Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 maja 2016, 10:57

The Last Guardian w 2016 roku potwierdzone - nowe screeny oraz wrażenia z rozgrywki

Fumito Ueda potwierdził tegoroczną premierę gry The Last Guardian w rozmowie z magazynem EDGE. Ponadto serwis IGN opublikował wywiad z japońskim twórcą oraz filmik opisujący wrażenia z gry.

Stworzenie złudzenia, że Trico to żywa i naturalnie zachowująca się istota, zajęło twórcom wiele czasu. - The Last Guardian w 2016 roku potwierdzone - nowe screeny oraz wrażenia z rozgrywki - wiadomość - 2016-05-27
Stworzenie złudzenia, że Trico to żywa i naturalnie zachowująca się istota, zajęło twórcom wiele czasu.
The Last Guardian w skrócie:
  • producent/wydawca: Sony Interactive Entertainment
  • gatunek: przygodowa gra akcji TPP
  • platforma sprzętowa: PlayStation 4
  • data premiery: 2016 rok
  • inne: produkcja od twórców Shadow of the Colossus oraz Ico; nacisk na relacje chłopca (sterowanego przez gracza) i Trico (zwierzęcego kompana);

Minęło już ponad 8 lat od rozpoczęcia prac nad The Last Guardian – kolejnym projektem twórców kultowych Ico oraz Shadow of the Colossus. W międzyczasie prace nad grą przekładano tak często, że co i rusz pojawiały się plotki na temat anulowania tytułu, pierwotnie mającego się ukazać jeszcze na konsoli PlayStation 3. Sony wielokrotnie dementowało te pogłoski, ostatni raz na konferencji GDC 2016, w trakcie której potwierdzono, że gra ukaże się jeszcze w tym roku. Wygląda na to, że tym razem firma dotrzyma słowa, jako że tegoroczną premierę The Last Guardian potwierdził sam Ueda w wywiadzie z magazynem Edge (podajemy za serwisem IBTimes). Co więcej, zarówno przedstawiciele czasopisma, jak i redaktorzy serwisu IGN mieli okazję zapoznać się z grywalną wersją produkcji, a dokładniej z 45-minutowym, początkowym etapem rozgrywki. Niestety, nie zamieszczono całościowego nagrania – oba źródła ograniczyły się do opisania swoich wrażeń z gry, a IGN dodatkowo pokazało pojedyncze fragmenty oraz opublikowało wywiad z Fumito Uedą.

Jak łatwo zgadnąć, główną atrakcją okazał się Trico – towarzysz głównego bohatera, stanowiący mieszankę psa i orła. Według Fumito Uedy to właśnie bestia stanowiła niemałe wyzwanie dla zespołu tworzącego The Last Guardian. Twórcy starali się stworzyć żywą, wiarygodną istotę i dopiero w ostatnich miesiącach udało im się osiągnąć ten efekt. Najwięcej problemów sprawiły animacje, ale najwyraźniej długa praca opłaciła się, bowiem dziennikarze zgodnie zachwycili się naturalnym zachowaniem zwierzaka, w tym okazywaniem przez niego emocji (częściowo przez kolor oczu). Wypada jednak dodać, że może też być irytujący, i to bynajmniej nie przez jakże częste w grach problemy z działaniem sztucznej inteligencji, ta bowiem jest wyjątkowo rozbudowana. Problem w tym, że Trico nie jest do nas przyjaźnie nastawiony i nie zawsze uda się nam go namówić do zrobienia tego, co chcemy. Owszem, z czasem jego reakcje staną się bardziej przewidywalne, ale Ueda zaznaczył, że raczej nie ma co liczyć na zdobycie jego bezgranicznego zaufania (ma to być zresztą jednym z głównych motywów gry). Japoński twórca stwierdził, że ostateczna ocena relacji między dwójką bohaterów będzie zależeć od interpretacji grającego, ale dla Uedy najważniejsze jest, by bestia wywarła silne wrażenie na graczach.

Skoro już mowa o silnych wrażeniach, w trakcie gry dziennikarze przeżyli niemałe zaskoczenie po odkryciu jednej z nieujawnionych wcześniej nowinek. W pewnym momencie sterowany przez nas chłopiec znajduje lustrzaną tarczę, którą można wykorzystać do skierowania promienia światła w wybrane miejsce. W efekcie Trico wystrzeliwuje z ogona niszczycielską, czerwoną błyskawicę. W trakcie gry posłużyło to do otwarcia dalszej drogi, ale niewykluczone, że – jak spekulują redaktorzy Edge – znajdzie to też zastosowanie w walce z opancerzonymi wrogami, widocznymi na rozszerzonej okładce wspomnianego magazynu. Więcej grafik przedstawiających grę w akcji możecie zobaczyć poniżej

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej