Wiadomość gry na świecie 9 czerwca 2010, 07:44

autor: Hed

Valve zaprezentuje nowy silnik graficzny na E3?

Źródła serwisu VG247 donoszą, że na targach E3 Valve ujawni Source Engine 2. Według anonimowego informatora, na prezentacji zostanie pokazana gra Half-Life 3, korzystająca właśnie z nowego silnika firmy. Oczywiście powyższe informacje należy traktować z dużym dystansem – w końcu to kolejne już plotki odnośnie tego co producent szykuje na przyszły tydzień.

Źródła serwisu VG247 donoszą, że na targach E3 Valve ujawni Source Engine 2. Według anonimowego informatora, na prezentacji zostanie pokazana gra Half-Life 3, korzystająca właśnie z nowego silnika firmy. Oczywiście powyższe informacje należy traktować z dużym dystansem – w końcu to kolejne już plotki odnośnie tego co producent szykuje na przyszły tydzień.

Redaktor wspomnianego serwisu przekonuje, że pokazanie następnej odsłony serii w kontekście nowej technologii zgadzałoby się z dotychczasowymi praktykami znanego producenta. Firma Valve prezentowała grę Half-Life działającą na silniku GoldSource, a kilka lat później Half-Life’a 2 korzystającego z Source’a. Czy w tym roku doczekamy się podobnej prezentacji?

Valve zaprezentuje nowy silnik graficzny na E3? - ilustracja #1

Plotki na temat Valve na E3 krążą od kilku dni. Wcześniej w sieci pojawiło się tajemnicze zdjęcie, sugerujące, że firma ujawni coś związanego z serią Half-Life. Według Gabe’a Newella, jednego z szefów dewelopera, obrazek jest jednak fałszywy. Niestety twórca nie ujawnił czego możemy się spodziewać. To akurat nie dziwi – w końcu obiecano nam niespodziankę.

Warto dodać, że samego Gabe’a na E3 nie będzie, co potwierdził przytaczany serwis. Podobno sama prezentacja Valve nie nastąpi przed konferencjami Microsoftu i Sony (14, 15 czerwca). Całkiem możliwe, że firma pojawi się właśnie na nich. Oczywiście informacje na temat targów będziemy prezentować na bieżąco, więc wkrótce dowiemy się co szykuje studio.

Komentarze Czytelników (56)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
09.06.2010 13:56
odpowiedz
skatefish
31
Generał

Damian gdyby miało tak być to rozwój gier zatrzymałby się na czarnobiałym ping pongu ;d.

09.06.2010 13:57
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

Source zawsze mnie wkurzał, same problemy z nim miałem. Multiplayerówki ledwo się wczytują, single player ciągle mnie wywalał... przydałoby się żeby go odstawili wreszcie :P

09.06.2010 14:00
odpowiedz
MaikiPL
79
Konsul

Pierwsze słysze o takich problemach :D
Albo pirat albo wczesna wersja bez patchy.

09.06.2010 14:01
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

MaikiPL
Wszystkie patche ze Steam pościągane, gry na Source po prostu zawsze mi wywalało, zawsze miałem z nimi problemy. Drażni mnie ten silnik. Tylko Dark Messiah nie robił numerów.

09.06.2010 14:02
odpowiedz
Goozys[DEA]
137
Legend

rog1234
To chyba jesteś odosobnionym przypadkiem.

09.06.2010 14:06
odpowiedz
D3O
92
Leutnant

Dokładnie, a miałem nawet pisać we wcześniejszym poście, że właśnie stabilność jest też naprawdę mocną stroną w obecnych czasach. I może to zabrzmi fanboyowsko, ale z mojego doświadczenia to właśnie gry oparte na Sourcu są najbardziej stabilne i niezawodne w jakie miałem przyjemność grać. Taki Half Life 2 dla przykładu może ze 2, 3 razy mi się wywalił a gram praktycznie od premiery :)

09.06.2010 14:08
odpowiedz
Nolifer
93
The Highest

może hl 3 albo cs source 2 ;)

09.06.2010 14:51
odpowiedz
Wulfen
6
Pretorianin

source w dzisiejszych czasach jest juz mocno przestarzaly. nawet taki cinematic mod do hl2 wykorzystujacy ten silnik maksymalnie wyglada dobrze ale brakuje wielu nowoczesnych efektow.
brakuje dynamicznych swiatel i cieni, porzadnych shaderow, dobrej roslinnosci, ma mala widocznosc i wiele innych ograniczen.
gosc robiacy cm nawet napisał:
"V9.5 jest wersją fotorealistyczną. Osiągnąłem już limity silnika Source w prawie wszystkich obszarach. Niestety sa one dość niskie jak na obecne standardy. Obecne jego wersje nie potrafią renderować szczegółowych otwartych przestrzeni z ładnym efektem foliage bez przekraczania tego limitu. (Dla porównania: 100% dopuszczalnej liczby jednostek (entity) w silniku Source rowna się około 5 % limitu Cry-Engine) "

"Silnik Source jest już dość przestarzały i kiepsko sprawuje się w porównianiu z nowszymi, jak Cry-Engine czy Unreal-Engine.

Silnik nie radzi sobie z utrzymaniem wysokiej wartości FPS przy zwiększonym zasięgu widoczności, teksturami i modelami HD.
Przygotujcie się więc na spadki poniżej 40 FPS na niektórych otwartych przestrzeniach.

Wymagania:
Najlepiej 4-rdzeniowy procek, 3 GB ramu, GPU z 1Gb Vram, najlepiej 64-bitowy system. "

dlatego najwyzszy czas na source 2 :P

09.06.2010 15:16
odpowiedz
Przemoman
40
Pretorianin

Jak myślicie co w source 2 będzie rewolucyjnego? Na silniku Half Life 2 była b. dobra fizyka (no i grafa też), a teraz co zrobią? :P

09.06.2010 15:20
odpowiedz
Sebo1020
89
Generał

ubersniper--> W 100% się z tobą zgadzam , to taka jak było z HL2 kiedy wyszedł w 2004r za pierwszym razem jak go zobaczyłem to kopara mi opadała, przecież ten silnik był naprawdę rewolucyjny, zwłaszcza jeśli idzie o jakość fizyki, co najlepsze naprawdę nie trzeba było mieć nie wiadomo jakiego super kompa żeby pograć w ta grę, dobrze pamiętam jak ją odpalałem na moim starym złomie Duron 1,8 256 ramu i GeForce 4MX i gra naprawę świetnie śmigała na medium , pamiętam dobrze ze w 2004 roku konkurentem HL2 był Doom 3 w którego przecież nie dało rady grac bez naprawdę dobrego kompa , na powyższej konfiguracji D3 niewyobrażalnie się przycinał, aż mnie brał podziw że w ogóle ową grę dało rade uruchomić, a co do tego ze może wyjść source 2 to świetna wiadomość oby się sprawdziła, jednak na przestrzeni lat Source naprawdę się ze starzał ładnie to opisał Wulfen, potrzeba czegoś nowego i świeżego, ale o wymagania jakoś się nie boje wieże ze Valve jeśli nawet wypości nowy silnik to dobrze go zoptymalizuje tak jak było w przypadku Source

09.06.2010 15:23
odpowiedz
Lukas172_Nomad_
25
Legend

No i dobrze nowy silnik oznacz freszcie nową lepszą grafikę ;) ileż można ciągnąć na tym starym Source 1 który już wygląda biednie

No i te silniki z nowoczesnoscia rowniez nie maja nic wspolnego. Bioshock i Wolfenstein wygladaja staro.

Wolfenstein może i tak ale BioShock wygląda nadal imponująco :) może i tekstury nie są aż tak dopracowane ,a modele nie tak szczegółowe jak w najnowszych produkcjach ala Crysis czy Metro ale wrażenie czysto artystyczne zmiata konkurencję pod ziemię styl Art Deco jest po prostu nieziemski.

Tak po za tym Bioshock wykorzystuje w połowie UE3.0 więc proszę nie marudzić ;P

Co do Source'a to już IMO nie ma czego z niego wyciskać wszystkie soki zostały z niego wyciśnięte już w L4D nie ma on takiego potencjału jak choćby Id Tech 3

Edit.Conviction też wykorzystuje UE2.5 (Lead) i wygląda bardzo ale to bardzo dobrze deklasuje większość gier na UE3 jak i innych silnikach... oczywiście z wyjątkiem exlusiwów na PS3 Crysis'a i Metro 2033 i może paru innych multiplatformowych produkcji

09.06.2010 15:36
odpowiedz
U.V. Impaler
152
Hurt me plenty

Przemoman ---> Source nie ma żadnego potencjału w kwestii fizyki, bo korzysta wyłącznie z cudzych rozwiązań.

09.06.2010 16:01
odpowiedz
raziel88ck
114
Reaver is the Key!

Lukas172_Nomad_ - oprawa artystyczna nie ma nic wspolnego z techniczna. Bioshock ma kanty, czesto brzydkie tekstury, modele postaci rowniez pozostaja wiele do zyczenia. Tylko kilka elementow zaczerpnietych z UE 3 jest super, ale to tylko kilka.

Damian1539 - po to aby wraz ze wzrostem wymaganiam wzrastala jakosc oprawy wizualnej, bo dzis czesto widuje sie gry brzydkie (np. Saint's Row 2), ktore maja ogromne wymagania.

Marcines18 - nie tyle brzydkie, a przestarzale.

09.06.2010 16:03
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

Najwyższy czas :] Gry na silniku Source już od dawną są brzydkie.

09.06.2010 16:03
odpowiedz
j0nas
35
Chorąży

Błagam niech to będzie Episode 3

09.06.2010 16:19
odpowiedz
SVath
56
Konsul

Source przypadł mi do gustu min za to ze wszystko wygląda bardzo naturalnie. Bo już np w UE2, UE3 no i choćby w Id Tech 3 pomieszczenia a w szczególności postacie wydają się być plastikowe. Wszystkie wymienione silniki nie wymagają mocnego kompa co jest na plus.
Pamiętam ze Half-Life 2 w czasie premiery odpaliłem na athlon 750 mhz, 256 sdram, GF 2MX i wyglądał całkiem sympatycznie jak na tamten czas ;]

09.06.2010 16:20
odpowiedz
Mati_Akumu
51
UltimateSadisticCreature

jeżeli stworzyli nowego sourca to mam tylko nadzieje że będzie współpracował z directem 9 bo inaczej lipa :)

a z resztą to jak dla mnie, mogli by zostawić tego source jaki jest, mi tam lepszego nie potrzeba

09.06.2010 16:26
odpowiedz
Sebo1020
89
Generał

[38] U.V. Impaler--> Dla mnie rewolucją było naprawdę świetne wykorzystanie Havok Physics Engine w HL2 , tak jak teraz jest w przypadku GTA IV i Euphoria Physics Engine

09.06.2010 16:48
odpowiedz
Sebo1020
89
Generał

Fajnie nawet by było gdyby owy Source 2 (gdyby go ogłosili na E3) miał wbudowany właśnie Euphoria Physics Engine , tak naprawdę owy silnik daje wiele możliwości które można by było zaimplementować do HL3, na owym filmiku widać do czego mógł być wykorzystany owy silnik

http://videosift.com/video/Euphoria-physics-engine-GC-2006-demo

09.06.2010 18:12
odpowiedz
Spaqin
25
Chorąży

Source 2 nie wyjdzie.
Dlaczego?
Portal 2.
Będzie na Sorsie, odpowiednio podrasowanym oczywiście.
Nie pokazuje się nowego silnika i projektu na starym jednocześnie, bez sensu by to było.

09.06.2010 18:17
odpowiedz
Damian1539
84
4 8 15 16 23 42

Spaqin - Przecież nie będzie prezentacji Portala 2 na E3.

09.06.2010 21:28
odpowiedz
***Half-Life***
131
Generał

Portal 2 nie pojawi się w tym roku -> http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=51967

09.06.2010 21:30
odpowiedz
Heavy Deszcz
11
Generał

Nowego silnika już niestety X nie pociągnie... Przykre ale prawdziwe... Witamy nowego exa na PS3!!!

spoiler start


joke

spoiler stop

09.06.2010 22:33
odpowiedz
_MaZZeo
41
Legend

http://www.shacknews.com/onearticle.x/64185 - niespodzianka ZWIĄZANA Z PORTALEM 2

Było się tak napinać?

09.06.2010 22:45
odpowiedz
BuncoleX
54
Konsul

Heavy Deszcz ci pocisnac juz chcialem :P

09.06.2010 23:09
odpowiedz
Graczdari91pl
6
Centurion

A jaki czas temu mówiłem, że może byś Source 2 :)

09.06.2010 23:43
odpowiedz
raziel88ck
114
Reaver is the Key!

kloszard nadobny - UE 3.5 - nie slyszalem o nowszej wersji UE 3. Jakie gry sa na nim tworzone? Domyslam sie, ze miales na mysli Mass Effect 2 i Batman: Arkham Asylum.

Goozys[DEA] - po mnie nie splynie, mnie wtedy rozerwie.

Przemoman - jesli chodzi o fizyke to jest to zasluga silnika o nazwie Havok.

Wulfen - wow, pierwszy raz mam podobne zdanie do twojego :D.

10.06.2010 00:41
odpowiedz
Xanoch
76
Pretorianin

No prawie 7 lat minęło od premiery HL2 to chyba najwyższa pora podać nam 3jkę a z tego co mi wiadomo samego HL2 zaczęto tworzyć już przed premiera HL1.

18.06.2010 10:33
odpowiedz
exciter69
6
Legionista

Jednej rzeczy nie kumam. Moze ktos mnie oswieci?
VALVe mialo miec przygotowana niespodzianke na dzien 18 czerwca (jak glosily plotki zwiazana z half life 3). Wie ktos moze czy cokolwiek w tej kwestii sie wyjasnilo? Czy jest jeszcze szansa na te gre?
Pamietam ze w sieci krazyla tajemnicza liczba 18610 - co wielu odczytalo jako wlasnie 18czerwca2010. Podobno data ta miala byc ostatnim dniem na E3. Dzis sie dowiaduje ze targi zakonczyly sie wczoraj tj 17czerwca. Zglupailem juz w tym temacie.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze