Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

felietony - newsy i ciekawostki (3)

Sentymentalny powrót do serii Battlefield
Sentymentalny powrót do serii Battlefield

Bartłomiej Kita, 18 lipca 2014, 13:30

Dacie wiarę, że Battlefield to seria, która, wraz z dodatkami, doczekała się już kilkudziesięciu części? Zaczęło się od 1942 roku, a skończyło na 2142. Była II wojna światowa, konflikty współczesne, przyszłość, Wietnam, a teraz szykujemy się do starcia przestępców z policją.

Lubię grać w kaszanki, ale wstydzę się tego
Lubię grać w kaszanki, ale wstydzę się tego

Karol Pedryc, 14 lipca 2014, 13:45

W ramach cyklu: 'Temat Tygodnia', poświęconemu tym razem zagadnienia: 'Gry, których się wstydzimy' - prezentuję swoje spojrzenie i zachęcam do sprawdzenia pozostałych artykułów należących do tej serii!

Gry, których się wstydzimy - Tibia
Gry, których się wstydzimy - Tibia

Adrian Pilarczyk, 8 lipca 2014, 15:50

W ramach cyklu "temat tygodnia" przyjrzymy się grom, których się wstydzimy. Na pierwszy ogień: Tibia.

Tasiemce Growe
Tasiemce Growe

Paweł Piróg, 30 czerwca 2014, 16:15

Obecnie growych tasiemców jest mnóstwo i rozwijają się one do niewyobrażalnych rozmiarów. Czy kiedykolwiek doczekamy się finału Call of Duty, Battlefieda, Assassin's Creeda?

Transformers: Wiek zagłady - 100% Baya w Bayu
Transformers: Wiek zagłady - 100% Baya w Bayu

Adam Kaczmarek, 28 czerwca 2014, 14:58

Czwarta część Transformers nie zaskakuje. Michael Bay specjalnie nie przyłożył się do startu nowej trylogii.

"Batman" Tima Burtona kończy 25 lat. Dziesięć faktów, o których nie wiedziałeś!

Jędrzej Bukowski, 24 czerwca 2014, 14:30

Ciężko uwierzyć, że od premiery "Batmana" Tima Burtona minęło 25 lat. Z tej okazji łapcie 10 ciekawostek o filmie, które z pewnością Was zaskoczą!

Ubisoft i problem płciowego niepokoju
Ubisoft i problem płciowego niepokoju

Łukasz Gawełko, 13 czerwca 2014, 18:16

Wokół najnowszej odsłony Assassin's Creed z tegorocznych targów E3 rozgorzała dyskusja związana z gorącym tematem niewielkiej reprezentacji kobiecych postaci w medium gier wideo. Na czym dokładnie polega całe zamieszanie wywołane prezentacją Unity i czy faktycznie jest się czym przejmować?

Ubisoft na E3 – przybyło, zobaczyło, zaorało
Ubisoft na E3 – przybyło, zobaczyło, zaorało

Konrad Zabłocki, 10 czerwca 2014, 20:26

Wśród tegorocznych konferencji rządził Ubisoft, chociaż Sony walczyło dzielnie. Psychol z Far Cry 4 zrobił na mnie wrażenie umiarkowane. Vaas był prawdziwą nową jakością i poprzeczką zawieszoną w chmurach, ale mocno zdziwiłem się, że drugi raz Ubi próbuje uderzyć w tą samą nutę psychozy.

Battlefield Hardline - czy to może się udać?
Battlefield Hardline - czy to może się udać?

Bartłomiej Kita, 6 czerwca 2014, 17:24

Zapowiedziany niedawno Battlefield Hardline dosyć mocno namiesza w rozgrywce, do jakiej przyzwyczaiły nas poprzednie Battlefieldy od studia DICE. Czy starcia policji z przestępcami, nowe pojazdy i gadżety, a także zmieniona zapewne budowa map pozwolą nam traktować Hardline jak kolejnego Battlefielda? A może będzie to po prostu nieudany eksperyment?

Czy można poznać prawdziwą płeć grającego postacią w MMORPG?
Czy można poznać prawdziwą płeć grającego postacią w MMORPG?

Hubert Taler, 4 czerwca 2014, 09:41

Czy tym ogromnym Taurenem gra facet, czy kobieta? A może jest sposób, by to wywnioskować po zachowaniu?

The Wolf among us - kim są te mniej oczywiste postacie
The Wolf among us - kim są te mniej oczywiste postacie "fables"?

Dariusz Matusiak, 3 czerwca 2014, 10:53

Pzyglądamy się bliżej postaciom z gry "The Wolf among us". Wszyscy wiemy z jakiej bajki pochodzi Zły Wilk czy Śnieżka, ale skąd jest Ichabod Crane czy Georgie?

Racjonalizm kontra smoki
Racjonalizm kontra smoki

Kamil Brycki, 2 czerwca 2014, 18:30

W ramach Tematu Tygodnia postanowiłem zebrać kilka w miarę wiarygodnych informacji o majestatycznych stworzeniach - smokach. Czy mogły one istnieć w naszym świecie?

"Nie mam czasu na granie", czyli kilka słów o graczu dorosłym

Bartłomiej Kita, 30 maja 2014, 16:45

Kilka słów na temat metamorfozy, jaką przechodzi gracz, gdy kończy edukację, a zaczyna 'dorosłe' życie pełne nowych obowiązków. Frustracja, żal i przygnębienie, czy raczej spokojne podejście do tego, co czeka kiedyś każdego gracza? Koniec z grami? W życiu! To po prostu spokojna ich degustacja, a nie obżeranie się czym wlezie.

Najciekawsze rasy z uniwersum Mass Effect
Najciekawsze rasy z uniwersum Mass Effect

Adrian Pilarczyk, 27 maja 2014, 18:08

W ramach Tematu Tygodnia postanowiłem przyjrzeć się rasom z uniwersum, które ma szczególne miejsce w moim serduszku.

Serial
Serial "The Walking Dead" - pięć rzeczy, które robi lepiej od komiksu

Jakub Graczyk, 21 maja 2014, 17:05

"The Walking Dead" to mój absolutny serialowy faworyt i chociaż dużo w nim powodów do narzekania, pełno także elementów które zachwycają i zapadają w pamięć. Pod tym względem potrafi czasem przewyższyć oryginał i te przypadki przedstawiam w mojej liście.

Pięć powodów, przez które Counter-Strike: Global Offensive stał się moim nałogiem
Pięć powodów, przez które Counter-Strike: Global Offensive stał się moim nałogiem

Karol Krajewski, 7 maja 2014, 16:08

Counter-Strike: Global Offensive to mój nowy nałóg. Wystarczyło 5 rzeczy, żeby wciągnął mnie w swoje sidła. Sidła, z których nie wiem, czy uda mi się wyrwać.

Prince of Persia jako sandbox?
Prince of Persia jako sandbox?

Arkadiusz Stadnik, 6 maja 2014, 13:00

Dawno już nie było porządnej gry z serii Prince of Persia. Czy najnowsza odsłona powinna przybrać popularną ostatnio formę sandboxa?

Niesamowity Spider-Man 2 - recenzja filmu
Niesamowity Spider-Man 2 - recenzja filmu

Arkadiusz Stadnik, 28 kwietnia 2014, 15:06

Niesamowity Spider-Man powraca. Jak przygotowywanie gruntu pod kolejne filmy z uniwersum wpłynęło na jakość najnowszego widowiska?

Szaleniec, psychopata, morderca! Różne oblicza Jokera
Szaleniec, psychopata, morderca! Różne oblicza Jokera

Jędrzej Bukowski, 24 kwietnia 2014, 16:59

Z okazji premiery komiksu "Batman. Śmierć rodziny", zapraszam do bliskiego spotkania z Jokerem - jednym z najpopularniejszych arcyłotrów popkultury.

Dostosowywanie pory roku do realiów gry
Dostosowywanie pory roku do realiów gry

Paweł Piróg, 22 kwietnia 2014, 13:21

"W Dead Space'a 3 to ja pogram w zimę, a w Tropico, to w lato" Czy pora roku ma wpływ na to, w co grasz?

Dlaczego Risen 3: Władcy tytanów to Gothic 5 moich marzeń?
Dlaczego Risen 3: Władcy tytanów to Gothic 5 moich marzeń?

Bartłomiej Kita, 17 kwietnia 2014, 14:51

Risen i Risen 2 to produkcje studia, które stworzyło genialne pierwsze części serii Gothic. Choć specyficzna dla Gothiców toporność i charakterystyczne rozwiązania są elementem spajającym obie serie, nie dane nam było zagrać w produkcję, którą moglibyśmy nazwać pełnoprawnym następcą Gothica. Na szczęście deweloperzy ze studia Piranha Bytes wiedzą jak bardzo gracze tęsknią z mrocznym światem i zapowiedziany niedawno Risen 3: Władcy tytanów może okazać się godnym spadkobiercą dorobku kultowej serii. Czyżby szykował nam się Gothic 5?

Krótko o idiotach w Internecie i próbach radzenia sobie z nimi
Krótko o idiotach w Internecie i próbach radzenia sobie z nimi

Karol Anklewicz, 7 kwietnia 2014, 18:14

Dateusz rozmyśla o wszędobylskich trollach w internecie. Próba klasyfikacji.

Jakiego typu jesteś graczem?
Jakiego typu jesteś graczem?

Oskar Kalarus, 28 marca 2014, 15:37

Cztery typy graczy, według Rolanda Bartle'a: eksplorator, zabójca, społecznik i łowca osiągnięć.

Szalone pomysły Rockstara - mini-gry w Bully
Szalone pomysły Rockstara - mini-gry w Bully

Norbert Szamota, 25 marca 2014, 15:10

Mini-gry ukryte w porozstawianych tu i ówdzie automatach w całym świecie Bully to zbiór szalonych pomysłów. Czy wartych ogrania?

Nie będziemy przecież grać za darmo!
Nie będziemy przecież grać za darmo!

Oskar Kalarus, 7 marca 2014, 19:44

Próba wytłumaczenia, w oparciu o eksperyment psychologiczny, jak achievementy zepsuły dzisiejsze gry wideo.

Terroryzm w grach wideo - część I
Terroryzm w grach wideo - część I

Maciej Kozłowski, 4 marca 2014, 17:25

Gry wideo od wielu lat stanowią arenę walki politycznej - również w temacie terroryzmu.

Filmy science fiction, które mogły zdobyć Oscara
Filmy science fiction, które mogły zdobyć Oscara

Jędrzej Bukowski, 3 marca 2014, 19:46

Przed Wami siedem filmów science fiction, które były bardzo blisko zdobycia najważniejszej nagrody filmowej.

Powroty po latach: Beyond Good & Evil
Powroty po latach: Beyond Good & Evil

Marcin Tomkowiak, 20 lutego 2014, 17:58

Beyond Good & Evil to gra szczególna, której starość niegroźna. Bajkowa oprawa połączona z niebagatelną, wielowarstwową historią urzekła tyle samo osób, co zwiodła na manowce. Czy słusznie?

Mainstreamowe TOP 5 - Ulubione polonizacje gier wideo
Mainstreamowe TOP 5 - Ulubione polonizacje gier wideo

Karol Krajewski, 12 lutego 2014, 13:56

Przygotowałem małe zestawienie moich ulubionych polonizacji gier wideo. Takich, które zapadły mi w pamięci. Niekoniecznie przez jakość ich wykonania, a przez pozytywne wspomnienia, jakie ze sobą budzą. Pięć produkcji, pięć świetnych lokalizacji

Thor: Mroczny świat - Gorzej być nie mogło
Thor: Mroczny świat - Gorzej być nie mogło

Wojciech Strzelec, 10 lutego 2014, 12:18

To już pewne! "Thor: Mroczny świat" znajdzie się w czołówce mojej listy najgorszych filmów o superbohaterach...

Siła marki - na przykładzie Might And Magic (część I)

Hubert Taler, 3 lutego 2014, 10:45

Skąd się wzięła popularność gier Might And Magic? Jak to się dzieje, że wciąż wydawane są nowe? Przyjrzyjmy się historii tej serii.

Koniec epoki RTS?
Koniec epoki RTS?

Maciej Kozłowski, 29 stycznia 2014, 19:15

Nie dalej niż kilkanaście lat temu strategie czasu rzeczywistego (ang. Real Time Strategy, RTS) okupowały największą przestrzeń na sklepowych półkach z grami. Los bywa jednak okrutny: dzisiaj po chwale dawnych tytanów nie ma już prawie żadnego śladu.

Podmiot fokalizujący w grach wideo
Podmiot fokalizujący w grach wideo

Oskar Kalarus, 25 stycznia 2014, 16:54

Stosowanie określenia TPP lub "gra z perspektywy trzeciej osoby" jest nie tylko nieprecyzyjne, ale także mylące. Spójrzmy, co może nam przynieść przeniesienie do gier wideo terminu fokalizacji, zaczerpniętego z teorii narracji w literaturze.

Gry-pułapki, na które powinien uważać posiadacz PSP
Gry-pułapki, na które powinien uważać posiadacz PSP

Norbert Szamota, 22 stycznia 2014, 16:02

W bibliotece gier wydanych na PSP znajdziemy wiele hitów i całkiem sporo produkcji słabych. Które gry ze znanych serii w wydaniu handheldowym lepiej ominąć? Oto krótka lista największych "pułapek".

Jak grać w wiele tytułów na raz i tego żałować
Jak grać w wiele tytułów na raz i tego żałować

Karol Krajewski, 16 stycznia 2014, 20:45

Granie w wiele tytułów na raz to zabieg niezwykle szkodliwy, aczkolwiek równie niezwykle często obecnie się pojawiający. Nie jest trudno obłowić się produkcjami, a potem narzekać, że nie ma się dla nich czasu. Znam to. Nawet aż za dobrze.

Bzdury i dziwactwa w grach RPG
Bzdury i dziwactwa w grach RPG

Jerzy Bartoszewicz, 14 stycznia 2014, 11:26

Problem w tym, że każdy fan gatunku błyskawicznie potrafi wywęszyć pewne nieścisłości i dziwactwa, które kultywowane są w RPG od lat, a co najdziwniejsze nikt nie próbuje ich zmienić.

„Patriotyczne” gry – czyli jak zbić kasę na mrzonkach o wielkiej Polsce
„Patriotyczne” gry – czyli jak zbić kasę na mrzonkach o wielkiej Polsce

Maciej Kozłowski, 10 stycznia 2014, 13:40

Twórcy gier już dawno zauważyli, że wydawanie produkcji nawiązujących do polskiej historii to znakomity interes. Przez to patriotyzm został sprowadzony do roli wabika przyciągającego graczy. Jakie są najbardziej spektakularne przykłady tego procederu?

Assassin's Creed V: Ninja Decay, czyli asasyn moich marzeń
Assassin's Creed V: Ninja Decay, czyli asasyn moich marzeń

Bartłomiej Kita, 13 grudnia 2013, 16:31

Kilka słów o idealnej, moim zdaniem, odsłonie Assassin's Creed, która byłaby osadzona w feudalnej Japonii. Ninja, bitwy morskie, podróże między licznymi wyspami Japonii, spisek przeciw cesarzowi, skryte zabójstwa i ciąg dalszy walki asasynów z templariuszami. Assassin's Creed V: Ninja Decay? Czemu nie!

O co chodzi z tymi symulatorami?
O co chodzi z tymi symulatorami?

Karol Krajewski, 11 grudnia 2013, 20:00

Ciężko mi w to uwierzyć, ale kiedy mówię symulator, to ludzie kojarzą to obecnie z jazdą w ciągniku, aniżeli takim tytułem jak ArmA. Coś tu jest nie halo!

Czy gry uczą języków obcych? - Forum autorów gameplay
Czy gry uczą języków obcych? - Forum autorów gameplay

Karol Anklewicz, 10 grudnia 2013, 13:20

Grupa dzielnych autorów gameplay.pl komentuje: Czy gry uczą języków obcych?

NBA 2K14 – przeklinanie przy konsoli nie popłaca
NBA 2K14 – przeklinanie przy konsoli nie popłaca

Krzysztof Mysiak, 6 grudnia 2013, 12:18

Okazuje się, że grając na konsoli w NBA 2K14, trzeba trzymać język na wodzy. Gra korzysta bowiem z Kinecta i PlayStation Camera, by wychwytywać przekleństwa i przyznawać za nie kary. Twórcy chcieli w ten sposób zwiększyć realizm i zapewnić „bardziej cywilizowane środowisko” w multiplayerze.

Bossowie - Medal of Honor: European Assault
Bossowie - Medal of Honor: European Assault

Norbert Szamota, 4 grudnia 2013, 21:15

W Medal of Honor: European Assault na każdym poziomie czeka na nas boss, jeden z nazistowskich oficerów. Ilość niestety nie przekłada się na jakość...

10-lecie Call of Duty. Komu zawdzięczamy postać kapitana Price'a?
10-lecie Call of Duty. Komu zawdzięczamy postać kapitana Price'a?

Dariusz Matusiak, 27 listopada 2013, 17:06

Występuje w pierwszych częściach Call of Duty oraz trylogii Modern Warfare. Kapitan Price. Czy za wąsatym bohaterem lubianej serii kryje się autentyczna postać?

10-lecie Call of Duty - Największe kontrowersje serii, czyli wszystkie winy wirtualnych żołnierzy
10-lecie Call of Duty - Największe kontrowersje serii, czyli wszystkie winy wirtualnych żołnierzy

Karol Krajewski, 24 listopada 2013, 17:18

Call of Duty jak każda marka ma jakieś kontrowersje. Postaram się dziś tylko przedstawić te największe. A uwierzcie mi, było ich całkiem sporo.

Czy Rocksmith jest pomocny w nauce gry na gitarze?
Czy Rocksmith jest pomocny w nauce gry na gitarze?

Bartosz Pacuła, 18 listopada 2013, 17:15

Artykuł o tym na ile gra(bądź jak wolą niektórzy - program) Rocksmith jest przydatna w nauce gry na gitarze elektrycznej, na podstawie moich przeżyć.

Najlepsze gry, których nigdy nie ukończyłeś
Najlepsze gry, których nigdy nie ukończyłeś

Konrad Zabłocki, 14 listopada 2013, 17:46

Robimy listę najlepszych gier, które poszły w odstawkę zdecydowanie za wcześnie! Na liście m.in. Alan Wake, Dishonored i Mass Effect.

Branża Wars #2 – Te złe gry komputerowe, czyli TVP uczy
Branża Wars #2 – Te złe gry komputerowe, czyli TVP uczy

Michał Grygorcewicz, 13 listopada 2013, 18:10

Dawno nie było w polskiej telewizji materiałów oczerniających gry komputerowe. TVP1 postanowiła wypełnić lukę.

Gruszki Na Wierzbie #1 - APB: All Points Bulletin (2010)
Gruszki Na Wierzbie #1 - APB: All Points Bulletin (2010)

Karol Anklewicz, 12 listopada 2013, 15:36

Gruszki Na Wierzbie to cykl felietonów poświęcony niespełnionym obietnicom i zapowiedziom twórców gier. W części pierwszej All Points Bulletin od twórców Crackdown'a, Realtime Worlds.

Wiedźmin - Wsi spokojna, wsi wesoła...
Wiedźmin - Wsi spokojna, wsi wesoła...

Łukasz Łasisz, 9 listopada 2013, 16:36

Próba skonfrontowania wsi przedstawionej w grze Wiedźmin z tradycyjną wsią polską. Czy można powiedzieć, że twórcy mocno inspirowali się rzeczywistością?

Przeżyj i walcz - trochę o epizodzie Survive do Arma III
Przeżyj i walcz - trochę o epizodzie Survive do Arma III

Adam Kaczmarek, 29 października 2013, 15:18

Survive to pierwszy z trzech planowanych epizodów, które ostatecznie stworzą pełną kampanię w Arma III. Czy gracz rzeczywiście walczy tu o przetrwanie?