

Najciekawsze materiały do: Survive the Fall

Polska postapokaliptyczna gra survivalowa z otwartym światem zaliczyła udaną premierę. RPG Survive the Fall rzuca nas w objęcia wiecznej jesieni
wiadomość17 maja 2025
Na rynku zadebiutowała survivalowa gra RPG Survive the Fall. Dzieło polskiego studia Angry Bulls zabiera nas do świata spustoszonego przez globalny kataklizm wywołany uderzeniem asteroidy.

Studio Remedy dodaje język polski do swojej najnowszej gry, Polacy podali datę premiery RPG osadzonego w świecie po zagładzie
wiadomość21 kwietnia 2025
Zanim branża oddaliła się na wielkanocną przerwę, odnotowaliśmy kilka ciekawych zdarzeń. Na przykład Remedy dodało wersję PL do nadchodzącej strzelanki w świecie Control, a gry takie jak Yes, Your Grace: Snowfall czy polskie RPG Survive the Fall doczekały się ujawnienia daty premiery.

Survive the Fall, polskie RPG dla fanów postapokalipsy, doczekało się klimatycznego gameplayu i dema na Steam
wiadomość4 lutego 2024
Na Steamie zadebiutowało demo polskiego postapokaliptycznego RPG-a Survive the Fall. Twórcy udostępnili także nowy gameplay.
Pograłem niecałe dwie godziny i zwróciłem. Nie wystawiam oceny - to po prostu nie jest gra dla mnie.
Co mi przeszkadzało:
- brak tworzenia postaci, nie zauważyłem też żadnego systemu rozwoju;
- rozgrywka a'la Magicka: sterujemy jedną postacią w dwuwymiarowym widoku TPP, pozostałe nam pomagają (aczkolwiek można wydawać im rozkazy). 1000x bardziej wolałbym klasyczny rzut izometryczny i klikane zarządzanie drużyną jak w innych RPGach. Mógłby być i czas rzeczywisty (w Fallout Tactics nie miałem z tym problemu), ale obecny sposób sterowania postacią po prostu mi się nie podoba.
- sterowanie jest do poprawy. Np. żeby przeładować broń, nie wystarczy klepnąć R. Trzeba najpierw z niej wycelować i dopiero wtedy kliknąć "R". Dziwne i nieintuicyjne.
- zarządzanie bazą - bardzo fajnie że coś takiego istnieje, ale tu też sterowanie jest spartolone. Nie ma tutaj klikania jak w RTSach tylko system punktów do których przydzielasz postacie i nakazujesz wykonywać czynności. Zdecydowanie wolałbym moduł RTSowy jak we FrostPunku.
Co mi się spodobało:
- ogólny pomysł na grę (lubię gry postapo);
- zarządzanie bazą, rozwijanie/badania i zbieranie surowców - to zdecydowanie jest gra z najbardziej rozbudowanym aspektem tego typu. Może Fallout 4 mógłby próbować się równać, ale Bethesda zgapiła to z moda od graczy więc im nie zaliczam :P
Gra ma bardzo mały budżet i to widać już w menu głównym (które jest jednym z podstawowych assetów widywanym w innych tanich grach na UE5), ale to nie problem - kupa dobrych produkcji powstała przy małych nakładach finansowych. Widać też że jest to gra tworzona przez debiutantów z małym doświadczeniem - a to już niestety wada, bo wiele rzeczy zrobiono źle już na etapie projektowania i zmiana tego wymagałaby mocnej przebudowy gry.

Jest niezłe.
Podoba mi się prawie wszystko. Najfajniejsza jest wg. mnie eksploracja map. Czysta przyjemność. Dość fajnie zrobiony także element skradania i cichej eliminacji wrogów.
Minusy jak dla mnie :
-rozbudowa bazy jest straszliwie monotonna , z uwagi na wysokie wymagania surowcowe
-do poprawki zachowanie wrogów. Da się paroma sztuczkami doprowadzić do sytuacji ze stoją w kółeczku a my rozstrzeliwujemy ich jeden po drugim z broni dystansowej, bez żadnej reakcji. Kolejni giną, reszta stoi.