Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2013, 19:04

Wiedźmin 3: Dziki Gon – wywiad z twórcami ujawnia nowe szczegóły na temat gry

Dzięki wywiadowi, jaki przeprowadził serwis Structure Games z twórcami Wiedźmina 3, zdobyliśmy trochę nowych informacji na temat nadchodzącego tytułu. Rzucono nieco światła m.in. na system rozwoju postaci, alchemię, walkę z siodła i kwestię dostępności narzędzi modderskich po premierze gry.

Amerykański serwis Structure Games przeprowadził wywiad ze studiem CD Projekt RED, reprezentowanym przez Dominikę Gonsierowską, szefa produkcji, i Andrzeja Kwiatkowskiego, projektanta rozgrywki, o którym mogliśmy ostatnio usłyszeć w kontekście stworzonego przez niego dużego moda do Wiedźmina 2. Rozmowa, poświęcona nadchodzącemu Wiedźminowi 3, w dużej mierze potwierdziła tylko informacje, które posiadaliśmy dotychczas, lecz nie zabrakło również pewnych nowości. Dowiedzieliśmy się m.in. co nieco na temat systemu rozwoju postaci, alchemii czy walki z siodła. Po więcej szczegółów zapraszamy do dalszej części artykułu.

Jak widać, Wiedźmin 3 nie schodzi z ust nie tylko polskich miłośników cRPG’ów. - Wiedźmin 3: Dziki Gon – wywiad z twórcami ujawnia nowe szczegóły na temat gry - wiadomość - 2013-07-08
Jak widać, Wiedźmin 3 nie schodzi z ust nie tylko polskich miłośników cRPG’ów.

Wywiad z twórcami Wiedźmina 3 w pigułce:

  • Wersje na wszystkie platformy sprzętowe są tworzone jednocześnie i wyjdą w tym samym czasie. Ponadto, twórcy biorą pod uwagę cechy indywidualne każdej docelowej platformy i rozważają, jak można je wykorzystać w Wiedźminie 3.
  • CD Projekt RED nie wie jeszcze, czy Wiedźmin 3 doczeka się swojego zestawu narzędzi modderskich. Jest to spowodowane tym, że REDKit dla Wiedźmina 2 został wypuszczony niedawno i wciąż funkcjonuje w wersji beta, toteż jest zbyt wcześnie, by zdecydować, czy uda się nadać narzędziom kompatybilność z silnikiem REDengine 3, napędzającym trzecią część serii.
  • Brak zapisanych stanów rozgrywki z Wiedźmina i Wiedźmina 2 nie sprawi, że dla osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z Geraltem zabawa będzie mniej atrakcyjna. Import save'ów stanowi raczej okazję do oddania paru ukłonów w stronę "weteranów" serii, zmieniając jedynie pewne szczegóły, by "wywołać uśmiech na ich twarzach".
  • Priorytetami w projektowaniu zupełnie nowego systemu walki są płynność i realizm. By uniknąć powtarzalności starć, postacie wyposażono w nowe animacje, stworzone dzięki sesjom motion capture. W przypadku Geralta liczba ruchów wzrosła do 96.
  • Twórcy nie podjęli jeszcze decyzji, czy w grze uświadczymy walkę z siodła (jako że byłoby to "niekanoniczne" w stosunku do książek). Geralt na pewno będzie jednak w stanie zaatakować przeciwników Znakiem Aard lub Igni, siedząc na końskim grzbiecie.
  • Przejście gry zajmie 100 godzin, przy czym 50 przypada na wątek główny i pozostałe 50 na swobodną eksplorację oraz zadania poboczne.
  • W grze na pewno uświadczymy minigry, ale nie ujawniono, w jakich konkurencjach przyjdzie nam się zmierzyć. Twórcy zdradzili tylko, że Geraltowi przyjdzie poćwiczyć machanie toporem.
  • Świat w Wiedźminie 3 będzie 35 razy większy od tego, który przemierzaliśmy w poprzedniej części.
  • System rozwoju postaci będzie wyglądał podobnie do tego z Wiedźmina 2. Znów uświadczymy trzy drzewka, odpowiadające za walkę mieczem, alchemię i posługiwanie się Znakami. Poszczególne umiejętności mają być modyfikowalne w większym stopniu niż poprzednio. Uwypuklono też rolę mutagenów w rozwijaniu zdolności Geralta.
  • Alchemia ulegnie odświeżeniu. Twórcy chcą uczynić ten system jaśniejszym i łatwiejszym w obsłudze, przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego stopnia jego rozbudowania. Liczba przedmiotów, które dzięki niemu stworzymy, będzie zbliżona do tej z Wiedźmina 2, ale samo warzenie specyfików stanie się bardziej opłacalne. Ponadto, uświadczymy nowe receptury.
  • Twórcy zarzekają się, że nie będą próbowali trafić do szerszego grona odbiorców poprzez rezygnację z elementów, które przypięły poprzednim grom z serii ograniczenie wiekowe 18+. Innymi słowy, dochowają wierności książkowemu pierwowzorowi.
  • Deweloper powiedział, że Geralt "nie będzie samotnym zbawcą świata", ale nie chciał zdradzić, czy w podróży będzie mu ktoś towarzyszył, np. inni wiedźmini czy choćby Triss Merigold.
Geralt może i nie walczył z siodła w książkach, ale petardami, jak by nie patrzeć, też raczej nie ciskał. - Wiedźmin 3: Dziki Gon – wywiad z twórcami ujawnia nowe szczegóły na temat gry - wiadomość - 2013-07-08
Geralt może i nie walczył z siodła w książkach, ale petardami, jak by nie patrzeć, też raczej nie ciskał.

W wywiadzie wspomniano również o kwestii importu zapisanych save’ów na konsolach oraz o płatności za dodatki do gry. Ponieważ jednak nie zdradzono w tych obszernych tematach niczego, czego byśmy wcześniej nie wiedzieli, odsyłamy Was do poświęconych im oddzielnych artykułów. Natomiast wśród nielicznych nowości szczególnie rzuca się w oczy wzmianka o konsekwencjach importu zapisanych stanów rozgrywki z poprzednich części. Niepokojące jest tutaj mianowicie stwierdzenie, że taki krok wpłynie jedynie na „pewne szczegóły” – można byłoby raczej oczekiwać zauważalnych rozbieżności w przebiegu fabuły, zależnie od wyborów, jakie podjęliśmy w poprzednich odsłonach serii. Trudno jednak spodziewać się, że deweloper tak doświadczony w tworzeniu cRPG’ów jak CD Projekt RED mógłby zawieść w podobnym aspekcie. Może to więc tylko nadinterpretacja słów Dominiki Gonsierowskiej lub niefortunne sformułowanie z jej strony?

O tym – jak i o wszystkich innych, mniej lub bardziej wspaniale zapowiadających się cechach Wiedźmina 3przekonamy się w przyszłym roku, na kiedy to zapowiedziano premierę najdroższej gry powstającej aktualnie nad Wisłą. Tymczasem pozostaje nam oglądać w kółko zwiastun z targów E3 i zaczytywać się wrażeniami z zamkniętego pokazu gry, z którego UV wyszedł z wnioskiem, że „Wiedźmin 3 ma realne szanse stać się najlepszym komputerowym RPG w historii”.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej