Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 lutego 2015, 14:02

autor: Piotr Bicki

Producent Battlefielda Hardline uważa PC za najlepszą platformę do grania

W Polsce Battlefield Hardline ukaże się 19 marca – im bliżej debiutu, tym więcej graczy zastanawia się, czy koncernowi Electronic Arts uda się uniknąć problemów, które wystąpiły na PC przy premierze poprzedniej części cyklu, Battlefielda 4. Odpowiedzialni za grę deweloperzy ze studia Visceral Games zapewniają, że wszystko zostało dopięte na ostatni guzik, dodając, że komputery są najlepszą platformą do grania.

Nie powinno być problemów z Battlefieldem Hardline. - Producent Battlefielda Hardline uważa PC za najlepszą platformę do grania - wiadomość - 2015-02-27
Nie powinno być problemów z Battlefieldem Hardline.

Premiera Battlefielda 4 okazała się jedną z największych wpadek firmy Electronic Arts – gra, szczególnie na PC, posiadała wiele błędów i niedoróbek, którym towarzyszyły problemy ze stabilnością i serwerami. W efekciego przez wiele tygodni po debiucie nie można było swobodnie grać, a deweloperzy zdecydowali się przerwać prace nad dodatkami DLC do czasu naprawienia podstawowej wersji produkcji. Ze słów twórców wynika jednak, że w przypadku Battlefielda Hardline sytuacja ma wyglądać zupełnie inaczej. We wpisie opublkowanym na oficjalnym blogu serii Mike Glosecki, jeden z producentów gry, stwierdził, że PC jest najlepszą platformą do grania, sugerując jednocześnie, że wydanie blaszakowe będzie jedną z najbardziej dopracowanych edycji.

Wersja komputerowa nie będzie bowiem jedynie portem z konsol. Na pecetach tytuł zostanie przystosowany do działania na rozmaitych konfiguracjach sprzętowych, jako że gracze będą mogli dostosować jakość grafiki do posiadanego urządzenia. Właściciele najmocniejszych zestawów uruchomią produkcję w rozdzielczości powyżej Full HD z teksturami w najwyższej jakości oraz włączonym antyaliasingiem. Glosecki przypomniał również, że mysz i klawiatura są najlepszymi kontrolerami w pierwszoosobowych strzelankach. Zapewnił przy tym, że tym razem serwery Battlefielda Hardline powinny być stabilne od samego początku.

Aby ocenić stabilność naszej gry w momencie wydania, przez ostatnie dwa lata twórcy oraz testerzy codziennie prowadzili rozgrywki w trybie online. Zorganizowaliśmy dwie bety – podczas targów E3 i bezpośrednio przed premierą (zakończoną 9 lutego). Przyczyniły się one nie tylko do poprawy stabilności serwerów, ale również były okazją do wprowadzenia wielu udoskonaleń. (...) Na marginesie, będziemy wprowadzać zmiany do Battlelog. Będzie to nowe wyskakujące okno z informacją jak włączyć wtyczkę w Waszej przeglądarce, ponieważ część z Was miała z tym problem – tłumaczy Glosecki.

O tym, czy deweloperzy spełnią swoje obietnice, gracze przekonają się za niespełna miesiąc – polska premiera gry zaplanowana jest na 19 marca tego roku.

Battlefield Hardline to kolejna odsłona flagowej serii pierwszoosobowych strzelanek wydawanych przez firmę Electronic Arts. W przeciwieństwie do poprzednich części, produkcja powstanie nie w szwedzkim DICE, ale w studiu Visceral Games. Zmieniony został również motyw przewodni – tym razem gracze wcielą się bowiem nie w żołnierzy, a w policjantów oraz złodziei.