Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 29 października 2015, 15:43

autor: Piotr Bicki

Paradox Interactive przejmuje prawa do Świata Mroku i serii Vampire: The Masquerade

Wygląda na to, że istnieje szansa na dokończenie prac nad grą sieciową World of Darkness. Przedstawiciele Paradox Interactive poinformowali o wykupieniu firmy White Wolf – właściciela praw do produkcji, a także popularnego cyklu Vampire: The Masquerade.

Seria Vampire: The Masquerade zostanie wskrzeszona? - Paradox Interactive przejmuje prawa do Świata Mroku i serii Vampire: The Masquerade - wiadomość - 2015-10-29
Seria Vampire: The Masquerade zostanie wskrzeszona?

Paradox Interactive poszerza swoje portfolio. Jeden z jego wiceprezesów, Shams Jorjani, poinformował za pośrednictwem Twittera, że jego firma odkupiła od twórców EVE Online ze studia CCP Games amerykańskie White Wolf i należące do niego marki. Wśród tych ostatnich znalazły się oczywiście prawa do Świata Mroku oraz osadzonych w nim gier, w tym m.in. dwóch części Vampire: The Masquerade (wydanych odpowiednio w 2000 i 2004 roku Redemption oraz Bloodlines) i produkcji MMO World of Darkness, nad którą prace przerwano w ubiegłym roku. W jednym z kolejnych opublikowanych wpisów Jorjani podkreślił, że jego ekipa zamierza zrobić użytek z nowego nabytku. Całkiem możliwe więc, że doczekamy się kolejnych odsłon wampirzej serii, a może i wskrzeszenia sieciowego projektu.

Szczegóły związane z zakupem White Wolf nie są znane, ale w rozmowie z portalem digital.dl dyrektor generalny Paradox Interactive, Frederik Wester, stwierdził, że była to największa inwestycja w historii jego firmy. Nie ujawnił przy tym konkretnej kwoty, ale transakcja była ponoć warta „dziesiątki milionów”. Tyle że tajemnicą pozostaje, w jakiej dokładnie walucie.

White Wolf to amerykański wydawca, który jest odpowiedzialny za powstanie Świata Mroku i kilku papierowych RPG-ów, w tym Vampire: The Masquerade. Ten ostatni doczekał się cyfrowej adaptacji w postaci dwóch gier, które ukazały się na PC. W 2006 roku firma została wykupiona przez studio CCP Games, które rozpoczęło produkcję sieciowego World of Darkness. Prace nad MMO ciągle się przeciągały, aż ostatecznie w ubiegłym roku projekt skasowano.