny. Gra wyróżnia się sporą dowolnością w wyborze naszej ścieżki – sami zdecydujemy, czy chcemy dyplomatycznie przekonać przeciwnika w rozmowie, potajemnie zakraść się, czy otwarcie zaatakować. Wizytówką Pillars of Eternity są też „oskryptowane interakcje” - w momentach odbiegających od standardowych rozwiązań jak walka i dialog przenosi nas na osobny ekran z zarysem sytuacji i różnorakimi opcjami do wyboru.

Rozgrywka bazuje na klasycznych dla gatunku cRPG rozwiązaniach. Twórcy zdecydowali się zastosować system walki w czasie rzeczywistym z opcją aktywnej pauzy, która pozwala graczom zatrzymać upływ czasu, by dokładnie zaplanować akcje podejmowane przez członków drużyny. Nie zabrakło również systemu rozwoju postaci w oparciu o zdobywane w trakcie gry doświadczenie, a także sporego asortymentu broni, zbroi oraz przedmiotów, które można kupić, znaleźć lub zdobyć.

Unikalnym elementem Pillars of Eternity jest możliwość zarządzania własną twierdzą, do której docieramy po raz pierwszy po spędzeniu z grą kilku godzin. Możemy przede wszystkim zająć się kompleksowym remontem twierdzy, podnosząc dzięki temu jej właściwości obronne czy zwiększając jej prestiż. W miarę rozbudowywania warowni dostępne stają się nowe questy czy pojawiają się w niej nowi handlarze. Z twierdzą powiązanych jest także wiele dodatkowych zdarzeń - możemy zsyłać pojmanych wrogów do lochu, przyjmować delegacje czy wysyłać swoich podwładnych na drobne misje.

Oprawa wizualna Project Eternity nawiązuje do klasyków gatunku. Wydarzenia na ekranie ukazane są w rzucie izometrycznym, charakterystycznym dla gier cRPG z przełomu XX i XXI wieku (np. saga Baldur's Gate oraz Icewind Dale). Tytuł ten na tle klasycznych RPG-ów wyróżnia się jednak szeregiem dodatkowych efektów graficznych, m.in. ognia czy towarzyszących rzucaniu zaklęć.

Tryb gry: single player  
Ocena gry 8.8 / 10 na podstawie 1941 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.0 / 10 na podstawie 2369 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Intel Core i5 2400 3.10 GHz/AMD Phenom II X6 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 570/Radeon HD 7700 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows Vista/7/8
Minimalne: Intel Core i3 2100T 2.5 GHz/AMD Phenom II X3 2.8 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9600 GT/Radeon HD 4850 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows Vista/7/8

Recenzja gry Pillars of Eternity - wybitnego RPG, opus magnum Obsidianu

Recenzja gry Pillars of Eternity - wybitnego RPG, opus magnum Obsidianu (PC)

"Pillars of Eternity w ogóle zachęca do mocniejszego kombinowania z atrybutami, a decyzje podjęte na ekranie kreacji bohatera odbijają się echem przez całą rozgrywkę. Mniej za to tu kombinowania przy rozwoju postaci, pewne parametry przyrastają automatycznie z poziomu na poziom, wybieramy natomiast specjalne cechy i atuty, które pozwalają wyspecjalizować się w używaniu konkretnego oręża czy zwiększyć odporność na pewien typ obrażeń. Niektóre klasy (wojownik) są przy tym niezwykle łatwe do prowadzenia, inne (jak enigmatyk) wymagają przemyślanego doboru talentów i umiejętności, by stworzyć z nich skuteczną maszynę do zabijania. W końcu Pillars of Eternity stoi również walką."  więcej

Pillars of Eternity - rzecz o świecie oraz miastach rodem z Baldur's Gate

Pillars of Eternity - rzecz o świecie oraz miastach rodem z Baldur's Gate [14:05]

Filary Wieczności filarem gatunku RPG. Zapraszamy na kolejny materiał z gry Pillars of Eternity. Pokażemy w nim bardziej zaawansowany etap gry, w którym zwiedzamy miasto, wykonujemy zadania oraz udajemy się w dzicz. Opowiemy również co nie co o spójności świata gry oraz o tym jaki jest jego rozmwiar.

2:57

Video Pillars of Eternity

update 3.0

1:36

Video Pillars of Eternity

zwiastun preorderu

1:55

Video Pillars of Eternity

zwiastun rozgrywki

Clash of Swords

Clash of Swords

Zagraj za Darmo!

Dragon Knight

Dragon Knight

Zagraj za Darmo!

The Incredible Adventures of Van Helsing II - PC - 11,90 zł

promocja

PC 11,90 zł

Might & Magic X: Legacy - PC - 79,90 zł

kup w sklepie

PC 79,90 zł

World of Warcraft: Legion - PC - 148,90 zł

kup w sklepie

PC 148,90 zł

Komentarze Czytelników (1261)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
04.12.2015 22:17
odpowiedz
strelnikov
77
Senator

no dobra czas na nocna sesję PoE :) Jakis potwor oponowal swiatynie Hylei więc muszę przeciwdziałać:)

09.12.2015 06:11
odpowiedz
strelnikov
77
Senator

no nie jest dobrze, praktycznie koncze grę (co gorsza sama gra informuje, że to już koniec co mnie raczej niepozytywnie zaskoczylo - chodzi mi o opis save'a "tuż przed zakończeniem gry") i zauważyłem, że ciekawa fabula została przedstawiona w "ograniczonym bardzo zakresie", innymi slowy wychodzi "niskobudżetowość" produkcji. Nic to - jakby nie patrzeć jedna z ciekawszych pozycji - zabiłem Thaosa (a raczej jego ciało i wymazałem wspomnienia z jego duszy wiec byłem bardzo laskawy:) i stoje przed engwitanską maszyna aby podjąć finalna decyzje kończącą - jak domniemam - przygodę. Coś mi się zdaje, że to moja ostatnia decyzja charakterem, którym gram, oczywiście jeśli "widząca / widzący" nie może odrodzić się w kolejnym / innym wcieleniu (a jak wiemy może wiec coż - do następnego razu:)

13.12.2015 07:09
odpowiedz
SethDark
22
Chorąży

Jakieś porady co do ułatwienia sobie rozgrywki? Ta gra jest dla mnie stanowczo zbyt trudna a bardzo zależy mi na jej przejściu, ponieważ jestem fabularnym fetyszystą :P Poza tym, cała otoczka mi się podoba, lubię czytać opisy itp, ale stanowczo zbyt trudno mi się gra. Zacząłem na normalnym poziomie, teraz zmieniłem na łatwy i dalej jest to samo :o Może i lubię dialogi, ale po prowadzeniu 10 minutowej rozmowy z tym drugim Widzącym pod twierdzą (nie mam pamięci do imion), zatłukł mnie tam niemiłosiernie, pomimo, że miałem 6 członków w drużynie. Jest to zniechęcające, pomimo najszczerszych chęci zagłębienia się w świat tej gry. Używam tych wszystkich umiejętności które się po walce resetują, niezbyt chcę używać tych które resetują się dopiero po odpoczynku, jednak przeważnie wyprztykuje się z nich wszystkich po pierwszej lepszej walce. Staram się jakoś focusować magami, tank zawsze chodzi przodem, chociaż mój healer i tak nie nadąża go leczyć bo ginie po 2 sek. walki, nie mówiąc o duszkach które wchodzą w środek całej drużyny i tłuką słabsze jednostki.

14.12.2015 15:53
odpowiedz
KUBAA@^
17
Chorąży

@SethDark

Na poczatku zawsze jest trudno,ja jak w 2 osoby wszedlem do Swiatyni Eothasa to mialem ochote nie grac ,bo mnie upiory zabijaly szybciutko

grunt to zebrac te 5 ,6 osob

Ja mialem taki sklad i walczylo mi sie swietnie

2x Tank
Barbarzynca ,i Paladyn( wazne bo ma umiejetnosc Nakladania rak)

1x wojownik,i 1x MNICH, ustawieni zaraz za tankami(najlepsza postac do walki w grze) to co robi z szybki ciosami to niesamowite ,tylko musi mic duzo ZRECZNOSCI nawet na maxa
z tylu

1kaplan ,lecznie i oslabianie wrogów

1 mag ,czary i lecznie
----------------------------------
Z tym skladem gre przeszedlem na trudnym majac jednynie problemy ze smokiem

grunt to miec z przodu x2 tank ktorzy trzymaja wrogow,i wojownika ,mnicha od typowej walki

kluczowy jest tez kaplan,ktorego od razu ustaw w szeregu troche dalej niz tanki i wojownicy ,nim dawaj zamęt ,oszolomneie,skamienie wrogów od razu jak potyczka sie zaczyna+ w dalejsze czesci walki lecz i wpsomagaj innych

no i mag ,tu tak samo -odsun go od walczacych i rzucaj co masz,plomienie,pociski,daj mu duzą moc i pancerz byle nie ciezki,bo on musi czary rzucac szybko!rozwijaj mu tez moc zeby czary dawaly duzy damage !

generalnie na poczatku tez mialem problemy w walce,ale pozniej jak na spokojnie opracowalem system walki to jest duzo latwiej.

Sam napewno tez to zrobisz ,ja jedynie pokazalem swoj system ,badz co badz dla mnie super:)
pzdr

27.12.2015 19:41
odpowiedz
gregory070707
1
Junior

z opisu przypomina mi trochę dragon age, który bardzo mi się podobał, więc jak tylko zdobędę nowy sprzęt -będzie to jedna z moich obowiązkowych pozycji :)

04.01.2016 11:31
odpowiedz
Rumcykcyk
23
Konsul

Zagram jak wyjdzie całość, teraz dodatek w styczniu i biorę się za granie. Brakuje mi trochę DLC albo innych dodatków żeby rozbudowywać PoE o nowe tereny, potworki, itemy itd.

05.01.2016 18:16
odpowiedz
Suchar211
2
Junior

Nie wiem, coś nie potrafię złapać bakcyla. Grafika niby ładna, ale animacje ruchu i efekty czarów mizerne. Same walki są szybkie, zanim coś się zacznie, to już się kończy. Ech.. a misję? Na razie się po prostu nudzę.
Ale dotąd grałem relatywnie niewiele. Dam jeszcze szansę, może zmienię zdanie.

08.01.2016 21:38
odpowiedz
Adexx
54
Konsul

Walki szybkie ? to nie graj na Easy xD na wysokim jak masz zwiększoną ilość przeciwników do tego walki poważniejsze zaczynają się dopiero od zamku w 1 akcie. Nie mówię już o bezkresnych ścieżkach no i dodatku ja ogrywam tytuł po raz 3 tym razem z dodatkiem i gra się miodnie, osobiście zrezygnowałem z maga na rzecz pieśniarki jedyny ranged u mnie to Łowca i kapłan reszta mele i mele ranged z piką xD jeszcze nie testowałem druida w ekipie ale i na niego czas przyjdzie

10.01.2016 16:30
odpowiedz
L1Ender
33
Anty_ISLAM
7.5

Zdecydowanie nie mogę się zgodzić ze gra zasługuję na ocenę wyższą niż 7,5, owszem wizualizacja i tekstury i ogólny klimat gry jak najbardziej pozytywnie, lecz gra jako całość nie przemówiła do mnie jakoś, może ze względu fabuły która nie przypadła mi do gustu. Max dla mnie to 7.5

28.01.2016 00:21
odpowiedz
ErzaScarlet
17
Chorąży
7.5

Trzy razy podchodziłem do tej gry parę godzin grania i już mi się nie chciało gierka przeciętna

28.01.2016 16:49
1
odpowiedz
Iselor (Łódź)
84
Generał

Jeśli ta gra jest przeciętna to jakie erpegi są dobre?

To jest jeden z 10 najlepszych cRPG ever. Obok takich gier jak Vampire the Masquarade: Bloodlines, Might and Magic VI: Mandate of Heaven, Might and Magic VII: Za Krew i Honor, Planescape Torment, Baldurs gate 2, Arcanum czy Morrowind.

29.01.2016 11:06
odpowiedz
muhabor
144
Zielony

Dobrze powiedziane Iselor! to znaczy dobrze napisane

31.01.2016 15:28
odpowiedz
Sewan
14
Centurion
9.5

Tytuł genialny. Wciąga, ma fajną fabułę, ciekawe misje poboczne i dobrze zaprojektowane lokacje. I pomyśleć, że gra powstała dzięki składce graczy na Kickstarze. Jedyny minus to szybko idąca końcówka.

31.01.2016 19:34
2
odpowiedz
niesmiertelny21
27
Pretorianin
9.5

W pełni zgadzam się z recenzją pana redaktora Gambrinusa. Ta gra to po prostu klasyka w pełnym tego słowa znaczeniu. I co najważniejsze, bez głupich wypełniaczy w stylu (depresyjnych) znaków zapytania z W3 czy odłamków z DA:I. Po prostu stara szkoła tworzenia gier. Wielkie brawa i gratulacje dla Obsidianu

19.02.2016 23:55
odpowiedz
MP-ror
100
Generał

Przemiłe zaskoczenie!
Zrobiłem trzy podejścia do tej gry. Dwa bardzo krótkie i kilka godzin dzisiaj. Przy dwóch pierwszych podejściach nakręciłem się nosem - a że jak to wygląda, a że jakie to wszystko archaiczne, a że co taka gra robi w XXI wieku, a że ja w to grał nie będę.
Dzisiaj jednak odpaliłem po raz trzeci, z drugim dodatkiem. Jakoś zacisnąłem zęby na początkowy efekt odpychający, jak przy poprzednich razach. I wciągnęło mnie jak w bagno. Efekt jest taki, że jutro zacznę od nowa, bo grałem nieco niedbale a już wiem, że jest to gra, z której chcę wycisnąć wszystko :)
Pod tą pozornie prostacką formą, kryje się gra-perełka. Pod względem fabuły, dialogów, możliwości. Kurcze ile ja bym dał, by zagrać w coś tak dopracowanego ale ze współczesną grafą i współczesnymi rozwiązaniami interfejsowymi. Czy ktoś zrobi kiedyś taką grę?
Pod takim wrażeniem jestem, że dałbym teraz dychę w ocenie ale powstrzymam się do zakończenia.

02.03.2016 21:27
-6
odpowiedz
2 odpowiedzi
BracoForOne
8
Konsul
4.5

takie tam gówienko

03.03.2016 00:40
-2
odpowiedz
Włodek18
31
Centurion

ZA. DUŻO. TEKSTU. To jest najcięższa wada tej gry. W pewnym momencie przewijałem już wszelkie dialogi (poza najważniejszymi), bo nie mogłem już patrzeć na te ściany przepełnione liryką. Pieprzenia jest tak dużo, że ciężko pośród tego wszystkiego wychwycić interesujące rzeczy związane z fabułą. Gra ma jeszcze kilka innych minusów, np. słaba umiejętność odnajdywania drogi przez towarzyszy w trakcie walki, czy mało satysfakcjonujące wybory i zakończenie. Mimo wszystko jest okej. 8/10

post wyedytowany przez Włodek18 2016-03-03 00:40:56
03.03.2016 09:50
odpowiedz
elathir
11
Konsul
9.5

A więc, dopiero parę dni temu miałem czas usiąść do tej produkcji, i jak na razie jestem zachwycony :) Co prawda nie ograłem jeszcze bardzo dużo, o tyle co dotarłem do Zatoki Buntu, ale gra mi zdecydowanie przypadła do gustu.

Towarzysze sprawiają wrażenie całkiem interesujących a nie marionetek
Walka trochę chaotyczne (za to -0,5 punktu) ale satysfakcjonująca
Wykonanie świetne (nie doświadczyłem bugów, a oprawa jest przyjemna i czytelna)
Fabularnie, jeszcze nie wiem, ale questy poboczne są dobrze wykonany z kilkoma ścieżkami
Dialogi, mnóstwo, często ciekawe, dużo ciekawego tekstu opisowego, choć faktycznie grając wieczorem często niestety przewijam opisy dusz. Z wad dialogów, często nasze opcje dialogowe są kosmetyczne, nie zmieniają nawet minimalnie odpowiedzi NPC'ków.

Ogólnie gra mi się naprawdę przyjemnie, przyjemniej nawet niż w Divinity Orginal Sin, z jednym ale, w D:OS ta turowa walka jest dla mnie po prostu fenomenalna i wyprzedza tą z PE. W ogóle walka w D:OS jest dla mnie absolutnym mistrzostwem, podczas gdy w PE jest po prostu dobra, ot taka jaka być powinna.

07.03.2016 21:26
odpowiedz
Januszjt
104
Konsul

mam problem
nastał czas na dodatek i ..
w lokacjach innych niż Krzepa ciągle jestem w stanie walki
jest jakiś sposób zakończyć wygraną potyczkę ?

01.04.2016 01:56
odpowiedz
KUBAA@^
17
Chorąży

Ludzie ...zarzuty ze w grze jest za duzo textu ,mozna porównac do tego ze np w Terminatorze czy w filamach z Brucem Lee jest za duzo walki.Kto tego nie rozumie ,niechaj wroci do levelovia 70 poziomu w Diablo....

01.04.2016 14:34
-2
odpowiedz
Predi2222
81
CROCHAX velox

to chyba nie gra dla mnie, tyle tekstu do czytania to już dawno w grach nie widziałem, w praktyce pół gry schodzi na wertowaniu tekstu, drugie pół na przechodzeniu przez poziomy i bieganiu a reszta to walka.
Do tego postacie ciągle trzeba pilnować, wskazywać żeby zaklęć używały na tym czy tamtym wrogu.

Postacie jakieś takie bez polotu, mało interesujące historie ( prócz tej akuszerki).

28.04.2016 15:19
-1
odpowiedz
Tuthrick
11
Chorąży

Za dużo tekstu, a reszta to bieganie i walka? To czego tej grze brakuje, kółka zamiast opcji dialogowych? Postaci trzeba pilnować, bo gra nie przechodzi się sama. Na tym polega gameplay, żeby kontrolować postaci.

Gra zdecydowanie dla tych, co preferują konkretny styl cRPGów, szczególnie ten z lat 90. Osobiście od tamtego czasu czekałem na taki tytuł i się w dużej mierze nie zawiodłem. Jedynie do mechaniki walk mogę się przyczepić (np. tzw. ataki okazyjne ograniczające manewrowanie i nieskończona ilość zaklęć przeciwników).

16.06.2016 12:38
2
odpowiedz
szczypiorofixpw
38
Pretorianin

@Predi2222: ale w tej grze właśnie o to chodzi. Może spróbuj pograć w coś prostego na konsoli? Tam z reguły nie trzeba nic czytać, wystarczy wcisnąć lewy analog w górę i co jakiś czas któryś z przycisków i tyle.

16.06.2016 15:49
odpowiedz
A.l.e.X
90
Alekde

Predi2222 - dlatego dla jednych jest PoE, a dla drugich Mass Effect III i kółeczko z kolorami, a nawet opcja gry samogadającej.

20.06.2016 23:58
odpowiedz
AntyGimb
19
Generał

Koleś u góry daje 7,5/10 czyli ocenia grę na DOBRY z PLUSEM, a pisze, że gra nie przypadła mu do gustu... Ja pierdole :D!

post wyedytowany przez AntyGimb 2016-06-20 23:59:18
03.07.2016 05:25
odpowiedz
joe1chip
0
Legionista

Niech to wyjdzie na konsolę. Oddałbym przereklamowanego Wiedźmina 3 za tą grę.

08.07.2016 15:12
odpowiedz
Barthez x
118
vel barth89

Gra jest już dobry rok (niebawem półtora) po premierze, a pudełkowa wersja wciąż trzyma cenę. Jak myślicie, na jesień można się spodziewać jakiegoś wydania w tańszej serii?

25.07.2016 11:40
odpowiedz
1 odpowiedź
Zawodowiec_M
63
Pretorianin
9.5

Przeszedłem całą grę z dwoma dodatkami, zajęło mi to 86 godzin. Wynik robi wrażenie. Co ciekawe niemal w ogóle nie wczytywałem zapisu, czasami, żeby zobaczyć reakcje na moje inne wybory. Ogólnie to gra miodna, bardzo dobra, tego brakowało. Szkoda, że Obsidian nie postawił tej gry w D&D i w Ferelden, tylko tworzy nowy świat, mitologię itp. Z początku natłok nowych informacji bardzo przytłacza. No i gra ma dość spore wymagania. Śmiejecie się? Walka na bagnach z 2 smokami i obstawą kontra drużyna z czaromiotami. Nawet na niezłym sprzęcie chrupało do 25-30 klatek. Jedyne czego mi brakowało to dubbing, wtedy czułbym się jak w podstawówce, kiedy odkrywałem Wrota Baldura.

26.07.2016 15:46
odpowiedz
Zawodowiec_M
63
Pretorianin

Akurat grałem na tym ostatnim poziomie ze zwiększoną liczbą potworów. Po początkowych problemach nauczyłem się po prostu ogarniać tą grę :) No i zaliczyłem to dopiero pod koniec gry.

26.07.2016 22:24
odpowiedz
Zawodowiec_M
63
Pretorianin

Swoją drogą zagrałbym w Wiedzmina na tym silniku i w tej mechanice. Saga to przecież opowieść o drużynie. Byłoby ciekawie :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze