futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 21 listopada 2019, 08:57

autor: Oliwer Stanisławski

Google Stadia zużywa ogromne ilości danych – ponad 7 GB na godzinę

Google Stadia zużywa duże ilości danych podczas przesyłania strumieniowego. Co za tym idzie, mało który użytkownik posiada zasoby transferu internetowego, dzięki którym będzie mógł swobodnie delektować się rozgrywką w podróży przez dłuższy czas.

Usługa miała swoją premierę we wtorek, ale nadal nie wszyscy otrzymali zamówiony sprzęt. - Google Stadia zużywa ogromne ilości danych – ponad 7 GB na godzinę - wiadomość - 2019-11-21
Usługa miała swoją premierę we wtorek, ale nadal nie wszyscy otrzymali zamówiony sprzęt.

Niedawno odbyła się premiera platformy streamingowej od Google. Usługa od samego początku wywoływała mieszane uczucia wśród użytkowników, o czym niedawno pisaliśmy. Pierwsze recenzje skupiały się głównie na ograniczonych funkcjach i braku stabilności. Tym razem dziennikarze z VB postanowili przetestować, jak Google Stadia radzi sobie z transferem danych podczas rozgrywki w Red Dead Redemption 2. Gra została uruchomiona w 1080p60 (przypominamy, że 4K nie jest jeszcze dostępne), a zużycie wynosiło 119 MB na minutę, co daje nam 7,14 GB w ciągu godziny. Łatwo wywnioskować, że w 4K ten wynik byłby 4-krotnie wyższy i teoretycznie godzina zabawy pochłonęłaby prawie 30 GB. Średnie przejście głównego wątku gry od Rockstara zajmuje graczom około 47 godzin ciągłej rozgrywki, więc jeśli chcielibyśmy ukończyć grę, Stadia mogłaby zużyć nawet 336 GB danych.

Stadia oferuje różną jakość przesyłanego obrazu i dźwięku w zależności od prędkości łącza internetowego. - Google Stadia zużywa ogromne ilości danych – ponad 7 GB na godzinę - wiadomość - 2019-11-21
Stadia oferuje różną jakość przesyłanego obrazu i dźwięku w zależności od prędkości łącza internetowego.

Jednymi z głównych odbiorców usługi są ludzie, którzy podróżują, ale nie chcą albo nie mogą za każdym razem brać ze sobą konsoli. Mało który operator na świecie świadczy usługi nielimitowanego internetu, w Polsce plan taryfowy dla urządzeń mobilnych wynosi średnio około 20 GB, a topowy dostawca w Stanach Zjednoczonych – Xfinity – oferuje do 1 TB, co starczy na zaledwie na nieco ponad 140 godzin rozgrywki, a przecież internet nie służy nam tylko do grania.

Google nadal będzie rozwijać swój projekt, ale raczej nie mamy co liczyć na drastyczny spadek ilości pobieranych zasobów z „chmury”. Z jednej strony możliwość grania w gry bez pobierania jest bardzo kuszącą propozycją. Z drugiej jednak ograniczenia, które narzuca wielu dostawców usług internetowych, skutecznie zniechęca do zakupu Stadia, który teoretycznie jest mobilny, więc powinniśmy móc korzystać z niego z każdego miejsca na świecie.