Pillars of Eternity PC

Project Eternity

Pillars of Eternity to gra z gatunku cRPG stworzona przez studio Obsidian Entertainment. Gracz kieruje poczynaniami bohatera, który razem z dołączanymi do drużyny postaciami niezależnymi przemierza rozległy, fantastyczny świat. Produkcja powstała przy wsparciu finansowym społeczności skupionej wokół platformy Kickstarter, a w prace zaangażowani zostali m.in. twórcy serii Baldur's Gate, Icewind Dale oraz Fallout.

RPG, fantasy, widok izometryczny, Kickstarter, klasyczne RPG.

Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297191Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297190Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297189Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297188Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297187Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297186Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297185Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297184Pillars of Eternity - screen - 2015-03-26 - 297183

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Pillars of Eternity | PC

26marca2015

26marca2015

premiera PL

PC Windows
Okładka Pillars of Eternity (PC)
Pillars of Eternity

Pillars of Eternity jest pierwszą, całkowicie niezależną produkcją w dorobku studia Obsidian Entertainment. Deweloperzy postanowili wykorzystać doświadczenie zdobyte jeszcze w Black Isle Studios i przygotować grę cRPG łączącą najlepsze cechy takich klasyków gatunku jak Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape Torment czy Fallout. W pracach nad projektem brali udział m.in. Tim Cain (Fallout, Arcanum, Temple of Elemental Evil), Josh Sawyer (Icewind Dale i Icewind Dale II, Fallout: New Vegas), Scott Everts (Fallout, Planescape: Torment, Icewind Dale, Icewind Dale II, Fallout: New Vegas), Brian Menze (Planescape: Torment) oraz Dan Spitzley (Planescape: Torment).

Akcja Pillars of Eternity osadzona została w rozległym świecie fantasy zamieszkiwanym przez reprezentantów wielu różnych ras i o wielu różnych wyznaniach. Co ciekawe, pomimo silnie zaakcentowanych wątków fantasy w grze nie zabrakło obecności broni palnej, wykorzystywanej przez drużynę i wrogów w rozgrywanych walkach. Na świat gry składa się w sumie kilkadziesiąt bardzo zróżnicowanych lokacji. Są to między innymi tereny leśne, rozległe lochy czy pradawne ruiny, w których na drużynę czyhają liczne niebezpieczeństwa. Dużo czasu spędzamy także na zwiedzaniu znajdujących się w grze miast, m.in. składającej się z kilku dużych dystryktów Zatoki Buntu. Podczas wędrówek główny bohater napotyka wiele postaci niezależnych, które mogą zlecać mu zadania do wykonania, a w niektórych przypadkach także dołączyć do prowadzonej przez niego drużyny. Gra wyróżnia się sporą dowolnością w wyborze naszej ścieżki – sami zdecydujemy, czy chcemy dyplomatycznie przekonać przeciwnika w rozmowie, potajemnie zakraść się, czy otwarcie zaatakować. Wizytówką Pillars of Eternity są też „oskryptowane interakcje” - w momentach odbiegających od standardowych rozwiązań jak walka i dialog przenosi nas na osobny ekran z zarysem sytuacji i różnorakimi opcjami do wyboru.

Rozgrywka bazuje na klasycznych dla gatunku cRPG rozwiązaniach. Twórcy zdecydowali się zastosować system walki w czasie rzeczywistym z opcją aktywnej pauzy, która pozwala graczom zatrzymać upływ czasu, by dokładnie zaplanować akcje podejmowane przez członków drużyny. Nie zabrakło również systemu rozwoju postaci w oparciu o zdobywane w trakcie gry doświadczenie, a także sporego asortymentu broni, zbroi oraz przedmiotów, które można kupić, znaleźć lub zdobyć.

Unikalnym elementem Pillars of Eternity jest możliwość zarządzania własną twierdzą, do której docieramy po raz pierwszy po spędzeniu z grą kilku godzin. Możemy przede wszystkim zająć się kompleksowym remontem twierdzy, podnosząc dzięki temu jej właściwości obronne czy zwiększając jej prestiż. W miarę rozbudowywania warowni dostępne stają się nowe questy czy pojawiają się w niej nowi handlarze. Z twierdzą powiązanych jest także wiele dodatkowych zdarzeń - możemy zsyłać pojmanych wrogów do lochu, przyjmować delegacje czy wysyłać swoich podwładnych na drobne misje.

Oprawa wizualna Project Eternity nawiązuje do klasyków gatunku. Wydarzenia na ekranie ukazane są w rzucie izometrycznym, charakterystycznym dla gier cRPG z przełomu XX i XXI wieku (np. saga Baldur's Gate oraz Icewind Dale). Tytuł ten na tle klasycznych RPG-ów wyróżnia się jednak szeregiem dodatkowych efektów graficznych, m.in. ognia czy towarzyszących rzucaniu zaklęć.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8.8 / 10 na podstawie 2055 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.0 / 10 na podstawie 2369 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 139,90 PLN

Gry podobne do Pillars of Eternity

Klasyfikacja PEGI Pillars of Eternity

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Pillars of Eternity

Rekomendowane: Intel Core i5 2400 3.10 GHz/AMD Phenom II X6 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 570/Radeon HD 7700 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows Vista/7/8
Minimalne: Intel Core i3 2100T 2.5 GHz/AMD Phenom II X3 2.8 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 9600 GT/Radeon HD 4850 lub lepsza, 20 GB HDD, Windows Vista/7/8

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL502VM

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 6300HQ
Pamieć: 8 GB DDR4 2133MHz SDRAM, 1 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 16 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1060 z GDDR5, 3GB/6GB VRAM
Wyświetlacz: 15.6"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 60Hz przeciwodblaskowa z 72% NTSC z G-Sync | 15.6"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 60Hz przeciwodblaskowa z 72% NTSC z G-Sync z WideView Technology
Magazyn danych: SSD - 128GB/256GB/512GB SATA3 SSD | SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Pillars of Eternity - rzecz o świecie oraz miastach rodem z Baldur's Gate

Pillars of Eternity - rzecz o świecie oraz miastach rodem z Baldur's Gate [14:05]

Filary Wieczności filarem gatunku RPG. Zapraszamy na kolejny materiał z gry Pillars of Eternity. Pokażemy w nim bardziej zaawansowany etap gry, w którym zwiedzamy miasto, wykonujemy zadania oraz udajemy się w dzicz. Opowiemy również co nie co o spójności świata gry oraz o tym jaki jest jego rozmwiar.

2:57
update 3.0

PC

2:5730 grudnia 1899

1:36
zwiastun preorderu

PC

1:3630 grudnia 1899

1:39
zwiastun na premierę

PC

1:3930 grudnia 1899

Recenzja gry Pillars of Eternity - wybitnego RPG, opus magnum Obsidianu

Recenzja 26 marca 2015, 13:53

Pillars of Eternity w ogóle zachęca do mocniejszego kombinowania z atrybutami, a decyzje podjęte na ekranie kreacji bohatera odbijają się echem przez całą rozgrywkę. Mniej za to tu kombinowania przy rozwoju postaci, pewne parametry przyrastają automatycznie z poziomu na poziom, wybieramy natomiast specjalne cechy i atuty, które pozwalają wyspecjalizować się w używaniu konkretnego oręża czy zwiększyć odporność na pewien typ obrażeń. Niektóre klasy (wojownik) są przy tym niezwykle łatwe do prowadzenia, inne (jak enigmatyk) wymagają przemyślanego doboru talentów i umiejętności, by stworzyć z nich skuteczną maszynę do zabijania. W końcu Pillars of Eternity stoi również walką.

Komentarze Czytelników (1273)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
04.01.2016 11:31
odpowiedz
Rumcykcyk
27
Pan Kopiuj Wklej

Zagram jak wyjdzie całość, teraz dodatek w styczniu i biorę się za granie. Brakuje mi trochę DLC albo innych dodatków żeby rozbudowywać PoE o nowe tereny, potworki, itemy itd.

05.01.2016 18:16
odpowiedz
Suchar211
2
Junior

Nie wiem, coś nie potrafię złapać bakcyla. Grafika niby ładna, ale animacje ruchu i efekty czarów mizerne. Same walki są szybkie, zanim coś się zacznie, to już się kończy. Ech.. a misję? Na razie się po prostu nudzę.
Ale dotąd grałem relatywnie niewiele. Dam jeszcze szansę, może zmienię zdanie.

08.01.2016 21:38
odpowiedz
Adexx
58
Generał

Walki szybkie ? to nie graj na Easy xD na wysokim jak masz zwiększoną ilość przeciwników do tego walki poważniejsze zaczynają się dopiero od zamku w 1 akcie. Nie mówię już o bezkresnych ścieżkach no i dodatku ja ogrywam tytuł po raz 3 tym razem z dodatkiem i gra się miodnie, osobiście zrezygnowałem z maga na rzecz pieśniarki jedyny ranged u mnie to Łowca i kapłan reszta mele i mele ranged z piką xD jeszcze nie testowałem druida w ekipie ale i na niego czas przyjdzie

10.01.2016 16:30
1
odpowiedz
L1Ender
37
Anty_ISLAM
7.5

Zdecydowanie nie mogę się zgodzić ze gra zasługuję na ocenę wyższą niż 7,5, owszem wizualizacja i tekstury i ogólny klimat gry jak najbardziej pozytywnie, lecz gra jako całość nie przemówiła do mnie jakoś, może ze względu fabuły która nie przypadła mi do gustu. Max dla mnie to 7.5

28.01.2016 00:21
1
odpowiedz
ErzaScarlet
20
Chorąży
7.5

Trzy razy podchodziłem do tej gry parę godzin grania i już mi się nie chciało gierka przeciętna

28.01.2016 16:49
1
odpowiedz
Iselor (Łódź)
88
Generał

Jeśli ta gra jest przeciętna to jakie erpegi są dobre?

To jest jeden z 10 najlepszych cRPG ever. Obok takich gier jak Vampire the Masquarade: Bloodlines, Might and Magic VI: Mandate of Heaven, Might and Magic VII: Za Krew i Honor, Planescape Torment, Baldurs gate 2, Arcanum czy Morrowind.

29.01.2016 11:06
odpowiedz
muhabor
145
Zielony

Dobrze powiedziane Iselor! to znaczy dobrze napisane

31.01.2016 15:28
odpowiedz
Sewan
18
Pretorianin
9.5

Tytuł genialny. Wciąga, ma fajną fabułę, ciekawe misje poboczne i dobrze zaprojektowane lokacje. I pomyśleć, że gra powstała dzięki składce graczy na Kickstarze. Jedyny minus to szybko idąca końcówka.

31.01.2016 19:34
3
odpowiedz
niesmiertelny21
31
Pretorianin
9.5

W pełni zgadzam się z recenzją pana redaktora Gambrinusa. Ta gra to po prostu klasyka w pełnym tego słowa znaczeniu. I co najważniejsze, bez głupich wypełniaczy w stylu (depresyjnych) znaków zapytania z W3 czy odłamków z DA:I. Po prostu stara szkoła tworzenia gier. Wielkie brawa i gratulacje dla Obsidianu

19.02.2016 23:55
1
odpowiedz
MP-ror
103
Generał

Przemiłe zaskoczenie!
Zrobiłem trzy podejścia do tej gry. Dwa bardzo krótkie i kilka godzin dzisiaj. Przy dwóch pierwszych podejściach nakręciłem się nosem - a że jak to wygląda, a że jakie to wszystko archaiczne, a że co taka gra robi w XXI wieku, a że ja w to grał nie będę.
Dzisiaj jednak odpaliłem po raz trzeci, z drugim dodatkiem. Jakoś zacisnąłem zęby na początkowy efekt odpychający, jak przy poprzednich razach. I wciągnęło mnie jak w bagno. Efekt jest taki, że jutro zacznę od nowa, bo grałem nieco niedbale a już wiem, że jest to gra, z której chcę wycisnąć wszystko :)
Pod tą pozornie prostacką formą, kryje się gra-perełka. Pod względem fabuły, dialogów, możliwości. Kurcze ile ja bym dał, by zagrać w coś tak dopracowanego ale ze współczesną grafą i współczesnymi rozwiązaniami interfejsowymi. Czy ktoś zrobi kiedyś taką grę?
Pod takim wrażeniem jestem, że dałbym teraz dychę w ocenie ale powstrzymam się do zakończenia.

02.03.2016 21:27
-11
odpowiedz
2 odpowiedzi
BracoForOne
8
Konsul
4.5

takie tam gówienko

03.03.2016 00:40
odpowiedz
Włodek18
31
Centurion

ZA. DUŻO. TEKSTU. To jest najcięższa wada tej gry. W pewnym momencie przewijałem już wszelkie dialogi (poza najważniejszymi), bo nie mogłem już patrzeć na te ściany przepełnione liryką. Pieprzenia jest tak dużo, że ciężko pośród tego wszystkiego wychwycić interesujące rzeczy związane z fabułą. Gra ma jeszcze kilka innych minusów, np. słaba umiejętność odnajdywania drogi przez towarzyszy w trakcie walki, czy mało satysfakcjonujące wybory i zakończenie. Mimo wszystko jest okej. 8/10

post wyedytowany przez Włodek18 2016-03-03 00:40:56
03.03.2016 09:50
odpowiedz
elathir
12
Konsul
9.5

A więc, dopiero parę dni temu miałem czas usiąść do tej produkcji, i jak na razie jestem zachwycony :) Co prawda nie ograłem jeszcze bardzo dużo, o tyle co dotarłem do Zatoki Buntu, ale gra mi zdecydowanie przypadła do gustu.

Towarzysze sprawiają wrażenie całkiem interesujących a nie marionetek
Walka trochę chaotyczne (za to -0,5 punktu) ale satysfakcjonująca
Wykonanie świetne (nie doświadczyłem bugów, a oprawa jest przyjemna i czytelna)
Fabularnie, jeszcze nie wiem, ale questy poboczne są dobrze wykonany z kilkoma ścieżkami
Dialogi, mnóstwo, często ciekawe, dużo ciekawego tekstu opisowego, choć faktycznie grając wieczorem często niestety przewijam opisy dusz. Z wad dialogów, często nasze opcje dialogowe są kosmetyczne, nie zmieniają nawet minimalnie odpowiedzi NPC'ków.

Ogólnie gra mi się naprawdę przyjemnie, przyjemniej nawet niż w Divinity Orginal Sin, z jednym ale, w D:OS ta turowa walka jest dla mnie po prostu fenomenalna i wyprzedza tą z PE. W ogóle walka w D:OS jest dla mnie absolutnym mistrzostwem, podczas gdy w PE jest po prostu dobra, ot taka jaka być powinna.

07.03.2016 21:26
odpowiedz
Januszjt
104
Konsul

mam problem
nastał czas na dodatek i ..
w lokacjach innych niż Krzepa ciągle jestem w stanie walki
jest jakiś sposób zakończyć wygraną potyczkę ?

01.04.2016 01:56
1
odpowiedz
KUBAA@^
19
Centurion

Ludzie ...zarzuty ze w grze jest za duzo textu ,mozna porównac do tego ze np w Terminatorze czy w filamach z Brucem Lee jest za duzo walki.Kto tego nie rozumie ,niechaj wroci do levelovia 70 poziomu w Diablo....

01.04.2016 14:34
-4
odpowiedz
Predi2222
85
CROCHAX velox

to chyba nie gra dla mnie, tyle tekstu do czytania to już dawno w grach nie widziałem, w praktyce pół gry schodzi na wertowaniu tekstu, drugie pół na przechodzeniu przez poziomy i bieganiu a reszta to walka.
Do tego postacie ciągle trzeba pilnować, wskazywać żeby zaklęć używały na tym czy tamtym wrogu.

Postacie jakieś takie bez polotu, mało interesujące historie ( prócz tej akuszerki).

28.04.2016 15:19
odpowiedz
Tuthrick
15
Centurion

Za dużo tekstu, a reszta to bieganie i walka? To czego tej grze brakuje, kółka zamiast opcji dialogowych? Postaci trzeba pilnować, bo gra nie przechodzi się sama. Na tym polega gameplay, żeby kontrolować postaci.

Gra zdecydowanie dla tych, co preferują konkretny styl cRPGów, szczególnie ten z lat 90. Osobiście od tamtego czasu czekałem na taki tytuł i się w dużej mierze nie zawiodłem. Jedynie do mechaniki walk mogę się przyczepić (np. tzw. ataki okazyjne ograniczające manewrowanie i nieskończona ilość zaklęć przeciwników).

16.06.2016 12:38
3
odpowiedz
szczypiorofixpw
42
Pretorianin

@Predi2222: ale w tej grze właśnie o to chodzi. Może spróbuj pograć w coś prostego na konsoli? Tam z reguły nie trzeba nic czytać, wystarczy wcisnąć lewy analog w górę i co jakiś czas któryś z przycisków i tyle.

16.06.2016 15:49
odpowiedz
A.l.e.X
94
Alekde

Predi2222 - dlatego dla jednych jest PoE, a dla drugich Mass Effect III i kółeczko z kolorami, a nawet opcja gry samogadającej.

20.06.2016 23:58
odpowiedz
AntyGimb
23
Generał

Koleś u góry daje 7,5/10 czyli ocenia grę na DOBRY z PLUSEM, a pisze, że gra nie przypadła mu do gustu... Ja pierdole :D!

post wyedytowany przez AntyGimb 2016-06-20 23:59:18
03.07.2016 05:25
odpowiedz
joe1chip
4
Centurion

Niech to wyjdzie na konsolę. Oddałbym przereklamowanego Wiedźmina 3 za tą grę.

08.07.2016 15:12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Barthez x
122
vel barth89

Gra jest już dobry rok (niebawem półtora) po premierze, a pudełkowa wersja wciąż trzyma cenę. Jak myślicie, na jesień można się spodziewać jakiegoś wydania w tańszej serii?

25.07.2016 11:40
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Zawodowiec_M
67
Pretorianin
9.5

Przeszedłem całą grę z dwoma dodatkami, zajęło mi to 86 godzin. Wynik robi wrażenie. Co ciekawe niemal w ogóle nie wczytywałem zapisu, czasami, żeby zobaczyć reakcje na moje inne wybory. Ogólnie to gra miodna, bardzo dobra, tego brakowało. Szkoda, że Obsidian nie postawił tej gry w D&D i w Ferelden, tylko tworzy nowy świat, mitologię itp. Z początku natłok nowych informacji bardzo przytłacza. No i gra ma dość spore wymagania. Śmiejecie się? Walka na bagnach z 2 smokami i obstawą kontra drużyna z czaromiotami. Nawet na niezłym sprzęcie chrupało do 25-30 klatek. Jedyne czego mi brakowało to dubbing, wtedy czułbym się jak w podstawówce, kiedy odkrywałem Wrota Baldura.

26.07.2016 15:46
odpowiedz
Zawodowiec_M
67
Pretorianin

Akurat grałem na tym ostatnim poziomie ze zwiększoną liczbą potworów. Po początkowych problemach nauczyłem się po prostu ogarniać tą grę :) No i zaliczyłem to dopiero pod koniec gry.

26.07.2016 22:24
odpowiedz
Zawodowiec_M
67
Pretorianin

Swoją drogą zagrałbym w Wiedzmina na tym silniku i w tej mechanice. Saga to przecież opowieść o drużynie. Byłoby ciekawie :)

04.08.2016 00:14
-4
odpowiedz
5 odpowiedzi
MadKrebs
3
Chorąży

Odgrzebywanie sentymentów. Ta gra żeruje na sentymencie Baldur's Gate 2. W dzisiejszych czasach granie w tak archaicznych systemach męczy. Gra tylko dla tęskniących lub zatrzymanych graczy z przełomu wieków.

21.08.2016 17:36
odpowiedz
Riverflow_Zero
20
Chorąży

Duży -===+plus+===- za konkretnie podawane wymagania sprzętowe dla Pillars of Eternity. W sieci krąży sporo mitów, jeśli chodzi o konfiguracje a w przeddzień premiery prawie wszystko było na maksa zawyżane. Niby nic wielkiego a może komuś pomóc w doborze części dla blaszaka. Tak trzymać !

post wyedytowany przez Riverflow_Zero 2016-08-21 17:40:26
07.09.2016 14:54
odpowiedz
nocny_wódz
5
Legionista
8.5

Szkoda że żadne mody nie wychodzą do tej gry. kampania troche mi sie znudzila, a jednoczesnie czuje niedosyt. no nic, moze kiedys? no i tyranja w drodze ;p

24.09.2016 16:45
odpowiedz
7oxiney
11
Chorąży

Nabiłem 20h na steam, więc postanowiłem napisać coś o tej gierce. Sama gra oferuje szereg uproszczeń względem gier tego gatunku. Jest spowolnienie, przyśpieszenie prędkości, autopauza z możliwością ustawienia jej pod siebie, pasek wytrzymałości (postać traci przytomność zamiast umierać, dzięki czemu nie trzeba się bawić w ciągłe sejwy i obozy po kilku omdleniach postać może umrzeć) i wiele innych. Sam interfejs graficzny jest bardzo prosty, Ale za to czytelny. Dialogi w grze prześwietne, przeważnie mamy możliwość wyboru koło czterech opcji. Tłumaczenie ma małe wpadki, ale bardzo mi się podoba to, że gra pamięta naszą płeć, dzięki czemu czytanie dziennika czy prowadzenie dialogu nie przeszkadza we wcieleniu się w postać. Exp jest na zasadzie eksploracji i wykonywaniu zadań, co znaczy, że nie można grindować w jednym miejscu (exp za zabicie potworków jest, ale do czasu aż nie zapełnimy karty potwora w bestiariuszu). Ogólnie świetnie. Robię drugie podejście, bo zniszczyłem postać przy jej tworzeniu plus zginęła mi postać, a ja sam nie zagłębiałem się w świat. Recka będzie jak ukończę.

post wyedytowany przez 7oxiney 2016-09-24 16:48:53
13.10.2016 21:28
odpowiedz
Y'Berion
14
Legionista

Mi osobiście nie przeszkadza duża liczba linii dialogowych, bo np w takim Planescape Torment tam w sumie gra składa się z czytania ścian tekstu, a grało mi się w nią fajnie i to mi nie przeszkadzało. A w PoE jeszcze nie grałem

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze