Kolejne kompendium wiedzy poświęcamy grze SEVEN: The Days Long Gone, wspólnej produkcji rodzimych studiów IMGN.PRO i Fool’s Theory. Niniejszy tekst zbiera najciekawsze informacje na temat rzeczonego tytułu, zarówno te przed-, jak i popremierowe.
Bartosz Świątek

SEVEN: The Days Long Gone to izometryczna gra fabularna inspirowana kultową serią Thief, będąca efektem współpracy między dwoma rodzimymi studiami: IMGN.PRO, twórcami survival horroru Kholat, oraz Fool’s Theory, dla którego SEVEN to produkcja debiutancka, choć jego pracownicy w przeszłości pracowali nad takimi tytułami, jak Wiedźmin 2: Zabójcy Królów czy Wiedźmin 3: Dziki Gon. SEVEN: The Days Long Gone ukazało się na komputerach osobistych 1 grudnia 2017 roku.
Aktualizacja #6: udostępniono demo gry. Link do niego znajdziecie w sekcji „Pozostałe informacje”.
Aktualizacja #5: do kompendium dodano podsekcję „Aktualizacje”, a w niej informacje o dotychczas wydanych patchach, oraz podsekcje „Wymagania sprzętowe” i „Odbiór mediów i graczy”.
Aktualizacja #4 [17 października 2017 r.]: w sekcji „Multimedia” pojawił się nowy zwiastun. Poznaliśmy również datę premiery gry (patrz wyżej).
Aktualizacja #3 [15 września 2017 r.]: do sekcji „Multimedia” dodane zostały nowe materiały filmowe przedstawiające rozgrywkę w grze, a także dodatkowy zwiastun.
Aktualizacja #2 [3 marca 2017 r.]: do kompendium dodaliśmy dwa materiały filmowe (sekcja „Multimedia”), w tym około minutowy zapis rozgrywki, a także informacje dotyczące budżetu gry (nowa sekcja „Pozostałe informacje”).
Aktualizacja #1 [26 kwietnia 2016 r.]: kompendium zostało przemianowane zgodnie z podtytułem gry. W sekcji „Multimedia” pojawił się pierwszy zwiastun SEVEN: The Days Long Gone.
Gracze wcielają się w będącego złodziejem samotnego podróżnika, przemierzającego autorski, otwarty świat o nazwie Peh. Grający nieustannie stawiani są przed różnego rodzaju wyborami. Motywami przewodnimi opowieści SEVEN: The Days Long Gone są chociażby podstęp, żądza władzy, odkrywanie ukrytej prawdy czy przetrwanie w niewybaczającym błędów świecie. Głównym scenarzystą SEVEN jest Stephen Rhodes, który w przeszłości pracował nad takimi tytułami, jak Homefront: The Revolution czy Wiedźmin 3: Dziki Gon.
W postapokaliptycznym uniwersum SEVEN: The Days Long Gone ludzkość została niemal całkowicie unicestwiona w wyniku katastrofy, będącej skutkiem zuchwałego planu ściągnięcia Boga na Ziemię w celu zmuszenia Go do „odpowiedzialności” za wszystkie krzywdy, jakich gatunek ludzki doznał w całej historii swojego istnienia. Świat przedstawiony jest ponury oraz pełen dualizmu i okrucieństwa; w jego średniowiecznych realiach przewijają się pozostałości po dawnej, niezwykle zaawansowanej cywilizacji, która została anihilowana.
Magia jest obecna w świecie SEVEN, choć część związanych z nią zjawisk nie znajduje logicznego wyjaśnienia. Magii można używać na różne sposoby i w rozmaitych celach, choć mieszkańcy Peh zazwyczaj są praktyczni w tym względzie. Oczywiście nie każdy może zostać magiem. Postać gracza także będzie mogła rzucać zaklęcia po wyposażeniu się w odpowiednie ulepszenia.
W świecie gry wyróżniane są trzy podstawowe „formy” magii:
Świat SEVEN zamieszkują potwory będące integralną częścią jego ekosystemu, podobnie jak ludzie i zwierzęta. Skuteczne polowanie na różnego rodzaju bestie wymaga od postaci gracza poznania i ciągłego poszerzania wiedzy na temat mocnych i słabych stron poszczególnych gatunków, jak również ich zwyczajów. Zabijanie potworów, dość klasycznie, jest między innymi źródłem dochodu i rzadkich materiałów rzemieślniczych. Może również posłużyć jako sposób torowania drogi bądź eliminacji przeciwników (jeśli np. zwabimy jakieś krwiożercze monstrum do obozu bandytów).
Choć SEVEN: The Days Long Gone jest izometrycznym RPG, w grze zastosowanie znajdują elementy nietypowe dla tego gatunku, czego najlepszym przykładem jest eksploracja świata przedstawionego przy użyciu technik parkour, znanych chociażby z gry Mirror’s Edge. W tytule, dla zwiększenia naturalności występujących w nim postaci, wykorzystane zostaną animacje zrealizowane w technice motion capture (kilka przykładów z sesji nagraniowej).
SEVEN: The Days Long Gone napędzane jest przez silnik Unreal Engine 4.
Muzykę do gry skomponuje Marcin Przybyłowicz, autor ścieżki dźwiękowej i reżyser dźwięku Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu, we współpracy z Arkadiuszem Reikowskim, kompozytorem muzyki z gier Kholat i Layers of Fear. Kilka próbek można posłuchać pod tym adresem, zaś motyw przewodni SEVEN rozbrzmiewa na oficjalnej stronie internetowej rzeczonego tytułu.
SEVEN: The Days Long Gone posiada średnią ocen z recenzji na poziomie 6,8/10 na podstawie 18 ocen w serwisie Metacritic. W naszej recenzji gra otrzymała niezłą ocenę: 6,5/10. Na Steamie tytuł posiada w większości pozytywne noty – 74% oceniających graczy poleca SEVEN (stan na 19 grudnia 2017 r.).
Więcej:Do gry Fallout 4 dostępne jest teraz ogromne nowe fanowskie rozszerzenie
GRYOnline
Gracze
Steam
10