futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 27 kwietnia 2020, 10:13

PS5 i Xbox Series X mogą obsługiwać ekrany ultrawide 21:9

Wygląda na to, że przyszłe konsole obsłużą ekrany o proporcji obrazu 21:9. Dla nich właśnie Philips zaprojektował nowy monitor ultrawide.

PS5 i Xbox Series X mogą obsługiwać ekrany ultrawide 21:9 - ilustracja #1
Philips 345M1CR Momentum to monitor ultrapanoramiczny dla graczy konsolowych. Źródło: Philips.
W SKRÓCIE:
  • konsole nowej generacji prawdopodobnie będą obsługiwać ekrany o proporcjach obrazu 21:9;
  • monitor Philips 345M1CR Momentum został zaprojektowany specjalnie z myślą o nowych konsolach i posiada ekran ultrawide 21:9.

Twórcy konsol zapowiadają, że zarówno Xbox Series X, jak i PlayStation 5 wyświetlą obraz w kosmicznych rozdzielczościach z bardzo dużą liczbą klatek na sekundę. Nie wiemy jednak, jak z obrazem w formacie ultrawide 21:9. Choć producenci nie podają tej informacji, można dojść do pewnych wniosków, obserwując rynek urządzeń peryferyjnych. Philips zaprezentował nowy monitor ultrapanoramiczny, przeznaczony własnie dla graczy konsolowych.

Philips 345M1CR Momentum, bo takie oznaczenie nosi nowy sprzęt, to 34-calowy monitor z proporcjami obrazu ultrawide 21:9. Jego rozdzielczość natywna to 3440 x 1440 pikseli, przy maksymalnym odświeżaniu 144 Hz. Co jednak jest najważniejsze, monitor został zaprojektowany z myślą o konsolach nowej generacji. Może to oznaczać, że przynajmniej jedna z nich będzie obsługiwać ekrany o proporcjach 21:9. Choć oficjalnie nie potwierdzono takiej możliwości, producenci peryferiów dla konsol muszą znać więcej ich szczegółów technicznych, aby przygotować swój sprzęt na ich premierę.

  1. Strona oficjalna Philips

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

więcej