Po pięciu latach twórcy Paralives wreszcie podali termin debiutu gry. Nie będzie płatnych DLC jak w The Sims 4
Niezależny symulator życia Paralives w końcu otrzymał termin debiutu we wczesnym dostępie. Twórcy od razu zadeklarowali, że nigdy nie będą chcieli sprzedać nam płatnych rozszerzeń.
![](/i/h/17/445024239.jpg)
W ramach właśnie zakończonej transmisji, po latach wyczekiwania, otrzymaliśmy pełnoprawny materiał z Paralives, pełniący rolę swego rodzaju trailera rozgrywki. Podano w nim także termin debiutu produkcji.
Paralives ma ukazać się we wczesnym dostępie na początku 2025 roku. Oficjalnie ogłoszono także, że gra nigdy nie otrzyma płatnych DLC – twórcy przewidują wyłącznie darmowe aktualizacje.
W ramach przedstawionego materiału mieliśmy okazję po raz pierwszy zobaczyć na własne oczy fragment rozgrywki, przedstawiający kilka zwykłych dni z życia naszych Parafolks. Tym samym poznaliśmy wiele szczegółów dotyczących konkretnych elementów gameplayu.
Poszczególne elementy rozgrywki
Przy tworzeniu postaci, zdefiniujemy ich charakter, na który wpływ będzie miało kilka działających w różny sposób parametrów. Na początku rozdzielimy dostępne punkty (podobnie jak w The Sims 1 i 2) między cztery podstawowe cechy – atletyczność, umysł, kreatywność i charyzmę. Później zadecydujemy także o aurze (ang. vibe) postaci, specjalnych umiejętnościach socjalnych, talencie oraz stylu życia.
![Źródło: Paralives.](/Galeria/Html/Wiadomosci/1753863375.jpg)
Ponadto charakter Parafolks ma się zmieniać na przestrzeni całego ich życia.
![Źródło: Paralives.](/Galeria/Html/Wiadomosci/1753863390.jpg)
Dzięki umieszczonym na budynkach ogłoszeniom, nasi podopieczni będą mogli podjąć się pracy w miejscach fizycznie znajdujących się w świecie gry. Każdy zawód wymagać ma od nas pewnego poziomu umiejętności w danym zakresie. Podczas standardowego dnia roboczego przyjdzie nam wybrać dodatkowe zajęcie (np. słuchanie muzyki, rozwijające naszą wiedzę w tym zakresie), które nasi bohaterowie będą wykonywać w międzyczasie.
![Źródło: Paralives.](/Galeria/Html/Wiadomosci/1753863406.jpg)
Relacje i rozmowy między Parafolks mają być bardzo naturalne i wynikać z kontekstu sytuacji. Jako gracz możemy zainicjować dialog, a w niektórych momentach jego trwania zadecydować o generalnym kierunku konwersacji.
![Źródło: Paralives.](/Galeria/Html/Wiadomosci/1753863421.jpg)
Typy i poziomy relacji będą zależały od czasu, jaki spędzimy z daną postacią oraz – w kluczowych momentach – od pomyślności akcji, opatrzonych konkretną, wyrażoną w procentach szansą na osiągnięcie pomyślnego efektu.
![Źródło: Paralives.](/Galeria/Html/Wiadomosci/1753863437.jpg)
Choć niespodziewane, ogłoszenie to zostało niebezpośrednio zasugerowane przez twórców Paralives w styczniowym podsumowaniu postępów prac nad grą. Teraz wiemy już, że na jednego z konkurentów The Sims poczekamy co najmniej rok.