Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Age of Wonders 4 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Age of Wonders 4: Cechy krain Age of Wonders 4 poradnik, porady

W AoW4 możecie dla swojej krainy wybrać 8 atrybutów, które zadecydują o przyszłości Waszej krainy. Na tej stronie znajdziecie listę wszystkich cech, od cech geograficznych po efekty otoczenia.

Ostatnia aktualizacja: 4 maja 2023

Cechy krainy to zbiór 4 głównych i 4 dodatkowych atrybutów, które określają przyszła krainę Waszej rozgrywki. Cechy te określają wygląd mapy, panujące na niej warunki, istoty nie podlegające graczom, a które zamieszkują daną mapę oraz sytuację polityczną w jakiej znajduje się dany obszar. Poniżej możecie zapoznać się z poszczególnymi cechami, które występują w grze, przy czym nie wszystkie z nich musicie wybierać.

Cechy geograficzne

1 - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry
Jałowe Oceany - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Jałowe Oceany

Prowincje oddzielone są od Siebie pustkowiami, na których panują burze piaskowe. W takich warunkach trzeba będzie toczyć bitwy, co skutkuje objęciem każdej jednostki efektem burza piaskowa (-2 do zasięgu wzroku, kamuflaż dla jednostek) oraz 60% prawdopodobieństwem oślepienia jednostki.

Jeziora Lawy - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Jeziora Lawy

Duży ląd, po którym płyną rzeki lawy, których nie można przekroczyć.

Lawowy Podział - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Lawowy Podział

Dwa kontynenty przedzielone ogromnym morzem lawy, którego nie można przekroczyć.

Ląd - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Ląd

Jeden kontynent, bez widocznych akwenów wodnych i innych większych utrudnień.

Podział - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Podział

Lądy oddzielone na dwie części przez wielki ocean.

Wybrzeże - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wybrzeże

Ląd na którego terenie znajduje się niewielkie morze.

Wyspy - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wyspy

Każde imperium posiada Swój oddzielny niewielki ląd, oddzielony od pozostałych przez ocean.

Zabliżiony Podział - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Zabliżiony Podział

Dwa ogromne lądy przedzielone oceanem niezdatnym do zamieszkania

Cechy klimatyczne

Do wyboru opcjonalnie, jeżeli nie chcecie korzystać, możecie zrezygnować z wyboru.

2 - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry
Kształtująca Się Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Kształtująca Się Kraina

Dominują bezludne prowincje, które posiadają niewielką szansę na zmianę cechy prowincji.

Nieskończone Pola - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Nieskończone Pola

Prowincje w tym klimacie są głównie (częste prawdopodobieństwo) łąkami, produkującymi żywność, nie występują prowincje bezludne.

Przerośnięta Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Przerośnięta Kraina

W tym klimacie prowincje to najczęściej lasy, o małym prawdopodobieństwu napotkania prowincji arktycznych lub pustynnych i przy nie występowaniu prowincji bezludnych.

Pustynna Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Pustynna Kraina

Jest to klimat ciepły i suchy, przez co większość prowincji to pustynie i rzadko występujące lasy. Nie napotkacie mokradeł oraz prowincji wyżynnych, arktycznych, umiarkowanych czy bezludnych.

Płonący Klimat - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Płonący Klimat

W tym klimacie dominują prowincje bezludne. Nie napotkacie prowincji wyżynnych, umiarkowanych czy arktycznych.

Wyżyny - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wyżyny

Dominują prowincje wyżynne oraz górskie.

Zamarznięta Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Zamarznięta Kraina

Dominują głównie prowincje wyżynne i arktyczne. Nie napotkacie prowincji umiarkowanych, pustynnych, bezludnych czy tropikalnych.

Cechy mieszkańców

3 - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry
Demoniczna Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Demoniczna Kraina

Kraina pełna demonów.

Dzikie Obszary - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Dzikie Obszary

Kraina pełna niebezpiecznych zwierząt i plag.

Magiczne Pochodzenie - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Magiczne Pochodzenie

Kraina o bardzo dużej populacji stworzeń pochodzenia magicznego.

Megafauna - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Megafauna

W tej krainie napotkacie zwiększoną liczbę zwierząt i maruderów, którym towarzyszyć będzie cecha "wzmocnione bestie" daje ona premie do atakowania umocnień, regeneracji życia i 20% premii od zadawanych obrażeń.

Nieśmiertelne Duchy - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Nieśmiertelne Duchy

W tym świecie istnieje wysokie prawdopodobieństwo spotkania z jednostkami eterycznymi.

Niska Populacja - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Niska Populacja

Ta cecha mieszkańców powoduje spadek liczby wolnych miast w krainie.

Spokojne Ziemie - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Spokojne Ziemie

Lądy zamieszkane głównie przez przyjazne istoty takie jak wróżki, rośliny zwierzęta.

Szalejąca Flora - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Szalejąca Flora

Ziemie pokryte głównie nieokiełzaną roślinnością, będą to jednostki napotykane przez was najczęściej.

Szalejąca Śmierć - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Szalejąca Śmierć

Kraina wypełniona głównie jednostkami nieumarłych.

 

Terytorium Smoków

Ląd pokryty głównie legowiskami smoków, odstraszają one inne jednostki zwiększając jednocześnie liczbę występujących plag.

Twórcy Świata - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Twórcy Świata

Świat zamieszkany głównie przez olbrzymy i ogry.

Cecha obecności

Tą opcją możecie aktywować cechę Pretendenci Do Tronu - w grze pojawi się 3 pretendentów do tronu; Darman Voss, Jarlan Voss, Skogan Voss, którzy prowadzić będą między sobą wojnę o tron królestwa. Dostają oni pomoc w postaci 2 dodatkowych miast. Zwycięstwo mogą osiągnąć zawierając sojusz z innym pretendentem lub pokonując pozostałych.

4 - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Efekty otoczenia

Aktykczne Burze - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Aktykczne Burze

Nad krainą rozciągają się arktyczne burze obejmują one wszystkie jednostki, prowincje i pola bitew. Cecha nie występuję przy Pustynnej krainie, Płonącym klimacie oraz Kształtującej się krainie.

Krzyształowa Obfitość - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Krzyształowa Obfitość

Cecha ta sprawia, że na mapie znajdziecie zwiększoną ilość źródeł many.

Królestwo Chaosu - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Królestwo Chaosu

Ta cecha sprawia, że wszystkie walki są pod wpływem cechy królestwo chaosu, sprawia ona, że jednostki co 3 tury otrzymują 30% szanse uzyskania szału.

Niewielkie Podziemia - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Niewielkie Podziemia

Cecha powodująca iż podziemia się niewielkie.

Rozległe Podziemia - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Rozległe Podziemia

Cecha powodująca iż podziemia się większe.

Wspaniała Przeszłość - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wspaniała Przeszłość

Dzięki tej cesze, liczba starożytnych cudów na mapie jest większa.

Wulkaniczne Erupcje - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wulkaniczne Erupcje

W bezludnych regionach szaleją wulkany obejmują one wszystkie jednostki, bezludne prowincje i pola bitew. Cecha nie występuję przy Przerośniętej krainie, Nieskończonych polach, Pustynnej krainie i Zamarzniętej krainie.

Zmienna Dzikość - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Zmienna Dzikość

Ta cecha sprawia iż wszystkie niezamieszkane prowincje co turę mogą z niewielkim prawdopodobieństwem zmienić Swoją cechę. Nie występuję przy Kształtującej się krainie.

Modyfikatory jednostek

Bezświetlnie - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Bezświetlnie

Zasięg widzenia jednostek ograniczony o -2.

Gigantyzm - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Gigantyzm

Jednostki maruderów otrzymują cechę superrozwój, która dodaje +10 punktów życia i +1 punkt odwetu.

Klątwa Nieumarłych - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Klątwa Nieumarłych

Jednostki maruderów i te nieumarłych zyskują dostęp do wolnych miast.

Nieśmiertelni - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Nieśmiertelni

Jednostki po osiągnięciu pułapu mniej lub równo 10% życia otrzymują stan Routed, jednostki w tym stanie nie mogą się zgubić.

Wpływ Mrozlingów - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wpływ Mrozlingów

Niezależne jednostki otrzymują zyskują następujące stany; transformacja mrozlingów (3 punkty odporności na mróz, niewrażliwość na zamarznięcie, +10 do morale w mroźnym otoczeniu, Arktyczny chłód), ostrza mrozu (+4 punkty obrażeń od mrozu, -2 punkty od obrażeń fizycznych, +20% obrażeń przeciw zamarzniętym lub spowolnionym jednostkom dla ataków wręcz), strzały mrozu (+4 punkty obrażeń od mrozu, -2 punkty od obrażeń fizycznych, +20% obrażeń przeciw zamarzniętym lub spowolnionym jednostkom dla ataków fizycznych dystansowych).

Wysokie Utrzymanie - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wysokie Utrzymanie

Utrzymanie jednostek zwiększone jest o 100%, koszt werbunku zmniejszony jest o połowę.

Modyfikatory wolnego miasta

Bez Wolnych Miast - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Bez Wolnych Miast

Na mapie nie znajdziecie wolnych miast.

Dzierżyciele Sztandaru - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Dzierżyciele Sztandaru

Zwiększona częstotliwość występowania zlotów seniorów o 25%. Dla każdego imperium premia +5 punktów rekrutacji.

Miasta-Państwa - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Miasta-Państwa

Wolne miasta otrzymują premię +5 punktów populacji. Ponadto siła kamieni szeptu jest ograniczona o -50%.

Nieufni Miejscowi - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Nieufni Miejscowi

Siła kamieni szeptu ograniczona jest o -3.

Siła Jest Prawem - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Siła Jest Prawem

Podbój i wasalizacja premiowana jest; w przypadku wolnych miast +10 punktami powiązania, w przypadku wasali +2 poziomami lojalności. Ponadto siła kamieni szeptu jest ograniczona o -50%.

Wrogie Rody - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Wrogie Rody

Imperia są karane -10 punktami przywiązania - 400 punktami kary do relacji z niezależnymi miastami.

Zniszczona Kraina - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Zniszczona Kraina

W tej krainie rzadko będzie można spotkać wolne miasta, najczęstszym widokiem będą ruiny.

Modyfikator zasad

Brak Wytchnienia - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Brak Wytchnienia

Jednostki imperium regenerują się o -5 punktów życia mniej na turę po za sojuszniczym terytorium.

Megamiasta - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Megamiasta

Ta cecha premiuję duże miasto, pozwalając rozszerzać jego granicę o +5 prowincji dalej niż normalnie, niestety niemożliwe będzie wchłanianie, migrowanie lub zakładanie nowych miast.

Nieograniczona Moc - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Nieograniczona Moc

 
Odnawiająca Się Plaga - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Odnawiająca Się Plaga

Co 10 tur plagi rozprzestrzeniają się na niezajęte prowincje.

Pogarda Zła - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Pogarda Zła

Każde imperium dostaję skargi przeciw innym imperiom, które są powiązane ze złem.

Posmiertne Czary - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Posmiertne Czary

Każda jednostka, która polegnie dodaje swoim właścicielom +10 punktów czarowania.

Start W Podziemiach - Age of Wonders 4: Cechy krain - Age of Wonders 4 - poradnik do gry

Start W Podziemiach

Każda stolica imperium jest położona w podziemiach.