Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Najciekawsze materiały do: Deadliest Catch: Alaskan Storm

PC
X360
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
09.04.2008 18:59
B@rt -=gdansk=-
67
Pretorianin

:D juz sie nie moge doczekac :D tylko dla wyjadaczy i wilkow morskich ;) ja jestem tym 2

13.07.2008 12:23
Cziczaki
👍
odpowiedz
Cziczaki
183
Renifer

Niejestem fanem gier o łodziach, ale po tym co zobaczyłem w necie, to wygląda całkiem ciekawie.

21.08.2008 15:11
Cziczaki
odpowiedz
Cziczaki
183
Renifer

Hehe... Gra już siedzi na torrentach... :P

21.08.2008 18:47
👍
odpowiedz
zanonimizowany570221
1
Junior

Grę morzna pobrać oto z tej strony tyle że ona jest płatna torrenty.org gra bardzo fajna POLECAM.

22.08.2008 19:10
odpowiedz
zanonimizowany456929
10
Legionista

Gierka naprawdę świetna polecam wszystkim wilkom morskim bardzo proste sterowanie i świetny samouczek.

29.08.2008 10:53
tygrysek
👍
odpowiedz
tygrysek
249
porywacz zwłok

dawno nie widziałem tak dobrej fizyki wody jaka jest w tej grze, ale fizyka łodzi pozostawia wiele do życzenia. po pierwszych dwóch misjach zastanawiająca jest tendencja łodzi do nurkowania dziobem

tak czy siak gra jest OK

17.09.2008 14:54
odpowiedz
zanonimizowany500669
8
Centurion
Image

Podejrzewam, że niezbyt szybko (jeśli wogóle) pojawi się recenzja, bądź szersza zapowiedź Deadliest Catch Alaskan Storm na GOL-u, więc napiszę parę słów więcej na temat gry, gdyż podobnie jak moi poprzednicy zgadzam się w pełni, że gra warta jest zainteresowania.

Symulacja? Strategia?: Alaskan Storm nie jest typowym symulatorem, jak Virtual Skipper albo MS Flight Simulator. W trybie kariery wcielamy się w rolę kapitana kutra rybackiego w dosłownym słowa znaczeniu. Znaczy to tyle, że naszym celem jest nie tylko sterowanie statkiem, ale także zarządzanie sprawami ekonomicznymi (uzupełnianie paliwa, żywności czy udoskonalanie statku). Dodatkowo sami wyznaczamy sobie kurs oraz miejsca zrzutu klatek do połowu krabów. Do naszych zadań należy także skompletowanie załogi, przydzielanie im zadań oraz wydawanie rozkazów, już w trakcie połowów. Mamy więc nie tylko wątek symulacyjny (eksponowoany, bądź co bądź na pierwszym planie), ale także wątek ekonomiczno-strategiczny oraz ten odpowiedzialny za zarządzanie zasobami ludzkimi.

Wskaźniki załogi: Rozwijając ten ostatni wątek autor tekstu zapowiadającego grę pisał o podatności naszego zespołu na rozmaite czynniki: głód, przepracowanie, zmęczenie itp. Każdy z członków załogi określany jest przez 2 czynniki. Pierwszy to zdrowie fizyczne, uzależniony głównie od częstotliwości zadań wykonywanych przez poszczególnych członków załogi oraz ich umiejętności (o tym napisze za chwilę), drugi to wskaźnik morale naszego marynarza. Morale każdego z członków załogi jest pochodną samego składu zespołu (np stary wilk morski w zespole nie będzie zbytnio tolerował kobiety na pokładzie, bądź żółtodzioba) oraz dialogów, które będzie prowadził z kapitanem statku, czyli z nami. (np któryś z marynarzy może narzekać na zimno i prosić o chwilkę przerwy i od nas zależy czy odpocznie chwilę czy też nie). Pamiętać należy, że zarówno zdrowie fizyczne jak i morale naszych marynarzy mają wpływ na efektywność w pracy zarówno samego marynarza jak zespołu.

Załoga statku: Wspominałem o tym, że te 2 wskaźniki mają wpływa na efektywność połowów. Nie jest to oczywiście jedyny czynnik. Obok niego warto zwrócić uwagę na skład naszego zespołu. Zespól skłąda się z 5 osób. Wybieramy go w porcie przed wypłynięciem w morze spośród kilkunastu dostępnych osób, które różnią się nie tylko umiejętnościami i doświadczeniem, ale także wymaganiami finansowymi względem nas. Dobór składu jest jednym z najważniejszych (obok wyznaczenia miejsca połowu) czynników mających wpływ na nasz sukces bądź porażkę.

Pogoda: Bardzo wiele zależy od pogody, która ma wpływ zarówno na postawę naszej załogi, jak i na poziom trudności w sterowaniu łódką. Samo pływanie, jak wspomniał Andrew2 nie należy do trudnych rzeczy. Szczególnie gdy mamy ciszę na morzu. Sytuacja zmienia się gdy zaczyna wiać silny i wiatr i pojawiają się fale. Precyzyjne sterowanie łódką jest wtedy znacznie trudniejsze, załoga natomiast męczy się znacznie szybciej. Sztorm w grze wygląda naprawdę imponująco, ci którzy grali więdzą o co chodzi.

Realia Autorzy gry, współpracując z Discovery postarali się o wiele smaczków. Mamy więc zarówno oryginalne nazwy statków jak i nazwiska marynarzy. (6 kapitanów i 20 człownków załogi Do tego wspomnieć należy o przerywnikach filmowych, których w grze jest cała masa - ponad 100. Są tą głównie porady i triki co do efektywności łowienia. Mapa terenu przeznaczonego do połowów została odwzorowana zgodnie z realiami obejmuje Morze Beringa (z oczywistych względów teren został proporcjonalnie zmniejszony), w tym także te rejony akwenu, które skute są przez większy okres w roku lodem. Nazwy portów także są prawdziwe.

Turtorial Gra ma świetny samouczek, jeden z najlepszych jakie widziałem. Wszystko jest nie tylko wyjaśnione ale także pokazane. Po 20 minutach gracz ma absolutne poczucie, że kontroluje wszystko i wie co służy do czego. Niczego nie trzeba się domyślać i kombinować.

Grafika Nie jest to najsilniejsza strona Alaskan Storm. Fakt morze wygląda ładnie, ale tylko w obrębie naszego statku. Odległe fragmenty morza w zasięgu naszego wzroku wyglądają tak samo, czyli jest to płaska woda, niezależnie od tego czy płyniemy na spokojnym morzu czy podczas sztormu. Łodzie wyglądają ładnie. Zwisające sople, reflektory włączone w nocy. Widać tu dbałość o detale. Graficznie najgorzej wypada obszar lądowy. Góry wyglądają niestety słabiutko, podobnie budowle. Na szczęcie niezbyt często oglądamy te obiekty podczas grania. tygrysek pisał o fizyce łodzi. Faktycznie łódka sprawia wrażenie, przeciążonej po stronie dzioba i niedociążonej w części rufowej, stąd często widzimy śrubę okrętową, szczególnie gdy fale są większe. Jest to dosyć irytująca rzecz. Mam nadzieje, że producent wypuści patcha, który poprawi ten błąd.

Dźwięk Muzyka jest tylko w menu gry. Poczas grania słyszymy tylko szum morza, świst wiatru oraz odgłosy ptaków fruwających wokół naszej łodzi. Do tego dochodzą dialogi z marynarzami oraz poprzez radio z innymi jednostkami. Mimo, że udźwiękowienie gry jest ubogie, mam wrażenie że buduje ono klimat.

Wymagania sprzętowe:
Operating System: Windows XP, Vista
CPU: 2 GHz Pentium 4
RAM: 512 MB RAM
Sound Card: DX9 compatible sound card
Video Card: GeForce 5900 or ATI 9600 Pro with 128 MB of video RAM

Premiera gry odbyła się 21 sierpnia 2008 w USA. Gra wydana została także na XBox360

Podsumowując: Deadliest Catch Alaskan Storm to bardzo dobra gra, przeznaczona dla tych którzy szukają w elektronicznej rozrywce czegoś nowego. Niekoniecznie muszą to być "Wilcy morscy" albo fani serialu na Discovery. Gra wykonana została bardzo solidnie, ma parę irytujących buraczków, ale ogólny obraz jest jak najbardziej pozytywny. Jedna z niewielu gier wydanych w 2008r. która mnie zainteresowała. Dla mnie mocne 8/10

09.11.2008 22:45
😒
odpowiedz
zanonimizowany590499
1
Junior

mam problem Jak zrobić żeby kamera nie 'kreciła' sie w okół statku tylko zeby byla np. z tyłu albo zebym sam mógł operować kamerą??? Patrzyłem w sterowaniu itp ale raczej nigdzie nie ma...;/ Prosze pilnie o odpowiedź! :))

10.01.2009 12:46
😊
odpowiedz
zanonimizowany609770
13
Legionista

Swietna gra ! Grafika, muzyka, klimat, gameplay wszystko na plus, mogliby tylko trochę rozbudować tryb kariery. Ocena 8,5/10

26.02.2009 12:35
👍
odpowiedz
mp005
1
Junior

Jestem Fanem tego programu którego aktualnie oglądam na Discovery HD, a grę chętnie kupie jak będzie tylko dostępna w Polsce ;) Polecam

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze