Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 lipca 2018, 13:13

autor: Krzysztof Sobiepan

Warhammer: Vermintide 2 z pierwszymi „oficjalnymi modyfikacjami”

Deweloper Fatshark zrywa z twardym podziałem na oficjalne i zmodowane instancje w grze Warhammer: Vermintide 2. Autorzy postanowili dopuścić do zwykłych serwerów pierwszą falę modów nieingerujących w rozgrywkę. Oznacza to, że gracze nie muszą już wybierać między np. lepszym interfejsem a zdobywaniem kolejnych poziomów doświadczenia i broni.

W kooperacyjnym Warhammer: Vermintide 2 przygotowywane przez graczy modyfikacje gościły już od pewnego czasu, co wiązało się jednak z pewnymi nieciekawymi zasadami ich używania. Serwery podzielono bowiem na „oficjalne” i „zmodowane”, lecz te ostatnie całkowicie wyłączały postępy graczy. Oznaczało to brak zdobywania punktów doświadczenia, nowych broni i wypełniania wyzwań… czyli wszystkich wciągających elementów, utrzymujących uwagę użytkowników na dłużej. Twórcy gry postanowili nieco zluzować ten podział w ramach inicjatywy „autoryzowanych modów” (Sanctioned Mods).

Bestiariusz zapewnia wyjątkowo przydatny spis wszystkich poczwar. - Warhammer: Vermintide 2 z pierwszymi „oficjalnymi modyfikacjami” - wiadomość - 2018-07-26
Bestiariusz zapewnia wyjątkowo przydatny spis wszystkich poczwar.

Zatwierdzone przez dewelopera Fatshark niewielkie modyfikacje mogą być z powodzeniem używane na oficjalnych serwerach, z pełnymi postępami postaci. Oczywiście istnieje garść warunków, które mod musi spełniać, np. nie może on zapewniać nieuczciwej przewagi w stosunku do graczy, którzy go nie używają, uaktywniać eksperymentalnych rozwiązań zakopanych w plikach gry czy być wymaganym do dołączenia do sesji.

Autorzy sami przyznali, że w pierwszej fali skupili się na prostszych plikach. W pierwszej przyjętej oficjalnie jedenastce mamy więc przykładowo bestiariusz, w którym można się przyjrzeć każdemu przeciwnikowi bez narażania się na śmierć, StickyGrim uniemożliwiający przypadkowe pozbycie się przeklętej księgi z ekwipunku, punkty nawigacyjne, wskazujące członkom drużyny konkretne miejsca, parę modyfikacji interfejsu (znacznik przeładowania broni, wskaźnik postaci w potrzebie, lepsze menu zmiany postaci) i kilka typowych narzędzi moderskich, umożliwiających łatwiejsze tworzenie dalszych zmian. Pełną listę wraz z odnośnikami do Warsztatu Steam znajdziecie tutaj.

Deweloper zaznacza, że to dopiero początek długofalowego procesu zatwierdzania kolejnych modyfikacji spełniających wyznaczone zasady. Zachęca też graczy do zgłaszania ulubionych plików do oceny. Za jakiś czas spodziewać się więc można następnej paczki modów poprawiających „jakość życia” graczy bez zbytniej ingerencji w samą rozgrywkę.

  1. Oficjalna strona gry Warhammer: Vermintide 2