Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Najciekawsze materiały do: Chris Sawyer's Locomotion

Chris Sawyer's Locomotion
Chris Sawyer's Locomotion

demo gryrozmiar pliku: 123,7 MB

Locomotion stanowi de facto kontynuację niezwykle popularnej gry strategiczno-ekonomicznej, zatytułowanej Transport Tycoon i wprowadzonej do sprzedaży w 1994 roku. Zatem ponownie należy administrować ogromną korporacją przewozową, operującą na lądzie...

Chris Sawyer's Locomotion - recenzja gry
Chris Sawyer's Locomotion - recenzja gry

recenzja gry30 grudnia 2004

Światowa premiera 7 września 2004. „Locomotion” to gra, która w dzisiejszych czasach, może co najwyżej konkurować z produkcjami trzeciej kategorii. Przyjemna gra straciła wiele w oczach fanów również dzięki wprowadzeniu masy nikomu nie potrzebnych usprawnień i usunięciu starych.

Atari wprowadza nowe ceny swoich produktów na polskim rynku

wiadomość27 lutego 2006

Wszelkie obniżki cen oryginalnych programów na naszym rynku cieszą się zrozumiałym zainteresowaniem graczy, z tym większą przyjemnością pragniemy Was poinformować, że na taki miły krok zdecydowała się firma Atari.

Pierwsza łata do Locomotion już w sieci

wiadomość14 listopada 2004

W ocenie fanów, najnowszy produkt Chrisa Sawyera o nazwie Locomotion wypada co najwyżej średnio. Z jednej strony razi zubożenie elementów ekonomicznych, z drugiej cieszą nowości w niemal nieograniczonym projektowaniu transportowego imperium. Najbardziej irytujące błędy miał poprawić pierwszy patch. Łatka właśnie ukazała się w sieci, ale jej możliwości prezentują się niezwykle ubogo.

Zagraj w Locomotion przez godzinę za darmo!
Zagraj w Locomotion przez godzinę za darmo!

wiadomość13 września 2004

Wszystko wskazuje na to, że fani klasycznego hitu o nazwie Transport Tycoon, mający ochotę pograć w jego następcę, będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Według informacji przekazanych nam z firmy CD Projekt (dystrybutora produktów koncernu Atari), nie została jeszcze podjęta decyzja, kiedy Locomotion (i czy w ogóle) trafi na polski rynek. W tej sytuacji można spróbować sprowadzić grę z zachodu na własną rękę, lub skorzystać z oferty serwisu TryGames, który od dłuższego czasu specjalizuje się w elektronicznej sprzedaży wybranych tytułów.

Chris Sawyer's Locomotion - v.1.76 EU
Chris Sawyer's Locomotion - v.1.76 EU

patchrozmiar pliku: 8,7 MB

wersja: v.1.76 EU Patch poprawia niewielką ilość usterek powodujących wieszanie się programu lub błędne wyświetlanie grafiki, a także niektóre „niedoróbki” w interfejsie i w samej rozgrywce. Poniżej lista zmian w języku angielskim:

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
08.09.2004 22:47
odpowiedz
marioking
69
Pretorianin

Tez pogralem w demo i niepokoii mnie brak subsydiow i mozliwosci wykupywania konkurencji poprzez udzialy. A tak poza paroma dodatkowymi srodkami transportu i towarow bitka w bitke TTD.

08.09.2004 23:23
Mac
odpowiedz
Mac
99
Sentinel of VARN

No całkiem przyjemny sequel, aczkolwiek męczy trochę system budowy dróg wzięty z RollerCoaster Tycoona.. IMO o wiele wygodniejsze było stawianie ulic przeciągając po prostu kursorem po podłożu, tak jak to było w Transport Tycoonie... Za to wreszcie AI stoi na przyzwoitym poziomie:)

Btw. Czy w tej grze można stawiać tunele??

09.09.2004 19:48
odpowiedz
Voutrin
106
łojant

Sa tunele. Obnizasz lad tak aby powstala pionowa sciana i teraz prowadzisz przez nia droge budujac tunel.

09.09.2004 19:52
😜
odpowiedz
ronn
121
Legend

Grafika to raczej zywcem z Roller Coaster Tycoon, a nie Transport Tycoon :p

22.09.2004 13:19
odpowiedz
zanonimizowany190412
1
Junior

Grałem w "Locomotion", jak dotąd, jedynie ze dwie, trzy godziny. To bez porównania mniej, niż w "Transport Tycoon deLuxe" czy w "Transport Tycoon". W przypadku tych gier czas im poświęcony szedł w setki (jak nie w tysiące) godzin.
Założyłem sobie, że nie będę miał żadnych oczekiwań w stosunku do "Locomotion". Zanim grę uruchomiłem, widziałem jedynie kilka zrzutów ekranu. Zacznę zatem od grafiki. Nie rzuca na kolana. Jest lekko jedynie poprawiona. Jak dla mnie, to plus. Dzięki temu, że nie ma jakichś specjalnych udziwnień, od razu wiadomo, że ma się do czynienia z następcą "Transport Tycoon" czy "Transport Tycoon deLuxe". Na dodatek nie wymaga nie wiadomo jak szybkiej karty graficznej. Spokojnie więc można grać na tym samym komputerze (w moim przypadku: C400, 160MB RAM, GForce2MX 64MB RAM)zarówno w "Transport Tycoon" czy "Transport Tycoon deLuxe" jak i w "Locomotion".
Dalej - muzyka. Podobnoa do tej w poprzednich wersjach. Ani lepsza, ani gorsza. Jeśli nie trafiło się melodii z "Transport Tycoon" czy "Transport Tycoon deLuxe" nie przypadną do gustu utwory z "Locomotion". Natomiast, jeśli tamte piosenki podobały się, na pewno nie będzie się zawiedzionym z tych, użytych w "Locomotion". Ponownie ten aspekt zaliczyłbym 'in plus'. Muzyka w "Transport Tycoon" czy "Transport Tycoon deLuxe" - wg mnie - nie przeszkadzała. Tak jest i w "Locomotion".
Ważną sprawą jest również sterowanie. W "Tycoon'ach" było banalnie proste. Już po kilku chwilach można było je opanować. Trochę inaczej jest w "Locomotion". Te kilka godzin, które spędziłem grając, nie dało mi jeszcze swobody budowania dróg czy stawiania torów kolejowych. Jednak przypuszczam, że to wszystko - jak w przypadku każdej innej gry - jest tylko kwestią wprawy. Za to na duży plus można zaliczyć obracanie planszą. To było coś, czego mi w "Tycoon'ach" najbardziej brakowało. Możliwość czterokrotnego zbliżenia nie robi większego wrażenia. Może, gdyby było płynne. Stopniowe jest chyba standardem, którego należy od gier tego typu wymagać.
Do wad "Locomotion" zaliczyłbym to, że nie można ustawić sobie własnej rozgrywki. Nie można decydować z iloma przeciwnikami chce się grać, na jakim terenie itd. A nawet jeśli można - być może nie doszukałem się po prostu takiej opcji - to nie jest to tak oczywiste, jak w "Tycoon'ach".
Na koniec tzw. 'miodność' gry. Po spędzeniu ledwie kilku godzin trudno stwierdzić, ale zapowiada się przyzwoicie. "Locomotion" przypuszczalnie nie stanie się takim hitem, jak "Tycoon'y", ale ma szansę - wg mnie - znaleźć grono i to dość pokaźne zwolenników. Zarówno wśród dwudziestoparolatków, którzy mają za sobą przygodę z "Tycoon'ami", jak i wśród nowego pokolenia graczy, którzy właśnie wyrośli z "Unreal Tournament'a" czy "Return To Castle Wolfenstein" i zaczęli poszukiwać czegoś spokojniejszego.
Reasumując, za całokształt (po kilku ledwie godzinach grania) grze "Locomotion" przynałbym ocenę 8, a nawet 8.5. Z pozdrowieniami - Piotrek Walczak

29.09.2004 00:03
odpowiedz
czechow
19
Chorąży

Moze ktos mi doradzi jak sie wozi poczte w tej grze bo za cholere nie idzie :)

Otoz tak. Stawiam sobie rampe towarowa np w centrum miasta (jak i gdzie najlepiej to zrobic?). Za jakis czas pojawia sie tam poczta. Mam trucka ktory wozi poczte. Stawiam cargo bay w drugim miescie i teoretycznie poczta powina smigac od miasta do miasta a tu kiszka bo ciezarowka jej nie wyladowuje.
Po jakims czasie pojawil sie budynek wiekszy na mapie i jest napisane ze akceptuje poczte wiec postawilem rampe z nadzieja ze tu zostawie poczte ale niestety porazka. Ciezarowka jezdzi w kolo i nic.

Prosze o wskazowke bo sie zniechece do gry a ze jestem zielony w tycoonach wiec poczatki trudne :)

29.09.2004 06:12
U.V. Impaler
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Pojawienie się większego budynku na mapie nie oznacza, że będzie od razu pocztę odbierał. Musisz poczekać, aż stacje zacznie akceptować towar.

29.09.2004 06:46
odpowiedz
zanonimizowany176218
4
Konsul


zobacz w opisie stacji czy akceputje poczte, jeśli nie to możesz użyć rozkazu unload wtedy poczta zostanie wyładowana ale nie dostaniesz za nią kasy dopóki stacja nie zacznie jej akceptować

29.09.2004 11:39
odpowiedz
zanonimizowany21264
37
Pretorianin

a czasami nie trzeba zbudowac zwyklego przystanku dla poczty zamiast tej rampy towarowej?

29.09.2004 11:52
U.V. Impaler
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

Nie ma zwykłych przystanków dla poczty. Przystanki służą tylko do przewozu pasażerów.

29.09.2004 20:04
odpowiedz
czechow
19
Chorąży

Cos wlasnie nie bardzo z tymi towarami bo na jednej stacji mi pojawia sie zarcie i poczta, ciezarowka zabiera i wiezie do stacji kolo budynku na ktorym jest wyraznie ze akceptuje poczte i dobra ale za nie chce tam wyladowac towaru i jezdzi pelna w kolo. Popykam troche moze sie musi rozkrecic transport bardziej :)

29.09.2004 20:13
U.V. Impaler
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

czechow ---> Zrozum, że to co pisze na budynku nie oznacza, że to samo będzie na stacji. Jak pierwszy raz pojawił się budynek przyjmujący Goods to ochoczo postawiłem stację. I co? I musiałem czekać półtorej roku zanim pojawiła się informacja, że akceptują.

29.09.2004 20:57
odpowiedz
czechow
19
Chorąży

OK. Dzieki za info. Pobawie sie i zobacze jak to bedzie.
Pozdrawiam

04.10.2004 15:45
👍
odpowiedz
zanonimizowany192700
1
Junior

jak sie dowiedzialem ze ma byc ta kontynuacja to sobie od razu pomyslalem ze to bedzie cos jak raliroad tycoon ktory znudzil mi sie po godzinie grania a tu zaskoczenie, nie ma rozbudowanej grafiki a w zamian niesamowite mozliwosci budowania. jest tu wszystko czego brakowalo w TTD jesli chodzi o tworzenie rozbudowanych rozwiazam komunikacyjnych. mozna sobie krzyzowac drogi jak sie chce i gdzie sie chce i nie trzeba sie pocic zeby zbudowac stacje rozproszona. jak dotad nie dotarlem do problemow z ladowaniem czy rozladowaniem towarow to na szczescie zostalo po staremu.
minusy:
-okazalo sie ze jak sie zbudowalo statek to nie mozna zlikwidowac wody na trasie po ktorej plywa nawet jezeli zostal juz skasowany. chyba ze sie da a ja nie wiem jak.
-bardzo skomplikowany system budowy drog i koleji
-niezmiernie czasowchlonne dostosowywanie terenu. poruszanie gora dol calym kwadratem OK ale zrobienie plynnego wzniesienia na 10 polach to juz wyczyn

ktos tu pisal ze nie mozna regolowac ilosci przeciwnikow. otoz mozna tylko trzeba sie pobawic edytorem scenariuszy. tam jest jeszcze duzo innych ciekawych rzeczy

ogolnie gra ciekawa i dobrze zrobiona. bez (na razie) bledow (oprocz tej wody)

08.10.2004 21:23
odpowiedz
zanonimizowany178428
19
Legionista

A ja powiem tyle tylko, ze pogralem 2h i mi sie znudzilo. Akurat sterowanie jest genialne - wreszcie wymaga kombinowania, a nie tak jak w TTD. Grafika - jesli ktos umie docenic reczny pixel, to jest szusteczka i tyle. Tylko ta cholerna grywalnosc. Gralem na Medium, kilka pociagow - glownie zboze i ruda i kasa plynela rzeka. Nuda i tyle. Gdyby ten watek ekonomiczny byl bardziej rozwiniety. Mianowicie,- akcje jakies, transport w okreslonym terminie itd. A tak, to sie stawia byle co, byle gdzie przy minimum wysilku intelektualnego i pieniazki leca. Jeszcze raz powiem NUDA. Mam nadzieje, ze silnik gierki i modulowosc pozwola fanom w przyszlosci rozbudowac ta gierke w prawdziwe cacko.

08.10.2004 22:34
odpowiedz
zanonimizowany176218
4
Konsul

U.V. Impaler ---> przystanek będzie przyjmować goodsy jeżeli w jego obszarze załadunkowym znajdzie się tyle budynków aby łącznie dały "8/8 goods" (podczas budowania przystanku pokaże się informacja co ta stacja przyjmuje).

02.11.2004 18:26
odpowiedz
zanonimizowany65013
82
Konsul

mam pytanko. nie wiem czy to jest błąd ale gdy pociąg który czeka przy semaforze zawraca spowrotem do wcześniejszej stacji jak zwolni mu się tor. Spotkał się ktoś z tym problemem?

02.11.2004 18:28
odpowiedz
zanonimizowany176218
4
Konsul


pociąg zawraca gdy stoi za długo, to nie jest błąd

02.11.2004 19:40
odpowiedz
zanonimizowany65013
82
Konsul

Mały Miś -->> dzięki. A da się to jakoś zmienić, bo trochę wkurza jak zasuwa całą drogę nazad.

02.11.2004 19:42
odpowiedz
zanonimizowany65013
82
Konsul

kurde zapomniałem, jeszcze jedno jak usunąć przystanek który już nie jest używany (autobus) bo jak chcę zdjąć razem z nawierzchnią to pisze że przystanek jest wykorzystywany, więc zdjąłem wszystkie autobusy jakie się na nim zatrzymywały ale to też nie ponaga.

11.11.2004 16:14
odpowiedz
zanonimizowany154722
5
Legionista

Co do cofania sie pociągów wystarczy postawić semafory jednokierunkowe i nie cofnie sie dalej tylko do semafora.

11.11.2004 16:29
U.V. Impaler
odpowiedz
U.V. Impaler
224
Hurt me plenty

ashia ---> Najeżdżasz kursorem na przystanek i naciskasz prawy przycisk myszy.

11.11.2004 16:53
Fett
odpowiedz
Fett
233
Avatar

aaa muze miec ta gre :D

20.11.2004 10:57
👍
odpowiedz
Robulek
6
Junior

Czesc !

Nie bede sie rozpisywal, ale pogralem sobie w ta gre i niestety .... baaaardzo mi sie podoba. Nie spedze przy niej pewnie tylu godzin (a raczej lat :-D) jak przy Transport Tycoon Deluxe, ale jest to najlepsza alternatywa dla tego typu gier. Probowalem grac w Transport Giant, ale grywalnosc jest IMHO zerowa. Industry Giant, tez jakos tak mi nie podeszla. Co prawda grając w Locomotion na poczatku parę razy sie zniechecilem np.: sposób budowania torów, brak mozliwosci wykupienia konkurencji !!! Ale sama swoboda budowania trasy jest wielka :-D, no i tramwaje rządzą ;-) !

01.07.2005 00:54
odpowiedz
zanonimizowany265073
1
Junior

www.128.simutrans.com
Tam macie prawdziwa kontynuacje Transpotr Tycoon a Locomotion to nic nie warty gniot.

10.03.2006 21:07
👍
odpowiedz
mat
1
Legionista

PO OBEJRZENIU FILMU ZIENIŁEM ZDANIE.

31.01.2007 13:39
tygrysek
odpowiedz
tygrysek
249
porywacz zwłok

poszukuję scenariuszy do gry
czy ktoś może mnie skierować do 100% trafienia z czynnym działem download?

09.02.2007 20:36
👍
odpowiedz
zanonimizowany433892
1
Junior

Według mnie ta gra jest super! Jest dużo możliwosci np. Tunele. Ale są rówineż trolejbusy statki i samoloty. Ja grałem tylko w "Traffic Giant gold" i ta gra w poruwnaniu z "Locomotion" jest o wiele gorsza."Locomotion" Bardzo mi sie podoba. :)

29.10.2008 20:47
👎
odpowiedz
zanonimizowany580427
0
Pretorianin

Lepszą grafikę miał Transport Tycoon z lat 90.

22.12.2008 17:58
odpowiedz
zanonimizowany587334
6
Legionista

a ma ktoś spolszczenie

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze