Znamy już oficjalne wymagania sprzętowe Assassin’s Creed: Unity w wersji PC. Niestety, nie mamy dobrych wieści – gra nadal potrzebuje komputera z najwyższej półki, wyposażonego w co najmniej GeForce GTX 680 i Core i5-2500K 3.3 GHz.
Łukasz Szliselman
Firma Ubisoft nie chciała dłużej trzymać fanów w niepewności i ujawniła oficjalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji Assassin’s Creed: Unity. I choć nieco bardziej szczegółowe, główne podzespoły pozostały niezmienne w stosunku do tego, co podawaliśmy wczoraj w wymaganiach nieoficjalnych. Niestety, dla większości miłośników polowań na Templariuszy na komputerach osobistych oznacza to konieczność wymiany sprzętu.
Najważniejszą zmianą w stosunku do tego, o czym pisaliśmy wczoraj, jest rekomendowany procesor – aby grać na najwyższych ustawieniach nie wystarczy Core i5-2500K 3.3, lecz należy zaopatrzyć się w Core i7-3770 3.4 GHz. Karty grafiki, które w dniu premiery gry otrzymają oficjalne wsparcie to: GeForce GTX 680 lub lepszy, seria GeForce GTX 700 oraz, po stronie AMD, Radeon HD7970 lub lepszy i seria Radeon R9 200. Standardowo, laptopowe wersje owych kart mogą, acz nie muszą działać poprawnie. Dodatkowo wydawca gry zaleca szerokopasmowe łącze internetowe minimum 256 kbs, konieczne do zabawy wieloosobowej.
Trzeba przyznać, że Ubisoft nie kłamał, gdy mówił, że Assassin’s Creed: Unity będzie pierwszą prawdziwie nextgenową odsłoną serii. Do tej pory dało się zaliczyć wszystkie jej części nawet na kilkuletnim komputerze. Niestety, pecetowcy muszą uświadomić sobie, że przez ostatnie lata byli rozpieszczani przez powoli wymiękające konsole poprzedniej generacji. Zbliża się jednak ten moment, w którym trzeba będzie ponownie wyłożyć gotówkę na nowy sprzęt, aby nie zostać za bardzo w tyle, gdyż wymagania wszystkich produkcji AAA drastycznie wzrosną.
Z drugiej strony możnaby się zastanawiać, czy studio Ubisoft zrobiło wszystko co w jego mocy, by umożliwić płynną rozgrywkę jak najszerszemu gronu odbiorców? Przypominamy, że za pecetową edycję Assassin’s Creed: Unity odpowiada studio Ubisoft Kiev, które swego czasu podpadło graczom z powodu nienajlepszej optymalizacji Assassin’s Creed III i słabej konwersji Ghost Recon: Future Soldier.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1