Bardzo mnie to cieszy, bo nic mnie tak nie wciąga jak dobra historia i przyjemny gameplay w grach singlowych. Chociaż jakby dodali możliwość grania w niektóre produkcje w co-op to też bym nie narzekał, bo to fajna opcja żeby się pobawić ze znajomymi.
Obecnie na dzień dzisiejszy to wygląda tak:
343 Industries (studio head: Bonnie Ross | 2007 | ~500 osób)
• Halo Infinite | 2020, dostępne na Xbox One, Project Scarlett oraz Windows 10 | we współpracy ze SkyBox Labs | reżyserowane przez Tima Longo
• Halo: The Master Chief Collection dla PC (Microsoft Store i Steam) oraz odświeżenie Halo: Reach | 2019 | we współpracy ze Splash Damage oraz Ruffian Games
Age of Empires (studio head: Shannon Loftis | 2019)
Wraz z ogłoszeniem przejęcia Double Fine Productions podczas Xbox E3 2019 Briefing, w komunikacie prasowym zapowiedziano także budowę studia, które będzie dedykowane marce wspomnianej marce. W zespole mają się znajdować osoby które pracowały m.in. w Ensemble Studios. Ostateczną nazwę studia mamy poznać po skończeniu całego procesu formalnego z różnymi rejestracjami.
The Coalition (studio head: Rod Ferguson | 2010, pod obecną nazwą: 2015 | 300+ pracowników)
• Gears 5 | złoty status, 10 września 2019 (6 września, dla Ultimate Edition), dostępne na Xbox One, Windows 10 oraz Steam | mapy dla trybu Versus przygotowane we współpracy ze Splash Damage
• Gears POP! | 2 września 2019 | free-to-play | we współpracy z Mediatonic Games (m.in. Fall Guys: Ultimate Knockout, New Yahtzee with Buddies, Fable Fortune)
• Gears Tactics | więcej informacji mamy poznać w tym roku (gamescom lub X019?), dostępne dla Microsoft Store na Windows 10 | gra projektowana głównie z myślą o PC, niewykluczone wydanie na konsolę, wyciek R?Z?R ze stycznia 2019 zasugerował wsparcie dla M+K dla Xbox One dla własnie tej gry | we współpracy ze Splash Damage
• Rod Ferguson na pytanie zadane przez Ryan McCaffrey'a z IGN czy chcieliby stworzyć nowe IP odpowiedział, że: nigdy nie mów nigdy, ale jesteśmy [The Coalition] studiem dedykowanym marce Gears of War, ale to nie znaczy że nie zrobimy innych rzeczy.
Compulsion Games (studio head: Guillaume Provost | 2009 | 46 pracowników)
• We Happy Few | wydane przez Gearbox Publishing | 10 sierpnia 2018 | obecnie trwają prace nad ostatnim rozszerzeniem We All Fall Down
• 29 czerwca 2019 Microsoft złożył wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego dla We Happy Few
• niezapowiedziany projekt nastawiony na narrację z perspektywy trzeciej osoby, nad którym najprawdopodobniej pracuje m.in. Mitchell Lagran.
Double Fine Productions (studio head: Tim Schafer | 2000 | 70+ pracowników)
• 19 lipca Microsoft złożył wniosek o zarejestrowanie znaków towarowych dla Psychonauts
• 26 lipca Microsoft złożył wniosek o zarejestrowanie znaków towarowych dla Broken Age oraz Brütal Legend.
• RAD | wydawane przez BANDAI NAMCO Entertainemt | 20 sierpnia 2019 | reżyserowane przez Lee Petty'ego (pracował m.in. przy Stacking, Headlander)
• Psychonauts 2 | wydawane przez Xbox Game Studios po wykupieniu praw wydawniczych od Starbreeze Studios, dostępność na wszystkich dotychczasowo zapowiedzianych platformach | 2020 | reżyserowane przez Tima Schafera (Psychonauts, Brütal Legend, Broken Age, Grim Fandango Remastered, Massive Chalice, Full Throttle Remastered)
• niezapowiedziany projekt reżyserowany przez Lee Petty'ego
• niezapowiedziany projekt reżyserowany przez Tima Schafera
Xbox Game Studios Publishing (group head: Peter Wyse)
• Age of Empires: Definitive Edition | 20 lutego 2018, dostępne na Microsoft Store dla Windows 10, w przygotowaniu wydanie dla Steam wraz z cross-play'em | przygotowane przez Forgotten Empires i Tantalus
• Age of Empires II: Definitive Edition | jesień 2019, pierwsze zaproszenia do bety miały już zostać wysłane, dostępne na Microsoft Store dla Windows 10 oraz Steam wraz z cross-play'em | w przygotowaniu przez Forgotten Empires i Tantalus oraz Wicked Witch Software
• Age of Empires III: Definitive Edition | dostępne dla Microsoft Store na Windows 10 oraz Steam | w przygotowaniu przez Forgotten Empires
• Age of Empires IV | dostępne dla Microsoft Store na Windows 10 | zapowiedziane w sierpniu 2017, z nowymi informacjami jeszcze w tym roku | w przygotowaniu przez Relic Entertainment
• CrossfrieX | 2020, dostępne na Xbox One, wydawane przez Xbox Game Studios | w przygotowaniu przez Smilegate, za kampanię fabularną odpowiada Remedy Entertainment | w 2017 nawiązano współpracę z koreańskim studiem, które pracuje nad kolejną odsłoną tej marki. W 2018 zapowiedziano, że Remedy Entertainment zajmie się produkcją fabularnej kampanii jednoosobowej
• Microsoft Flight Simulator | 2020, dostępne na Xbox One oraz Windows 10 | AI gry ma być napędzane przez Azure, produkcja ma obejmować zdjęcia satelitarne w czasie rzeczywistym w rozdzielczości 4K przy wykorzystaniu ponad 2 petabajtów danych geograficznych, możliwa rejestracja do programu Insider | w przygotowaniu przez wewnętrzny dedykowany zespół we współpracy z Asobo Studio
• Microsoft Flight Simulator X | październik 2006 / 18 grudnia 2014 (wydanie na Steam) | Dovetail Games w 2014 nawiązało współpracę z Microsoftem w ramach której studio zajmowało się stałym wsparciem oraz rozwojem gry udostępniając nową zawartość. 8 sierpnia 2019 zapowiedziano, że współpraca dobiegła końca, a za wsparcie gry będzie odpowiadał sam Microsoft.
• Ori and the Will of the Wisps | 11 lutego 2020, dostępne na Xbox One, Windows 10 oraz Steam | w przygotowaniu przez Moon Studios
The Initiative (studio head: Darrell Gallagher | 2018 | 30+ pracowników)
• niezapowiedziany wysokobudżetowy projekt (tzw. AAA), który najprawdopodobniej będzie oparty na rozgrywce jednoosobowej i skupiony na narracji, fabule (opierając się na wielu różnych zatrudnieniom w ciągu ostatniego roku)
inXile entertainment (studio head: Brian Fargo | 2002 | 90 pracowników, znaczący wzrost możliwy po dołączeniu do XGS)
• Wasteland: 30th Anniversary Edition | wydawane samodzielnie, dostępne na Xbox One i PC | 2019 | we współpracy z Krome Studios
• Wasteland 3 | wydawane/dystrybuowane przez Deep Silver | 2020
niezapowiedziany projekt nastawiony na rozgrywkę wieloosobową dla gogli VR
niezapowiedziany projekt gry RPG (na podstawie ofert pracy)
Mojang (CEO: Jonas Mĺrtensson, studio head (Minecraft franchise): Helen Chiang | 2009 | 70+ pracowników)
• Minecraft Dungeons | wiosna 2020 | reżyserowane przez Mĺnsa Olsona
• Minecraft Earth | zamknięta beta od 16 lipca 2019
najprawdopodobniej kolejne niezapowiedziane projekty w uniwersum Minecrafta w innych gatunkach
Ninja Theory (2000, pod obecną nazwą: 2004 | 140+ pracowników, wzrost o przynajmniej 30 osób w ciągu roku)
• Bleeding Edge | wydawane przez Xbox Game Studios, dostępne na Xbox One i PC | techniczna alfa od 27 czerwca 2019 | reżyserowane przez Rahni Tucker, w produkcji od 2014 przez niewielki zespół do 30 osób
• niezapowiedziany projekt reżyserowany przez Stephena Stanyona od lipca 2015 (pracował m.in. przy Battalion Wars, Heavenly Sword, ENSLAVED™: Odyssey to the West™)
• niezapowiedziany projekt reżyserowany przez Tameema Antoniadesa, najprawdopodobniej od 2017 tuż po wydaniu Hellblade: Senua's Sacrifice
• niezapowiedziany projekt reżyserowany przez Benoita Macona od stycznia 2018, również jako Combat Director (pracował m.in. małych grach VR, Disney Infinity, DmC: Devil May Cry czy Battalion Wars)
• niezapowiedziany projekt reżyserowany przez Joea Nelsona od listopada 2018 (poprzednio pracował przy Hellblade: Senua's Sacrifice czy DmC: Devil May Cry)
Obsidian Entertainment (studio head: Feargus Urquhart | 2003 | ~200 pracowników)
• The Outer Worlds | wydawane przez Private Division (Take-Two Interactive) | 25 października 2019 | reżyserowane przez Tima Caina oraz Leonarda Boyarsky'ego | w produkcji od przynajmniej 2016 przez zespół ok. 80 osób
• Pillars of Eternity II: Deadfire | wydawane przez Versus Evil | przygotowanie wersji na konsole na 2019, więcej informacji na gamescomie | reżyserowane przez Josha Sawyera
• niezapowiedziany projekt reżyserowany przez Chrisa Parkera, najprawdopodobniej od 2017
• niezapowiedziany projekt reżyserowany przez Matthew Pereza od stycznia 2019 (poprzednio przy Pillars of Eternity II: Deadfire oraz Tyranny)
• niezapowiedziany projekt reżyserowany przez Adama Brennecke od września 2018 (pracował m.in. przy Pillars of Eternity II: Deadfire, Pillars of Eternity, Dungeon Siege III, Fallout: New Vegas, Neverwinter Nights 2)
Playground Games (studio head: Gavin Raeburn | 2010 | ~200 pracowników (Horizon team), 60+ pracowników (RPG team)
• Forza Horizon 4 | 2 października 2018 | stale wydawane comiesięczne aktualizacje do gry
• niezapowiedziany wysokobudżetowy projekt (tzw. AAA) w otwartym świecie z gatunku action RPG | wczesna faza produkcji (stan na 2018) | dedykowane drugie studio, które miałoby zatrudniać docelowo 200 osób, obecnie przynajmniej 60 osób | zatrudniono deweloperów, którzy pracowali poprzednio m.in. w BioWare, Rocksteady Games, Ninja Theory, Guerrilla Games, Motive, DICE, Kojima Productions, Rockstar North, Tequila Works, Creative Assembly | więcej można się dowiedzieć w kilku obszernych artykułach i wywiadach dla GamesIndustry.biz
Rare (studio head: Craig Duncan | 1985 | 250+ pracowników)
• Sea of Thieves | 20 marca 2018 | stale wydawane aktualizacje do gry
• Battletoads | dostępne tylko na Xbox One | datę premiery mamy poznać na gamescomie | przygotowywane przez Dlala Studios
niezapowiedziany projekt wspomniany parę razy w ciągu kilku ostatnich miesięcy przez Phila Spencera, nad którym pracuje zupełnie inny zespół względem tego dedykowanego dla Sea of Thieves, najprawdopodobniej kolejne nowe IP
Turn 10 Studios (studio head: Alan Hartman | 2001 | 100+ pracowników)
• Forza Motorsport 7 | 3 października 2017 | w sierpniu 2019 zostanie wydana ostatnia aktualizacja do gry
• następna odsłona z serii Forza Motorsport | wczesna faza projektowania (stan na początek 2019)
Undead Labs (studio head: Jeff Strain | 2009 | ~90 pracowników, wzrost o ok. 30 osób w ciągu roku)
• State of Decay 2 | 22 maja 2018 | stale wydawane aktualizacje do gry z nową zawartością czy poprawkami
niezapowiedziany projekt, którym najprawdopodobniej będzie State of Decay 3
Lepiej późno niż wcale, a że wszystko, co istnieje na xboxa wychodzi na pecety, tym bardziej cieszy ta informacja :)
Problemem jest to, że Microsoft dużo mówi, a mało robi, a jak już robi to średnio to wychodzi. Do dziś mam koszmary po Games for Windows Live...
Zapowiadali to już dość dawno. E3 pokazało, jak to idzie xD
Uwierzę jak zobacze, MS juz nie raz obiecywał cuda
Oby tak faktycznie było. Nic mnie bardziej nie cieszy niż gra z dobrą fabułą. No i by się przydała jakaś konkurencja dla Sony na rynku konsolowym.
Się obudzili.
Trzymam kciuki, to że dla ciała w tej generacji nie znaczy że nie mogą pozytywnie zaskoczyć na nadchodzącej.
Przy multi ostatnio łatwiej o krótki żywot i smętny koniec niż wielki sukces. Dobry singiel nawet przez kilka lat kapie forsą, a dystrybucja cyfrowa znacznie mniej kosztuje. MS ostatni czas życia Xbox One spędził na testowaniu pewnych rozwiązań i wyciąganiu wniosków. Czas pokaże co z tego wyjdzie.
Wyjdzie to tylko z korzyścią dla branży, więc jestem jak najbardziej na tak. Muszą tylko zamienić słowa w czyny, bo środki na inwestycje i zasoby ludzkie mają. Mam nadzieje, że się uda.
Idą za pojawiającym się trendem . Na szczęście gry SP będą przeżywać swoiste odrodzenie i oni to widzą. Taka duzo ilość wykupionych studio, na pewno pozwoli i wydawac więcej i częściej gier SP
No i bardzo dobrze. Chętnie pograłbym w gry które ze względu na swoją multiplayerową naturę już dawno nie nadają się do niczego. Świetnym przykładem jest Evolve albo pierwsza część Titanfall (druga już naprawiła ten problem).
Dobra wiadomość dla fanów gry single.
Liczę na jakieś świetne RPG od Obsidianu i inXile, jak Microsoft kupuje takie studia, niech sypnie kasą i da im się wykazać.
Jak zobaczę, to uwierzę.
Super. Jestem za.
Mam nadzieję chociaż m$ nie wierzę bo reprezentują hamerykanski szybki agresywny maxymalnie zyskowny sposób na biznes a to kłóci się z wysokiej jakości grami single.
4 , 5 gier rocznie SP z dobrą fabułą mi starczy , a jak by pojawił się np. Indiana Jones i przygody w stylu Uncharted - jestem w niebo wzięty
To dlatego Ninja Theory które stworzyło grę single player Hellblade: Senua's Sacrifice po przejęciu przez Microsoft teraz tworzy Bleeding Edge grę sieciową nastawioną na mikrotransakcje????
Prawda jest taka że MS tą generacje przegrał straszliwie. Stąd wydawanie gier na PC, bo niby jak miały na siebie zarobić skoro konsola się nie sprzedaje. Jak Scarlett będzie sukcesem to i eksy zostaną na konsoli, to przecież logiczne. To nie jest kwestia dobrego serduszka Phila tylko hajs się musi zgadzać.
Bądźmy szczerzy nawet im się nie opłacało za bardzo robić dużych gier, skoro nie ma jak na nich zarobić bo konkurencja przejęła rynek. Gearsy i Halo niegdyś molochy, a takie Horizon kompletnie nową marka, sprzedaje się lepiej niż Halo 5 i Gears of War 4 razem wziete. To daje jasny sygnał że nie ma nawet za bardzo komu robić tych nowych dużych gier.
Obiecanki cacanki. Politycy też obiecują różne rzeczy przed kampanią a później wszystko olewają. Puste słowa Micro$$oftu.
Gearsy, Halo, Forza, nowa Zuma od tego, że im się nie chce i siema ;]
Shut up and stop waste my time! ^^
Jestem za
Microsoft ze swoimi narzędziami (Xbox Game Pass dla PC i uruchamianie gier z Xboxa na PC'tach) ma szansę mocno namieszać w branży i zgarnąć spory kawałek tortu dla siebie.
Super że Single Player, ale niech to nie będą SP kupy od Ubisoftu- single z mechanikami i mikrotranzakcjami z mmo
Jak wyjdą też na PC - no problem. Ale jak zrobią z tego exclusive: BOOOOOO!
"Microsoft pójdzie śladami Sony i mocniej postawi na gry single player"
To teraz niech coś podobnego EA ogłosi, a śmiechów nie będzie końca...
Pewnie będzie klasycznie, kolejne Halo, Gears, dwa razy Forza i jakiś zremasterowany tytuł.
Brawo!!!
Szkoda tylko że o 5 lat za pózno.