Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands PC

Kolejna odsłona zapoczątkowanej w 2001 roku serii gier akcji, firmowanej nazwiskiem kultowego pisarza Toma Clancy’ego. Fabuła przenosi nas do Boliwii, gdzie wysłany zostaje elitarny oddział amerykańskich żołnierzy z zadaniem eliminacji niebezpiecznego kartelu narkotykowego. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon cyklu, akcja gry rozgrywa się w ogromnym, otwartym świecie, który możemy przemierzać drogą lądową, powietrzną lub morską.

Akcji, TPP, sandbox, współczesne konflikty, multiplayer, TPS, kooperacja, strzelanki.

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands - screen - 2017-03-08 - 339899Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands - screen - 2017-03-08 - 339898Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands - screen - 2017-03-08 - 339897Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands - screen - 2017-03-08 - 339896Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands - screen - 2017-03-08 - 339895Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands - screen - 2017-03-08 - 339894Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands - screen - 2017-03-08 - 339893Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands - screen - 2017-03-06 - 339837Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands - screen - 2017-03-06 - 339836

Ubisoft | producent

Ubisoft | wydawca

Ubisoft GmbH | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
polska i angielska

Data premiery gry Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands | PC

7marca2017

7marca2017

premiera PL

7marca2017

Steam

PC Windows
Okładka Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands (PC)
Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands to kolejna część kultowej serii strzelanek zapoczątkowanej w 2001 roku. W przeciwieństwie do poprzednich odsłon cyklu, nad którymi pieczę sprawował zespół Ubisoft Red Storm (wcześniej znany jako Red Storm Entertainment), stworzenie tej produkcji oddano w ręce paryskiego oddziału koncernu Ubisoft – w jego dorobku znajduje się między innymi ciepło przyjęty przez graczy Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier. Tytuł wprowadza wiele zmian i usprawnień do schematu rozgrywki, będąc jednocześnie pierwszym reprezentantem marki, którego akcja rozgrywa się w całkowicie otwartym świecie.

Omawiana strzelanina TPP trafiła na wiele platform, jednak wersja opracowana z myślą o pecetach z systemem Windows może poszczycić się najwyższej jakości oprawą graficzną i opcjami, których próżno szukać w jej konsolowych edycjach. Mowa nie tylko o wyższej rozdzielczości (może działać w natywnym 4K), lecz także o lepszej jakości tekstur i bardziej zaawansowanych efektach wizualnych.

Fabuła

Akcja gry rozgrywa się na terenie Boliwii, gdzie potężny kartel narkotykowy o nazwie Santa Blanca przyczynia się do wzrostu strachu, przemocy i bezprawia. Za linie wroga wysłany zostaje elitarny oddział amerykańskich żołnierzy, a jego zadaniem jest wprowadzenie zamieszania w szeregach przemytników i ukrócenie nieczystych interesów, łączących ich ze skorumpowanym rządem Boliwii.

Mechanika

Pod względem mechaniki, gra zdecydowanie wyróżnia się spośród wcześniejszych odsłon serii, w których wykonywaliśmy kolejne misje według ściśle określonego scenariusza. Tym razem deweloperzy oddali do rąk graczy ogromny, otwarty świat, który możemy przemierzać drogą morską, powietrzną lub lądową, wykorzystując do tego celu szeroką gamę pojazdów, takich jak samochody, motocykle, łodzie czy helikoptery. Dzięki tej zmianie rozgrywka zbliża się nieco bardziej w stronę rozwiązań znanych z takich serii, jak Far Cry czy Just Cause. Akcja jest tu całkowicie nieliniowa, a rozwój fabuły kształtowany jest w całości przez poczynania graczy, których wybory niosą ze sobą określone konsekwencje w świecie gry.

Kwestie techniczne

Pod względem oprawy Ghost Recon: Wildlands wydane na PC Windows prezentuje bardzo wysoki poziom wykonania, a podczas zabawy przemierzamy zróżnicowane scenerie, charakterystyczne dla krajobrazu Boliwii – od ośnieżonych szczytów górskich, poprzez pustynie, na tropikalnych dżunglach i wioskach skończywszy. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii, także i w Wildlands możemy bawić się zarówno w pojedynkę, jak i w trybie kooperacji, przeznaczonym maksymalnie dla czterech osób.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Ocena gry 7.46 / 10 na podstawie 114 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.4 / 10 na podstawie 752 głosów czytelników.

Gry podobne do Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

Klasyfikacja PEGI Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

Rekomendowane: Intel Core i7-3770 3.5 GHz/AMD FX-8350 4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 1060/Radeon RX 480 lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5-2400S 2.5 GHz/AMD FX-4320 4 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 660/Radeon R9 260X lub lepsza, 50 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 6820HK | Procesor Intel® Core™ i7 6700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Militarny sandbox w otwartym świecie - Ghost Recon: Wildlands na targach E3 2015

Militarny sandbox w otwartym świecie - Ghost Recon: Wildlands na targach E3 2015 [9:21]

Sandboks w nowym duchu Seria Ghost Recon powraca! W typowym, dla Ubisoftu, stylu. Otrzymamy bowiem sandboksa z otwartym światem. Czy w takiej formie Ghost Recon spodoba się starym fanom serii?

1:17
zwiastun na premierę (PL)

PC | PS4 | XONE

1:1730 grudnia 1899

6:51
Swoboda taktyczna

PC | PS4 | XONE

6:5130 grudnia 1899

Recenzja gry Ghost Recon: Wildlands – kooperacja ponad wszystko

Recenzja 6 marca 2017, 14:00

Po zaliczeniu kilku prowincji jako samotny wilk i rozpracowaniu powtarzającego się schematu dociera do nas, że to właśnie tryb kooperacji był głównym celem twórców od samego początku. Czy nie jest dziwne, że eksponowana we wszystkich materiałach promocyjnych postać dowódcy oddziału Duchów, brodacza Anthony’ego Perrymana, nie pojawia się w ogóle w grze, a żaden z naszych towarzyszy nie występuje nigdy w przerywnikach filmowych, nie wpada w kłopoty, nie musimy go ratować? Nie, bo w pewnym sensie żaden z nich nie istnieje – jak na prawdziwe duchy przystało! Każdy z nich jest umownym awatarem naszego bohatera, którego wybraliśmy w edytorze, i postaci stworzonych przez ludzi, z którymi przyjdzie nam grać. To o nich będziemy się martwić, im biec na pomoc, z nimi żartować i wykorzystanie czegokolwiek w scenariuszu nie wyglądałoby tu dobrze. Wirtualne odpowiedniki kompanów trochę starają się zaznaczać swoją obecność – gawędzą, pomagają i zabawa solo jak najbardziej ma sens, jednak to właśnie w trybie kooperacji Ghost Recon: Wildlands błyszczy i zmienia się nawet pod względem mechaniki rozgrywki.

Zagraj w najlepsze gry!

Komentarze Czytelników (321)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
14.03.2017 16:57
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
Sunbeach81
5
Chorąży

DM i piokos - dajcie mi powód do kupienia gry :) DM w jaką ty grę grałeś że jeden strzał i za tobą wrogowie latają? :P W Sniper Elite 4 tak jest i to może tam.. ale tutaj? Grałem początek gry wchodzę po tych wysokich schodach, strzelam z daleka w typka nie mając nawet snajperki i luz. I tak po kolei każdego a drona nikt nie widzi że lata :))) I jaka celowa zagrywka z SI? Przecież to kompletny brak realizmu że wróg widzi naszych i nawet nie strzeli i patrzy sobie na nich.. widziałeś takie coś wcześniej w jakiejś grze?
piokos - grafika wiadomo że jest piękna ale tylko ona jest tu piękna a reszta?
Z tą zerową inteligencją? Wszędzie w necie oceny są bardzo słabe a dobre przyznawane tylko i wyłącznie za dobrą zabawę w co-opie!

post wyedytowany przez Sunbeach81 2017-03-14 16:58:04
14.03.2017 23:17
odpowiedz
1 odpowiedź
EvolvedForever
6
Pretorianin

Grając jeszcze w wersje betę miałem dość mieszane uczucia i tak naprawdę nie wiedziałem co mam o tej grze napisać.
Pełna wersja pokazała że jest to tak naprawdę dobra gra. Jest mocno nastawiona na multi ale ja jako typowy samotnik, wybrałem grę solo. Granie solo nie nudzi wręcz zachęca do dalszego grania.
- Fabuła: Misję główne są dobre i nie nudzą, a poboczne cóż są powtarzalne lecz na chwilę obecną mnie osobiście nie nudzą (mam jakieś 6-7godzin gry). Najwięcej frajdy daje działanie po cichu, jak to zresztą było w poprzednich częściach.
-Optymalizacja: Są spontaniczne chrupnięcia klatek, ale jak na tak wielki otwarty świat nie jest źle.
-Grafika: Robi wrażenie i to fakt, nie wątpliwie jest to jedna z ładniejszych gier. Na wysokich robi to naprawdę duże wrażenie.
-Model jazdy/latania: Wypowiadałem się o tym przy okazji bety i tu w sumie bez zmian. Nadal fatalnie się prowadzi wozy czy lata ale po kilku godzinach można to opanować.
-AI przeciwników: Tak jak pisałem przy becie. Przeciwnicy są tępi ale w grupie potrafią już nam zagrozić, polecam grać na wysokim poziomie trudności. Nasze przydupasy są też tępi i nieraz miałem się pożegnać z ukończeniem misji po cichu, no ale walą celnie i śmiertelnie robią więcej niż przydupasy z coda :).

Ktoś na górze pisał że świat gry jest martwy i porównywał nawet do FC2 ale przecież co parę metrów mamy gróbki przeciwników, bazy, ludzi którzy sobie spacerują po ulicach czy otwarte budynki i wioski. Świat jest ogromny i nie jest pusty co cieszy.
Trochę niepotrzebnie że musimy zbierać punkty umiejętności (co rozciąga i tak długą grę) i wykonywać misje poboczne (w grze zwane misjami rebelianckimi), bo obawiam się ze w połowie gry i tak to oleję. Z drugiej strony świetnie się bawię w eksplorowaniu tak ogromnego świata że szukanie różnych rzeczy i robienie misji pobocznych sprawia mi ogromną przyjemność.
Podsumowanie: Po mimo kilku niedociągnięć i błędów gra prezentuje się solidnie. Ogromny świat, misje główne są zróżnicowane a poboczne jak to poboczne, grafika robi spore wrażenie. Jeśli kupujecie grę do solowej zabawy to będziecie się dobrze bawić, lecz podejrzewam że w multi zabawa o wiele lepsza. Ja bawię się naprawdę dobrze. OCENA 8/10.

post wyedytowany przez EvolvedForever 2017-03-14 23:19:17
15.03.2017 19:31
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
mantorras
1
Junior

Bardzo dobra optymalizacja gra smiga na i3 gtx 750 ti 8 gb ramu na srednich grafika kot

post wyedytowany przez mantorras 2017-03-15 19:32:43
16.03.2017 12:28
-1
odpowiedz
4 odpowiedzi
demon30vip
3
Legionista

Czy też macie problemy z nagłymi chwilowymi spadkami FPS ??? Potrafi mi z 60 klatek na 15 skoczyć jest to dość irytujące

16.03.2017 20:22
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
Orange13
22
Centurion

Nie wiem czy warto kupować tą gierkę, czy mógłby ktoś mnie przekonać bądź jeszcze bardziej zniechęcić ? ;p Demo na steam nie działa xd

17.03.2017 13:20
-1
odpowiedz
2 odpowiedzi
MP-ror
107
Generał

Swędzi mnie, żeby kupić :)

Jak działa co-op? Żeby pograć w co-opie musisz zwołać sobie znajomych i dopiero grać? Czy jest w grze jakiś mechanizm, który pozwala się łączyć w grupy z losowymi ludźmi rozpoczynając daną misję czy coś podobnego?

post wyedytowany przez MP-ror 2017-03-17 13:20:55
17.03.2017 23:56
odpowiedz
yadin
86
Senator

Dla wszystkich opornych, którzy się zastanawiają, powiem tak: To na pewno gra dla każdego grzebieluchy, który lubi łazić od jednego miejsca do drugiego.

Czym jest "Ghost Recon: Wildlands"?

1. Sandbox. Świat tak wielki, że jeśli serio podejdziesz do eksploracji każdego miejsca, to od tego grania przegapisz na pewno premierę GTA VI albo i GTA VII.

2. Skradanka. To nie jest sandbox, w którym polecisz sobie w jakieś miejsce na mapie, zastrzelisz 30 żołnierzy z kartelu i polecisz w następne. Gra premiuje żmudne skradanie się i eliminowanie po cichu.

3. Gra taktyczna. Cały czas trzeba kombinować, czy wchodząc na przykład do małej miejscowości, bawić się w eliminowanie wszystkich po kolei, czy minąć posterunki i wykraść dane.

4. Kooperacja w single player. Jeśli przeciwnicy są zbyt liczni i zbyt silni, można znaleźć sobie jakieś przytulne miejsce 200 m od nich i za pomocą drona kazać kompanom z drużyny zdjąć karabinem snajperskim wszystkie patrole i czujki. Często się wpada lub robi alarm, ale wówczas przeciwnicy szukają najpierw w innych miejscach, więc można się przemieścić.

To gra, której trzeba dać szansę, jeśli się lubi sandboksy i gry taktyczne. Strzelanie nie należy do najprostszych i trzeba się przestawić na strzelanie jak antyterrorysta: raz i celnie, a potem za osłonę. W przeciwnym wypadku ginie się bardzo szybko.

Nie spodziewałem się, że Ubisoft zdecyduje się na produkcję czegoś takiego. Wielki plus po ponad dekadzie robienia słabych gier.

post wyedytowany przez yadin 2017-03-17 23:57:03
18.03.2017 00:00
odpowiedz
DM
126
AFO Neptune

Dodam jeszcze, że jest to pierwsza gra z oddziałem sił specjalnych w roli głównej od czasów Medal of Honor Warfighter bodajże, czyli skoro nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)

Nie jest perfekcyjnie, ale można znaleźć naprawdę niezły klimat i wkrętkę, tym bardziej, że w realu Delta Force obecnie działa w Syrii na identycznych zasadach - sieć kryjówek i informatorów, a od czasu do czasu misja hit and run

18.03.2017 08:09
-1
odpowiedz
premium947219134
0
Junior

Witam :)
Jeśli ktoś jest chętny na wersję GOLD w dobrej cenie to proszę pisać na GG: 57702446.
Pozdrawiam !

18.03.2017 09:05
-1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Drace66676
103
D.R.A.C.E

Ja dopiero grałem kilka godzin, ale już wiem, że przegram wiele godzin zarówno sam jak i w coopie jeśli będzie z kim. Dla mnie świetna odskocznia od Division, które również uważam za bardzo dobrą grę, ale ile w końcu można łazić po zaśnieżonym Nowym Jorku. Jeśli będzie ktoś chętny z dorosłych to zapraszam. Nick: DracePL. Gimnazjum i Podstawówka mnie nie interesuje.

18.03.2017 21:10
-1
odpowiedz
2 odpowiedzi
yadin
86
Senator

A ja nie bardzo rozumiem, dlaczego wyczyszczone przeze mnie osady, miasteczka i bazy znowu po jakimś czasie zaludniają się ludźmi z Santa Blanca? Czy coś robię źle?

19.03.2017 10:16
-2
odpowiedz
1 odpowiedź
wafel1584
16
Centurion

Singiel max 7/10,multi nie wiem,kupowanie oryginału tylko dla singla to głupota i strata kasy więc albo kupić sporo po premierze albo allegro jakoś za 10-12 zł,podobnie jak z for honor zresztą

post wyedytowany przez wafel1584 2017-03-19 10:17:24
19.03.2017 13:59
odpowiedz
3 odpowiedzi
Jango Kane
9
Pretorianin
8.5

Kupiłem, 30h w grze. Ocena dotyczy trybu MULTIPLAYER ZE ZNAJOMYMI. Poniżej wyjaśnię dlaczego:
+ Ogromny, piękny świat w grze
+ Customizacja broni i żołnierzy
+ Świetny feeling broni (zupełnie jak w BF)
+ Genialny CO-OP (pod warunkiem, że ze znajmomymi)
+ Nasze boty w singlu i rebelianci o dziwo dają nawet radę
+ Fabułę uważam za OK jak na shootera
+ Można powtarzać misje bez zaczynania gry na nowo (super sprawa dla co-op)
+ B.Dobry MatchMaking - wyszukuje graczy z naszego regionu i podobnym poziomem, stylem grania oraz czasem aktywności (np. rano)
+ Całkiem dobre AI przeciwników (reagują na martwe ciała, gdy przelatuje obok nich kula wystrzelona nawet z tłumikiem, mają swoje klasy i zadania, robią patrole, wzywają wsparcie, włączają alarmy, chowają się za osłony)
+ Różnorodność misji fabularnych jest zadowalająca, poboczne owszem są podobne, ale to chyba normalne, wbrem temu co niektórzy tutaj piszą, poza tym wszystkie misje można robić wielokrotnie testując różne taktyki (najlepiej w MULTI)
+ Świetne levelowanie, idzie w miarę szybko, ciekawe specjalności, grając ONLINE ze znajomymi można podzielić się rolami po przez sprytne wydawanie punktów umiejętności - technik, zwiadowca, szturmowiec, medyk, saper lub jakie tam chcecie.
- Prowadzenie pojazdów. Można jeszcze przeżyć samochody i motocykle, nawet powiedziałbym, że to jest fajne. Natomiast latania twórcom nie wybaczam, latanie samolotami to po prostu katastrofa, a helikoptery są równie nieintuicyjne. Po co te wszystkie udziwnienia? Model latania był świetnie opracowany np. w GTA lub BF więc po co to zmieniać? Żeby udawać symulację? To raczej powoduje frustrację i jeszcze bardziej arcadowy feeling podczas używania pojazdów. Twarde lądowania, po których pojazd powinien stanąć w ogniu są codziennością.
- Posiłki wroga są zbyt natarczywe i zbyt bardzo karają styl grania "proud & loud", czyli otwartą walkę. Niby gra promuje oba, ale jak przyjdzie co do czego, to armia kartelu dysponuje większą ilością śmigłowców niż armia stanów zjednoczonych, rozwalisz 3 i zaraz w ich miejsce z doopy pojawiają się kolejne 3 i tak można chyba w nieskończoność, uważam, że zrypali to strasznie. Dlatego najlepiej szybko się wycofać po wykryciu.
- Niektóre misje są nie przemyślane i w strefie ognia kręci się zbyt wielu cywilów którzy często zamiast spier... w kierunku lini horyzontu to oni po prostu czasami zakładają ręce na głowę i krzyczą stojąc/kucając w miejscu, a trzeba dodać, że zabicie takiego idioty możne nas kosztować misję. I jak mam rozmieścić miny przed obroną miasta, jak debilni cywile w nie wchodzą zanim wogóle dojdzie do walki. Można było to rozwiązać na wiele innych sposobów.
- Mnóstwo dzieci i idiotów w publicznym co-opie
- Brak lunety dla snajperki we wczesnym etapie gry (serio, jesteśmy duchem i nie możemy być snajperem z prawdziwego zdarzenia bez zakupu lunety w sklepie UBI?)
- Mogłoby być więcej taktycznych ubrań dla naszego żołnierza zamiast dupereli w stylu tatuaża i gównianych ubranek w stylu Justin Biber (nie wiem po co to w ogóle dodawali do gry - chyba natchnienie GTA 5) - chociaż fakt, że jest ich sporo.
- VOIP komunikacja głosowa w grze działa, ale jest słaba, nie ma porównania do tej chociażby z BF1
- Mało komend i taktyk które możemy wydawać dla drużyny w singlu
- Granatnik jest zbyt łatwy w użyciu, przez co momentami gra staję się zbyt prosta - lepiej było dodać jakieś stingery i wyrzutnie rakiet, bo nie wydaje mi się, że łatwo jest zestrzelić helikopter przy pomocy granatnika.

OPTYMALIZACJA - gram na I7 6700, 32 GB RAM DD4, GTX GIGABYTE 1060 6GB RAM oraz >>>> DYSK SSD<<<<. Właśnie, wszystkim polecam ten dysk, ze względu na ilość wysokich tekstur w tym ogromnym świecie bez loadingów, jeżeli macie problemy z wydajnością to trzeba zakupić w.w. dysk i zainstalować na nim grę. Niektórzy piszą, że mają efekt niskich tekstur - to jest właśnie wina wolnego dysku twardego, znam ten problem z modowania Fallouta czy Skyrima. Generalnie gram na wysokich w tej konfiguracji, bo b.wysokie i ultra zdają się mieć spadki fps (nie mierzyłem). Zaznaczam jednak, że nie bawiłem się w sprawdzanie szczegółowe opcji graficznych, możliwe, że wystarczy wyłączyć 1 czy 2 opcje, żeby grać na ultra. Generalnie gra zdaje się korzystać z dynamicznego rysowania cieni i teksturowania, dzięki czemu udało się osiągnąć świetny efekt ogromnego i szczegółowego świata bez wczytywania co chwilę mapy.

GENERALNIE POLECAM FANOM GRY MULTIPLAYER ZE ZNAJOMYMI I TEAMSPEAKIEM, JEŻELI TAKICH NIE MACIE TO MOŻNA ICH ŁATWO ZNALEŹĆ NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH I FORUM UBI. W innych przypadkach gra może wam wydawać się monotonna, zbyt trudna/łatwa w zależności od stopnia trudności nie wszystko da się zrobić z botami/randomami, a granie na łatwym pozomie trudności mija się z celem na dłuższą metę. Ocena 8.5 dla MULTI - gra bardzo dobra, solidne wykonanie, wciągająca, ale niestety nie jest wybitna i chociaż spędzicie przy niej długie godziny i będziecie miło wspominać to nie będzie grą kultową :))

post wyedytowany przez Jango Kane 2017-03-19 14:04:07
20.03.2017 02:08
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
yadin
86
Senator

Nawiązując do samej gry, a nie do tego, czy pecetowcom opłaca się kupować po obecnej cenie, to strasznie wkurzające jest to, w jaki sposób gracz ginie i się odradza. Po śmierci programiści postanowili wypieprzyć gracza kilometr w góry i za każdym razem w inne miejsce. Jako gracz czuje się wk-wiony.

Albo dlaczego dezaktywacje anteny to misje na styk? Zdążyć można tylko śmigłowcem, a latanie ma tak spierdolony model, że szkoda gadać.

post wyedytowany przez yadin 2017-03-20 02:26:59
20.03.2017 02:29
-1
odpowiedz
2 odpowiedzi
wwad
37
Pretorianin

Gram solo bo nie mam mikro ze względu iż grając reaguje przy nim zbyt żywiołowo oraz kaleczę piękną polską mowę, a bez to nie ma sensu z ludźmi grać zatem opis dotyczy gry SOLO na normalnym poziomie trudności.
Początkowo próbowałem grać bez mini mapy ale solowo mija się to z celem bo przegapił bym wiele elementów świata i okazji do konfrontacji.

Dobrze wykonana robota i smaczki :
+ Klimat gry, muzyka, grafika i otoczenie z sobą dobrze są zgrane
+ Dopracowano wysiadanie z auta np. przy krawędzi mostu gdy nie da się otworzyć drzwi się wysiada na dach auta niby detal ale można było to sknocić
+ W nocy wrodzy żołnierze śpią fajnie się ich wtedy zabija, ogólnie gra w nocy jest fajna jako ghost :)
+ Tryb termowizji też bardzo pozytywny akcent rzadko spotykany w grach.
+ Dron jest fajnym elementem gry taktycznej i fajnie działa.
+ Grając w grę solo tak na prawdę nie gra się solo te boty sporo potrafią jak im dać dobre rozkazy !! i na pewno gra się inaczej niż w wiele shooterów dużo lepiej. Choć czasem boty się gubią np. jednego mi rozjechał pociąg :D
+ Na boty nie trzeba czekać aż wsiądą do pojazdu po chwili się do niego teleportują
+ Podobają mi się dowcipne texty bot żołnierzy dodają klimatu podczas podróży.
+ Wydaje mi się że jest wszędzie więcej pojazdów porozstawianych niż w becie, jest ich dużo, a helikopterów to tu mają więcej niż w całej Polsce chyba.
+ Zdobywanie ciągłych nowych wskazówek i odkrywanie opowieści mimo że słabo wykonane daje jakieś takie pozytywne uczucie.
+ Rozbudowanie lokacji i ich różnorodność w czasie misji zachwyca i sprawia że gra się mimo wszystko nie nudzi czego się obawiałem po becie.
+ Turf effects fajnie wpływa na fizykę roślinności miło się na to patrzy z tymczasowym AA daje fajny efekt takiej kolorowej powierzchni np. pola zboża czy koki.
+ Bardzo dobrze wykonana pogoda burze z piorunami są na prawdę świetne choć uważam że pole widzenia wtedy powinno być znacznie mniejsze.
+ Geometria otoczenia wożąc się szybko samochodem czy latając w powietrzu mam wrażenie że sporo gry mi umyka bo idąc piechotą dopiero widać jak bardzo bogaty i zróżnicowany jest teren na mapie ( mówię lokalnie nie globalnie ) ktoś tu wykonał na prawdę dobrą robotę
+ Świat jest niemal nie skończony do exploracji :)
+ Gra do zabawy snajperem doskonała choć wykonanie innych broni też jest bardzo dobre.
+ Ogrodzenie ( siatka ) i inne małe przeszkody wpływają na lot pocisku snajperskiego oraz ten pocisk ma lot opadający więc ponad 200m trzeba celować nad celem :)
+ Misje bossów są ciekawe mają oni jakąś tam osobowość ( wyjątkowość ) i to się da odczuć, nie jest tak że kolejna karta do odklepania jak w mafii 3 tu potrafi zaskoczyć zakończenie lokacji
+ Dużo sposobów na walkę z czasem postępów i nowymi lvlami duchów jeszcze więcej i inaczej
+ Misję poboczne dla rebeliantów przynoszą fajne korzyści wsparcia więc warto je robić przynajmniej trochę
+ Granie jak rambo to szybka śmierć a tak serio taktyka, taktyka i jeszcze raz taktyka, ginie się bardzo szybko więc lepiej nie szarżować to nie battlefield. Rozpoznanie, eliminacja z daleka, strzały synchroniczne, powolna konfrontacja z bliska tak to u mnie wygląda.

Wady młodości i minusy :
- Gra ma 50-60 FPS a animacja jak by miała 15 FPS czasami zacina gdy mam włączony HBAO+ mimo takiej samej liczby FPS musiałem go zmniejszyć na SSBC ( prócz tego all ultra ). W becie działało lepiej.
- Prowadzenie auta ( gram klawiaturą ) jest dość koślawe zachowuje się tak jakby było przyspawane do jakiejś linii i musiało po niej jechać mimo że ja każę mu inaczej ale ostatecznie da się jechać.
- Wkurzający text przesłuchań "Nie jestem kapusiem ale coś ci powiem". czemu tylko 1 text w kółko
- Kolejną wadą jest gdy się poruszamy w pewnych sytuacjach postać potrafi samoczynnie przestawiać kierunek z którego ramienia jest kamera i trzeba SPM przywrócić poprzednią pozycję co jest kłopotliwe.
- Trochę wkurzająca początkowa farma przedmiotów ja to zrobiłem w 4h. Zebrałem w miare ładne eq z różnych lokacji nie robiąc tam zadań tylko farmiac bronie i akcesoria w normalnej grze jest niemożliwością zebranie dobrego EQ pod swój styl gry w krótkim czasie na szczęście przy każdej części czy broni jest opis gdzie mamy jej szukać więc jakoś to poszło.
- Gra ma ten sam problem co mafia 3 możemy chwilę wcześniej walczyć w danym miejscu odwiedzając je samemu a za chwilę w misji fabularnej nie lubię szybkiego respawnu wrogów w grach, jest to w mniejszym stopniu ale zdarza się.
- Widać na różnych lokacjach kopiuj wklej budynków
- Szkoda że w oddali gra korzysta z textur w niskiej rozdzielczości nie raz wystarczy przycelować pistoletem by były w średniej a różnica jest znacząca i gra ma te textury w pamięci bo idzie to błyskawicznie, chociaż wykorzystanie VRAM jest konkretne przy full HD jak patrzę 7.5 z 8GB.
- Osłony są trochę sknocone będąc przy niej jak daję celuj to mi celuje w osłonę często zamiast się fajnie wychylić jest to dość problematyczne
- Brak jakiegoś fabularnego połączenia po ukończeniu zadań w prowincji nim dotrzemy do kolejnej czuć taką pustkę i lekkie znużenie które mija po rozpoczęciu pierwszej misji głównej w kolejnej prowincji

Inne :
Czasami boty strzelają i dostrzegają przez ściany :D w praktyce oni nie muszą widzieć celu by go zdjąć to z jednej strony + bo jak wiadomo mądre nie są a z drugiej spore ułatwienie w grze gdy ja nie widzę celu.

Osobom z mocnymi PC grę mogę polecić ( choć z rozdzielczością się nie poszaleje bez sprzętu za fortunę ) a reszta lepiej niech jeszcze poczeka aż zoptymalizują trochę szkoda przepłacać i się denerwować, nie ma co też ukrywać że ładna grafika w tej grze jest bardzo ważna.
Jeśli się nie znudzi to gra ma potencjał na 100 - 130h szacuję jak patrzę ile grałem a ile zostało. Mam za sobą fabularnie 5 prowincji i drugie tyle odkryte częściowo (z farmienia broni) zeszło mnie z 20-25h gry dodając drugie tyle z bety to trochę już w tą grę pograłem i nadal się chce.
Moje oczekiwania były 8.0 wystawione 24 lutego i tą ocenę podtrzymuję gra daje radę choć pewno mi to jeszcze sporo zajmie nim ją ukończę.

post wyedytowany przez wwad 2017-03-20 03:09:59
21.03.2017 18:06
-1
odpowiedz
wwad
37
Pretorianin

Jest jeszcze jeden dość poważny błąd po odblokowaniu zrzutu helikoptera nie mogę ponownie mieć opancerzonego samochodu to bardzo poważny błąd bo samochód jest lepszy ;/
Też szkoda że nie da się dla pozostałych poziomów trudności ustawić mini mapy takiej jaka jest na extremalnym poziomie trudności bez tych plamek oznaczających wrogów jest tylko opcja całkowitego wyłączenia minimapy.

22.03.2017 02:20
-1
odpowiedz
Roo23th
26
Pretorianin

jestem już po 30 godzinach gry solo i o dziwo gra mi się coraz lepiej gra ma potencjał na 200 godzin gdyż na moje 31 godzin w grze mam 15 % postępu :D w tej grze jest co robić tylko jak mówiłem motyw że każda dzielnica to nazwijmy z 1 gwiazdką różni się od takiej przykładowo z 2 gwiazdkami idealnymi górami szkoda że tak to zrobili ale i tak chwilowo solo gra się dobrze

22.03.2017 03:57
-1
odpowiedz
yadin
86
Senator

No wiesz, jak ktoś chce zaliczać od lokacji do lokacji, od zadania do zadania i przenosić się w tylko we wskazane na mapie miejsca, to skończy w miarę szybko. Są ludzie, którzy nie tylko latają, ale przede wszystkim chodzą po całej mapie. Nawet wysoko w górach można znaleźć coś, czego na początku nie pokazuje mapa w formie znaku zapytania.

22.03.2017 13:36
-1
odpowiedz
1 odpowiedź
DM
126
AFO Neptune

po odblokowaniu zrzutu helikoptera nie mogę ponownie mieć opancerzonego samochodu

dziś wychodzi 5GB patch, po którym będzie można wybrać pojazd

22.03.2017 17:21
-1
odpowiedz
DM
126
AFO Neptune

Ubi podaje ze wielkosc zalezy od klienta. Mi pobrało 4.6 gb

23.03.2017 10:12
-1
odpowiedz
mubio1888
29
Konsul

Gram solo i gra mi się bardzo fajnie, mapa ogromna, prowincje bardzo ładne, minusem są powtarzalne zadania poboczne ale ogólnie to dla mnie 8/10 przede wszystkim to odkrywanie wszystkiego sprawia mi masę frajdy, optymalizacja w porządku, zero problemów, wczoraj wyszedł patch który w końcu naprawił te pieprzone zacinanie się podczas autozapisów i w końcu można komfortowo pograć, bo wcześniej to co chwila gra zacinała, byle pierdołę się podniosło albo kogoś się zabiło to pojawiał się znaczek zapisu i już cięło a teraz zero spadków i zacięć, myślałem że tego nie naprawią i będę zmuszony dysk wymienić ale na całe szczęście naprawili

post wyedytowany przez mubio1888 2017-03-23 10:13:17
23.03.2017 20:33
-1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Roo23th
26
Pretorianin

haha lol wczoraj ktos pisal ze glupio ze nie mozna wybrac sobie samochodu jak juz mamy odblokowany helikopter i co ? dzisiejszy patch to wprowadzil :P dobra robota Ubi xD dla mnie najlepsze ze radio moge wylaczyc w grze tej opcji chcialem LuL............ ps brawo właśnie testowałem opcję wybrania samochodu i co ? zrzucili mi go na głowę ! HAHAH i reaanimacja Ubi wy to naprawde jesteście PRO :D

post wyedytowany przez Roo23th 2017-03-23 20:43:24
24.03.2017 19:59
-1
odpowiedz
Jango Kane
9
Pretorianin

Jednak po przejściu gry w 100% stwierdzam, że ocena 8.5 jest stanowczo za wysoka. Uważam, że 7.5 byłaby bardziej na miejscu. Im dalej w las, tym gorzej. Jak już rozpracujemy AI gra staje się monotonna, zbyt wiele dziecinnych dupereli zaczyna irytować (zwłaszcza to co oferuje sklep UBI). Wyszła na jaw największa wada tej gry - uważam, że będzie mieć krótką żywotność. Już teraz wchodzisz w online i większość ma odklepane już wszystkie misje i nie chce im się robić ponownie. Poza tym odkryłem kilka niedopracowań, jak np. fakt, że grając we 4 online na jedym hoście każdy może mieć odrębny stopień trudności - większej bzdury w życiu nie widziałem.

Pozostaje się cieszyć, że nie dając się ponieść fali hype wybuliłem za grę tylko 59,99$, bo gdy wyjdą DLC to już dawno nikt nie będzie o niej pamiętał. Zbyt szybko ją wydali, zmarnowany ogromny potencjał, chociaż można świetnie się bawić (ok. 50-150h dla singla/online). Widać też, że twórcy bardzo wzorowali się na GTA5 - szkoda tylko, że wzięli z GTA tylko to co było zbędne :)))

27.03.2017 03:25
1
odpowiedz
9 odpowiedzi
yadin
86
Senator

A ja uważam, że gra jest naprawdę świetna. Takiej gigantycznej i klimatycznej mapy się nie spodziewałem. Gram intensywnie od dwóch tygodni i byłem zaledwie w jednej trzeciej lokacji.

28.03.2017 14:43
odpowiedz
magaz23rt
9
Legionista

Gra spoko,ale optymalizacja kuleje,spadki fps z 74 do 37 są tragiczne.I dziwny brak płynności podczas jazdy samochodami.dodam że posiadam i7 4790k 16gb 2400mh GTX1070 8gb i gra na maksymalnych ustawieniach ssie niesamowicie 50-40 fps

28.03.2017 17:26
odpowiedz
nagytow
136
Firestarter

Wildlands konczy sie bardzo szybko. Ze znajomych prawie juz nikt nie gra, tylko okazjonalnie ktos sie zaloguje. Ludzie wrocili do Division.

Ja mam powoli dosc tej gry, bugi zabijaja cala przyjemnosc gry. Wczoraj samochody Unitadu glitchowaly i wskakiwaly na dachy budynkow, przedwczoraj helikoptery lataly do gory nogami, do tego wrogowie strzelajacy przez sciany itd.

29.03.2017 02:30
1
odpowiedz
Roo23th
26
Pretorianin

chwilowo 43 Godziny gry i 3o minut i 25 % ukończone ;D pogoda za oknem taka jak w Grze gra się super widzę ludzie niby pokończyli grę ale bankowo nie grali jak ja ja gram 100% stealth każda misja taktycznie i gram solo i bawie sie o wiele lepiej niż w The Division.. DODAM ŻE NIE MOGĘ WYSTAWIĆ OCENY GDYŻ GRY ONLINE CAŁY CZAS POKAZUJE MI MOJE OCZEKIWANIA BRAWO !

29.03.2017 18:12
odpowiedz
DamnTrain
0
Junior

1.Grafika:
Grafika w Wildlands jest rewelacyjna, jedna z najładniejszych gier ostatniego czasu. Cienie, textury, "żyjąca" przyroda i piękne krajobrazy serio dają tu radę i jest to zdecydowanie jedna z najmocniejszych stron tej gry.

2.Dźwięk:
Oprawa audio jest tylko ok, mam wrażenie, że dźwięki przyrody i "ulicy" są ubogie, powtarzające się te same sekwencje. Dźwięki wybuchów mogłyby być lepsze. Aspekt broni czyli przeładowania, strzały są jak najbardziej na plus. Cieszę się, że w końcu gra pokazuje prawdę odnosnie tłumika. Tłumik nie powoduje tu patologicznego trybu stealth jak w wielu grach tylko redukuje w jakims stopniu hałas.

3.Optymalizacja:
Obecnie posiadam stosunkowo mocny sprzęt 980Ti x i7 4790k x 16GB RAM do tego szybki SSD i mocna płyta główna. Czemu o tym sprzęcie ? A no, ponieważ gra pozwala mi tylko na bardzo wysokie + włączone wszystkie ustawienia. Jest to dosc dziwna sytuacja, ponieważ wykorzystuje to 2gb z 6gb pamięci karty po włączeniu ultra użycie skacze do 5gb z 6gb i gra widocznie traci FPS do 35-40. Generalnie dla osób z srednim kompem gra może wywoływać frustrację z dopasowywaniem optymalnej grafiki. Widać tu celowe obciążanie karty, przecież nowe serie 1080 muszą się sprzedać :) Nie wiem jak pakiet textur o jeden wyżej może generować 3gb poboru.

4.Gameplay:
Wszystko zależy od tego co chcemy robić. Jeżeli grasz tylko dla fabuły to przyjemnie się zdziwisz bo sam wątek fabularny trwa sporo, misje są zróżnicowane na tyle by nie drażniły małe powtórki i przede wszystkim odczujesz fajny sandboxowo - fpsowy klimat. Jeżeli grasz jako zapaleniec, który musi wbić 100% gry bo nie spocznie, czeka Cię prawdopodobnie setka godzin przynajmniej, jednak możesz szybko się znudzić bo questy poboczne to stałe powtórki a zbieranie upgradów i medali jest po jakims czasie już tylko potrzebne do maxowania gry bo ostatnie skille nie oferują nic ciekawego.

5.Minusy
Gra niby daję Ci wybór stylu gry, jednak w krótkim czasie osoby preferujące głosny styl walki dostaną od ubisoftu soczystego plaskacza. Wildlands totalnie nie jest grą, która pozwala na otwartą walkę. Od zaawansowanego poziomu trudnosci w górę jest masakrycznie, ilosc patroli na ulicach czasami drażni, zaczynasz misje i akurat wjedzie ci bot z wrogiej frakcji, zabijesz go a on zacznie fale niekończących się smiglowców. Czasami lepiej dać się zabić niż uciekać. Do tego dochodzi chora wykrywalnosc helikopterów, w stroju z lisci kładąc się w gęstwinach nie zmylisz goniącego cię helikoptera mimo, że zgubił cię 5 ulic temu. A w bazie, którą przed chwilą oczysciles zaczną respić się boty w niekończących się falach. Ostatni minus to bugi, gra ma sporo bugów, respiące się czasami boty wroga na oczach, spadanie z wysokosci kluczowego npc zakończone fiaskiem misji, wniknięte w mape pojazdy... aaa i system jazdy samochodem i motorem jest dla mnie pomyłką.

Ocena: 6.5/10

29.03.2017 18:37
odpowiedz
USSCheyenne
43
Wiedźmin 3

Po 20h rozstaje się z tą grą definitywnie. Gra wyłącznie do zabawy w grupie. Granie samemu jest kompletnie do bani. Błędy, durne AI, jeszcze głupsze misje z prostackimi skryptami z falami przeciwników, itd. Wyższe stopnie trudności polegają tradycyjnie na oszukiwaniu i ustaleniu, że prostak w brudnej podkoszulce grzeje full auto z pędzącego auta i zawsze trafia. Tak samo spotting. Zamieniają się w roboty z zoomem w oczach. Casualowa do bólu gierka. Cała para poszła w mapę, rozgrywka jest płytka i irytująca.

29.03.2017 23:14
odpowiedz
dziadu dziadu
33
Centurion

Witam,
mam szybkie pytanie. Warto zakupić ten tytuł czy jednak nie i zostawić kasę na coś innego?
Pozdrawiam.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze