Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Newsy i ciekawostki na temat Maniac Mansion

Maniac Mansion - znaki handlowe związane z marką zarejestrowane przez Lucasfilm Entertaiment

Adrian Werner, 28 maja 2013, 15:23

Firma Lucasfilm Entertainment zarejestrowała znaki handlowe związane z marką Maniac Mansion. Nie wiemy jeszcze, czy oznacza to, że w planach jest powrót tej klasycznej serii.

Diablo spotyka Monkey Island, czyli nowa gra Rona Gilberta

Artur Falkowski, 10 stycznia 2008, 12:13

Ron Gilbert to postać doskonale znana fanom przygodówek. To on odpowiada między innymi za Maniac Mansion i dwie pierwsze części serii Monkey Island. Jego nieszablonowe poczucie humoru jest tym, czego brakuje współczesnym przygodówkom. Na szczęście, jak się okazało, twórca pracuje nad kolejną szaloną grą.

12 gier przygodowych LucasArts w 24 godziny

Krystian Smoszna, 21 listopada 2005, 10:37

Ile potrzeba czasu na ukończenie dwunastu klasycznych gier przygodowych firmy LucasArts? Na to pytanie spróbował odpowiedzieć niejaki Vogel, który podjął się niezwykłej próby.

Czy Ron Gilbert pracuje nad nową grą?

Krystian Smoszna, 25 sierpnia 2005, 08:23

Ron Gilbert pracuje nad nową grą – takie oto wnioski wysuwa serwis Worthplaying, który powołując się na wieści z oficjalnej strony legendarnego twórcy gier przygodowych, informuje o przełożeniu jego wizyty w Paryżu. Co autor The Secret of Monkey Island miałby robić w stolicy Francji? Odpowiedź jest prosta: spotkać się i porozmawiać z ewentualnym wydawcą swojego nowego programu...

Maniac Mansion Deluxe - absolutnie klasyczna gra przygodowa po tuningu

Radosław Grabowski, 22 maja 2004, 12:44

The New Adventures of Zak McKracken (vide news z 14 kwietnia 2003), czyli nieoficjalna kontynuacja klasycznej gry przygodowej pt. Zak McKracken and the Alien Mindbenders, była debiutanckim projektem amatorskich developerów spod znaku LucasFan Games. Natomiast kolejnym dziełem owych autorów jest znacznie ulepszona wersja Maniac Mansion (rok premiery: 1987) – produktu marki LucasArts, w którym po raz pierwszy użyto interfejsu SCUMM (Script Creation Utility for Maniac Mansion). Ten ostatni zastosowano później m.in. w The Secret of Monkey Island, Loom i Day of the Tentacle.

Seria Maniac Mansion powraca!

Przemysław Bartula, 26 kwietnia 2003, 17:04

Praktycznie każdy gracz komputerowy z „przebiegiem” pamięta czasy, gdy klasyczne przygodówki 2D przeżywały swój rozkwit, i w umyśle każdego dalej rozbrzmiewają takie znamienite tytuły jak „Rex Nebular and The Cosmic Gender Bender” (MicroProse), „Space Quest” (Sierra) czy „Maniac Mansion” (LucasArts). Każda informacja o wskrzeszeniu dawnych serii wzbudza w nas niebywały entuzjazm, który nieco słabnie po pojawieniu się w oficjalnej informacji znaku „3D”. Jednakże teraz, w przypadku, o którym traktuje ta wiadomość, będzie inaczej – nadchodzi bowiem kolejna część jednej za najlepszych gier przygodowych firmy LucasArts - mowa o „Maniac Mansion 3: Rise of the Tentacle” - a dowodem na to, że możemy się spodziewać doskonałej gry 2D, jest pracujący nad nią zespół Pendulo Studios, twórca wyśmienitego „Runaway: A Road Adventure”. Uaktualnienie: Z przykrością informuję, iż