Two Worlds II: Call of the Tenebrae PC

Drugi duży dodatek do polskiej gry RPG Two Worlds II, wydany prawie sześć lat po premierze pierwowzoru. Oferuje nową przygodę, w której bohater zmaga się ze złowrogą rasą szczuropodobnych stworzeń. Wprowadza także sporo niedostępnych wcześniej obszarów do zwiedzenia, umiejętności dla postaci, przedmiotów etc. Ponadto Call of the Tenebrae ma wyraźnie ładniejszą grafikę niż oryginalna „podstawka”.

To jest dodatek do gry Two Worlds II.

RPG, TPP, fantasy, polskie, RPG akcji.

Two Worlds II: Call of the Tenebrae - screen - 2017-04-21 - 343233Two Worlds II: Call of the Tenebrae - screen - 2017-04-21 - 343232Two Worlds II: Call of the Tenebrae - screen - 2017-04-21 - 343231Two Worlds II: Call of the Tenebrae - screen - 2017-04-21 - 343230Two Worlds II: Call of the Tenebrae - screen - 2016-03-30 - 318509Two Worlds II: Call of the Tenebrae - screen - 2016-03-30 - 318508Two Worlds II: Call of the Tenebrae - screen - 2016-03-30 - 318507Two Worlds II: Call of the Tenebrae - screen - 2016-03-30 - 318506Two Worlds II: Call of the Tenebrae - screen - 2016-03-30 - 318505

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Two Worlds II: Call of the Tenebrae | PC

15czerwca201721dni

15czerwca2017

Steam

PC Windows
Okładka Two Worlds II: Call of the Tenebrae (PC)
Two Worlds II: Call of the Tenebrae

Call of the Tenebrae to tytuł drugiego oficjalnego dodatku fabularnego do wydanej w 2010 roku na platformie PC Windows gry Two Worlds II, będącej drugą odsłoną popularnego, rodzimego cyklu trzecioosobowych RPG akcji w realiach fantasy. Swoistą ciekawostkę stanowi fakt, że opisywane rozszerzenie ukazało się blisko sześć lat po premierze gry podstawowej i zaledwie kilka miesięcy po ogłoszeniu rozpoczęcia prac nad trzecią pełnoprawną częścią serii. Za powstanie dodatku odpowiadają twórcy serii z krakowskiego studia Reality Pump, które kilkanaście miesięcy wcześniej znajdowało się na krawędzi bankructwa, jednak dzięki współpracy z niemieckim koncernem TopWare Interactive udało mu się uniknąć upadku.

Fabuła

Akcja Call of the Tenebrae przenosi nas ponownie do fantastycznej krainy Antaloor, a podczas zabawy wcielamy się w znanego z gry podstawowej bohatera. Pewnego dnia otrzymuje on wiadomość od pół-kobiety pół-orka imieniem DarPha z prośbą o pomoc w rozwikłaniu zagadki tajemniczych porwań. Po przybyciu na miejsce, nasz protagonista jest świadkiem zabójstwa DarPha, dokonanego przez przedstawicieli nieznanej wcześniej, szczuropodobnej rasy określającej się mianem Wybrańców, którzy zaraz potem znikają w magicznym portalu. Chcąc dotrzymać danego słowa, bohater wyrusza tropem mrocznej, pradawnej tajemnicy oraz kontrolujących potężny rodzaj magii Wybrańców, których głównym celem okazuje się zniszczenie Antaloor na dobre.

Mechanika

Wraz z opisywanym rozszerzeniem otrzymujemy nie tylko całkiem nową kampanię fabularną, ale także atrakcyjną zawartość dodatkową. W trakcie naszej przygody odwiedzamy nowe, niedostępne wcześniej lokacje w krainie Antaloor: od mrocznych i majestatycznych lasów, poprzez ponure bagna, skaliste góry i urwiska, słoneczne łąki, aż po nieodwiedzane dotąd wioski, miasteczka i posępne, nawiedzone podziemia. Podczas zabawy zajmujemy się realizacją szeregu zróżnicowanych zadań głównych oraz pobocznych i spotykamy całą masę nowych postaci, które mogą okazać się zarówno naszymi sprzymierzeńcami, jak i śmiertelnymi wrogami. W grze nie zabrakło także szerokiego wachlarza niedostępnych wcześniej broni, pancerzy oraz modyfikujących ich właściwości kryształów. Ulepszono też system alchemii, wzbogacając go szeregiem nowych składników i eliksirów, dzięki którym możliwe stało się stosowanie całkiem nowych taktyk i strategii walki.

Tryby gry

Podobnie jak gra macierzysta, Two Worlds II: Call of the Tenebrae na platformie PC Windows oprócz typowej kampanii fabularnej oferuje także możliwość zmagań wieloosobowych na zupełnie nowych mapach. W porównaniu do „podstawki” nowością jest jednak wprowadzenie opcji zabawy w trybie kooperacji.

Kwestie techniczne

Jako że od premiery oryginalnego Two Worlds II do wydania nieniejszego dodatku upłynęło niemal sześć lat, niezbędnym stało się podrasowanie gry macierzystej pod względem technicznym. Dlatego też integralną częścią rozszerzenia Call of the Tenebrae na platformie PC Windows stała się obszerna aktualizacja silnika graficznego Grace, poprawiająca wygląd interfejsu oraz szczegółowość świata i modeli postaci, dzięki czemu mimo upływu lat kraina Antaloor zyskała nowy, odświeżony wygląd. Na potrzeby dodatku opracowano też zupełnie nową, godzinną ścieżkę muzyczną oraz ulepszone efekty dźwiękowe.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet     Liczba graczy: 1-2  

Oczekiwania czytelników: 8.9 / 10 na podstawie 33 głosów czytelników.

Gry podobne do Two Worlds II: Call of the Tenebrae

Wymagania wiekowe Two Worlds II: Call of the Tenebrae

16+

Wymagania sprzętowe Two Worlds II: Call of the Tenebrae

Rekomendowane: Intel Core i5 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza, 8 GB HDD, Windows 7/8/8.1/10
Minimalne: Intel Core 2 Duo 2.6 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB GeForce 8800 GT lub lepsza, 8 GB HDD, Windows Vista/7/8

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6820HK | Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Two Worlds II otrzyma dodatek Call of the Tenebrae w maju, po niemal siedmiu latach od premiery
Two Worlds II otrzyma dodatek Call of the Tenebrae w maju, po niemal siedmiu latach od premiery

wiadomość21 kwietnia 2017

Fani polskiej serii RPG-ów akcji Two Worlds wkrótce będą mieli okazję, aby sięgnąć ponownie po drugą część cyklu. Premiera dodatku Two Worlds II: Call of the Tenebrae ma się odbyć pod koniec maja.

Zapowiedziano Two Worlds III oraz dwa dodatki do Two Worlds II
Zapowiedziano Two Worlds III oraz dwa dodatki do Two Worlds II

wiadomość26 marca 2016

Jedna z lepiej ocenianych polskich gier RPG, Two Worlds II, otrzyma dwa dodatki fabularne oraz aktualizację silnika graficznego. Dodatkowo TopWare Interactive, wydawca serii, ujawnił, że studio Reality Pump rozpoczęło prace nad częścią trzecią.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
05.04.2017 19:48
1
'wilk '
52
Pretorianin

Ogłosili to dawno temu, premiera za kilka miesięcy.. a tu cisza :P Pomijam już fakt, że robienie dlc do gry z przed 7 lat jest słabe, moim zdaniem powinni całą energie skupić na TW 3.

13.04.2017 07:54
odpowiedz
sebogothic
95
Senator

I co z tymi dodatkami? Najpierw ni z gruchy, ni z pietruchy zapowiadają dodatki do 7-letniej gry, a później zapadają się pod ziemię. Wg mnie powinni sobie dać z tym spokój i wykorzystać zawartość, która miała się pojawić w obydwu dodatkach w pełnoprawnej trzeciej części Two Worlds.

13.04.2017 10:30
odpowiedz
SpecShadow
44
wiZARD of OZ

Z tym zapadaniem pod ziemię TopWare naprawdę przesadza.
Najpierw ogłoszenie nowego DLC a potem cisza.
Potem ogłosili remaster Two Worlds 2 i zapadli się pod ziemię.
A jeszcze wcześniej ogłosili prace nad nowym Gorki i zamilkli.

Trzeba mieć do nich zdrowie...

22.04.2017 19:39
odpowiedz
Psychosocial
64
SlipknoT

Nie dzięki.

27.04.2017 11:51
odpowiedz
kasar1
47
Centurion

polski dodatek do polskiej gry bez polskiej wersji, niech się wypchają

23.05.2017 09:41
odpowiedz
sebogothic
95
Senator

Na Steamie jest info, że gra będzie dostępna 15 czerwca. Pewnie znowu zaczną takie beznadziejne przesuwanie premiery jak w przypadku Raven's Cry.

24.05.2017 08:26
odpowiedz
Trygław
24
Centurion

Jeśli CoT trafi prędzej czy później do MergeWorld to byłoby opcjonalnie.

24.05.2017 15:29
odpowiedz
1 odpowiedź
SpecShadow
44
wiZARD of OZ

Ten MergeWorld to żyje? Myślałem że twórca porzucił projekt i nie myśli o dalszym rozwoju...

Właśnie - jak twórcy TW2 rozwiążą problem z mapą, gdzie 3/4 mapy świata było tylko dla multiplayera?

25.05.2017 09:53
Trygław
24
Centurion

Żyje, gram od czasu do czasu i nie ma z tym problemów. Generalnie spoko.

25.05.2017 13:10
odpowiedz
DarMarGames
0
Junior

Coś myślę, że będzie to jak z Raven's Cry. Znowu zmienili datę premiery i dalej brak nowych informacji. Oby nie...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze