Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Recenzja Wuchang Fallen Feathers. Soulslike dla początkujących cierpi na bolesny brak tożsamości

23.07.2025 05:10
ODIN85
👎
1
ODIN85
42
Senator

Szkoda że nie ma polskiego.

23.07.2025 07:09
Kwisatz_Haderach
2
odpowiedz
9 odpowiedzi
Kwisatz_Haderach
20
GIT GUD or die trying

Via Tenor

To dowód na to, że nawet najlepszy i najbardziej angażujący system walki tonie w morzu przeciętności, jeśli nie ma wokół siebie interesującego świata, wciągającej fabuły i unikalnej tożsamości.

Powod dla ktorego Gry From Soft sa trzy poziomy nad reszta gatunku. I chyba juz zawsze beda, bo nawet uznane klony innych firn, takiej jak Lies Of P czy Remnant, nie dorastaja pod tym wzgledem grom FS do piet. Choc cos tam sie staraja. :)

PS. Wiekszosc gier dzis ma absolutnie nie zapadajace w pamiec, generyczne i odrzucajace estetycznie UI, odj...ne na kolanie przez jakiegos "UI/UX designer" po szkolach typu "video game developer"... ale tutaj....

Tutaj ktos przeszedl samego siebie.

Obrzydliwe.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-07-23 07:13:49
23.07.2025 07:12
ODIN85
2.1
1
ODIN85
42
Senator

Pinokio akurat dorasta.

23.07.2025 07:16
Kwisatz_Haderach
2.2
Kwisatz_Haderach
20
GIT GUD or die trying

Tak srednio bym powiedzial.

Absolutnie nic w gatunku, z wyjatkiem gier FS nie powoduje u mnie tego dziwnego uczucia fascynacji polaczonego z zachwytem, a czasem nawet "przerazeniem" czy obrzydzeniem.
Czasem probuje i sa gry, ktore sie troche wybijaja, ale to wciaz nie to, i nie ten poziom.

Akurat tutaj prym wiada 2D klony soulslike i metroidvanie, ktore robia i emuluja to o wiele, wiele lepiej. Przykladami moga byc Hollow Knight czy Blasphemous.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-07-23 07:23:28
23.07.2025 08:01
2.3
SheZ.
9
Centurion

Nie no w lies of p mimic ze grało sie całkiem ok to czułem ze gram w tania wersję soulslike. Niby ok ale czegoś brakowalo jak w każdej tego typu grze nie od FSa.

post wyedytowany przez SheZ. 2025-07-23 08:01:49
23.07.2025 10:37
2.4
2
LokalnyRzezimieszek
9
Generał

Znów nie rób z FS takich bogów, bo nimi nie są, a to wieczne czochranie im bobra, ssanie im wszystkiego jak leci, z bycia śmiesznego stało się żenadą.

Fanbase FS jest tak toksycznymi fanbojami, że największa złoża toksycznych odpadów czują się zawstydzone.

Jedynie czym gry FS bronią się i to NIE ZAWSZE, to walka, projekt świata i walki z bossami.
Cała reszta to szuranie po rynsztoku.

Grafika nędza, technologicznie zacofane, optymalizacja to zakazane słowo.
VA marny, dialogi kiepskie.
Ochłapy fabularne, które muszą zbierać youtubery niczym archeolodzy i historycy, a potem i tworzą własne teorie i wierzenia, które są głównie ich mokrymi snami.

Ciągły recykling movesetów, animacji z Demon’s Souls, recykling efektów dźwiękowych sięga Kingsfield'ów.

UI z painta zrobione na kolanie, UX toporne, klawiatura i myszka to dalej czarna magia

Jest 2025. Oni siedzą w dniu premiery PS3 i ich DS.

Teraz nawet małpują innych do tego stopnia, że ich nowa gra na Switcha to Extraction Shooter.
Damn.

23.07.2025 10:42
Kwisatz_Haderach
😂
2.5
Kwisatz_Haderach
20
GIT GUD or die trying

Via Tenor

Kur...a koneserzy z jutuba znowu przeciekaja.

xD

Jade ma za male cycki, gry From Soft zbyt trudne i nie ogarniasz/nie potrafisz zrozumiec fabuly. Ciezkie musisz miec zycie lol.

post wyedytowany przez Kwisatz_Haderach 2025-07-23 10:57:56
23.07.2025 13:51
1000iqhere
2.6
1000iqhere
49
YES

PS. Wiekszosc gier dzis ma absolutnie nie zapadajace w pamiec, generyczne i odrzucajace estetycznie UI, odj...ne na kolanie przez jakiegos "UI/UX designer" po szkolach typu "video game developer"... ale tutaj....

A już myślałem, że to ja jestem jakiś inny.. Jak sobie człowiek przypomni jakie UI były w starych strategiach albo RPG-ach, to aż krew zalewa widząc te obleśne biało/czarno/brązowo/złoto (niepotrzebne skreślić) guziczki. Widzę strategię gdzie UI to gradientowe tła i nic więcej to sie odechciewa grać. Ni to ładne, ni to funkcjonalne, ni do ..uja niepodobne.

post wyedytowany przez 1000iqhere 2025-07-23 13:52:47
23.07.2025 16:39
Kwisatz_Haderach
2.7
Kwisatz_Haderach
20
GIT GUD or die trying
23.07.2025 17:44
Ergo
2.8
Ergo
95
Generał

Jeśli chodzi o system walki to akurat Nioh zjada gry from software na śniadanie. Niestety, ale FS wprowadza zbyt mało zmian w systemie walki i ja osobiście miałem już dość po DS3. Oczywiście Elden Ringa ograłem, fajnie było pobiegać po otwartym świecie, ale też mocno się zawiodłem. Napiszę to co pisało wielu już dawno, Elden był niestety trochę ulepszonym DS3, nuda.

A co do gier soulslike to najlepszą podróbką Soulsow pod względem dopracowanego systemu walki jest chyba Berserker Khazan.

23.07.2025 17:52
Ergo
2.9
Ergo
95
Generał

SheZ.

Pinokio moim zdaniem przehejpowany. Fajny graficznie, artystle niektórych przeciwników ciekawy, świat też niczego sobie, taki bloodborne vibe, ale walka już trochę koślawa.

23.07.2025 08:49
3
odpowiedz
FrankerZ
96
Generał
1.0

o to jednak chińczyk nie bedzie zbawicielem na gamingu? Ciekawe co na to kiszaki, gdzie teraz odnajdą oaze dla prawactwa i pseudolodologów

23.07.2025 10:24
😂
4
3
odpowiedz
LokalnyRzezimieszek
9
Generał

Minusy jak ulał pasują pod AC Shadows

23.07.2025 10:39
5
odpowiedz
krontes
46
Pretorianin

Dla mnie absolutny must have. Dobrze że kompletnie nie wierzę recenzjom.

post wyedytowany przez krontes 2025-07-23 10:40:44
23.07.2025 11:11
👎
6
odpowiedz
1 odpowiedź
serious
11
Centurion
0.0

Brak polskiego = 0/10

24.07.2025 08:00
Pulser.X
6.1
Pulser.X
50
Konsul

Może nie 0/10 ale na pewno nie zainwestuje przez to

23.07.2025 11:54
wytrawny_troll
7
odpowiedz
1 odpowiedź
wytrawny_troll
91
Generał

Nie odniesie sukcesu bo za dużo tu woke. W tej grze som kobiety! Woke jak nic.

23.07.2025 16:50
😊
7.1
2
Tribunal 
3
Pretorianin

Za bardzo się starasz, bombelku.

23.07.2025 17:01
MANTISTIGER
😁
8
odpowiedz
1 odpowiedź
MANTISTIGER
85
Generał

Autor ma błąd w słowie graniczony powinno być bardzej poprawnie ograniczony potencjał personalizacji broni.

23.07.2025 17:29
kalevatar
8.1
1
kalevatar
43
Pretorianin

GRYOnline.plRedakcja

Już nie ma o7

23.07.2025 17:05
9
2
odpowiedz
domol97
37
Centurion

teraz czekamy na Wuchan: Fallen Bat

23.07.2025 17:33
Ergo
11
1
odpowiedz
Ergo
95
Generał

Po ograniu większości gier soulslike i zobaczeniu gameplayu Wuchang mam podobne odczucia co do tej gry. Niby jest ok, ale jednak nie wyróżnia się spośród tych wszystkich gier soulslike. Już chyba wolę odpalić sobie ponownie jakąś część Dark Souls lub bardziej dynamicznego Nioha niż poświęcać swój czas na typowego średniaka. A szkoda, myślałem, że gra będzie prezentować sobą coś więcej.

23.07.2025 18:07
12
odpowiedz
rpg-7
93
Konsul

Czyli po raz kolejny, Japonia >>> Chiny

23.07.2025 21:52
Crazy_Bambino
13
odpowiedz
Crazy_Bambino
43
Pretorianin

Zapowiadała się na średniaka od pierwszej zapowiedzi. Ziobro zaskoczenia aczkolwiek kiedyś sprawdzę.

24.07.2025 16:27
😂
14
odpowiedz
goltodramat
0
Junior

czyli - za doslownie calkowity recykling, calej gry jaka jest outlaws (bo ciagle robisz to samo i stan techniczny tego gniota to poziom junior developerow) daliscie 8/10, a tutaj dajecie 6/10 bo pare przeciwnikow wam nie pasuje bo (uwaga) sa zrecyklingowani. Wiadomo kto, wiadomo komu, wiadomo po co :) Klucze same sie nie zdobeda. Dobrze ze gra cos soba reprezentuje w przeciwienstwie do dziennikarstwa growego

24.07.2025 18:51
15
odpowiedz
loopy336
16
Legionista

Spoko gierka, pierwsze kilka godzin za mną i nie narzekam. AI mobków może jest gdzieś na poziomie dark souls 2, czyli całkiem okej. Przytłacza trochę pierdyliard mechanik na starcie, i oczywiście swoje nazewnictwo wszystkich odpowiedników "ogniska" i innych elementów tego gatunku, do tego drzewko umiejętności niczym z path of exile. Na pewno jakaś różnorność gameplayowa jest. Sama walka bardzo przyjemna, pod tym względem twórcy jakąś tam kreatywnością się chyba wykazali, a przynajmniej wydaje się to kupy trzymać. Lekki klimacik jest, fabuła wygląda na absolutnie sztampową, ale jakaś jest, więc i to moim zdaniem plus, raczej nie jest to istotny element gry tego gatunku. Pierwsze soulsy miały NPCów nie ruszających ustami i głównie teleportujących się po mapie, plecących "trzy po trzy", wiecie co mam na myśli, i 95% graczy nie zastanawiało się nawet o czym oni do nas mówią, a każdy się zachwycał. A ten recykling przeciwników to jest dla mnie zarzut kompletnie kiepski, From Software robi to na potęgę od dawien dawna, to że bossowie w ich grach przychodzą na późniejszym etapie jako zwykli przeciwnicy to przecież chleb powszedni, nie mówiąc już o pojawianiu się tych samych przeciwników w kolejnych częściach gier. Całość doprawia świetna oprawa audiowizualna Unreal engine 5, pod tym względem gra wydaje się nie odbiegać poziomem od innych wysokobudżetowych tytułów na tym silniku

Publicystyka Recenzja Wuchang Fallen Feathers. Soulslike dla początkujących cierpi na bolesny brak tożsamości