futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje

Technologie

Technologie 11 grudnia 2015, 21:31

autor: Khalosh & g40

PlayStation 4 FAQ - wielki przewodnik po konsoli i jej funkcjach

Oddajemy w Wasze ręce wyczerpujący przewodnik poświęcony konsoli PS4, gdzie nie tylko znajdziecie najważniejsze informacje na temat urządzenia, ale również odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Spis treści

Problemy techniczne i najczęstsze wady fabryczne

Jak każda konsola PlayStation 4 nie jest bezawaryjne. Wprawdzie nie wystąpił dotąd problem równie widowiskowy jak osławiony RRoD (Red Ring of Death), który napsuł krwi wielu posiadaczom wczesnych egzemplarzy Xboksa 360, ale i tak zrobiło się już głośno chociażby o migającym niebieskim świetle. Mimo to sprzęt wydaje się raczej bezawaryjny, a w ciągu ostatnich dwóch lat nie pojawiły się żadne informacje o poważniejszych masowych awariach.

Często zadawane pytania

Co oznacza niebieski świecący pasek na PS4?

Niemalże wszystko – pasek ten normalnie zapala się podczas startu konsoli, po czym zmienia kolor na biały. Niekiedy konsola nie nadaje sygnału przez HDMI i pasek cały czas świeci się na niebiesko, w innych przypadkach PS4 wyłącza się, zanim pasek zaświeci się na biało. Źródłem problemu bywają chociażby wygięte kawałki metalu wewnątrz portu HDMI, wadliwy zasilacz, dysk twardy czy nawet firmware telewizora.

Co oznacza czerwony świecący pasek na PS4?

Jest to informacja o przegrzewaniu się konsoli. Sprzęt tego rodzaju należy trzymać w miejscu o względnie dobrej cyrkulacji powietrza (czyli lepiej nie zamykać konsoli w szafkach czy szufladach). Część osób, które dotknął problem przegrzewającego się PlayStation 4, donosi, że sytuację poprawia ustawienie konsoli w pionie.

Co oznacza zielony świecący pasek na PS4?

Konsola znajduje się w stanie czuwania – w tym czasie może zarówno pobierać aktualizacje (po zaznaczeniu odpowiedniej opcji w menu), jak i na przykład ładować podłączone za pomocą kabla USB kontrolery.

Jak złożyć reklamację w przypadku awarii urządzenia?

Firma Sony informuje o dwóch sposobach dokonania reklamacji w formie gwarancji. Jeżeli sprzęt uległ prawdopodobnemu uszkodzeniu przed upływem trzydziestu dni od jego zakupu, klient zwraca konsolę do sklepu, w którym została ona zakupiona, okazując dowód zakupu, czyli w najczęstszych przypadkach paragon.

Konsolę zwracać najlepiej w oryginalnym opakowaniu, dzięki czemu po sporządzeniu protokołu przyjęcia za wszelkie ewentualne uszkodzenia powstałe w trakcie transportu odpowiadać będzie sklep.

Drugą opcją, wchodzącą w grę w przypadku, gdy od zakupu konsoli minęło więcej niż trzydzieści dni, jest zgłoszenie telefoniczne naprawy gwarancyjnej. Można to uczynić za pomocą poczty internetowej na adres [email protected] lub dzwoniąc pod numer 801 230 000. Zgłoszenie wymaga posiadania dowodu zakupu.

Sony na swoich stronach poświęconych konsolom PlayStation radzi, aby w przypadku, kiedy gwarancja na posiadane przez nas urządzenie się skończyła (a więc po upływie roku od daty zakupu PS4), dokonać naprawy pogwarancyjnej w autoryzowanym punkcie serwisowym PRAM S.C. Reklamację można zgłosić telefonicznie, dzwoniąc pod jeden z następujących numerów: 022 428-29-10, 022 428-29-12 lub fax: 022 406-00-34, mailem wysyłając zgłoszenie na adres [email protected], a po konsultacji z serwisem przygotowaną paczkę trzeba zaadresować następująco: PRAM S.C. ul. Serocka 37, 04-333 Warszawa.

Niemniej należy pamiętać, że konsument ma prawo zamiast gwarancji wybrać opcję rękojmi. Obowiązuje ona przez dwa lata od daty zakupienia dowolnego produktu, także konsoli PlayStation 4. Złożenie reklamacji z tytułu rękojmi po stwierdzeniu wady lub uszkodzenia urządzenia pozwala odstąpić od umowy kupna-sprzedaży w przypadku istotnej wady lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności zgodzi się na wymianę wadliwej rzeczy lub jej naprawę. Funkcjonuje to na zasadzie jednokrotności, a więc taka możliwość nie przysługuje kupującemu, jeśli konsola była już wymieniana czy wcześniej naprawiana przez tego sprzedawcę.

Jak grać na PS Vita w tytuły z PS4? Korzystamy z funkcji Remote Play
Jak grać na PS Vita w tytuły z PS4? Korzystamy z funkcji Remote Play

Remote Play to funkcja, która umożliwia granie na PlayStation Vita w tytuły z PlayStation 4. PS4 streamuje obraz na ekran przenośnej konsoli, którą wykorzystujemy jako kontroler.

Jak pobrać gry na PS4 dodane do PS Plus bez posiadania PlayStation 4?

Jedną z większych atrakcji PlayStation Plus są darmowe gry dla subskrybentów abonamentu. W prosty sposób można przypisywać te gry do swojego konta na PlayStation Network i budować swoją biblioteczkę nawet nie posiadając konsoli.

Tworzenie konta PlayStation Network na PS4

Poradnik krok po kroku jak założyć konto na PlayStation Network i powiązać go z profilem na PlayStation 4.