filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy
Wiadomość filmy i seriale 14 marca 2024, 09:58

Millenialsi i pokolenie Z nie chcą franczyz i remake’ów, tylko oryginalnych filmów i seriali

Wciąż powstaje wiele remake’ów oraz kolejnych odsłon z rosnących franczyz, a nowe badanie pokazuje, że niekoniecznie tego oczekują widzowie.

Źródło fot. Barbie, Greta Gerwig, Warner Bros. Pictures, 2023
i

Najnowsze badanie Tubi pokazuje, że franczyzy i remaki powinny odejść do lamusa. Widzów znacznie bardziej interesują oryginalne pomysły, co zresztą w ubiegłym roku pokazała Barbie, która okazała się ogromnym hitem. Gorzej zaś radziło sobie wiele kontynuacji ze znanych franczyz, a także remaki, jak przykładowo filmy Marvela (Marvels, Ant-Man i Osa: Kwantomania) czy nowy Nawiedzony dwór.

Według badania Tubi, przeprowadzonego przez The Harris Poll, 74% milenialsów i pokolenia Z woli oglądać oryginalne filmy i seriale, a nie franczyzy czy remaki. W badaniu wzięło udział 2503 dorosłych, którzy streamują wideo przynajmniej godzinę tygodniowo.

Dodatkowymi wnioskami, jakie wyciągnięto, było m.in. to, że również 74% milenialsów i pokolenia Z oczekuje różnorodności i reprezentacji w oglądanych treściach, a 71% chciałoby, aby w streamingu pojawiało się więcej filmów i seriali od twórców niezależnych.

Co ciekawe, choć franczyzy i remaki nie są mile widziane, to treści nostalgiczne są już jak najbardziej pożądane w streamingu, którego to badanie dotyczyło przede wszystkim. 96% ankietowanych jest zainteresowana oglądaniem nostalgicznych programów, które mają ponad 10 lat. Hity sprzed lat cieszą się popularnością wśród młodszych widzów – 67% przedstawicieli milenialsów i pokolenia Z chętnie sięga po filmy i seriale starsze niż 10 lat, ze względu na dobry styl i jakość. Nie dziwi więc to, że do dziś popularnością w streamingu cieszą się seriale takie jak Przyjaciele czy The Office.

Interesujące jest również to, iż według tego badania widzowie nie mają nic przeciwko reklamom w streamingu, jeśli oznacza to niższe koszty, choć najlepszym scenariuszem byłyby portale streamingowe z reklamami za darmo. Reklamy powinny jednak być dopasowane do oglądanych rzeczy, nie tylko pod względem treści, lecz również momentu, w którym są wyświetlane.

Edyta Jastrzębska

Edyta Jastrzębska

Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.

więcej