futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 4 grudnia 2023, 17:50

PlayStation 6 może dostać Ray Tracing Reconstruction, a Path Tracing zagości w większej liczbie gier

Według przecieków, PS6 może otrzymać obsługę takich technologii, jak Ray Tracing Reconstruction, a Path Tracing trafi do większej liczby gier. Na nową generację konsol Sony musimy jednak poczekać jeszcze parę lat.

Źródło fot. Kerde Severin / Unsplash
i

Sony nie podaje jeszcze żadnych informacji na temat PlayStation 6. Być może jest za wcześnie, aby mówić o jakichkolwiek technicznych szczegółach. Według cyklu wydawniczego konsoli, PS6 powinno być zaprezentowane najwcześniej w 2027 roku, biorąc pod uwagę fakt, że PS5 trafiło do sklepów w 2020 roku. Pojawienie się kolejnej generacji sprzętu do grania Sony zawsze stanowi wielkie wydarzenie i zarazem wprowadza nowe technologie, czego zatem tym razem możemy się spodziewać?

PS6 z RTR i Path Tracing?

Serwis RedGamingTech informuje na podstawie swoich źródeł, że nowe PlayStation może dysponować obsługą Ray Tracing Reconstruction i Path Tracing. Technologia śledzenia promieni stała się rozpowszechniona wraz z pojawieniem się kart RTX Nvidii. Funkcja oferowana jest także w obecnej generacji konsol PS5. PS6 na pewno przyniesie rozwój technologiczny i cały wachlarz graficznych technik, tego możemy być pewni.

Ray tracing vs. Path tracing

Nazwy obu technologii brzmią podobnie i zadaniem każdej z nich jest obliczanie trasy promieni światła w grze. Jednak obie techniki czynią to w nieco odmienny sposób. Ray tracing śledzi każdy z promieni od jego źródła, dla każdego pojedynczego piksela. Natomiast Path tracing polega na „uruchomieniu” jednocześnie dużej liczby promieni ze źródła i śledzeniu ich prawdopodobnych trajektorii po odbiciu.

W typowych zastosowaniach w grach może nie być dużej wizualnej różnicy pomiędzy tymi technologiami, lecz Path tracing wymaga znacznie mniejszej liczby obliczeń, a co za tym idzie – mniej wymaga od sprzętu. Jest rzecz jasna mniej dokładny od ray tracingu, ale można go stosować w sytuacjach, gdy precyzja nie jest konieczna, aby osiągnąć podobny efekt.

PlayStation 6 ma też położyć znacznie większy nacisk na ilość pamięci podręcznej, mówi się, że będą to kości pamięci typu GDDR7. Od jej premiery dzieli nas jeszcze kilka lat i takie dywagacje przypominają na razie dzielenie skóry na niedźwiedziu. Tymczasem możemy się cieszyć znacznie ulepszonym PS5 Slim (nazywanym czasem PS5 2.0), a znacznie prędzej do naszych rąk trafi PS5 Pro.

PS5 kupisz w salonie Mediaexpert

Ten materiał nie jest artykułem sponsorowanym. Jego treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne. Klikając w nie, nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę naszej redakcji. Dziękujemy!

Arkadiusz Strzała

Arkadiusz Strzała

Swoją przygodę z pisaniem zaczynał od własnego bloga i jednego z wczesnych forum (stworzonego jeszcze w technologii WAP). Z wykształcenia jest elektrotechnikiem, posiada zamiłowanie do technologii, konstruowania różnych rzeczy i rzecz jasna – grania w gry komputerowe. Obecnie na GOL-u jest newsmanem i autorem publicystyki, a współpracę z serwisem rozpoczął w kwietniu 2020 roku. Specjalizuje się w tekstach o energetyce i kosmosie. Nie stroni jednak od tematów luźniejszych lub z innych dziedzin. Uwielbia oglądać filmy science fiction i motoryzacyjne vlogi na YouTube. Gry uruchamia głównie na komputerze PC, aczkolwiek posiada krótki staż konsolowy. Preferuje strategie czasu rzeczywistego, FPS-y i wszelkie symulatory.

więcej