Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sekiro Shadows Die Twice - poradnik do gry

Sekiro Shadows Die Twice - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jakie umiejętności kupić jako pierwsze w Sekiro? Sekiro Shadows Die Twice poradnik, solucja

Przed wami najlepsze umiejętności na start w Sekiro Shadows Die Twice. Które umiejętności wybrać i jak rozwijać swojego shinobi - tego dowiecie się z naszego poradnika.

Odblokowywanie nowych umiejętności może znacząco ułatwić ci rozgrywkę w Sekiro: Shadows Die Twice, ale nie możesz łatwo wejść w posiadanie ich wszystkich. Na tej stronie poradnika podpowiadamy jakie umiejętności są najważniejsze i najbardziej przydatne. Odblokowanie ich już w początkowych godzinach gry jest bardzo wskazane.

Ogólne porady na temat odblokowywania umiejętności

  1. Nie staraj się od razu kupić wszystkich dostępnych umiejętności. Nie wszystkie będą ci potrzebne już na wczesnym stadium gry. Ponadto wymagania do awansowania na każdy kolejny poziom doświadczenia sukcesywnie rosną i możesz znaleźć się w sytuacji, że zdobycie kolejnych punktów rozwoju zajmie ci dużo czasu. Zajrzyj na stronę Farmienie xp i złota w naszym poradniku. Powinna ona pomóc w znalezieniu dobrych miejsc gdzie można powtarzać zabijanie tych samych przeciwników i zdobywać z tego tytułu łatwe punkty doświadczenia.
  2. Nie wszystkie księgi umiejętności są od razu dostepne, przy czym w początkowych godzinach gry możesz zdobyć trzy z nich. Księga shinobi zawiera najważniejsze zdolności dotyczące podstaw walki, księga protez wspomaga korzystanie z narzędzi, zaś księga Ashiny oferuje alternatywne sposoby atakowania przeciwników. Więcej informacji o sposobach odblokowywania kolejnych ksiąg znajdziesz w rozdziale Ezoteryczne teksty w naszym poradniku.
  3. Zaczynaj od kupowania tańszych umiejętności, czyli takich, które wymagają 1-2 punktów rozwoju, choć o kilka "droższych" zdolności również warto powalczyć nawet jeśli trzeba poświęcić 3-5 punktów na ich odblokowanie.
  4. Nie kupuj zbyt wielu umiejętności sztuk walki, bo w danym momencie możesz mieć aktywną tylko jedną z nich. Dysponowanie kilkoma różnymi umiejętnościami sztuk walki jest oczywiście wskazane w dalszej fazie gry i pozwala na zmienianie buildu np. w zależności od specyfiki jakiegoś bossa. Początkowo wystarczy ci jednak jedna dobra zdolność tego typu. Nasza rekomendacja to ostatnia umiejętność z drzewka Sztuk shinobi - Natarcie cienia.

Najważniejsze umiejętności do odblokowania w Sekiro

1 - Jakie umiejętności kupić jako pierwsze w Sekiro? - Sekiro Shadows Die Twice - poradnik do gry
  1. Kontra Mikiri (Mikiri Counter); drzewko Sztuki Shinobi - To prawdopodobnie najważniejsza umiejętność do odblokowania w grze. Pozwala ona na kontrowanie niemożliwych do zablokowania pchnięć. Bardzo przyda ci się zarówno do osłabiania bossów, jak i eliminowania wielu podrzędnych przeciwników, których wachlarz umiejętności obejmuje pchnięcia.
  2. Tchnienie życia: Światło (Breath of Life: Light); drzewko Sztuki Shinobi - To bardzo ważna pasywna umiejętność, dzięki której możesz odzyskać część punktów zdrowia za każdym razem gdy wykonasz śmiertelny cios na jakimś przeciwniku. Pozwala ona znacząco ograniczyć korzystanie z tykw lecznicych i innych medykamentów. Po tym jak otrzymasz obrażenia możesz wytypować jakichś słabych wrogów, na których można łatwo wykonać śmiertelny cios i zdobyć dzięki temu trochę hp.
Po tym jak zaopatrzysz się w umiejętności, które wymieniliśmy powyżej, możesz zainteresować się innymi przydatnymi zdolnościami - Jakie umiejętności kupić jako pierwsze w Sekiro? - Sekiro Shadows Die Twice - poradnik do gry
  1. Natarcie cienia (Shadowrush); drzewko Sztuki Shinobi - To ostatnia umiejętność dla tego drzewka. W celu odblokowania jej musisz przebrnąć przez drzewko i na sam koniec wydać aż 6 punktów umiejętności. Warto jednak zdecydować się na taki krok, gdyż Natarcie cienia przyda ci się w wielu walkach z bossami i innymi silnymi przeciwnikami. Możesz dzięki niemu wykonać silne pchnięcie kataną i dodatkowo katapultować bohatera w powietrze żeby wyprowadzić kolejne ciosy i uniknąć na chwilę ewentualnej reakcji ze strony przeciwnika.
  2. Metoda Emmy: Smak (Emma's Medicine: Potency); drzewko Sztuki protezy - To jedna z ważniejszych pasywnych zdolności. Dotyczy ona poprawienia leczniczego działania wszelkiego rodzaju medykamentów. Jest to szczególnie pomocne we wczesnej fazie gry, gdy nie będziesz jeszcze dysponował dużą liczbą tykw leczniczych czy innych lekarstw. W dalszej części gry zakup również drugą umiejętność z tej grupy - Metoda Emmy: Zapach (Emma's Medicine: Aroma).

Inne ważne umiejętności do kupienia w Sekiro

Po tym jak zaopatrzysz się w umiejętności, które wymieniliśmy powyżej, możesz zainteresować się innymi przydatnymi zdolnościami. Oto lista naszych rekomendacji:

  1. Karma shinobi: Ciało (A Shinobi's Karma: Body) oraz Karma shinobi: Umysł (A Shinobi's Karma: Mind); drzewko Sztuki Shinobi - To dwie pasywne umiejętności, które zwiększają maksymalny limit przechowywanych symboli ducha. Będziesz na bieżąco zużywał je po odblokowaniu narzędzi protezy oraz umiejętności sztuk walki i przyda ci się mieć ich dostępnych możliwie jak najwięcej.
  2. Stłumienie obecności (Suppress Presence); drzewko Sztuki Shinobi - Ta bierna umiejętność utrudnia przeciwnikom wykrycie bohatera. Może ci ona pomóc we wszystkich lokacjach, w których dzięki skradaniu się można łatwo eliminować wrogów pojedynczymi atakami z zaskoczenia.
  3. Przeskok (Vault Over); drzewko Sztuki Shinobi - Umiejętność ta pozwala na przeskoczenie nad oszołomionym przeciwnikiem, który stracił cały pasek postury. Umożliwia to zadanie mu silniejszego ciosu w plecy. Umiejętność ta szczególnie zyskuje na znaczeniu po tym jak pokonasz bossa na dachu zamku Ashina i zdobędziesz dostęp do pierwszej techniki ninjutsu.
  4. Atak na linie (Grappling Hook Attack); drzewko Sztuki protezy - Hak z liną nie jest niestety aż tak przydatnym narzędziem protezy do atakowania wrogów, jak mogłoby się to wydawać. Jest to mimo wszystko pomocna zdolność i jej dodatkową zaletą jest jej niski koszt zakupu - zaledwie 1 punkt umiejętności.
  5. Kieł i klinga (Fang and Blade); drzewko Sztuki protezy - To pomocna aktywna umiejętność, która umożliwia wykonanie łączonego ataku kataną i jednym z wybranych narzędzi. Szczególnie dobrze "współpracuje" ona z wmontowanym toporem. Możesz jednocześnie zaatakować kataną i narzędziem lub najpierw skorzystać z narzędzia i następnie od razu po nim użyć miecza.
  6. Wznoszący się karp (Ascending Carp); drzewko Sztuki Ashiny - To przydatna bierna zdolność, dzięki której pomyślne odbicia (parowania) ciosów szybciej osłabiają pasek postury przeciwnika. Docenisz to zwłaszcza w trakcie tych potyczek z bossami, w których pozbawienie przeciwnika postury jest najlepszym sposobem na zwycięstwo.