futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 19 lutego 2015, 11:10

autor: Luc

Różnica między osiągami DirectX 12 i DirectX 11 dochodzi nawet do 100 klatek na sekundę

Informacje na temat nadchodzącego pakietu DirectX 12 z każdym dniem stają się coraz bardziej ekscytujące. Z niedawno ujawnionych relacji wynika, że najnowsza wersja bibliotek notuje kilkukrotnie lepsze osiągi niż poprzednia edycja, a to zwiastuje prawdziwą rewolucję w kwestii wydajności.

Wraz z premierą DirectX 12 szykuje się nam prawdziwa, wydajnościowa rewolucja. - Różnica między osiągami DirectX 12 i DirectX 11 sięga nawet 100 klatek na sekundę - wiadomość - 2015-02-19
Wraz z premierą DirectX 12 szykuje się nam prawdziwa, wydajnościowa rewolucja.

Od momentu zapowiedzi DirectX 12 do graczy nieustannie docierają pogłoski oraz informacje dotyczące nadchodzącego API. Po niedawnym zamieszaniu związanym z dostępnością nowych bibliotek, w ostatnim czasie coraz częściej słyszymy o nieprawdopodobnych wynikach, jakie świeży pakiet osiąga w różnego rodzaju testach. Kilka dni temu informowaliśmy Was o wrażeniach serwisu AnandTech, który miał okazję przeprowadzić kilka porównań, a już teraz otrzymujemy potwierdzenie niesamowitych osiągów z kolejnego, wiarygodnego źródła. Tym razem sprawcą zamieszania jest Brad Wardell – CEO firmy Stardock, znanej nie tylko z prac nad oprogramowaniem graficznym, ale i produkcji serii takich jak Galactic Civilizations. Na jego twitterowym koncie w ostatnim czasie pojawiło się kilka wpisów o wrażeniach z bezpośrednio przeprowadzanych testów i przyznać trzeba, że nastrajają one wyjątkowo optymistycznie. Możemy pośród nich przeczytać m.in.:

  • DirectX 12 pozwalał na wyświetlanie 120 klatek na sekundę na niedostępnych jeszcze na rynku akceleratorach graficznych AMD w konfiguracji Crossfire i ośmiordzeniowym CPU. Dla porównania, DirectX 11 osiągnął na tym samym sprzęcie zaledwie 13 klatek na sekundę.
  • Sprzęt, na którym testowano DirectX 12 znacznie przekraczał możliwości konsol ósmej generacji. Biblioteka aktywnie wykorzystywała wszystkie GPU i jak określił to sam Wardell „nowe API ułatwia traktowanie wielu GPU jako jednego, spójnego elementu”.

Oprogramowanie, w którym odnotowano powyższe wyniki niestety nie jest znane. Szef Stardock potwierdził także, że na nadchodzącym Game Developers Conference 2015 (odbywającym się w dniach 2-6 marca 2015 roku), Microsoft oraz wiele innych branżowych firm zajmujących się osprzętowaniem i oprogramowaniem komputerowym, ujawni kilka kolejnych, niezwykle interesujących informacji oraz danych dotyczących DirectX 12. Premiera nowego pakietu bibliotek ma nastąpić wraz z wyjściem systemu Windows 10.