Sukces pecetowej wersji Valkyria Chronicles
Już po 24 godzinach Valkyria Chronicles w wersji na PC trafiło na szczyt listy dziesięciu najczęściej pobieranych gier ze sklepu Steam. W tej chwili zajmuje „zaledwie” czwartą pozycję, ale w kontekście ostatnich wielkich premier (Assassin’s Creed: Unity czy Call of Duty: Advanced Warfare) to nadal imponujący wynik.

11 listopada odbyła się światowa premiera Valkyria Chronicles w wersji na PC za pośrednictwem serwisu Steam. Grę można było zakupić przed premierą za 17,99 euro, a po 1 listopada jej cena wzrosła do 19,99 euro (ok. 84 złote). Rezultat przeszedł najśmielsze oczekiwania wydawcy – w ciągu 24 godzin Valkyria Chronicles trafiło na szczyt steamowej listy najczęściej pobieranych produkcji. Co więcej, gra zyskała bardzo pozytywne recenzje od użytkowników tej platformy – na 615 recenzji zaledwie 14 opinii jest negatywnych, można więc liczyć, że w końcu doczekaliśmy się dobrego portu z konsol na pecety.
Rzecz jasna, firma SEGA – producent oraz wydawca gry – jest bardziej niż zachwycona tym wynikiem. John Clarke, jedna z ważniejszych osób w europejskim oddziale SEGA, wyraził swoje zadowolenie i podziękował wszystkim nabywcom gry:
Korzystając z tej okazji chcielibyśmy podziękować wszystkim fanom za pomoc w osiągnięciu tego fenomenalnego sukcesu związanego z tą premierą. Jesteśmy również zadowoleni z reakcji społeczności Steam, z których wynika, że osoby niemające dotąd kontaktu z serią uznały tę grę za równie czarującą i wciągającą, co weterani serii.
W tej chwili Valkyria Chronicles zajmuje czwarte miejsce w rankingu najczęściej pobieranych gier ze Steama, zaraz za Assassin’s Creed: Unity, Football Manager 2015 oraz Call of Duty: Advanced Warfare, i jest dostępna wraz ze wszystkimi DLC w angielskiej wersji językowej (plus japoński dubbing).
Wydane po raz pierwszy w 2008 roku na PS3 Valkyria Chronicles to niezwykle udany miks strategii turowej oraz japońskiego RPG (średnia ocen wersji PS3 według Metacritic: 86). Akcja gry rozgrywa się w alternatywnej Europie czasów II wojny światowej, w której dwa liczące się państwa – Imperium Wschodnioeuropejskie oraz Federacja Atlantycka – walczą ze sobą na terenie neutralnej Galii. Gra doczekała się dwóch sequeli na konsole przenośne.

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany879063 Konsul
@Jonasz95
Niestety głośne sprzedaje się lepiej. Ale i tak VC odniosło na PC mały sukces, więc cieszy że chociaż raz starsza, słabo reklamowana gra sprzedała się tylko dlatego, że jest naprawdę genialna, a nie przez dobry marketing.
Demilisz Generał
@Jonasz95
Dobre zawsze się sprzeda.
I pewnie dlatego do tej pory nie ma sequela dla Beyond Good and Evil :)
A co do newsa - można by dodac, że według Twittera Segi sprzedaż przekroczyła oczekiwania. Oczywiście nie wiadomo jakie te oczekiwania w ogóle były, ale zawsze coś.