futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 27 sierpnia 2011, 13:31

autor: Aleksander Kaczmarek

Square Enix nie zamierza dzielić się nowym enginem

Dział rozwojowy japońskiego koncernu Square Enix pracuje nad nowym enginem do gier. Możliwości Luminous Studio zaprezentowane zostaną dopiero na przełomie 2012 i 2013 roku. Już teraz wiadomo jednak, że silnik będzie w pełni zgodny z bibliotekami DirectX 11 i trafi na użytek wyłącznie wewnętrznych studiów deweloperskich, w tym chociażby Eidos Montreal.

Luminous Studio – taką nazwę kodową nosi nowy silnik do gier, nad którym pracuje dział rozwoju koncernu Square Enix. Japoński potentat nie zamierza jednak odsprzedawać swojej technologii konkurentom. Multiplatformowy engine nowej generacji, w pełni zgodny z bibliotekami DirectX 11, pozostanie więc na użytku wewnętrznych studiów deweloperskich koncernu, takich jak Eidos Montreal oraz Beautiful Game Studios.

Podczas gdy firmy pokroju CryTek czy Epic Games uczyniły ze sprzedaży licencji na silniki do gier poważne źródło przychodu, inne zazdrośnie strzegą swych sekretów. Przykładem tego jest koncern Square Enix, który po cichu przygotowuje następcę dla Crystal Tools Engine. Garść doniesień o nowym silniku opublikował jednak serwis Impress Watch.

Square Enix nie zamierza dzielić się nowym enginem - ilustracja #1

Z ujawnionych informacji wynika, że Luminous Studio będzie kompatybilny z wszystkimi platformami sprzętowymi, które obsługują technologię programowalnych shaderów. Zespół specjalistów pod kierownictwem Hiroshi Iwasakiego czyni jednak starania, by grono to poszerzyć także o Nintendo Wii i 3DS. Pełna zgodność z bibliotekami DirectX 11 wskazuje z kolei, że potencjał silnika powinien wykraczać poza możliwości obecnej generacji konsol.

Według ustaleń serwisu Adriansang, przy projektowaniu nowego engine'u duży nacisk położony został na jakość generowanych animacji. Pierwsze publiczne pokazy tech-dema zrealizowanego przy użyciu Luminous Studio planowane są na przełomie 2012 i 2013 roku.

Co ciekawe, koncern Square Enix nie zamierza porzucić prac nad innymi silnikami do gier. W studiu IO Interactive nadal rozwijany będzie Glacier 2 Engine, a w Crystal Dynamics CDC Engine.