Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Kompendia

Kompendia 3 września 2019, 13:32

Wszystko o Call of Duty: Modern Warfare 2019 – beta, gameplay, edycja kolekcjonerska

Poniższy artykuł jest kompendium wiedzy o grze Call of Duty: Modern Warfare. To kolejna odsłona cyklu strzelanek FPP, stworzona przez studio Infinity Ward na komputery PC oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One.

Spis treści

Tryby rozgrywki

Kampania fabularna

Po roku przerwy do serii CoD powraca kampania fabularna dla pojedynczego gracza. Z perspektywy kilku bohaterów śledzimy wydarzenia nawiązujące do wojny z terrorem oraz konfliktu zbrojnego w fikcyjnym państwie Urzikstan.

Special Ops

Tryb Spec Ops rozgrywany jest w kooperacji z maksymalnie trzema innymi graczami. Progres postaci tu osiągnięty przenosi się również do trybu wieloosobowego oraz kampanii single player. Wszystkie zadania posiadają tło fabularne bazujące na zwalczaniu terrorystów armii Al.-Qatala przez międzynarodową koalicję Armistice. W tej formie zabawy dostępne są dwa główne podtryby: Operacje specjalne oraz Klasyczne operacje specjalne. Spec Ops jest wspierany po premierze kolejnymi zadaniami ukazującymi się na wszystkich platformach jednocześnie. Za wykonywanie wyzwań w trybie Spec Ops dostajemy te same punkty doświadczenia, co w rozgrywkach multiplayer i odblokowujemy te same bronie oraz dodatki.

Operacje specjalne

Operacje specjalne to wieloetapowe bitwy rozgrywane przeciwko sztucznej inteligencji przez czteroosobowe drużyny graczy. Kilka mniejszych zadań po drodze ostatecznie prowadzi do finałowego celu, np. zniszczenia kluczowej dla wroga infrastruktury. Do dyspozycji graczy są pojazdy oraz rozrzucone losowo na mapie killstreaki. Możliwa jest także reanimacja martwych kompanów. Wszystkie Operacje rozgrywają się na największej mapie miejskiej – City of Verdansk. Znalezienie chętnych do wspólnej zabawy ułatwia publiczny matchmaking. Do dostępnych początkowo czterech operacji w grudniowej aktualizacji doszły trzy kolejne.

Klasyczne operacje specjalne

Klasyczne operacje specjalne stanowią dopełnienie opisanego wyżej trybu. To zadania na znacznie mniejszą skalę, do których będzie można podchodzić również samotnie. Działanie w drużynie jest opcjonalne. Misje przechodzimy na czas, uzyskując ocenę w postaci odpowiedniej liczby gwiazdek. Największym wyzwaniem jest pobicie czasu autorów, czyli „pokonanie czasu Infinity Ward”. Tutaj również na mapie czekają killstreaki. Po grudniowej aktualizacji do wyboru są cztery klasyczne operacje.

Przetrwanie

Przetrwanie to tryb hordy, czyli jak najdłuższe przetrwanie ataków kolejnych fal wrogów. Ta opcja zabawy jest dostępna wyłącznie na platformie PlayStation 4 przez okres jednego roku – do 1 października 2020. Przetrwanie nie jest w żaden sposób powiązane fabularnie z Operacjami specjalnymi, a jedynie dodatkową formą zabawy w co-opie. Po grudniowej aktualizacji w Przetrwanie można się bawić na czterech mapach.

Multiplayer

Trzecim głównym wariantem zabawy w Call of Duty: Modern Warfare jest klasyczny tryb multiplayer, oferujący po raz pierwszy możliwość rozgrywki na ogromnych mapach z grywalnymi pojazdami, dla 64 i więcej graczy jednocześnie. Nie ma podziału na klasy postaci. Gracze mogą swobodnie dobierać uzbrojenie i zmieniać wybrane zestawy wielokrotnie podczas meczów. Odblokowywani operatorzy różnią się między sobą wyłącznie wyglądem i ich wybór nie ma znaczenia podczas walki.

Niektóre warianty zabawy posiadają dodatkowe modyfikacje w postaci mapy pogrążonej w ciemności lub z usuniętym interfejsem ekranu. Do gry powróciły killstreaki, czyli nagrody za nieprzerwaną serię zabójstw, w postaci ataku ciężkim sprzętem, np. nalotem z powietrza. Niektóre tryby rozgrywki oraz mapy nie są zawsze dostępne i pojawiają się rotacyjnie.

Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej