Ubisoft Montreal odpowiedziało na zarzuty odnośnie stosunku studia do optymalizacji gier pecetowych. W cytowanej niedawno kontrowersyjnej wypowiedzi Sylvaina Trottiera chodziło wyłącznie o fazę deweloperską.
Łukasz Szliselman
Wygląda na to, że „kontrowersyjna wypowiedź” Sylvaina Trottiera ze studia Ubisoft Montreal – o tym, że rzekomo optymalizacja na PC nie jest ważna – była niczym więcej, jak dziennikarską nadinterpretacją. Ponieważ w zeszłym tygodniu Internet zawrzał w swym oburzeniu na tak, wydawałoby się, jawnie lekceważące słowa, Ubisoft nie pozostawił sprawy bez odpowiedzi. Na oficjalnym blogu studia czytamy:
„W omawianym wywiadzie [Trottier] powiedział, że w trakcie fazy deweloperskiej optymalizacja nie jest priorytetem. Zamiast niej, najważniejsze jest sprawdzenie, co da się osiągnąć, a jeśli nie sposób tego zrobić przy dostępnych narzędziach, po prostu dorzuca się lepszą kartę grafiki. Zdanie to było później cytowane bez uwzględnienia kontekstu, co mogło sugerować, że nie przykładamy wagi do optymalizacji na PC. Bądźcie spokojni, zdecydowanie tak nie jest.”
To prawda, tworząc grę na PC deweloper nie stara się optymalizować jej na każdym kroku, aby przetestować nowo dodaną zawartość. Optymalizacja jest raczej procesem finalizującym okres dewelopingu – tuż przed wysłaniem gotowego produktu do odbiorcy. Właśnie o to chodziło przedstawicielowi Ubisoftu. Tymczasem wiele serwisów branżowych, w tym niestety gry-online.pl, skupiło się na niefortunnie brzmiącym zdaniu, nie uwzględniając jego kontekstu. Za pomyłkę szczerze przepraszamy.
„Jesteśmy dumni z pecetowej wersji Assassin’s Creed IV: Black Flag” – dodaje Ubisoft – „Gra działa dobrze na słabszych komputerach, a nowsze maszyny są w stanie obsłużyć wiele dodatkowych opcji – tak więc każdy może w pełni cieszyć się grą na swoim komputerze.”
Z drugiej strony nie jesteśmy pewni, czy z powyższą wypowiedzią zgodzą się wszyscy posiadacze Assassin’s Creed IV: Black Flag w wydaniu na PC. Na naszym komputerze testowym (który notabene spełnia ze sporym hakiem zalecane wymagania sprzętowe), przy maksymalnych ustawieniach gra miała problemy z płynnością.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam