Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

felietony - newsy i ciekawostki (4)

Wrażenia z bety Dark Souls II
Wrażenia z bety Dark Souls II

Karol Krajewski, 28 października 2013, 13:08

Trzy godziny starczyły, żeby całkowicie przekonać mnie do zakupu, a także do nadrobienia pierwszego Dark Souls, którego niestety nie udało mi się ukończyć. W samej grze pojawia się dość sporo małych zmian, wpływających dość znacznie na samą rozgrywkę. Na szczęście nie niszczą one frajdy i największy zalet całej serii. Jestem za, a nawet przeciw!

Wrażenia po otwarciu Batman: Arkham Origins Collector's Edition
Wrażenia po otwarciu Batman: Arkham Origins Collector's Edition

Robert Matuszak, 25 października 2013, 11:35

W oczekiwaniu na nową generację, zaglądamy do edycji kolekcjonerskich gier na aktualnie panujące konsole. Jak w tej kwestii wypada świeży Batman: Arkham Origins?

Nagie zdjęcia „Ellen Page” z przerobionej wersji Beyond wywołują internetową burzę
Nagie zdjęcia „Ellen Page” z przerobionej wersji Beyond wywołują internetową burzę

Michał Grygorcewicz, 23 października 2013, 17:58

Kilka dni temu sieć obiegły zdjęcia roznegliżowanej głównej bohaterki gry Beyond: Dwie Dusze, w którą, wcielała się znana aktorka Ellen Page. Uderzono w stół, a nożyce się odezwały.

ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #11
ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #11

Arkadiusz Ogończyk, 9 października 2013, 09:14

Nowy ArigatoR to porcja wiadomości o najnowszej Yakuzie, o tym gdzie teraz bije się Vegeta, o atakowaniu tytanów i rozprawach sądowych. I nie tylko:

ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #10
ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #10

Arkadiusz Ogończyk, 1 października 2013, 14:27

Znów sprawdzamy wiadomości dotyczące japońskich gier i nie tylko. Będzie też o kotach i Totoro.

ArigatoR – Przegląd newsów z Japonii #9
ArigatoR – Przegląd newsów z Japonii #9

Arkadiusz Ogończyk, 24 września 2013, 14:13

Przeglądamy najnowsze japońskie gry i gadżety! Tym razem będzie m.in. o bardzo wygodnym przyrządzie do grania, nowej produkcji legendy japońskiej branży, szalonych siostrach i anime z wiedźmą uwielbiającą lizaki.

Z padem przez Los Santos #7: Rysy na diamencie, czyli o wadach GTA V
Z padem przez Los Santos #7: Rysy na diamencie, czyli o wadach GTA V

Konrad Zabłocki, 23 września 2013, 15:35

Przez ostatnie siedem dni chwaliliśmy nową grę Rockstara. Dzisiaj przyszła pora na wypunktowanie jej potknięć.

Z padem przez Los Santos #4: Chop to swój chłop
Z padem przez Los Santos #4: Chop to swój chłop

Mateusz Trochonowicz, 20 września 2013, 12:40

Jest środek tygodnia, w GTA V pykam w każdej wolnej chwili od dnia premiery, a produkcja Rockstar North dopiero otwiera przede mną swoje wielgachne, zdobione złotem i kamieniami szlachetnymi wrota – co jak co, ale wrzesień mam już z głowy. 1 października premiera trybu sieciowego gry, a co za tym idzie, również strata kolejnego miesiąca. Nienawidzę tej gry.

Z padem przez Los Santos #3: Nie samą pracą gangster żyje, czyli miasto po godzinach
Z padem przez Los Santos #3: Nie samą pracą gangster żyje, czyli miasto po godzinach

Konrad Zabłocki, 19 września 2013, 17:30

Liberty City uśpił brak zróżnicowanych zadań pobocznych - Los Santos nie powtórzyło błędów, budując przy tym niezapomnianą atmosferę. Lataliście już sterowcem?

Z padem przez Los Santos #2: V lepsze od IV, ale gorsze od San Andreas - natenczas
Z padem przez Los Santos #2: V lepsze od IV, ale gorsze od San Andreas - natenczas

Mateusz Trochonowicz, 18 września 2013, 11:50

Wtorkowy poranek był inny niż wszystko do tej pory, nie tylko przez wiadomą – dla Polaków niezwykle ważną – rocznicę. Internet nie dawał zapomnieć, że właśnie zadebiutowała nowa produkcja Rockstar North. Który serwis informacyjny byśmy nie odwiedzili, to mogliśmy strzelać w ciemno, że na głównym wyświetlaczu znajduje się choćby jeden tekst poświęcony temu tytułowi. I nie ma się czemu dziwić, wszak premiera nowego Grand Theft Auto to prawdziwe święto i powód do – przynajmniej tygodniowej – sjesty.

Z padem przez Los Santos #1: Wielkie miasto, wielki chaos
Z padem przez Los Santos #1: Wielkie miasto, wielki chaos

Konrad Zabłocki, 17 września 2013, 15:37

Pięć godzin z nową produkcją Rockstara za mną – czas, który w większości współczesnych produkcji zwiastowałby zbliżający się koniec, tutaj wydał się kompletnie bez znaczenia.

Gra o tron w ośmiu bitach, za darmo
Gra o tron w ośmiu bitach, za darmo

Arkadiusz Ogończyk, 12 września 2013, 17:12

Pewien zdolny (i pewnie przystojny) Hiszpan stworzył 8-bitową grę w realiach Game of Thrones i udostępnił ją za darmo całemu światu. Jak miło.

ArigatoR – Przegląd newsów z Japonii #7
ArigatoR – Przegląd newsów z Japonii #7

Arkadiusz Ogończyk, 10 września 2013, 19:31

Nowy ArigatoR wylądował, a w nim: o premierze PlayStation 4, Olimpiadzie, która była pewna, kabinie tortur, superbohaterach i wielu innych ciekawych sprawach!

ArigatoR – Przegląd newsów z Japonii #6
ArigatoR – Przegląd newsów z Japonii #6

Arkadiusz Ogończyk, 4 września 2013, 11:40

ArigatoR znów informuje! O piwie Hello Kitty, o 17-sto tonowym żuku, o europejskich premierach nieznanych gier, wielkich robotach (obowiązkowo) i wielu innych.

Pierwsze wrażenia z Dragon's Crown - to jedna z moich gier tej generacji!
Pierwsze wrażenia z Dragon's Crown - to jedna z moich gier tej generacji!

Piotr Rusewicz, 2 września 2013, 20:49

Pomieszajcie Golden Axe, Diablo, Dark Souls i dodajcie niesamowitą oprawę Odin Sphere... wyjdzie Wam ten tytuł. Polecam!

Dwugłos o emocjach w grach
Dwugłos o emocjach w grach

Michał Grygorcewicz, 30 sierpnia 2013, 18:55

Wszystkie fabularyzowane teksty kultury starają się zaabsorbować odbiorcę. Gry video nie są tu wyjątkiem. Wykreowanie złożonej, wciągającej fabuły, nakreślenie interesujących postaci, nadanie całości niecodziennego kontekstu – to ważne składowe służące uczynieniu opowieści atrakcyjną dla gracza.

ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #5
ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #5

Arkadiusz Ogończyk, 28 sierpnia 2013, 12:20

ArigatoR to cotygodniowy zbiór wiadomości dotyczących japońskich, dziwnych, wykręconych, specyficznych gier. I nie tylko! Tym razem będzie też m.in. o kłaniających się zwierzętach!

RPGi są głupie
RPGi są głupie

Maciej Stańczyk, 26 sierpnia 2013, 12:31

O naturze wyborów, fizyce kwantowej i innych ciekawych rzeczach.

Co-opinie - jak wypadł Gamescom 2013?
Co-opinie - jak wypadł Gamescom 2013?

Konrad Zabłocki, 25 sierpnia 2013, 20:55

Co-opinie to nowy cykl, w którym autorzy gameplaya konfrontują swój punkt widzenia na przeróżne tematy oscylujące wokół gameingu! Dzisiaj na cel trafia Gamescom.

Killzone: Mercenary - Wrażenia z testów wersji beta
Killzone: Mercenary - Wrażenia z testów wersji beta

Robert Matuszak, 22 sierpnia 2013, 19:27

Premiera Killzone: Mercenary za trochę ponad dwa tygodnie - czy udostępniona właśnie posiadaczom abonamentu Plus wejściówka na testy beta pozwala stwierdzić, iż faktycznie jest na co czekać? Byłem, sprawdziłem, chyba już wiem!

Rzut okiem na serię Splinter Cell, czyli
Rzut okiem na serię Splinter Cell, czyli "My name is Sam Fisher. I'm a soldier"

Robert Matuszak, 20 sierpnia 2013, 17:39

Tuż przed premierą najnowszej części przygód Samuela Rybaka wspominam sobie historię jednej z flagowych serii Ubisoftu. Noktowizory w dłoń!

Humblu Bundlu, co się dzieje?
Humblu Bundlu, co się dzieje?

Marcin Tomkowiak, 15 sierpnia 2013, 15:05

Humble Indie Bundle stracił wyraz Indie ze swojej nazwy już jakiś czas temu. Inicjatywa sprzedawania gier w paczkach za bezcen lub po kosztach kilku batoników bardzo przypadła do gustu graczom PC. Czy jednak kolejne firmowane logami wielkich wydawców wyprzedaże nie zaprowadzą nas na manowce?

ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #3
ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #3

Arkadiusz Ogończyk, 13 sierpnia 2013, 16:54

ArigatoR to zbiór wiadomości dotyczących japońskich, dziwnych, wykręconych i specyficznych gier.

Total War: Cyfrowa zabawa ołowianymi żołnierzykami?
Total War: Cyfrowa zabawa ołowianymi żołnierzykami?

Oskar Kalarus, 10 sierpnia 2013, 19:45

Uwielbiamy serię „Total War” za dopracowanie szczegółów, za piękno wizualne rozgrywanych bitew i skalę kampanii. Lubimy ją z jeszcze jednego powodu, bo teraz, w większości już jako dorośli ludzie, wciąż pragniemy bawić się w przestawianie ołowianych żołnierzyków i udawać, że toczymy epickie bitwy.

Mocno obawiam się o Beyond: Two Souls
Mocno obawiam się o Beyond: Two Souls

Konrad Zabłocki, 7 sierpnia 2013, 11:20

Na dwa miesiące przed premierą nie jestem w stanie powiedzieć o czym będzie Beyond. Nie jestem przekonany, czy to dobra wróżba.

ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #2
ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #2

Arkadiusz Ogończyk, 6 sierpnia 2013, 13:18

ArigatoR to zbiór świeżych wiadomości dotyczących dziwnych, wykręconych, japońskich gier.

Za co kochamy gry cRPG?
Za co kochamy gry cRPG?

Paweł Bujanowicz, 2 sierpnia 2013, 20:28

Mały hołd dla gatunku gier komputerowych, który nie ma sobie równych. Gry cRPG są najlepsze i wie to każdy, kto uwielbia je tak ja.

Optymalna długość gry
Optymalna długość gry

Arkadiusz Ogończyk, 1 sierpnia 2013, 16:18

Po ilu godzinach gra się nudzi? Ile powinna trwać? Do jakich wartości równać? Ostatnio wszystko zaczęło się mieszać.

ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #1
ArigatoR – przegląd newsów z Japonii #1

Arkadiusz Ogończyk, 30 lipca 2013, 17:40

ArigatoR to zbiór wiadomości dotyczących japońskich, dziwnych, wykręconych i specyficznych gier. Już w pierwszym odcinku nie zabrakło wielkich robotów, wirtualnego randkowania i komiksowych wojowników.

Liege, czyli o tym co się stało z taktycznymi RPG
Liege, czyli o tym co się stało z taktycznymi RPG

Piotr Rusewicz, 17 lipca 2013, 14:03

Wspaniały gatunek taktycznych RPGów zniknął praktycznie zupełnie z konsol stacjonarnych. Dlaczego? I czy gry niezależne mogą temu zaradzić?

Ranking najbardziej irytujących postaci z gier
Ranking najbardziej irytujących postaci z gier

Filip Grabski, 12 lipca 2013, 15:30

Nie zawsze heros, którym przyjdzie nam sterować w danej grze, jest uosobieniem charyzmy, siły i czadowości. Bywa, że bohater jest głupi, irytujący i bez osobowości. O nim (w liczbie mnogiej) jest to tekst.

Wakacyjne nadrabianie zaległości w grach - 2013 Edition
Wakacyjne nadrabianie zaległości w grach - 2013 Edition

Karol Krajewski, 26 czerwca 2013, 12:30

Kolejny rok, kolejny czerwiec, kolejne wakacje i kolejne zamiary nadrabiania paru świetnych tytułów. Piwko, słoneczko i ulubione gry. Żyć, nie umierać.

Zagrałbym w... Malowanego Człowieka - cykl demoniczny
Zagrałbym w... Malowanego Człowieka - cykl demoniczny

Adam Rdzanek, 21 czerwca 2013, 09:17

Co powiedzielibyśmy na egranizację cyklu demonicznego Petera V. Bretta? Jeżeli tak, jak mogłaby ona wyglądać?

E3 2013: Gry na XOne prezentowano na pecetach z systemem operacyjnym Windows 7
E3 2013: Gry na XOne prezentowano na pecetach z systemem operacyjnym Windows 7

Michał Grygorcewicz, 16 czerwca 2013, 09:20

Microsoft zalicza coraz to nowe wtopy. Tym razem na jaw wyszło, że gry prezentowane na targach odpalane były na komputerach dość mocno odbiegających technicznie od tego, co ma siedzieć w nowym Xboksie.

E3 2013: Co mi się podobało, a co nie
E3 2013: Co mi się podobało, a co nie

Michał Grygorcewicz, 14 czerwca 2013, 14:49

Chociaż echa targów będą jeszcze przez jakiś czas rozbrzmiewać w branży, najważniejsze karty zostały już wyłożone na stół. Można się pokusić o małe podsumowanie tegorocznych Electronic Entertainment Expo.

5 gier, które chciałbym zobaczyć na tegorocznym E3
5 gier, które chciałbym zobaczyć na tegorocznym E3

Michał Grygorcewicz, 8 czerwca 2013, 19:10

Jest kilka tytułów, na które czekam od dawna. Tytułów, których los jest niepewny, które już dawno powinny były się ukazać, a tymczasem w eterze panuje cisza. E3 zawsze wiążę się dla mnie z nadzieją, że może w końcu twórcy przerwą zmowę milczenia i w końcu je pokażą.

Opowiedz mi to bez słów, czyli krucjata przeciw narracji opartej na cutscenkach
Opowiedz mi to bez słów, czyli krucjata przeciw narracji opartej na cutscenkach

Konrad Zabłocki, 6 czerwca 2013, 08:03

Albo cutscenka, albo gameplay- nie da się inaczej? Nic bardziej mylnego, jest na to sposób.

Sytuacja PC po premierze nextgenów
Sytuacja PC po premierze nextgenów

Adam Rdzanek, 4 czerwca 2013, 11:00

Jak pecety poradzą sobie z nadchodzącą generacją konsol? Na pewno lepiej niż poprzednio, ale...

Czego oczekujemy od sztucznej inteligencji w grach?
Czego oczekujemy od sztucznej inteligencji w grach?

Marcin Tomkowiak, 27 maja 2013, 12:29

Często narzekamy na sztuczną inteligencję w grach. Jednym razem otrzymujemy odpowiednie złudzenie rzeczywistości, innym jej brakuje, okazuje się po prostu tak głupia, że aż boli, naprawdę boli. Jednak jak inteligentna powinna być sztuczna inteligencja w grach?

Parę słów o niesłusznie faworyzowanych postaciach w grach wideo
Parę słów o niesłusznie faworyzowanych postaciach w grach wideo

Karol Pedryc, 24 maja 2013, 16:16

Postaci w grach odgrywają ogromną rolę. Pozwalają nam wczuć się w wykreowany przez twórców świat oraz ubarwić samą rozgrywkę niezależnie od tego, czy mam tu na myśli grywalnych, czy też niegrywalnych bohaterów. Do jednych czujemy sympatię, do drugich antypatię, a do trzecich z kolei zupełnie nic.

Manipulacja i zabawa z czasem w grach
Manipulacja i zabawa z czasem w grach

Marcin Tomkowiak, 20 maja 2013, 09:00

Czas jest wszechobecny i oczywisty. Nieważne w jaki sposób go postrzegamy, to bardzo wdzięczy temat na główną oś rozgrywki, jak i mechaniki gry...

Sześć gier z uniwersum Star Wars, które chciałbym zobaczyć
Sześć gier z uniwersum Star Wars, które chciałbym zobaczyć

Karol Krajewski, 19 maja 2013, 17:20

Lista gier, które chciałbym zobaczyć w najbliższym czasie z napisem Star Wars na pudełku. Oby Electronic Arts podołało sprawie.

Kreacja świata i poziomów w grach komputerowych
Kreacja świata i poziomów w grach komputerowych

Kamil Sobol, 15 maja 2013, 18:30

Tendencje w tworzeniu poziomów i światów przedstawionych w grach na przykładzie kilku znanych serii - Diablo, Overlord, Heroes of Might & Magic.

"Branża, która nie chce dorosnąć"- kilka słów o dojrzałości gier wideo

Konrad Zabłocki, 10 maja 2013, 13:40

Gry pozbywają się powoli łatki produktu mającego służyć tylko i wyłącznie niczym niezmąconej rozrywce. Projektanci szukają w grach głębi, gracze również, ale czym w zasadzie owa głębia jest i czym grozi?

Backtracking  – niektórym go brakuje!
Backtracking – niektórym go brakuje!

Arkadiusz Ogończyk, 8 maja 2013, 16:53

Kiedyś krążenie po podobnych do siebie korytarzach było zmorą gier, dziś idziemy przed siebie jedyną dostępną ścieżką... Chyba najwyższy czas wprowadzić do branży trochę równowagi i upomnieć się o możliwość (ciekawego) powrotu do raz widzianych lokacji.

Cheaty, wstyd i przyjemne granie
Cheaty, wstyd i przyjemne granie

Marcin Tomkowiak, 29 kwietnia 2013, 08:34

Cheaty to oszustwo, powiedzą growi puryści. Cheaty to ułatwienie powiedzą sfrustrowani gracze. I każdy z nich będzie mieć rację. Nie każdy cheat to oszustwo, czasami jest on jedynie narzędziem do spokojnego i pozbawionego niepotrzebnych nerwów przejścia gry.

Jesteśmy już po premierze najważniejszego RPGa roku…
Jesteśmy już po premierze najważniejszego RPGa roku…

Piotr Rusewicz, 24 kwietnia 2013, 10:50

Dragon's Dogma Dark Arisen to poprawiona wersja jednej z najlepszych gier poprzedniego roku. Warto zainwestować? Warto!

Snajper - ostatni strzał rosyjskich snajperek
Snajper - ostatni strzał rosyjskich snajperek

Bartłomiej Kita, 16 kwietnia 2013, 09:08

Snajperskie rzemiosło ma wiele obliczy. Pisałem już o irackim postrachu US Army, pojedynku dwóch strzelców wyborowych, polskim snajperze z 1. Dywizji Pancernej Generała Maczka, porównywałem gry wideo z rzeczywistością i wiele więcej. Dziś przedstawię wam historię dwóch młodych snajperek, które na froncie II wojny światowej walczyły do samego końca.

Microsoft stawia na minimalizm i casuali. Co to dla nas oznacza?
Microsoft stawia na minimalizm i casuali. Co to dla nas oznacza?

Adam Rdzanek, 11 kwietnia 2013, 10:15

Microsoft zmienił podejście do rynku, a to oznacza, że na zmianach zyskają przede wszystkim "niedzielniacy". Jest się czym martwić? Ano jest...

Przeładowuję! #17 - Dzięki, Bioshock.
Przeładowuję! #17 - Dzięki, Bioshock.

Robert Matuszak, 4 kwietnia 2013, 14:30

Krótko o tym, jak duet Ryan & Rapture pomógł mi przywrócić wiarę w ludzi. Dzięki, Bioshock!