Różnica między osiągami DirectX 12 i DirectX 11 dochodzi nawet do 100 klatek na sekundę
[Jestem niesłyszący]
Zalety DirectX 12 to jedno. Pytanie tylko, ile twórcy gier i gry będą wykorzystywali tej możliwości, oraz ile gracze używają Windows 10 z brzydki interfejsu?
W takim Medieval III Total War chętnie bym zobaczył możliwości DX12...Coś tak myślę że twórcy specjalnie zwlekają z MIII, wydając obszerny dodatek do ROME II żeby przy DX12 pokazać na co ich stać i tytułem wprowadzającym to będzie Medieval III...Tak myślę...
PRZYNAJMNIEJ 1 raz jest tak że nie trza wymieniać specjalnie karty pod dx 12 by móc zobaczyć możliwości nowego api,jedynie to windows. W sumie ja bym specjalnie za nową kartą nie latał tym bardziej że jeszcze przynajmniej po premierze dx12 przez przynajmniej 2 lata napewno w nowościach nie zrezygnowali by z dx11
DirectX 12 pozwalał na wyświetlanie 120 klatek na sekundę na niedostępnej jeszcze na rynku ośmiordzeniowej karcie graficznej.
Nie śledzę rynku profesjonalnych kart graficznych, ale w tych dla zwykłych ludzi dwa rdzenie to rzadkość i swojego rodzaju fanaberia, więc co my tu rozmawiamy o 8 jajach. To że DX12 jest napisany lepiej do obsługi wielu rdzeni - ok, ale jaki faktyczny efekt przyniesie to dla zwykłych zjadaczy chleba to będzie porównanie DX11 i 12 na GTX980 / R290X. I nie spodziewam się tutaj gigantycznych różnic ( albo tylko w określonych warunkach )
nie chodziło czasem o jakiegoś procka 8 rdzeniowego? do takich kart to chyba jeszcze daleeeeeeeko
DirectX 12 pozwalał na wyświetlanie 120 klatek na sekundę na niedostępnej jeszcze na rynku ośmiordzeniowej karcie graficznej.
Chryste, jakie ośmiordzeniowe karty graficzne?
Mowa była o ośmiordzeniowym CPU a nie GPU! Czy ktoś czyta newsy przed wstawieniem?
http://wccftech.com/directx-12-directx-11-100fps-difference-unreleased-gpu/
Jaka 8 rdzeniowa karta, czy w ogóle weryfikujecie to co piszecie?
Według mnie naciągana sprawa, nie podając szczegółów to sobie mogą podać cokolwiek.
Skoro mowa o ośmiordzeniowym CPU... Czy nie mają na myśli procesory z 4 rdzenie i 8 wątków? Takie są najwyższe standardy u dzisiejsze procesory Intel i7.
dokładnie jak napisał Henrar, news widziałem wczoraj na zagranicznej stronie i była jedynie mowa o nie wypuszczonej jeszcze grafice i jakiejś i7. Ponoć nie była to właśnie grafika typu GF Titan Z... Mnie ciekawi teraz jedno, jeśli te wszystkie informacje o niesamowitych możliwościach i osiągach DX12 są prawdą, jak do tego podejdą twórcy gier? Bo już teraz się mówi sporo o tym że nowe konsole są barierą dla twórców gier i w procesie optymalizacji wymuszają downgrade graficzny. Co będzie dopiero gdy światło dzienne ujrzy DX12? Next gen? AGAiN?
@Sir Xan:
Skoro mowa o ośmiordzeniowym CPU... Czy nie mają na myśli procesory z 4 rdzenie i 8 wątków? Takie są najwyższe standardy u dzisiejsze procesory Intel i7.
i7 w najwyższym segmencie mają osiem rdzeni i szesnaście wątków. Xeony mają ich nawet 18/36
No są przecież 8 rdzeniowe AMD FX, których rdzenie są obecnie niewykorzystywane w grach.
Xardas661 [4]
Co ma do tego GPU, do większości widzę nadal nie dociera, że dx12 o ile jest aktualizacją bibliotek graficznych to najwięcej daje przy odciążeniu CPU, zdecydowanie mniej da GPU.
Co do porównania też się mylisz, bo ci zwykli zjadacze chleba raczej nie mają gtx980, a jak już pisałem, chodzi o cpu i raczej sumaryczny wynik fps.
Więc dla zwykłych zjadaczy chleba to raczej będzie porównanie 2 rdzeni kontra 4 (a kart w cenie 500-1000) i czy te 2 zyskują nowe życie przy dx12 oraz czy obecne 4 pociągną dłużej, choć to akurat mały problem na teraz, bo od 2011 roku jest i5, który do dzisiaj nie ma żadnych problemów, a patrząc po braku konkurencji jeszcze kilka lat tak będzie.
Choć mogli by dać więcej rdzeni zamiast bezużytecznego igpu.
Co nie zmienia faktu, że dx12 zbytnio nie poprawi wydajności samego GPU.
...ale trzeba przecież poczekać z 5-8 lat aż pojawią się PS5 i XBox Pierwiastek z czterech. Przecież nowe konsole ledwie konkurują z dzisiejszymi, przeciętnymi PC'tami a co dopiero z takimi potworami jak w artykule.
@kaszanka9 -> Dokładnie. Nie każdy ma tyle pieniędzy na GTX980/780 i procesory ośmiordzeniowych, bo nie należą do tanich. Przynajmniej w tym roku. :( Mam nadzieję, że twórcy gier lepiej wykorzystują ten możliwość DirectX 12 dla zwykli zjadacze chleba...
Panie "sutki" by korzystać z directX 12 będzie trzeba zmienić karte graficzną również nie tylko win na 10.
Na chwile obecną dx12 obsługują tylko karty Nvidia seria GTX 9... więc niestety karta do wymiany by z tego cuda skorzystać :)
Niestety ja to widzę tak: przykładowo optymalizacja gry na PC będzie wymagać 0,5 teraźniejszego czasu, ale twórcy będą też przeznaczać 0,5 dzisiejszego czasu, co będzie się równało dzisiejszej (słabej) optymalizacji.
Więc kupowanie grzałki, która wyciąga między 30FPS a 80FPS, aby zagrać na poziomie konsolowym bez spadków płynności co 2 minuty nadal bardzo możliwe. Smutek.
A ja wciąż czekam na jakieś info co niby anandtech testował bo mam na dx11 gtx 970 tyle samo klatek co gtx 980 w dx12...
Nie wątpię, że DX12 będzie osiągał lepszą wydajność od DX11, ale kurde bez przesady żeby aż o 100 klatek na sekundę, to jakaś fikcja, na pewno mieli zaprogramowane by na DX11 chodziło jak krew z nosa. ;)
@Cziczaki
Patrz tutaj: http://www.benchmark.pl/aktualnosci/microsoft-directx-12-testy-wydajnosc-porownanie-directx-12-mantle.html DirectX 12 spisuje się dużo lepiej od 11, zwłaszcza na kartach AMD.
Dobrze, że AMD stworzyło Mantle bo dx 12 byłby tylko o 20% wydajniejszy od 11, albo i mniej.A tak musieli coś pokazać bo by kasa uciekła.
takie porównania, że na nowej karcie graficznej costam costam wyświetla się w 13 kl/s na direct x 11 a na nowym direct x juz 120k/s to oznacza, tylko beznadziejnie napisany pod direct x 11 a nie, że 12 jest wydajniejsza (tj. nie wyciąga max z aktualnej technologii)
takie porównania moim zdaniem mają sens jeśli np. mamy przeciętną kartę graficzną na której powiedzmy odpalamy na full crysis 3 w 15 kl/s pod direct x11 natomiast pod direct x 12 na tej samej karcie przy tych samych ustawieniach juz mamy całe 30kl/s
Super wieści, a jak DX12 wyjdzie finalnie to nagle okaże się, że tak pięknie nie ma i będzie to podobne do Mantle, który też miał być dwudziestym cudem świata, a jednak nim nie został.
poczekajmy na testy w roznych grach. DX12 zapowiada sie swietnie ale tak bylo juz nie raz czy to w przypadku API czy rozwiazan technologicznych. jesli hipotetyczny skok w takim AC Victory (ktory pewnie bedzie slabo zoptymaliowany) wyniesie np 40fps -> 60fps w 1080p na np GTX780ti to bede pod wrazeniem. obecnie mozna tylko gdybac bo benchmarki i szeroko rozumiane testy to nie gry.
Znowu jakieś mydlenie oczu, pamiętam jak parę lat temu gdy wychodził Crysis, i wtedy własnie DX10 był nowością, to twórcy zarzekali się , że w dx9 osiągali jakięs skromne ilości FPS rzędu 12-15 a na DX10 w tej samej konfiguracji było chyba ok 60 FPS. A jak wyszło to każdy wie :)
No są przecież 8 rdzeniowe AMD FX, których rdzenie są obecnie niewykorzystywane w grach.
Są 4 modułowe, obsługujące 8 wątków, AMD w ten sposób opisuje, że ma 8 rdzeni (haha).
Super wieści, a jak DX12 wyjdzie finalnie to nagle okaże się, że tak pięknie nie ma i będzie to podobne do Mantle, który też miał być dwudziestym cudem świata, a jednak nim nie został. <- jak to nie został? Sprawił, że NVIDIA narobiła pod siebie, a Microsoft ruszył tyłek, aby zrobić w końcu coś porządnego. Gdyby Mantle stałoby się bardziej powszechne, Windows najprawdopodobniej mógłby stracić rację bytu. To i tak jest ogromny sukces AMD, że ruszyli ten zastój - nie przez karty graficzne, ceny, ale przez proste "grzebanie" w zwykłym software. Dam sobie rękę uciąć, że karty sprzed kilku lat nigdy nie zostały wykorzystane w 100% i nigdy nie będą.
Sajrus91 https://www.gry-online.pl/hardware/nvidia-directx-12-obsluza-karty-grafiki-z-serii-fermi-kepler-i-maxwell/za15f68 z tego newsa wynika że starsze układy mają wspierać nowe API jeszcze był starszy news tutaj który bodajże informował że np KEPLER prawdopodobnie bedą obsługiwały dx 12,a jak bedzie faktycznie to sie zobaczy
dpkładnie tak, nie każdy ma na tyle kasy
mi za prawe całą moją wypłatę udało się złóżyc kompa w którym mam zaledwie
fx 6100 x6, gt 430, 8gb ramu
karte graficzna kupiłem z wyzszym numerkiem ale okazało sie ze jest słabsza niz jej poprzedniczka, więc wróciła do sklepu
co jak co ale far cry 4 chodzi mi na średnich