512 GB w superszybkich pamięciach DDR5 to nowy rekord
Póki co to bezsens. Gry wczytują i działają tak samo szybko na zwykłych SSD 2,5 cala z prędkościami odczytu i zapisu ~500MB/s, co na dyskach M.2 mających 3000MB/s. A co tu dopiero mówić o 7000MB/s.
Mylisz pojęcia i jednostki.
Artykuły mówią o przepustowości nie o transferze. Mowa o 7200 Mbit nie MB
Transfer tego DDR5 w single to ponad 50 GB/s , mowa jest nawet o 460 GB/s.
Najlepsze SSD M.2 mają go na poziomie bodajże 5 GB/s
DDR4 przy 3200 Mhz (Mbit) to 25GB/s
[Wygląda że przepustowość Mb/s Ramu pokrywa się z Mhz]
Do tego co napisał mirko81 warto jeszcze dodać, że RAM ma zupełnie inną funkcję niż SSD. Gdy dane są przesyłane z SSD do RAM to wówczas wąskim gardłem jest prędkość SSD, czego doświadczamy najczęściej podczas ładowania się gry, więc parametry SSD wpływają głównie na długość loadingów. Natomiast procesor przetwarza dane z RAMu, nie z SSD, dlatego prędkość i pojemność RAMu ma bezpośredni wpływ na rozgrywkę już po załadowaniu się gry.
Tylko po co?
Serwery, mówi ci to coś, tam bez problemu będą wykorzystane.
Gry też mogłyby skorzystać na takim RAMie gdyby były pisane z myślą o takiej specyfikacji. Gdy ta technologia się upowszechni to wzrosną minimalne wymagania sprzętowe nowych gier.
Masz racje ja dodam, że wszystko rozbija się o cenę na tę chwilę 32gb pamięci kosztuje ok. 800zł a co dopiero 512gb, minie jeszcze wiele lat, zanim cos takiego stanie się odpowiednio tanie, żeby można było to wykorzystać w domowych PC jak na razie to produkt dla serwerowni i garstki bogaczy.
Tylko po co?
A po co nam obecnie 16gb lub nawet trochę więcej? Można było przecież się zatrzymać na 32MB jak w 2000 roku.
To są pamięci do serwerów i stacji roboczych które posiadają ECC i inne certyfikaty, nie dal zwykłego Kowalskiego. Taki EPYC albo Threadripper obsłuży 2TB RAM i więcej.
To jest serwerowe rozwiązanie i na bank nie jest tanie, takie prędkości konsumenckie rozwiązania osiągną po kilku latach, tak jak było to w przypadku poprzednich standardów.
Starczyłoby na największe megapolis w Cities Skylines. I to ze wszystkimi możliwymi DLC-kami i modami z Warsztatu.