Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 października 2014, 14:30

autor: Michał Jodłowski

Kwartalne wyniki finansowe Take-Two – większość przychodów z dystrybucji cyfrowej

Firma Take-Two Interactive Software podzieliła się wynikami finansowymi za drugi kwartał roku fiskalnego 2015. Okres ten zamknęła przychodami o wysokości ponad 126 milionów dolarów i ze stratą na poziomie 41,3 miliona dolarów. Z raportu można się także dowiedzieć, że większość osiągniętych przychodów pochodzi z dystrybucji cyfrowej.

Take-Two Interactive Software - Kwartalne wyniki finansowe Take-Two – większość przychodów z dystrybucji cyfrowej - wiadomość - 2014-10-30
Take-Two Interactive Software

Amerykański gigant wydawniczy, firma Take-Two Interactive Software, udostępnił w sieci najnowsze sprawozdanie finansowe za drugi kwartał roku fiskalnego 2015, który dobiegł końca 30 września. Okres ten zamknął przychodami netto rzędu niemal 126,3 miliona dolarów według ogólnie akceptowanych zasad rachunkowości [ang. GAAP – Generally Accepted Accounting Principles – przyp. Meehow], z czego około 80,6 miliona dolarów, a więc 64% całej sumy, stanowi przychód wyłącznie z tytułu dystrybucji cyfrowej. Omawiany wynik w praktyce oznacza, że Take-Two poniosło straty w wysokości około 41,4 miliona dolarów, co przedstawia się jednak znacznie bardziej optymistycznie od rezultatów z analogicznego okresu w roku poprzednim, który Take-Two zamknęło stratami rzędu 124,1 miliona dolarów (przy teoretycznie wyższym przychodzie, bo było to 148,8 miliona dolarów). Koncern poradził sobie zatem lepiej, niż pierwotnie zakładano, co sprawiło, że obecnie widzi on przyszłość w jaśniejszych barwach. Trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego planuje zamknąć przychodami na poziomie 760 milionów dolarów (wcześniej zakładając 745 milionów dolarów), natomiast prognoza na cały rok fiskalny 2015 obecnie wskazuje 1,5 miliarda dolarów przychodów (wcześniej było to 1,4 miliarda dolarów). Obie kwoty zostały ustalone na podstawie wewnętrznych zasad rachunkowości (non-GAAP). W dniu 30 września Take-Two dysponowało kwotą 803,8 miliona dolarów w gotówce i inwestycjach krótkoterminowych (wyliczono na zasadach GAAP).

W ramach ciekawostki warto nadmienić, że wyniki finansowe za ten sam przedział czasowy oraz analogiczny okres w roku poprzednim wyliczone na podstawie wewnętrznych zasad rachunkowości przedstawiają dość alternatywną rzeczywistość. Według takiej metodyki, Take-Two zamknęło omawiany kwartał fiskalny przychodem rzędu 135,4 miliona dolarów netto, ponosząc ostatecznie 35,4 miliona dolarów strat netto, natomiast drugi kwartał roku fiskalnego 2014 przyniósł 1,27 miliarda dolarów przychodu i 325,6 miliona dolarów zysku. Dużą zasługą zeszłorocznej sytuacji miała być bijąca rekordy premiera Grand Theft Auto V.

Największy wpływ na wyniki omawianego kwartału miała sprzedaż takich tytułów, jak Grand Theft Auto V, NBA 2K14, Borderlands 2 i WWE 2K14. Ponadto 58% przychodów z tytułu dystrybucji cyfrowej (89,8 miliona dolarów według zasad non-GAAP) stanowiły takie produkty, jak np. wirtualna gotówka czy dodatki typu DLC, co jest wynikiem o 45% lepszym od tego z drugiego kwartału roku fiskalnego 2014.

Take-Two pozyskało także 22 miliony dolarów w gotówce z tytułu swoich inwestycji w serwis Twitch, który końcem sierpnia został wykupiony przez koncern Amazon za niebagatelną kwotę 970 milionów dolarów. O całej sprawie można poczytać w Serwisie Informacyjnym.