Po pięciu latach twórcy Paralives wreszcie podali termin debiutu gry. Nie będzie płatnych DLC jak w The Sims 4

Niezależny symulator życia Paralives w końcu otrzymał termin debiutu we wczesnym dostępie. Twórcy od razu zadeklarowali, że nigdy nie będą chcieli sprzedać nam płatnych rozszerzeń.

Sonia Selerska

10
Po pięciu latach twórcy Paralives wreszcie podali termin debiutu gry. Nie będzie płatnych DLC jak w The Sims 4, źródło grafiki: Paralives Studio..
Po pięciu latach twórcy Paralives wreszcie podali termin debiutu gry. Nie będzie płatnych DLC jak w The Sims 4 Źródło: Paralives Studio..

W ramach właśnie zakończonej transmisji, po latach wyczekiwania, otrzymaliśmy pełnoprawny materiał z Paralives, pełniący rolę swego rodzaju trailera rozgrywki. Podano w nim także termin debiutu produkcji.

Paralives ma ukazać się we wczesnym dostępie na początku 2025 roku. Oficjalnie ogłoszono także, że gra nigdy nie otrzyma płatnych DLC – twórcy przewidują wyłącznie darmowe aktualizacje.

W ramach przedstawionego materiału mieliśmy okazję po raz pierwszy zobaczyć na własne oczy fragment rozgrywki, przedstawiający kilka zwykłych dni z życia naszych Parafolks. Tym samym poznaliśmy wiele szczegółów dotyczących konkretnych elementów gameplayu.

Poszczególne elementy rozgrywki

Przy tworzeniu postaci, zdefiniujemy ich charakter, na który wpływ będzie miało kilka działających w różny sposób parametrów. Na początku rozdzielimy dostępne punkty (podobnie jak w The Sims 1 i 2) między cztery podstawowe cechy – atletyczność, umysł, kreatywność i charyzmę. Później zadecydujemy także o aurze (ang. vibe) postaci, specjalnych umiejętnościach socjalnych, talencie oraz stylu życia.

Źródło: Paralives.
Źródło: Paralives.

Ponadto charakter Parafolks ma się zmieniać na przestrzeni całego ich życia.

Źródło: Paralives.
Źródło: Paralives.

Dzięki umieszczonym na budynkach ogłoszeniom, nasi podopieczni będą mogli podjąć się pracy w miejscach fizycznie znajdujących się w świecie gry. Każdy zawód wymagać ma od nas pewnego poziomu umiejętności w danym zakresie. Podczas standardowego dnia roboczego przyjdzie nam wybrać dodatkowe zajęcie (np. słuchanie muzyki, rozwijające naszą wiedzę w tym zakresie), które nasi bohaterowie będą wykonywać w międzyczasie.

Źródło: Paralives.
Źródło: Paralives.

Relacje i rozmowy między Parafolks mają być bardzo naturalne i wynikać z kontekstu sytuacji. Jako gracz możemy zainicjować dialog, a w niektórych momentach jego trwania zadecydować o generalnym kierunku konwersacji.

Źródło: Paralives.
Źródło: Paralives.

Typy i poziomy relacji będą zależały od czasu, jaki spędzimy z daną postacią oraz – w kluczowych momentach – od pomyślności akcji, opatrzonych konkretną, wyrażoną w procentach szansą na osiągnięcie pomyślnego efektu.

Źródło: Paralives.
Źródło: Paralives.

Choć niespodziewane, ogłoszenie to zostało niebezpośrednio zasugerowane przez twórców Paralives w styczniowym podsumowaniu postępów prac nad grą. Teraz wiemy już, że na jednego z konkurentów The Sims poczekamy co najmniej rok.

Paralives

Paralives

PC
Data wydania: 25 maja 2026 Wczesny dostęp
Paralives - Encyklopedia Gier
Chcę zagrać

14

Sonia Selerska

Autor: Sonia Selerska

Swoją przygodę z zawodowym pisaniem dla GRYOnline.pl rozpoczęła w 2022 roku, ale od zawsze interesowała się wszelkimi formami słowa pisanego. Studentka kierunku Film i Multimedia na specjalizacji Tworzenie Gier Wideo, głęboko śledzi zacierającą się granicę między tymi dwoma światami. Czasami wstydliwie docenia przerost formy nad treścią. W przypadku mediów częściej niż rzadziej wchodzi w skrajności; nigdy nie może wybrać między filmami dokumentalnymi i horrorami a cozy grami, symulatorami życia i animacjami. Częściej niż przy tytułach AAA znajdziecie ją przy oldskulowych konsolach i perełkach indie. Wolny czas poświęca swojej miłości do mody i szeroko pojętej sztuki. Uważa, że fabuła to najważniejszy element gry, a najlepsze historie to te, które czerpią z życia codziennego.

„Nie róbcie tego”. Na twórców Marvel’s Spider Man 2 spadają groźby „fanów” domagających się aktualizacji [NG+ zapowiedziane]

Następny
„Nie róbcie tego”. Na twórców Marvel’s Spider Man 2 spadają groźby „fanów” domagających się aktualizacji [NG+ zapowiedziane]

Gracze PC nie uruchamiają 24% swoich cyfrowych gier. Ponad połowa z nich sprzedałaby je, gdyby mogła

Poprzedni
Gracze PC nie uruchamiają 24% swoich cyfrowych gier. Ponad połowa z nich sprzedałaby je, gdyby mogła

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl