Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Lies of P
Lies of P
Lies of P Game Box

Najciekawsze materiały do: Lies of P

Lies of P - poradnik do gry
Lies of P - poradnik do gry

poradnik do gry5 października 2023

Lies of P poradnik to najlepsze porady na start, do eksploracji, pokonywania bossów. Opisujemy wszystkie etapy, sposoby walki, Baśniowy Kunszt, Ergo, umiejętności, trofea, wymagania sprzętowe, sterowanie, długość gry.

Recenzja Lies of P - najlepszy klon Dark Souls
Recenzja Lies of P - najlepszy klon Dark Souls

recenzja gry14 września 2023

Światowa premiera 18 września 2023. Lies of P to najlepszy soulslike, którego nie stworzyło studio FromSoftware. Niemniej jego autorzy nieco zbyt mocno zainspirowali się dziełami Japończyków.

Denuvo zniknęło z Lies of P. Grę kupicie w historycznie niskiej cenie na Steam i w PSN
Denuvo zniknęło z Lies of P. Grę kupicie w historycznie niskiej cenie na Steam i w PSN

wiadomość19 lutego 2024

Lies of P kupicie na Steam bez Denuvo oraz w historycznie niskiej cenie. Soulslike studia Round8 mocno przeceniono także na konsolach PlayStation 5 i PlayStation 4.

Twórcy Lies of P zapowiadają pierwsze DLC, dużą aktualizację oraz kontynuację
Twórcy Lies of P zapowiadają pierwsze DLC, dużą aktualizację oraz kontynuację

wiadomość1 listopada 2023

Twórcy Lies of P poinformowali, że pracują już nad pierwszym dodatkiem DLC. Opowiedzieli również o planach dotyczących listopadowej aktualizacji.

Assassin's Creed: Mirage z obsługą DLSS, ale nie dzięki Ubisoftowi
Assassin's Creed: Mirage z obsługą DLSS, ale nie dzięki Ubisoftowi

wiadomość18 października 2023

Fan o ksywce LukeFZ udostepnił darmową modyfikację, która dodaje pełne wsparcie dla DLSS do gry Assassin's Creed: Mirage. Wcześniej moder zrobił to samo dla Lies of P.

Szczęśliwa trzynastka - najlepsze gry 2023 roku według redakcji GRYOnline.pl
Szczęśliwa trzynastka - najlepsze gry 2023 roku według redakcji GRYOnline.pl

artykuł14 stycznia 2024

Czas na dobre zamknąć podsumowania minionych dwunastu miesięcy - oto przed Wami trzynaście najlepszych gier 2023 roku wybranych przez redakcję GRYOnline.pl. Jedziemy!

PC
PS5
XSX
PS4
XONE
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
25.09.2023 22:02
odpowiedz
1 odpowiedź
Dracokrak
31
Centurion
6.0

Za 40 zeta daje radę.

25.09.2023 22:08
Kwisatz_Haderach
odpowiedz
2 odpowiedzi
Kwisatz_Haderach
13
Blade of Miquella

ehh... stylistycznie gra jest spoko, ale jest ucielesnieniem wszytkiego co jest zj....ane w soulslike'ach i filozofii "git gud".
I mowi to fanatyk gatunku ale taki ktory ma swoje granice. ;)

Gra popelnia ten sam blad co doslownie kazda podrobka soulsow, bierze i rozdmuchuje do absurdalnych i groteskowych rozmiarow (tutaj np. mamy comba ala Margit, tylko dluzsze i z animation canceling na kazdym ciosie) elementy ktore najlatwiej zrobic, czyli tanio zrobiony "poziom trudnosci". A nie elementy ktore trudno zrobic np niesamowite mapy i ich polaczenia oraz nieliniowosc ala Dark Souls 1.

Przypuszczam ze z LoTF bedzie to samo.
Po poczatkowym zachwycie jest niestety mocno srednio. Napewno nie nazwalbym tego najlepsza soulslike po grach FS. Tutaj jest chwilami poziom zje...go designu jak w pierwszym LoTF.

26.09.2023 10:03
1
odpowiedz
Samael18
12
Centurion
8.5

Na starcie powiem, że jestem oczarowany tą grą. W końcu dobrze zrobione nowe IP, które błyszczy w gąszczu remake'ów, sequeli i rebootów. Sama gra została stworzona na UE 4 i co ciekawe nie doświadczyłem na razie żadnych chrupnięć co często zdarza się w przypadku gier na tym silniku.
Warstwa audiowizualna jest wybitna. Miasto Krat jest mroczne, a muzyka tylko upewnia nas, że nie jest tu bezpiecznie. Level design lokacji jest ok, możemy znaleźć wiele ukrytych znajdziek oraz odblokować wiele skrótów aby oszczędzić sobie czas w drodze do bossów.
A właśnie system walki. Jak na razie jest mega przyjemny i czuć w nim easy to learn hard to master co jest dużym plusem.Dzięki systemom jak ostrzenie broni, regeneracja "estusa" podczas zadawania obrażeń jeśli nie posiadamy żadnych na stanie, tworzeniu broni z różnych głowic jak i rękojeści, mechaniki szarego zdrowia gracza jak i bossów, tworzy się nam interesujący system walki, który zachęca do kombinowania.
Dla fanów Soulsów (szczególnie bloodborne) to jest must play a dla innych możliwość wejścia w gatunek gier typu "Souls"(szczególnie dzięki temu że gra nie jest tak drewniana jak gry fromsoftware).

27.09.2023 20:39
ODIN85
odpowiedz
ODIN85
29
Senator

Faktycznie łatwiej po patchu?

28.09.2023 00:10
NewGravedigger
odpowiedz
2 odpowiedzi
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

Nie wiem czy łatwiej ale mnie osobiście gra i zanudziła i zirytowała jednocześnie. Nie widzę tam jednego elementu zrobionego idealnie, czy naprawde dobrze.. A to rzucanie co rusz 5m przeciwników, którzy szybciej skończą jeden cios i załadują z dupy drugi ZANIM ty się zamachniesz odrzuciło mnie zupełnie. Jestem na ostatnim etapie ale chyba nie dotrwam do końca.

W zasadzie to, mogę i ocenić

Dawałem wcześniej 7 ale to za duża ocena.
+ gra ma ciekawy setting i generalnie duży potencjał na fabułę, jednak nie jest to do końca wykorzystane
nawet ciekawe są te bronie, ich speciale i sposoby łączenia
podoba mi się zbierana muzyka
jest całkiem sporo różnych wariacji przeciwników w porównaniu do innych klonów, gdzie zwykle zmieniają sie kolory

z największych minusów
nieudolne kopiowanie soulsów, czyli są niby aspekty które możemy zwiększać i które odpowiadają za siłę broni ale wszystko to wygląda jak pisane na kolanie i generlanie ubogie
zepsuty rynek, przedmioty są drogie, co zniechęca np. na kombionowanie z nowo znalezioną bronią, bo nie ma środków na jej upgrade
przedmiotów jest generalnie mało
walka jest zepsuta, ogromne postacie potrafią zasypać ciosami, puścić kilka razy z rzędu ten sam ruch nawet w sytuacji, gdy jest się w takim miejscu, że nie sposób się przed tym obronić np. boss na bagnie rozpoczynał szarzę w momencie, gdy stało się pół metra przed nim
absolutnie minimalny zasieg nasyzch ciosów versus ciosy przeciwników potrafiących skoczyć przez pól planszy - jest to zepsute do tego stopnia, że boss z migającym białym paskiem potrafi odskoczyć na stosowną odległość w momencie wyprowadzania przez nas podwójnego naładowanego ciosu. Jeden trafi, drugi nie.
Notoryczne blokowanie nas przez dużych przeciwników przy ścianie
Zauważyłem, że gra wymusza na nasz kupno odpowiedniej umiejętności wmaszynie P - chodzi konkretnie o wstanie z ziemi z unikiem. Praktycznie każdy boss próbuje uderzyć postać po jej powaleniu.
Ubrania są wyłącznie kosmetyczne i w sumie nie wiem w ogóle można je zmieniać
i wiele pomniejsyzch

post wyedytowany przez NewGravedigger 2023-09-28 00:39:49
30.09.2023 16:02
NewGravedigger
odpowiedz
1 odpowiedź
NewGravedigger
184
spokooj grabarza

U mnie jednak pass. Za dużo upierdliwych i niesprawiedliwych mechanik, żeby marnować na to czas. Zresztą po osiągnięciach widzę, że wyspę alchemików zobaczyło niecałe 5% graczy na GP. Niezbyt dobry wynik.

02.10.2023 19:20
RaphaelStarkPL
odpowiedz
RaphaelStarkPL
26
Chorąży

Właśnie zrobiłem update z PS4 do wersji PS5 i okazuje się, że save nie został przeniesiony :O Czy ktoś miał podobny problem?Zrobiłem pewien progress i nie widzi mi się zaczytać od początku :(

03.10.2023 05:20
odpowiedz
Z4JVC
1
Junior

Jak dla kogokolwiek z tych, którzy określają się fanami soulslike’ów Lies of P jest trudne i niesprawiedliwe, gdzie praktycznie każdego bossa można pokonać rzucaniem w niego bombkami a potem dobiciem kilkoma ciosami, to ręce opadają. Tytuł ciekawy, chociaż trochę niewykorzystany potencjał, moim zdaniem o wiele za prosta i za mało fabuły. Ale rozgrywka przyjemna, ciekawy pomysł z modyfikacjami broni oraz ręki.

03.10.2023 07:23
Szlugi12
odpowiedz
Szlugi12
107
BABYMETAL

Ja jestem po pokonaniu pani od elektryczności :P czyli też prawie końcówka.
Wkurzał mnie na początku ten strażnik drzwi, ale wiadomo jak się biło nogę to był śmiertelny cios. Co śmieszne to do niego pasuje opis, że nagle jak byliśmy za jego plecami to robił obrót o 180 stopni i nam przywalił z dupy. Mnie wkurzył mój wybór z niebieską laską w wierzy:

spoiler start

Zostawiłem ją przy życiu, a do najlepszego zakończenia trzeba było dać jej odejść w spokoju.

spoiler stop

I ten wybór trochę ostudził mój zapał do zakończenia gry, ale dokończę i podtrzymuje ocenę 8 bo cała przygoda była dla mnie przyjemna. Całą grę kłamałem więc chyba będzie dobre zakończenie. Bo złe jest chyba jak jesteśmy marionetką, ale nie jestem pewien, a najlepsze zakończenie sobie popsułem i mieć go nie będę z tego co patrzyłem wczoraj w necie, bo nie mogłem się powstrzymać :P i to właśnie ten wybór w wierzy o tym zaważył.
Ale szczerze zagram jeszcze raz w NG+.

post wyedytowany przez Szlugi12 2023-10-03 07:24:37
06.10.2023 08:53
odpowiedz
Vieri1989
41
Pretorianin

Ja mam powoli dosyć już przy Królu marionetek, mianowicie w drugiej fazie - walka z Romeo. Absurdalnie szybka walka, dla mnie nieczytelne ataki, których nie jestem w stanie od siebie rozróżnić plus absurdalnie małe okienko parowania niektórych ataków a nie wyobrażam sobie przejścia tej walki bez parowania. Już chyba walczyłem z 40 razy i nawet nie zjechałem mu połowy paska i czuję absolutny brak progresu z kolejnymi podejściami na zasadzie, że czasem pójdzie lepiej czasem gorzej ale to przypadek. Skończyłem wszystkie soulsy, sekiro, bloodborne i elden ringa (nie pokonałem tylko malenii). Z ishinem i sową z sekiro też się męczyłem dobre kilka godzin ale z każdym podejściem czułem, że idzie to do przodu i coraz lepiej czytam walkę, no i żmudne przechodzenie pierwszej fazy żeby spróbować kolejny raz też nie pomaga...

post wyedytowany przez Vieri1989 2023-10-06 08:55:04
06.10.2023 10:02
odpowiedz
1 odpowiedź
Mortanius
80
Pretorianin

Kilka porad jak zrobić może nie easy mode ale chociaż medium ;) Strategia dobrze sprawdza się przy bossach dwufazowych. Może wskazówki przydadzą się komuś, kto jak ja ma problemy z parowaniem.

1. Kamień w kostce życzeń, który zwiększa obronę zjawy.
2. Gromadzimy jak najwięcej przedmiotów do rzucania. (zwłaszcza termity, kule, ogniwa) Można je kupować bez ograniczeń od kupca w piątym rozdziale.
3. Inwestujemy kwarc w zwiększenie limitu przedmiotów do rzucania oraz dodatkowe miejsca na pasku.
4. Warto też pomyśleć o perku, który pozwala używać specjalnej osełki dwa razy.
5. Uzbrojenie: włócznia za duszę Andresua + osełka zwiększająca szansę na krytyczne obrażenia - critical hit za każdym uderzeniem. Jak nie mamy jeszcze tej osełki, to inne też się sprawdzą.

Ogólna strategia na bossów jest taka, że przyzywamy zjawę, dopalamy ją kostką i używamy osełki. Jak zachowamy ostrożność, to zjawa na 90% przetrwa pierwszą fazę i to ze sporą pulą HP.

W drugiej fazie rzucamy w bossa wszystkim, co mamy kiedy będzie zajęty zjawą. Co więcej, kilka rzutów kulą powinno wyzerować jego wytrzymałość dając nam okazję na potężny cios. To raczej nie wystarczy, by zbić jego pasek zdrowia do zera, ale na pewno przybliży do zwycięstwa :)

Strategia ta świetnie sprawdziła się na Królu Marionetek, Victorze i potworze z bagien. Dodatkowo każdą "elitkę" można załatwić bez trudu samym rzucaniem. Zobaczymy jak będzie dalej (jestem pod koniec 9 rozdziału).

post wyedytowany przez Mortanius 2023-10-06 10:39:04
19.10.2023 00:34
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Gilbert88
16
Legionista
8.0

Dla mnie jedna z lepszych gier ostatnimi czasy. Nie grałem jeszcze w bg3.

01.11.2023 09:14
RaphaelStarkPL
odpowiedz
RaphaelStarkPL
26
Chorąży

OK, gra skończona. Umordowałem sie okrutnie. Ogólnie gra naprawdę dobra, ale parę rzeczy jest irytujących jak już wcześniej pisano. Garda doskonała praktycznie to szczęście losu. już chyba od 3 bossa wszyscy mają 2 fazy, z czego druga zdecydowanie trudniejsza. No i "bezimienna marionetka " w 2 fazie to istne szaleństwo. Ale dałem radę jakimś szczęśliwym razem. Teraz czas na terapię, może antystresową :D

07.11.2023 09:39
odpowiedz
zjazd
72
Centurion
7.5

Dobry soulslike. Jednak nie pozbawiony wad. Przedewszystkim bronie, krótki zasięg, brak prawdziwych ultra ciężkich. Trzeba się przyzwyczaić do kilku mechanik. Ostatni akt za długi, cała lokacja chyba najgorsza ze wszystkich w grze. Fajny klimat, rozwój postaci z p-organami. Jak już się znajdzie swoją broń to walka daję frajdę.

11.11.2023 12:58
ODIN85
odpowiedz
ODIN85
29
Senator

Z tych skrzyń co można rozwalać kiedyś zacznie coś wypadać czy to podpucha?

19.11.2023 17:53
xandon
odpowiedz
1 odpowiedź
xandon
35
Generał
10

Moja rozgrywka i doświadczenie: czas gry 119h, Lv191, skończone NG i NG+, NG++ w trakcie. Pierwsze przejście robiłem buildem opartym na Motoryce i najcięższych broniach zwykłych. W drugim przejściu bronie ciężkie specjalne z bossów plus bronie oparte na Zaawansowaniu (elementy). Na NG++ mam już statystyki 40/30/40/40/40/40 dla witalność / wigor / potencjał / motoryka / technika / zaawansowanie, co mi wygląda mniej więcej na softcapy, a w zestawie używanych broni ulepszone na max: 4 specjalne, 11 zwykłych, w tym 1 elektryczną, 1 ogniową i 2 kwasowe. Każda z nich jest dobra i tylko od mojej zachcianki zależy, której aktualnie używam. Nie używałem w ogóle broni Technicznych.

Ta gra to prawdziwa perełka. Nie byłem nią specjalnie zainteresowany przy ogłoszeniu i trailerach, kolejny soulslike i coś w klimatach Pinokio to nie wyglądało ekscytująco, ale gdy spróbowałem, to zostałem oczarowany. Daję 10 bo gra jest zrobiona perfekcyjnie i z wyjątkiem 3 dyskusyjnych aspektów wymienionych poniżej, nie mam się do czego przyczepić. Gra jest imitacją i kombinacją gier FromSoftware, z różnymi znajomymi elementami występującymi we wszystkich produkcjach tego studia, ale zrobiona w innym uniwersum i jakby lepiej. Grało mi się w nią przyjemniej od gier z serii Dark Souls czy Sekiro, ale nie tak dobrze jak w Elden Ring oczywiście. Twórcy wzięli z dziedzictwa soulslikeów to, co najlepsze, do tego usprawnili i wyeliminowali kilka znanych bolączek rozgrywki, wprowadzając liczne mechanizmy typu quality of life improvements. Ogólnie bardzo ciekawa historia, piękny świat i klimat, interesujące lokacje, świetna walka i bossowie, solidny poziom trudności, bardzo zgrabne buildy i bronie, wiele ciekawych mechanizmów do wykorzystania przez gracza.

Plusy:

- intrygująca, oryginalna historia i w miarę normalna narracja, nie tak enigmatyczna jak u FromSoftware
- dziennika brak, ale przy lokacjach są ikonki sygnalizujące do wątków fabularnych i pobocznych- fajne
- przepiękny art style, świat, klimat, niektóre lokacje i wnętrza do wizualnego podziwiania
- narracja i klimat uzupełnione licznymi zapiskami, wspomnieniami, notatkami
- nagrania - prosty pomysł a jaki przyjemny :-)
- fajny projekt lokacji pod kątem różnych przejść, skrótów, niespodzianek, zaskoczeń, niebezpieczeństw za rogiem
- świetna walka i satysfakcjonujący poziom trudności
- konieczność opanowania agresywnego stylu walki i miksu gardy, odzyskiwania PŻ, gardy doskonałej i uników
- ale dostępne też ułatwienia w stylu przedmioty do rzucania, legiony, zjawy do bossów
- świetne bronie, nie za mało, nie za dużo, praktyczne każda inna pod kątem mechanicznym i każda użyteczna
- świetne dopełnienie broni baśniowymi atakami specjalnymi
- rewelacyjny mechanizm montowania nowych broni z broni zwykłych przez dowolne łączenie głowicy z rękojeścią
- co daje różne kombinacje ataków i dziedziczenie baśniowych ataków od głowicy i rękojeści
- ciekawy rozwój broni, inaczej dla głowic i rękojeści
- fajny i uzależniający rozwój postaci oparty na statystykach i Napędzie P - ten trochę skomplikowany
- do tego wiele ciekawych elementów wspomagających: legiony, sześcian i kostki, ostrzałka i kamienie szlifierskie
- fajne użycie i ulepszenia różnych legionów, korzystałem praktycznie ze wszystkich, oprócz tego do ustawiania min
- inteligentne użycie legionów i kamieni szlifierskich w walce np. doskonałość - do gardy doskonałej
- dobrze przemyślane amulety
- części obronne vs stroje jako czyste fashion
- bossowie wszyscy, ale szczególnie: Laxasia the Complete i końcowy Nameless Puppet :-)
- świetny balans NG/NG+: NG średnio trudno / NG+ łatwiej i kompletnie / NG++ trudniej i coraz trudniej
- na NG+7 to musi być małe piekiełko :-)
- dostępny przewodnik w grze

Elementy dyskusyjne:

- liniowość - pomimo szeregu skrótów i przejść, gra jest w zasadzie liniowa, bardziej niż Dark Soulsy, ale tu pasuje
- garda doskonała - trudność jej wyprowadzenia, dużo łatwiej ją uzyskać niż parowanie w DS czy ER, ale trudniej niż parowanie w Sekiro, a jest tu dużo ważniejsza, a w zasadzie czasami konieczna np. przy końcowym bossie na NG+
- Napęd P - samo drzewko jest OK, ale ilość udostępnianych fazami zdolności wymaga dłuższej chwili zastanowienia

Polecam!

20.11.2023 10:14
ODIN85
😒
odpowiedz
2 odpowiedzi
ODIN85
29
Senator

Zablokowanie teleportu na pewnym etapie rozgrywki to cios poniżej pasa. Zazwyczaj przy bossach dało się dopakować jak nie szło a teraz lipa...

21.11.2023 20:18
A.l.e.X
odpowiedz
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

xandon - tak jak strasznie lubię twoje oceny i komentarze to kurcze NIE ! nie można wystawić LoP 10/10 mając Elden Ringa 10/10 te gry dzieli PRZEPAŚĆ. Elden jest wzorem wykonana całość. Druga kwestia że LoP jest o wiele słabszy od LoF (polecam koniecznie abyś ukończył !)

21.11.2023 21:42
m4tekt
😍
1
odpowiedz
1 odpowiedź
m4tekt
50
Pretorianin
8.0

Lies of P: 8/10
Platforma: PC
Czas ukończenia: 42h
Lies of P to soulslike, który mocno korzysta z doświadczenia swoich starszych braci. Choć gra mocno wzoruje się na innych produkcjach tego typu, to jednocześnie zachowuje swój unikatowy styl i klimat. Fabuła jest podana w sposób przystępny i główny cel zawsze majaczy nam na horyzoncie, co nie jest takie oczywiste w tego typu grach. Grafika jest na najwyższym poziomie i wiele miejsc zachwyca dopracowanym otoczeniem. Na pochwałę zasługuje również projekt map, bo ich konstrukcja jest przyjemna w eksploracjj i gra nagradza za zwiedzanie każdego zakamaraka. Walka jest mocnym elementem produkcji, ale zacinanie się oręża na ścianach i innym tego typu elementach jest ogromnie frustrujące, a co najśmieszniejsze, przeciwników te problemy nie dotyczą i mogą nas nawet trafić przez ścianę... Problem mam również z głównymi przeciwnikami, ponieważ ekspolorując możemy unikać ataków typowym rollem, a z głównymi bossa i musimy zdać się na parowanie ich uderzeń. Nie jestem zwolennikiem idealnych parad rodem z Sekiro, więc często bossowie stawali się po prostu irytujący... Gra. Oferuje jednak przyzwanie NPC, który może nam pomóc w walce i kilka ostatnich przeciwników tak właśnie pokonałem, bo nie chciało mi się zwyczajnie z nimi męczyć. Ogólnie gra jest świetna, ale brak balansu między parowaniem, a unikami był dla mnie problematyczny. Polecam fanom gier Soulslike, świetna gra.

24.11.2023 09:55
ODIN85
😉
odpowiedz
ODIN85
29
Senator

Skończone w 38h. Chyba za bardzo się napakowałem bo ostatni boss padł za pierwszym razem-102lvl. Także wcale nie jest tak trudno,wystarczy trochę cierpliwości.
Teraz chyba czas na Lordsy.

14.02.2024 14:23
Dann
😂
odpowiedz
Dann
27
Pretorianin
Image

Zabawne, że devsi często nie rozumieją, że my gracze, lubimy grać, w dobrze zoptymalizowane gry.

Ci nie dość, że popełnili leak (błąd), to teraz przywrócili Denuvo do gry.

post wyedytowany przez Dann 2024-02-14 14:23:47
14.02.2024 14:24
Dann
😱
odpowiedz
Dann
27
Pretorianin
Image

Dla kontekstu:

14.02.2024 14:52
😡
odpowiedz
bolek2018
72
Generał

Przez niedbalstwo albo głupi błąd wrzucili do sieci wersję bez Denuvo to jeszcze teraz dodali ponownie DRM z nową przebudowaną kompilacją Denuvo dla legalnych graczy. I jak tu kupować legalnie gry skoro piraci świętuja za darmo wersje lepiej zoptymalizowaną od oficjalnej z DRM ? Słuszny wpis na steam ten powyżej.

14.02.2024 18:04
ODIN85
odpowiedz
ODIN85
29
Senator

Każdy to ograł w abo za 11zł. Już bez przesady,nie ma rt i optymalizacja jest spoko.

16.02.2024 17:13
odpowiedz
1 odpowiedź
Paszko_Rymbaba
23
Legionista
9.0

Bardzo dobry soulsborne a co szczególnie miłe to poziom trudności - nie jest to tzw. soulslite. Można narzekać, że nie ma tej perfekcji designu poziomów charakteryzujących produkcje Fromów, ale to mniejsze uchybienie. Lore skonstruowany również bardzo interesująco.

Sama gra jest swoistym miksem Dark Souls (ogólna mechanika), Bloodborne (zmusza do dynamicznej walki aby odzyskać energię po przedwczesnym sparowaniu, tudzież ogólne wrażenie otoczenia wyciągniętego z końca XIX wieku), oraz Sekiro (akcent na parowanie oraz "mechaniczne ramię"). Miks to jednak ze wszech miar udany i trudno mi znaleźć cokolwiek co nie pochodzi od From a reprezentuje naprawdę porównywalny feeling gry. W klimacie gry jest też ta odrobina steampunka, która podkręca atmosferę.

Gra jest względnie trudna - bosów trzeba się z reguły nauczyć (tylko jednego bosa przeszedłem "z marszu"), bloki trzeba wykonywać w krótkim oknie czasowym aby były najbardziej skuteczne, uniki nie zapewniają całkowitej niewrażliwości na ciosy, więc nie zawsze to dobra opcja i to jest właściwe, bo czyni to walkę bardziej interesującą. Na plus fabularny zaliczam to, że najtrudniejszy boss nie jest tym ostatnim - to dobry patent, bo czasem odechciewa się tej trudnej koszmarnie walki wiedząc, że potem już będą tylko napisy.

Co do grafiki i muzyki to oba wykonane naprawdę dobrze, jednak można czepić się technicznej kwestii grając na steamdecku - z włączonym HDR nie ma jak wyregulować jasności, aby chwilami nie było za ciemno albo ogólnie zbyt jasno - HDR musiałem niestety wyłączyć. Na steamdeck gra oczywiście chodzi bardzo ładnie.

Z maksymalnej oceny obniżam po 0.5 pkt. za wtórność mechanik (w końcu From to From) oraz design poziomów.

14.03.2024 10:51
odpowiedz
Paszko_Rymbaba
23
Legionista

Nie jest trudniejszy od Sekiro. Swoją drogą jeśli w Sekiro położyłeś Genishiro/Isshin to położysz bez problemu każdego bosa w każdym znanym mi dużym Soulslike*

* - nie dotyczy Malenii z Elder Ring.

16.03.2024 09:14
😡
odpowiedz
3 odpowiedzi
lukaszb258111417202326293235
1
Junior

To gra dla ludzi lubiące się nad sobą znęcać psychicznie. Gra jest nie przejrzysta mało klarowna a przede wszystkim system walki doprowadza do szewskiej pasji zamiast dawać przyjemność z gry to człowiek tylko się stresuje jak 20 raz musi przechodzić bossa. Gdyby zrobili system walki jak devil may cry gra byłaby przyjemna. Zero przyjemności z grania .

03.04.2024 11:11
odpowiedz
dulux92
3
Legionista

Chyba najlepszy souls-like nie licząc Dark Souls i Bloodborne. Co prawda jestem dopiero w połowie gry ale bawię się lepiej niż w 3/4 AAA jakie wychodzą. Pierwsza gra koreańskiego studia i już hicior.

14.04.2024 12:58
xandon
odpowiedz
xandon
35
Generał
Wideo

Ciekawa demonstracja parowania Lies of P vs Sekiro. Uwaga! Parowanie bossa Laxasia (spoiler dla niektórych).

1A) Sekiro /z Sekiro parry timing
1B) Sekiro /z Lies of P parry timing
2A) Lies of P /z Sekiro parry timing
2B) Lies of P /z Lies of P parry timing

Na koniec obrazek z porównaniem czasowego okna parowania w Sekiro i Lies of P w stosunku do animacji ataku. Widać różnice w momentach i o ile krótszy jest czas na gardę doskonałą w Lies of P. Dla mnie akurat było to trudniejsze w stosunku do Sekiro, znaczy samo parowanie, nie cała gra.

https://www.youtube.com/watch?v=iXRc1R5KdwE

14.04.2024 21:18
Szlugi12
odpowiedz
Szlugi12
107
BABYMETAL

Też miło czas spędziłem przy Lies of P pozytywnie zaskoczył porównując do gier z From Software.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze