Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Recenzja gry 22 czerwca 2004, 11:06

autor: Piotr Szczerbowski

Knights of the Temple: Infernal Crusade - recenzja gry

Knights of the Temple to gra zaliczana do gatunku Action/Adventure (typu: hack-and-slash), stworzona przez programistów ze szwedzkiego studia developerskiego Starbreeze, znanego w świecie dzięki dwóm częściom serii Enclave.

Recenzja powstała na bazie wersji PC.

Niewiele jest tytułów, które pozostają w pamięci gracza, jeszcze na długo po obejrzeniu napisów końcowych. Większość serwowanych nowości okazuje się być nudna albo też nie wnosi niczego nowego do utartych schematów. Ale czasami zdarzają się też perełki, piękne i lśniące, prawdziwe i wolne, jak te wyrywane wprost z ciała wodnych mięczaków. Jedną z takich gier, która zdaniem wielu graczy z całą pewnością ma prawo pretendować do miana „kultowych”, jest „Severance: Blade of Darkness”. To doskonałe połączenie zręcznościówki z elementami cRPG, ukazujące zamierzchłe czasy wojowników (i wojowniczek) walczących w imię dobra i rycerskich wartości. Produkcja ta ma w sobie to „coś”, co nie pozwala o niej zapomnieć, nawet po upływie wielu miesięcy. Jest to o tyle godnym odnotowania faktem, ze sama gra ma już ponad 3 lata; w tym czasie powstało wiele produkcji nawiązujących do tego znakomitego tytułu, z których najbardziej popularną jest „Enclave”. Jednak mimo wszystko żadnej z nich nie udało się doścignąć pierwowzoru, nie udało się to też recenzowanemu tu tytułowi - „Knights of the Temple: Infernal Crusade”.

Jest to najnowszy produkt ludzi odpowiedzialnych za pierwszy „Enclave”, jak również za jego zbliżającą się wielkimi krokami kontynuację – zespół Starbreeze. Wszystkich, optymistycznie nastawionych fanów opowieści ze świata Enclave, muszę już na wstępie rozczarować. KotT jest produkcją zorientowaną głównie na czystą i niczym nie skrępowaną jatkę, zwaną w skrócie hack’n’slash. Oznacza to dokładnie tyle, że głównym zadaniem gracza jest walka i ona stanowi trzon gry, zagadki zaś czy łamigłówki logiczne będą tylko chwilowymi przerywnikami, podobnie zresztą jak sama fabuła.

Głównymi bohaterami opowieści są trzy postacie. Jedna z nich to waleczny rycerz Paul, którego marzeniem jest pójście w ślady ojca i wstąpienie do Zakonu Templariuszy. Drugą postacią jest młoda i piękna kobieta o imieniu Adelle, władająca magicznymi mocami i uważana przez wielu za boską posłanniczkę. Ostatnim, dynamicznym i zagadkowym bohaterem jest Biskup, który z niewiadomych przyczyn przeszedł na stronę zła. Ów zwiedziony człek porwał biedną Adelle i razem z nią odwiedza święte miejsca. Wszystko po to, by je zbezcześcić i w ten sposób otworzyć Bramę do Piekieł. Na szczęście nasz bohaterski rycerz wpada na trop niecnego planu i zaczyna podążać śladem Biskupa, by uratować piękną Adelle z jego nieczystych rąk.

Recenzja gry Alone in the Dark - tu straszy klimat, nie jumpscare'y
Recenzja gry Alone in the Dark - tu straszy klimat, nie jumpscare'y

Recenzja gry

Alone in the Dark to powrót nieco zapomnianej dziś marki, która 32 lata temu położyła fundamenty pod serie Resident Evil, Silent Hill i cały gatunek survival horrorów. I jest to powrót całkiem udany, przywołujący ducha oryginału we współczesnej formie.

Recenzja gry Outcast: A New Beginning. Dobrze zagrać w grę z otwartym światem bez zbędnych aktywności
Recenzja gry Outcast: A New Beginning. Dobrze zagrać w grę z otwartym światem bez zbędnych aktywności

Recenzja gry

Outcast: A New Beginning jest produkcją „bezpieczną”. Nie jest wybitny, ale też nie ma w nim nic, co by mnie odpychało. Problemy techniczne rzucają się jednak w oczy, a największą wadą tej gry okazuje się wysoka cena.

Recenzja gry Helldivers 2 - to jedna z najlepszych pozycji w historii do grania z kolegami
Recenzja gry Helldivers 2 - to jedna z najlepszych pozycji w historii do grania z kolegami

Recenzja gry

Helldivers 2 pokazuje, co może zrobić doświadczony zespół specjalizujący się w określonym gatunku gier, mając wsparcie dużego wydawcy pokroju Sony. Zdecydowanie nie sprawi, że serwery będą działać stabilnie po 14 dniach po premierze.