Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 sierpnia 2018, 11:50

Fallout 76: Todd Howard wyjaśnia, jak będzie działał system starć między graczami

Podczas konferencji na trwającym właśnie QuakeConie Todd Howard ze studia Bethesda zaprezentował, jak w grze Fallout 76 wyglądać będą walki PvP.

Po raz pierwszy w Falloucie spotkamy innych graczy. - Fallout 76: Todd Howard wyjaśnia, jak będzie działał system starć między graczami - wiadomość - 2018-08-13
Po raz pierwszy w Falloucie spotkamy innych graczy.

Informacja, że Fallout 76 nie będzie mieć ani trybu offline, ani prywatnych serwerów, wzburzyła wielu graczy, którzy od postapokaliptycznej serii oczekują klimatycznego doświadczenia dla samotników. Bethesda robi jednak wszystko, aby zadeklarowani „single” spojrzeli przychylnym okiem na multiplayerowego Fallouta. Podczas trwającego QuakeConu wyjaśniono dokładniej, jak wyglądać będą starcia między graczami, a rozwiązania zaprezentowane przez Todda Howarda spotkały się z aplauzem publiczności.

W bardzo ogólnym skrócie: jeżeli ktoś zabije w Fallout 76 gracza, który nie był zainteresowany „pojedynkiem”, zostanie dość dotkliwie ukarany. Za jego głowę zostanie wyznaczona nagroda (która zostanie zabrana z jego własnej kieszeni), a inni uczestnicy gry zobaczą zaznaczoną czerwoną gwiazdką pozycję „mordercy” na mapie świata. Nie trzeba chyba dodawać, że zabicie osoby niechętnej starciu PvP nie przyniesie zabójcy żadnej nagrody w postaci punktów doświadczenia ani kapsli (waluta w Falloucie).

Morderców szybko dosięgnie sprawiedliwość. - Fallout 76: Todd Howard wyjaśnia, jak będzie działał system starć między graczami - wiadomość - 2018-08-13
Morderców szybko dosięgnie sprawiedliwość.

Same obrażenia zadawane innym graczom będą do pewnego stopnia ograniczone. Na początku, jeśli kogoś postrzelimy, nie zrobimy mu tym specjalnej krzywdy. Dopiero kiedy druga osoba zdecyduje się nam „oddać”, blokada obrażeń zostaje zdjęta i zaczyna się prawdziwe starcie. Todd Howard porównał zasadę działania do bójki w barze, kiedy to zaczepiamy kogoś, policzkując go i prowokując tym samym do eskalacji przemocy.

Nagroda za pokonanie gracza w pojedynku PvP uzależniona będzie od poziomu postaci. Jeśli uda nam się powalić doświadczonego przeciwnika, otrzymamy znacznie więcej kapsli niż po walce z kimś, kto dopiero zaczął zabawę.

Koniec przemocy! - Fallout 76: Todd Howard wyjaśnia, jak będzie działał system starć między graczami - wiadomość - 2018-08-13
Koniec przemocy!

Deweloperzy przewidzieli także zabezpieczenie przed przypadkowym „spoliczkowaniem” innego gracza. Przeciwnicy PvP otrzymają możliwość aktywowania „flagi pacyfisty”, dzięki której nasze nieumyślne ataki nie będą wyrządzać żadnej krzywdy bliźnim. Taki gracz nadal może zostać zabity przez innego, ale morderca zostanie „zablokowany” i więcej nie zobaczy już swojej ofiary podczas gry.

Ten „pacyfistyczny” mechanizm dołączył do rozwiązania zapowiedzianego przez Todda Howarda wcześniej. Gracze do poziomu piątego nie będą mogli zostać zabici przez ludzkich oponentów.

Fallout 76 trafi do dystrybucji cyfrowej oraz na sklepowe półki w Polsce 14 listopada, w wersjach na PC, PlayStation 4 i Xboksa One.

Michał Ostiak

Michał Ostiak

Poznańska Pyra, z wykształcenia Administratywista (nie mylić z Administrator). Po kilku latach pracy w kinie filmy stały się jego zboczeniem zawodowym. Oprócz tego interesuje się szeroko rozumianą technologią. Gra we wszystko i na wszystkim. Uwielbia Gwiezdne wojny, Tarantino i Tolkiena – ale jeśli chodzi o książki, to wyżej ceni literaturę faktu od fantastyki.

więcej