filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 17 grudnia 2018, 11:36

Spider-Man Uniwersum z grudniowym rekordem otwarcia - Box Office US

Nowa animacja o Spider-Manie nie tylko zachwyciła recenzentów, ale także przyciągnęła do kin prawdziwe tłumy... w przeciwieństwie do Zabójczych maszyn Petera Jacksona, które walczą o tytuł najbardziej spektakularnej komercyjnej porażki roku. Innym kasowym filmem okazał się Przemytnik w reżyserii Clinta Eastwooda.

Po kilku tygodniach dominowania w amerykańskich kinach, Ralph Demolka w końcu został zdetronizowany. Nowym królem została animacja o Spider-Manie – a w zasadzie to o całej grupie Spider-Manów. Bardzo dobry debiut zaliczył także Przemytnik Clinta Eastwooda. Powodów do radości nie ma natomiast Peter Jackson, którego Zabójcze maszyny radzą sobie w kinach równie kiepsko, co w recenzjach.

Przy Spider-Man Uniwersum nawet największe komiksowe marudy nie kryją zachwytów. - Spider-Man Uniwersum z grudniowym rekordem otwarcia - Box Office US - wiadomość - 2018-12-17
Przy Spider-Man Uniwersum nawet największe komiksowe marudy nie kryją zachwytów.

Spider-Man Uniwersum, nowa produkcja Sony, w której spotykają się Spider-Mani z różnych rzeczywistości, zaliczyła świetny debiut – w trakcie premierowego weekendu film zarobił 35,4 mln dolarów, bijąc tym samym poprzedni rekord dla debiutujących w grudniu animacji, ustanowiony dwa lata temu przez Sing. Świetnemu wynikowi w kinach towarzyszą fenomenalne recenzje – w tej chwili obraz może pochwalić się wynikiem 97% pozytywnych recenzji w serwisie Rotten Tomatoes, co czyni z niego najlepiej ocenianą produkcję kinową o Człowieku Pająku w historii.

Solidny debiut zaliczył także Przemytnik, w którym Clint Eastwood nie tylko pełnił funkcję reżysera i producenta, ale także zagrał główną rolę. Oparta na faktach opowieść o weteranie wojennym, który zostaje przemytnikiem pracującym dla kartelu narkotykowego, nie wzbudziła wielkiego entuzjazmu krytyków (62% pozytywnych recenzji w serwisie Rotten Tomatoes), ale nie przeszkodziło jej to w przyciągnięciu do kin tłumów – film w trakcie weekendu zarobił solidne 17,2 milionów dolarów.

Podobna sztuka nie udała się natomiast Peterowi Jacksonowi, którego adaptacja książki Philipa Reeve’a o steampunkowym świecie wypełnionym mobilnymi państwami-miastami ani nie porwała serc recenzentów (28% pozytywnych recenzji), ani nie przyciągnęła widzów do kin. 7.5 miliona dolarów pozyskane w trakcie premierowego weekendu przez Zabójcze maszyny to przy budżecie wynoszącym ponad 100 milionów dolarów wynik tragiczny i zwiastun jednej z największych komercyjnych porażek tego roku. Obraz był piątym najlepiej zarabiającym tytułem weekendu, przegrywając nie tylko ze Spider-Manem i Przemytnikiem, ale także z wyświetlanymi od kilku tygodni Grinchem (11,6 miliona dolarów wpływów i 3. miejsce) oraz Ralphem Demolką w Internecie (9,6 mln dolarów, 4. miejsce).

Tuż za dziesiątką najlepiej radzących sobie filmów weekendu znalazł się jeszcze jeden debiutant, o którym warto wspomnieć - Był sobie Deadpool, czyli specjalna wersja Deadpoola 2 ocenzurowana z brutalności i wulgarności. Nietypowy eksperyment zarobił zaledwie 2,6 miliona dolarów.

Pozycja

Poprzednio

Tytuł filmu

Przychód weekendowy (w dolarach)

Łączny przychód w USA (w dolarach)

Łączny przychód na świecie (w dolarach)

1.

Nowość

Spider-Man Uniwersum (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

35,4 mln

35,4 mln

56,4 mln

2.

Nowość

Przemytnik (The Mule)

17,2 mln

17,2 mln

-

3.

2.

Grinch (Dr. Seuss’ The Grinch)

11,6 mln

239,3 mln

372,7 mln

4.

1.

Ralph Demolka w Internecie (Ralph Breaks the Internet)

9,6 mln

154,5 mln

285,2 mln

5.

Nowość

Zabójcze maszyny (Mortal Engines)

7,5 mln

7,5 mln

42,3 mln

6.

3.

Creed 2

5,4 mln

104,9 mln

131,9 mln

7.

5.

Bohemian Rhapsody

4,1 mln

180,4 mln

635,9 mln

8.

6.

Rodzina od zaraz (Instant Family)

3,7 mln

60,2 mln

68,2 mln

9.

4.

Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda (Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald)

3,7 mln

151,7 mln

595,9 mln

10.

7.

Green Book

2,8 mln

24,7 mln

24,8 mln

Michał Grygorcewicz

Michał Grygorcewicz

W GRYOnline.pl najpierw był współpracownikiem, zaś w 2023 roku został szefem działu Produktów Płatnych. Tworzy artykuły o grach od ponad dwudziestu lat. Zaczynał od amatorskich serwisów internetowych, które sam sobie kodował w HTML-u, potem trafiał do coraz większych portali. Z wykształcenia inżynier informatyk, ale zawsze bardziej go ciągnęło do pisania niż programowania i to z tym pierwszym postanowił związać swoją przyszłość. W grach przede wszystkim szuka opowieści, emocji i immersji, jakich nie jest w stanie dać inne medium – stąd wśród jego ulubionych tytułów dominują produkcje stawiające na narrację. Uważa, że NieR: Automata to najlepsza gra, jaka kiedykolwiek powstała.

więcej

filmy i seriale filmy Peter Jackson filmy animowane box office Clint Eastwood