Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Shadow Gambit: The Cursed Crew
Shadow Gambit: The Cursed Crew
Shadow Gambit: The Cursed Crew Game Box

Najciekawsze materiały do: Shadow Gambit: The Cursed Crew

Twórcy Shadow Gambit przygotowali jeszcze jedną pożegnalną niespodziankę: narzędzia moderskie
Twórcy Shadow Gambit przygotowali jeszcze jedną pożegnalną niespodziankę: narzędzia moderskie

wiadomość16 grudnia 2023

Autorzy Shadow Gambit: The Cursed Crew przygotowali jeszcze jeden prezent na pożegnanie z fanami. Gra otrzymała właśnie narzędzia moderskie pozwalające na tworzenie nowych misji.

Dwa duże dodatki jednego dnia; tak z graczami żegnają się twórcy Shadow Gambit [Aktualizacja]
Dwa duże dodatki jednego dnia; tak z graczami żegnają się twórcy Shadow Gambit [Aktualizacja]

wiadomość22 listopada 2023

Shadow Gambit to ostatnia gra Mimimi Games, ale na pożegnanie studio przyszykowało jeszcze nie jedno, lecz dwa rozszerzenia do tej produkcji, jak również sporo bezpłatnej zawartości.

Shadow Gambit odniosło sukces, ale twórcy i tak zwijają interes; jednym z powodów jest życie
Shadow Gambit odniosło sukces, ale twórcy i tak zwijają interes; jednym z powodów jest życie

wiadomość29 sierpnia 2023

Shadow Gambit: The Cursed Crew to ostatnia gra studia Mimimi Games. Twórcy dobrze przyjętych strategii zwijają interes.

Gry sierpnia 2023 - coś więcej niż tylko Baldur's Gate 3
Gry sierpnia 2023 - coś więcej niż tylko Baldur's Gate 3

artykuł1 sierpnia 2023

Letni czas trwa w najlepsze, ale raczej nikt nie powinien narzekać na brak gier. Tegoroczny sezon ogórkowy zadziwiająco obrodził w fajne produkcje, a przecież powinno być inaczej! Dlatego przygotujcie się, ponieważ zdecydowanie będzie w co grać.

PS5
XSX
PC
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
12.06.2023 20:29
Sadistic Son
Sadistic Son
90
Imperator
8.5

Zapowiada się całkiem fajnie. Brakuje ostatnio takich gier.
Ale karta graficzna 4GB przy takiej grafice w minimalnych to jednak trochę przesada.

13.06.2023 09:53
Ahtek84
odpowiedz
1 odpowiedź
Ahtek84
57
Pretorianin

są dwie kary z 4 GB na rynku RX 6400,RX 6500 xt ,już czasy 4GB kart mineły ,teraz nawet 50-siątka Nvidi 8 GB nic dziwnego że minimum to 4GB

13.06.2023 09:56
Sadistic Son
Sadistic Son
90
Imperator

Ja mam wciąż GTX 960 2GB :)

15.06.2023 11:47
😃
odpowiedz
jabol6000
4
Junior

Poprzednie dwie gry bardzo udane. Niezwykle raduje mnie fakt, że wkrótce wychodzi trzecia i to w nowym klimacie. :D

post wyedytowany przez jabol6000 2023-06-15 11:49:58
28.06.2023 23:45
Davidfox
odpowiedz
Davidfox
1
Junior

Demko zapowiada super gierke

15.08.2023 17:53
😁
odpowiedz
Imperius+
4
Legionista

Pewnie będzie bez rewolucji, ale czekam! Mimimi daje radę!

23.08.2023 12:47
Rumcykcyk
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Gierka ciekawa ale mam z nią problem podobny do tego jaki miałem z Desperados 3 czyli gra jest za łatwa. Można zwiększyć poziom trudności ale nie chodzi mi o to tylko o to, że postacie mają OP skile przez co eliminacja przeciwników jest banalnie prosta. Pierwsze misje przeleciałem tak na szybkiego jakbym grał w Desperados 3 czy Shadow Tatics ziewając. Nawet samouczka nie czytałem bo jak ktoś grał w inne gry tego typu to wie co i jak tylko sceneria inna. Pogram jeszcze ale coś czuję, że to gra na raz o ile dotrwam. Sytuacji nie poprawia też backtracking map.

25.08.2023 20:08
odpowiedz
1 odpowiedź
Danerrr
54
Centurion

Mi z kolei przeszkadza ten fantasy śmieszkowy setting , gadające statki, rośliny, jakieś umarlaki, za dużo jest też tego ględzenia i zapychaczy które nie wiele wnoszą między misjami, np. zadania członków załogi, w połowie gry zacząłem przewijać dialogi i przerywniki bo po prostu nie są ani interesujące ani specjalnie zabawne.

Fakt gra nie jest trudna, niektóre postacie są za silne ale trzeba przyznać że frajda z rozgrywki jest duża, a różnorodność postaci a co za tym idzie kombinacji mocy z którą ruszymy na misje zapewnia sporą regrywalność.

post wyedytowany przez Danerrr 2023-08-25 20:18:02
30.08.2023 08:56
1
Felo74
115
Konsul

Danerrr setting jest o tyle spoko, że pozwala na umiejętności magiczne, więc jest dużo więcej ciekawych możliwości. Ale tak jak mówisz, jest trochę za śmieszkowy i jakby robiony dla dzieci. Jest masa zbędnych rzecz i cały hub na statku bym zwyczajnie wyrzucił, nic on nie wnosi i jak najszybciej chciałem go przeklikać. Już bym wolał jak w Shadow Tactics, zwyczajna cutscenka między misjami która nakreśla dalszą fabułę.

26.08.2023 22:24
Rumcykcyk
odpowiedz
Rumcykcyk
114
Głębinowiec

Największą bolączką jest to, że mamy nieskończone ilość umiejętności. Znacznie ciekawej byłoby jakbyśmy na całą misję mieli 2-3 razy do użycia przedmiot. Dałoby to więcej do myślenia kiedy i co zostawić. Trochę większe znaczenie miałaby taktyka bo na chwile obecną to taka gra do przodu na pałę.

Też mi to wadziło w Desperados 3 jak np nieskończona ilość monet, perfum? trochę to takie debilne rozwiązanie. Desperados to dla mnie numer 1.

30.08.2023 09:05
odpowiedz
Felo74
115
Konsul

Jest to ostatnia gra Mimimi. Nie wiem na ile "sukces" tej gry był przyczyną ich zamknięcia, ale wg gra ma kilka problemów, chociaż jej jeszcze nie skończyłem:
-Setting jak dla dzieci, obie poprzednie gry miał lepszy,
-zbędne elementy jak statek,
-backtracking lokacji, w żadnej innej ich grze nie było to tak ordynarne, gdzie np masz misje na wyspie, a następna jest na tej samej wyspie tylko, że w innym miejscu, ale wrogowie mają identyczne patrole...,
-lokacje są nudne i wszystkie wyglądają tak samo, niema nic co by było godne zapamiętania. W D3 lokacje były dużo bardziej różnorodne i ciekawe, wg mnie to wina settingu,
-gra nie oferuje nic nowego względem ich dwóch poprzednich gier.

Ogólnie to jeżeli robiąc 3 grę TAKĄ SAMĄ jak dwie poprzednie, a wychodzi ona najsłabiej to chyba coś zrobiłeś źle. Nie znam się na tworzeniu gier, ale wg mnie studio przeżerało za dużo kasy na zbędne elementy o które nikt nie prosił. Silnik mają gotowy, postaci są w każdej grze bardzo podobne, więc na co oni tracili tyle czasu?

03.09.2023 09:03
odpowiedz
taryel
7
Junior

Przykre jest to, że mistrzowie gatunku zawijają interes. Głośne skradanki na tym poziomie w ostatnich latach wychodziły głównie od nich i na pewno będzie tego brakowało. Co do samej gry Shadow Gambit, to zdecydowanie nie zgadzam się z przedmówcą. Statek jest integralną częścią produkcji i to tu dzieją się zespajane w całość elementy fabuły. Ona sama zaś jest ciekawa i świetnie uformowana, przez co każda kolejna misja ma sens. misje na tych samych mapach są również uzasadnione, gdyż nie są to kolejne akty, a odbywające się w tej samej lokacji rozwinięcia fabularne historii poszczególnych członków ekipy. Aby to urozmaicić, twórcy świadomie dodali kilka miejsc cumowania statku, dlatego robiąc poszczególne misje gra nie wymaga od nas "czyszczenia" całej mapy, a rozpoczęcie poszczególnych części z innego miejsca czy o innej porze nie wpływa na odbiór misji jako kalkę. Gra zdecydowanie oferuje coś nowego, a w zasadzie każdy z bohaterów ma swoje unikalne skille, są perły przywołujące do życia i umiejętności które można ulepszyć, więc zdecydowanie nie zgadzam się z tą tezą. Cała historia jest świetna, dodatkowo masa odznak do odhaczenia więc grę można przechodzić kilka razy. Będzie mi ich brakowało na rynku , a grę polecam z czystym sumieniem miłośnikom skradanek i nie tylko. Mocne 8/10 ode mnie.

16.09.2023 10:11
pieterkov
😐
odpowiedz
pieterkov
143
Senator
6.5

Na początku gra ciekawa. Ciekawe postacie, fabuła, lokacje.
Niestety potem jesteśmy zmuszani do wykonywania misji głównych celem wskrzeszania postaci, którymi nie chcemy grać, tak, żeby ostatecznie wskrzesić całą załogę. Zmusza nas to do wykonywania misji na każdej mapie po 2-3 razy.
Kiedy już to zrobimy, zwiedzimy wszystkie wyspy dostajemy "nagrodę" w postaci konieczności wykonania 4 zadań kapitana. Wybieramy sobie członków załogi - 4 z 7 (ósmej nie można wybrać), którymi chcemy wykonać te zadania. Tylko, że zadania te polegają na powrocie po raz kolejny na te same odwiedzone już wcześniej wyspy i wykonywania tam po raz kolejny nudnych, nijakich zadań. Przykładowo zadanie dla kucharza polega na strąceniu kawałka mięsa ze szkieletu i wystrzale z armaty do oleju. A żeby to zrobić musimy zabić setki wrogów po drodze, żeby do tych przedmiotów dojść.
Gry ostatecznie nie skończyłem bo te 4 questy kapitańskie mnie zanudziły na śmierć.
Boli też brak opcji rozwoju postaci. Od początku do końca mają te same skille więc szybko się nudzą. Każda postać ma przypisane 1 ulepszenie za jakąś manę zbieraną za ukończenie misji, ale większość tych ulepszeń jest niepotrzebna i nic nie wnosi do gry.
Niektóre postacie są bezużyteczne np. postać z armatą która wystrzeliwuje jednego wroga w drugiego, ale robi mnóstwo hałasu a drugiego i tak trzeba potem ręcznie dobić, ponadto nie potrafi przenosić zwłok w krzaki. Inne postacie są mega OP np. zielarka która jednemu przeciwnikowi każe się oddalić, a drugiego w tym czasie zabija i chowa jego ciało we własnoręcznie utworzonym krzaku.
Boli też, że w grze niby taktycznej nie można kolejkować rozkazów. Jedyne kolejkowanie na jakie gra pozwala to zabij z podniesieniem ciała + wyrzuć ciało w krzak. Ale jak chcecie np. skolejkować 2 ataki albo ścieżkę ruchu do wroga - nie da się!

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze