Asy przestworzy [PC]

Polski symulator lotniczy podejmujący temat I wojny światowej. Wcielamy się w nim w pilotów walczących za sterami klasycznych samolotów (np. słynnych Fokkerów). Twórcy przygotowali rozbudowaną kampanię, składającą się z ekscytujących misji. Całość została utrzymana w zręcznościowym tonie, chociaż zawiera parę realistycznych akcentów.

wersja językowa:
pełna polska wersja

Asy przestworzy data premiery gry na PC:

20 stycznia 2002 ( światowa data premiery )

20 stycznia 2002 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do Asy przestworzy:

Wings of Honour
Red Ace Squadron
Red Baron 3D

symulatory, I wojna światowa, samoloty

Asy Przestworzy to polski symulator lotniczy, przenoszący nas w czasy I Wojny Światowej do północno-wschodniej Francji. Toczymy tam podniebne pojedynki na słynnych samolotach z tamtego okresu, takich jak m.in. Albatros D.V, Fokker D.VII, Fokker Dr.I, Nieuport 28, Sopwith F1 Camel, Spad S.XIII. Gracz wciela się w postać pilota rozpoczynającego wojenną karierę. Czeka na niego szereg misji bojowych o zróżnicowanych celach do osiągnięcia, musi np.: zniszczyć Zeppelina, odszukać i zatopić łódź podwodną, obronić własną bazę, zniszczyć most, zaatakować uzbrojony konwój, zestrzelić balony obserwacyjne czy wykonywać misje szpiegowskie na terenie wroga.

W wykonaniu misji przeszkadzają nam wrogie samoloty, obrona przeciwlotnicza, karabiny maszynowe zainstalowane na galeriach sterowców, ale także warunki atmosferyczne (ograniczona widoczność, oślepiające słońce czy chmury, w których można skryć się przed wrogiem). O powodzeniu misji, oprócz umiejętności decyduje także uzbrojenie. Na wyposażeniu dostępnych samolotów, oprócz obowiązkowych karabinów maszynowych, znajdują się race zapalające, bomby itp. W trybie multiplayer możemy zmierzyć się z przyjaciółmi pilotując dowolnie wybraną maszynę. Gracz ma też do dyspozycji pojedyncze misje, które można też uruchamiać w trybie treningowym oraz misje niespodzianki.

Autorzy gry zadbali o zgodności z prawdą historyczną. Środowisko walki i samoloty stworzono wykorzystując dane techniczne oraz współpracując ze specjalistami z dziedziny lotnictwa. Dzięki temu każdy z samolotów ma unikalny zestaw cech decydujących o jego charakterze: pułap, prędkość maksymalna w poziomie, prędkość wznoszenia, uzbrojenie, parametry lotne (szybkość reakcji na ruchy drążka, zwrotność, itp.), zasięg (wielkość zbiornika paliwa), odporność na zniszczenia. Gra została przygotowywana przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii 3D. Zastosowano wiele efektów specjalnych, jak dymienie trafionych samolotów, wybuchy, lecące kule, uszkodzenia samolotu, refleksy słońca. Dodatkowo, podczas gry można przełączać się między poruszającymi się wokół samolotu kamerami. Podstawowy widok to jednak TPP - samolot widzimy z tyłu, a kamera powoli porusza się za nim.

Gra ukazała się w miesięczniku „Strefa CD” nr. 01/2002.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: sieć lokalna   Liczba graczy: 1 - 2   Nośnik: 1 CD   Cena gry w dniu premiery: 29,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Pentium II 400MHz, 128MB RAM, akcelerator 3D

komentarze czytelników


Stary Wuj  2002-02-12 - 00:21

A gdzie kokpity !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stary Wuj  2002-02-12 - 00:22

Sorry !!! Niechcący stworzyłem ten wątek. ...

Iceman 416th EU  2002-02-12 - 11:10

toz to nie symulator!

snierzyn  2010-06-19 - 12:55

Podobno w grę grali piloci, którzy latali dwupłatowcami i stwierdzili, że produkt i ogólne wrażenie lotu jest bardzo bliskie rzeczywistości.

Sgt.Konrad 12 pl  2010-06-20 - 09:23

ta gra jest fajna