Steel Division: Normandy 44 PC

Steel Division: Normandy 44 to opracowany z myślą o pecetach wojenny RTS pozwalający rozgrywać wielkie bitwy z okresu II wojny światowej. Gra kładzie nacisk na realizm i głębię taktyczną. Mapy są ogromnych rozmiarów i odtwarzają prawdziwe lokacje w Normandii z tamtych czasów. Każda jednostka jest zgodna z zapisami historycznymi, a podczas starć kluczową rolę odgrywa teren, pozycjonowanie oraz morale żołnierzy.

Strategiczne, II wojna światowa, RTS, taktyczne.

Steel Division: Normandy 44 - screen - 2017-05-23 - 345949Steel Division: Normandy 44 - screen - 2017-05-23 - 345960Steel Division: Normandy 44 - screen - 2017-05-23 - 345952Steel Division: Normandy 44 - screen - 2017-05-23 - 345958Steel Division: Normandy 44 - screen - 2017-05-23 - 342486Steel Division: Normandy 44 - screen - 2017-05-23 - 345947Steel Division: Normandy 44 - screen - 2017-05-23 - 345950Steel Division: Normandy 44 - screen - 2017-05-23 - 345961Steel Division: Normandy 44 - screen - 2017-05-23 - 345959

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Steel Division: Normandy 44 | PC

23maja2017

23maja2017

Steam

PC Windows
Okładka Steel Division: Normandy 44 (PC)
Steel Division: Normandy 44

Steel Division: Normandy 44 to wydana na platformę PC Windows strategia bitewna. Produkcję opracowało francuskie studio Eugen Systems, znane z Wargame oraz gier Act of War: Direct Action, R.U.S.E. i Act of Aggression.

Mechanika

Gra Steel Division: Normandy 44 jest strategią wojenną stanowiącą rozwinięcie mechanizmów rozgrywki z serii Wargame, ale porzuca znane z tego cyklu współczesne konflikty na rzecz realiów II wojny światowej. Zgodnie z tytułem, gra skoncentruje się na walkach w Normandii, toczonych w 1944 roku.

Bitwy rozgrywane są w czasie rzeczywistym i cechuje je bardzo duża skala. Mechanizmy potyczek kładą nacisk na realizm, pozwalając nam korzystać z taktyk, które były wówczas w powszechnym użyciu. Kluczową rolę odgrywa właściwe wykorzystywanie terenu i pozycjonowanie wojsk, jak również ataki z flanek. Zachowaniem żołnierzy kieruje m.in. system morale – zbyt duży stres wpływa na ich skuteczność bojową, a nawet może zmusić ich do ucieczki. Autorzy zadbali także o pełny realizm lokacji, tworząc mapy na bazie zdjęć zwiadowczych z tamtego okresu.

W wydanym na PC Windows Steel Division: Normandy 44 bitwy podzielone są na trzy fazy symulujące typowy przebieg ówczesnych starć. W każdej z nich odblokowywany jest dostęp do kolejnych typów jednostek. Przykładowo, początkowo otrzymujemy tylko lekkie i szybkie czołgi, a ciężkie maszyny pancerne pojawiają się dopiero w trzeciej fazie.

W grze umieszczono ponad czterysta jednostek, drobiazgowo odtworzonych na podstawie zapisów historycznych. Poza piechotą, czołgami i pojazdami wsparcia naszym rozkazom podlegają również samoloty. Reprezentowane są takie państwa jak Niemcy, Stany Zjednoczone, Francja, Kanada, Anglia, Szkocja oraz Polska.

Tryby gry

Wszystkim tym możemy bawić się w obszernej kampanii solo lub w trybie multiplayer, pozwalającym na uczestniczenie w wielkich sieciowych bitwach, w których naraz może wziąć udział maksymalnie dwudziestu graczy.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-20  

Ocena gry 8.385 / 10 na podstawie 18 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.4 / 10 na podstawie 42 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Steel Division: Normandy 44

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Steel Division: Normandy 44

Rekomendowane: Intel Core i5-2300 3.1 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 2 GeForce 770/Radeon HD 7970 lub lepsza, 32 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i3-2100 3.1 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GT 450/Radeon HD 5570 lub lepsza, 32 GB HDD, Windows 7/8.1/10

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6820HK | Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

zwiastun na premierę

zwiastun na premierę [1:26]

Zwiastun na premierę Steel Division: Normandy 44 od Paradox Interactive i studia Eugen Systems.

1:52
zwiastun rozgrywki #1

PC

1:5230 grudnia 1899

1:15
zwiastun na silniku gry

PC

1:1530 grudnia 1899

3:25
Sztuka tworzenia historii

PC

3:2530 grudnia 1899

Recenzja gry Steel Division: Normandy 44 – II wojna światowa z polskim akcentem

Recenzja 24 maja 2017, 18:00

Artyleria potrafi dawać się we znaki podczas dużych bitew, gdy gracze kupują ją w większych ilościach (niezbyt miłe doznanie w 10 na 10). Na szczęście, z racji średniego zasięgu (800 metrów), mniejsze moździerze często trzeba trzymać naprawdę blisko linii frontu, co ułatwia niszczenie ich nawałnicą artyleryjską spoza mapy. Granie lotnictwem i obroną przeciwlotniczą to nowa forma zabawy. Działka przeciwlotnicze nie są zbyt skuteczne w zestrzeliwaniu samolotów, więc ich główną rolą jest przeszkadzanie pilotom w zrzucaniu ładunku. Efekt jest taki, że warto najpierw „ogłuszyć” samolot przeciwnika, a potem dobić własnym myśliwcem.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
18.03.2017 14:06
Snive666
6
Junior
10

Zapowiada sie na swietna gre. Czekam na taka gre typu wargame, czyli podobnej do kampanii z wargame z polaczeniem kampanii z total war'a.

10.04.2017 20:17
-2
odpowiedz
1 odpowiedź
Adrenalinscum
2
Junior

Jak na razie zapowiada się epicko.

post wyedytowany przez Adrenalinscum 2017-04-10 20:18:33
19.04.2017 20:58
-1
marcin0218
46
Pretorianin

A gdzie Ty widzisz tu epickość?

22.04.2017 23:15
-1
odpowiedz
drut5
5
Junior
5.0

Jak widzę ckm na KT to realizm jest miażdżący :D dowódca zamiast ogarniać pole walki ogarnia ckm :D do biednych ludzików będzie siać ;)

27.04.2017 17:03
odpowiedz
1 odpowiedź
CyboRKg
37
Robocop

Chcialbym, zeby to byla turowka. Nie lubie klikadelek RTS.

27.04.2017 19:38
2
Jamminsession
57
Pretorianin

Gra w singlu będzie miała bullet time :) to nie jest klikadełko jak Starcraft :P

23.05.2017 09:50
odpowiedz
1 odpowiedź
Jikan
78
Generał

Czy tylko ja mam wrażenie jakby ta gra wyglądała graficznie na jakieś 8-10 lat wstecz?

23.05.2017 10:02
T_bone
173
Henchman 24

Nie, bo przeważnie rozgrywkę prowadzisz z takiej perspektywy jak na screenie po prawej.

23.05.2017 09:57
odpowiedz
1 odpowiedź
Adexx
64
Generał

Tak tylko ty tak masz bo patrzysz na screeny z ustawieniami na low :P grę posiadam osobiście i na max ustawieniach masz przepiękną grafikę i miodne bitwy, i oczywiście podczas rozgrywki mało kiedy dajesz zoom na tyle by widać było z bliska obiekty :) Poza tym w tego typu grze sama grafika to 2 rzędne znaczenie.

23.05.2017 10:13
Jikan
78
Generał

Niestety dla mnie jest to dosyć istotne. Może nie tak bardzo, by zdecydowało o kupnie bądź też nie, ale mimo wszystko na przykład w serii Total War, choć jest to nie wygodne, uwielbiam czasem przybliżyć sobie widok i oglądać walkę moich jednostek z bliskiej perspektywy. Tutaj tego nie zrobię, bo by mi oczy zaczęły krwawić.
A coś nie chcę wierzyć, że GOL wrzuca screeny z ustawieniami na low.

23.05.2017 12:25
odpowiedz
ZawiszaC
17
Legionista

No paradox zaczyna sypać tymi strategiami jak z rękawa

23.05.2017 15:01
odpowiedz
Planetar
39
Pretorianin

I jak single?

25.05.2017 01:18
odpowiedz
yadin
89
Senator

Fajnie, że jest możliwość operowania kamerą w zbliżeniach lokacji.

28.05.2017 21:39
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
Rumcykcyk
34
Pan Kopiuj Wklej
8.0

Gierka spoko ale na mapie panuje chaos (podobny jak w HoI IV) dowodzenia, rozmieszczanie wojsk to loteria, zasięg ataku artyleria zbyt krótki, piechota słaba i toporna. Brak języka polskiego odczuwalny w zrozumieniu mechaniki, zanim się połapiemy jak coś funkcjonuje mija parę godzin. Sporo gier wychodzi strategicznych ale EU IV trzyma mnie najdłużej.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2017-05-28 21:40:24
02.06.2017 14:32
masterpolska1994
22
Pretorianin

Nie ukrywajmy, taki HOI 4 nie umywa się do tej gry, bo tam nie masz wpływu na bitwę.

29.05.2017 08:43
1
odpowiedz
1 odpowiedź
wormpattern
3
Junior
10

Dla fanów rtsów inaczej oraz gry taktycznej Steel Division Normandy 44 wydaje się świetnym tytułem. Gra ma w sobie dużo z serii Wargame w którą przegrałem klka set godzin. Polecam gorąco, jeżeli jesteście zainteresowani analizami po meczach żeby zwiększyć swojego skill albo i mojego przez komentarze to zapraszam na serie:

https://youtu.be/XX36c53HgJY?list=PLJCoc3V3fTx_sH_lS2ktoK5LvVHn0Nyr6

30.05.2017 10:48
Big Boss_88
14
Pretorianin
10

Polecam tego youtubera.

05.06.2017 13:32
odpowiedz
Big Boss_88
14
Pretorianin

Świetna strategia, nie za trudna i nie za łatwa. Jako fan close combata nie żałuję zakupu. Chyba najlepsza gra tego typu 9/10 i jest polska dywizja ;-)

08.06.2017 09:25
odpowiedz
DudekPs
2
Junior
8.5

Jak dla mnie gra w porządku duże mapy i lokacje. Natomiast ubolewam trochę nad bugami różnego rodzaju. Grafikę mam ustawioną na epicką, lecz po przybliżeniu kamery do jednostek nie wyglądają one za ciekawie, jedynie krajobraz nadrabia grafiką. Kolejna sprawa to bugi typu zauważcie jak wprowadzicie jakieś jednostki do budynku to strzały lecą z budynku nie widać żadnego żołnierza ani nawet otwartego okna po prostu budynek strzela xd. Kolejna kwiestia jak prowadzona jest wymiana ognia to lubię podziwiać (jak to było w COH 2 i 1) jak jednostki przeciwnika padają i widać jak otrzymują strzały, tutaj natomiast widać tylko co jakiś czas smugi strzałów stoi sobie żołnierzyk i w pewnym momencie pada. Tych przypadków jest troche więcej natomiast jest to dosyć śmieszne. Nie neguję gry bo wiem, że nie o to w takiej grze chodzi, natomiast jeśli chodzi o fizykę i grafikę to Company of Heroes 2 z 2010 roku nadal góruję jak dla mnie.

post wyedytowany przez DudekPs 2017-06-08 09:26:27
08.06.2017 16:23
odpowiedz
1 odpowiedź
Big Boss_88
14
Pretorianin

To nie są bugi. Bugi to błędy w grze. To są poprostu ustalenia graficzne kwestia tego czy twórcy zrobili grafe bardziej szczegółowo czy nie.

09.06.2017 12:32
DudekPs
2
Junior

Zauważyłem również bugi. Na przykład jak żołnierze biegną w miejscu albo jak jednostki stoją bezczynnie i blokują sie nawzajem robiąc śmieszne sceny oraz na przykład jak karzę jakiejś jednostce przemieścić się w inne miejscu (artyleria, AT) to obracają się wokół własnej osi i nie mogą ruszyć z miejsca :)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze