Wiadomość gry na świecie 16 czerwca 2010, 08:35

autor: Rock Alone

Portal 2 wraz ze Steamworks na Playstation 3

O grze Portal 2 wiadomo było już od dłuższego czasu, dlatego jej zapowiedź podczas targów E3, nie była specjalnym zaskoczeniem. Obiecaną niespodzianką Valve okazała się informacja, że tytuł trafi również na konsolę PlayStation 3.

O grze Portal 2 wiadomo było już od dłuższego czasu, dlatego jej zapowiedź podczas targów E3, nie była specjalnym zaskoczeniem. Obiecaną niespodzianką Valve okazała się informacja, że tytuł trafi również na konsolę PlayStation 3.

Wraz z drugim Portalem platforma Sony otrzyma również wsparcie Steamworks, obecne do tej pory dla komputerów PC i Mac. W grę wchodzi wiec kompletny zestaw usług, wśród których znajdą się automatyczne aktualizacje, funkcje społecznościowe czy DLC.

Portal 2 wraz ze Steamworks na Playstation 3 - ilustracja #1

O wszystkim poinformował Gabe Newell współzałożyciel Valve podczas konferencji Sony. Jest to o tyle zaskakujące, że Newell uchodził za jednego z głównych krytyków platformy PlayStation 3, o czym zresztą sam przypomniał i za co przeprosił. Według jego słów PS3 jest w chwili obecnej najbardziej otwartą platformą zarówno dla klientów jaki i dla deweloperów.

Z drugiej strony wypowiedź Newella skomentował Rob Dyer przedstawiciel Sony Computer Entertainment America. W zasadzie było mnóstwo poklepywania się po plecach i niewiele konkretów. Wszystko niewątpliwie w związku z dłuższą współpracą jaką zapowiada uruchomienie usługi Steamworks na platformie Sony.

Następca świetnie przyjętej gry logicznej z 2007 roku pojawi się na sklepowych półkach nie wcześniej niż w przyszłym roku. Po dzisiejszych informacjach wiadomo, że jego publikacja obejmie platformy PlayStation 3 i Xbox 360 oraz oczywiście komputery PC.

Komentarze Czytelników (27)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
16.06.2010 08:40
sinbad78
119
calm like a bomb

ot i cała NIESPODZIANKA - co za Fail

16.06.2010 08:44
odpowiedz
SDRaid
20
Konsul

Dla mnie niespodzianka, więc nie płacz.

16.06.2010 08:47
odpowiedz
dranzer8
68
EXTERMINATE!!!

SDRaid--> to masz wyjątkowo niskie wymagania. Większość osób liczyła na coś większego.

16.06.2010 08:56
odpowiedz
Shrike
89
Generał

Ale wymagali coś większego od Gabe`a Newella czy od Sony? Bo dla posiadaczy ps3 to jest ogromna niespodzianka.

16.06.2010 09:01
odpowiedz
Goozys[DEA]
137
Legend

Fajnie, ale co z tego... My chcemy HL!

16.06.2010 09:22
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
129
VR Evangelist

Chyba niespodzianka jest Chmurka bo wydanie Portala na PS3 to bylo pewne

16.06.2010 09:26
odpowiedz
SysOp
30
Generał

Liczyłem na coś związanego z HL. Dla mnie jako dla posiadacza wszystkich platform to jest Fail.

16.06.2010 09:27
odpowiedz
cheshire_cat
46
Pretorianin

Rozczarowanie, zawód, fail, frustracja i załamanie. Ehh, a miało być tak pięknie.

16.06.2010 09:35
odpowiedz
Stalin_SAN
56
Valve Software

Też liczyłem na HL-a

16.06.2010 09:45
odpowiedz
Shrike
89
Generał

Koktajl Mrozacy Mozg -> Z Valve nic nie było pewne, oni nic nie wydali na ps3, Orange box był skonwertowany przez Electronic Arts. A tak po za tym to użytkownicy ps3 dostawali od tej firmy jej zżymania się na tę konsolę.

16.06.2010 09:45
odpowiedz
exciter69
6
Legionista

przeciez prawdziwa niespodzianke VALVe przygotowywuje na 18czerwca. Poczekajcie jeszcze te dwa dni i nie przerabiajcie jeszcze prześcieradeł na chusteczki. bedzie dobrze. gordon freeman nadchodzi

16.06.2010 09:58
odpowiedz
raziel88ck
114
Reaver is the Key!

Tez mi niespodzianka. To po to przesuneli i odwlekli Portal 2 aby zapowiedziec, ze wyjdzie na PS3? To sa zarty...

16.06.2010 10:28
odpowiedz
mr 45
69
Hero of the Wastelands

LOL, Steam na PS3?/??

16.06.2010 10:30
odpowiedz
PSXFAN
61
Last Samurai

Co wy gadacie że żadna niespodzianka samo to że trailer portala 2 się pojawił na sony a co dopiero osobista wizyta Geba
Ja byłem zaskoczony mocno

LOL, Steam na PS3?/??
NA ps3 jest google więc może być wszystko

16.06.2010 10:54
odpowiedz
_Luke_
181
Death Incarnate

W sumie to chyba nie ma sie z czego cieszyc - wlasnie zrobili pierwszy krok do ograniczenia handlu uzywkami na ps3.

16.06.2010 10:59
odpowiedz
eJay
159
Quaritch

NA ps3 jest google więc może być wszystko

Chyba Ci się pomyliło z powiedzeniem "Wszystko jest na google, a jak tego nie ma to znaczy, że nie istnieje" ;)

Newell nie zaskoczył bo o Portalu 2 wiadomo było od dawna, a to, że przenosi go również na konsole to czysto biznesowe podejście. No i dalej nie wiadomo nic o Ep3.

16.06.2010 11:04
odpowiedz
likfidator2
12
Konsul

STEAM na PS3? Ciekawe jak to będzie wyglądać. Jeśli będzie podobnie jak z wersją na Mac OS, czyli kupujesz raz, a grać możesz na dwóch platformach, to byłaby to rzeczywiście rewolucja.

Biorąc pod uwagę, że wiele moich STEAMowych gier ma również wersję na PS3, to na pewno bym tę konsolę kupił wraz z premierą STEAMa.

16.06.2010 12:20
odpowiedz
Mepha
71
Mhroczny Pogromca

pff dużo się dowiedziałem

16.06.2010 12:53
odpowiedz
armani22
4
Centurion

Koktajl Mrozacy Mozg ty jak zwykle masz cos z glowa i pierdo**** jak potluczony , valve zawsze nienawidzilo ps3 , MS to byla ich kochanka a x360 dziecko z tego zwiazku , taka zdrada to przy tej bombie ktora do dzisiaj sie podniecaja uzytkownicy x360 z przed 2 lat a mowie tu o finalu 13 to SUPERNOWA , poczekajcie jeszcze za jakis czas sie okaze ze HL:E 3 bedzie ex na ps3 :D.

16.06.2010 13:54
odpowiedz
Goozys[DEA]
137
Legend

PSXFAN
"Co wy gadacie że żadna niespodzianka samo to że trailer portala 2 się pojawił na sony a co dopiero osobista wizyta Geba
Ja byłem zaskoczony mocno "

Masz jakiś namiar na ten trailer?

[edit]
Dobra, znalazłem - http://www.youtube.com/watch?v=hJerZFt3eXk
W sumie nic istotnego to nie pokazuje.

16.06.2010 13:57
odpowiedz
Goozys[DEA]
137
Legend

ups :P

16.06.2010 14:34
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
129
VR Evangelist

www.youtube.com/watch?v=5THiN8szSKM
www.youtube.com/watch?v=Bq2mZoKkqMw
www.youtube.com/watch?v=mGlyQmmvj0w
Nowosci w grze

armani22 -minelo tyle czasu od OB, L4D1 i 2 wiec nawet mogliby zrobic gre na PS3 choc nie umieja na nia pisac i byla by to kolejna gra po Bayonettcie i RDR ktora mizernie chodzi ale jakos dziwne ze ta pierwsza dobrze sie sprzedawala na PS3 mimo ze byla 50% gorsza

16.06.2010 14:40
odpowiedz
Gepard206
115
Final Fantasy 7

genialna informacja ...

"jest to o tyle zaskakujące, że Newell uchodził za jednego z głównych krytyków platformy PlayStation 3, "

przejrzał na oczy ... teraz czekam na Portal w przystępnej cenie :>

16.06.2010 15:22
odpowiedz
Nolifer
93
The Highest

Wow wow ale niespodzianka wow !
Ja tu liczyłem na nowe cs albo hl a tutaj dali portal 2 na ps
wow wow !

16.06.2010 20:25
odpowiedz
SVath
56
Konsul

Muszę przyznać ze ciekawie to wygląda.
Jednak na nowego Half-Life'a przyjdzie nam jeszcze długo poczekać :(

17.06.2010 01:03
odpowiedz
makak997
71
Pretorianin

kurde ja jestem serio zaskoczony bo zapowiedzieli grę LOGICZNA dla KONSOLOWCÓW !!!!
szkoda tylko ze to zapene oznacza ze dostaniemy zatrzymanie czasu z mozliwoscia ustalenia sekwencji portali jakto jest popularne w grach gdzie sie strzela :/
ale cóż skoro grę maja kupić konsolowcy to niemoże być za trudna

:>

17.06.2010 16:02
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
129
VR Evangelist

Portal wczesniej byl na konsolach wiec zadna nowosc ze P2 bedzie rowniez na nich. Na PC posciaga sie paczki mapek, wersje konsola to wybor dla osob niemajacych PeCeta bo kupowac nowe mapki to glupota gdzie na PC jest ich wiecej i za free

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze