The Evil Within – gra debiutuje w Polsce i na świecie

Dzisiaj, tj. 14 października, ma miejsce światowa, w tym także i polska, premiera gorąco wyczekiwanego survival horroru ze stajni studia Tango Gameworks – gry The Evil Within. Produkcja dostępna jest w wersji na komputery osobiste oraz konsole Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 i PlayStation 4.

Krzysztof Mysiak

The Evil Within debiutuje na polskim i światowym rynku. - The Evil Within – gra debiutuje w Polsce i na świecie - wiadomość - 2014-10-14
The Evil Within debiutuje na polskim i światowym rynku.

W końcu nadszedł ten długo wyczekiwany przez fanów gatunku survival horroru dzień, ponieważ dzisiaj, tj. 14 października, na światowym i tym samym również polskim rynku zadebiutowała nowa produkcja studia Tango Gameworks pod kierownictwem Shinjiego Mikamiego – gra The Evil Within. Omawiana produkcja dostępna jest w wersji na komputery osobiste oraz konsole Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 i PlayStation 4. Zakupu gry dokonać możecie na łamach Sklepu GRY-OnLine, gdzie dla przykładu omawiana produkcja w wersji na PC wraz z paczką dodatków DLC dostępna jest w cenie 109,90 zł.

Gra jak na razie zbiera bardzo pozytywne oceny. Średnia nota w serwisie Metacritic w wersji na PS4 oraz XOne wynosi odpowiednio 74/100 oraz 84/100. Poniżej znajdziecie listę kilku największych growych serwisów wraz z wystawionymi przez nie ocenami w kontekście omawianego survival horroru. Naszą recenzję przeczytacie już niedługo, więc zaglądajcie do nas regularnie.

  • Gameinformer - 9/10
  • Joystiq - 2,5/5
  • IGN - 8,7/10
  • Polygon - 6,5/10
  • Videogamer - 8/10
  • GameTrailers - 9/10
  • Shacknews - 6/10
  • Financial Post - 8,5/10
  • Gaming Trend - 7/10

W The Evil Within wcielimy się w osobę niczym nie wyróżniającego się detektywa o imieniu Sebastian. Bohater wyrusza wraz z dwojgiem swoich partnerów do ponurego miasteczka, aby zbadać zbrodnię popełnioną w tamtejszym zakładzie psychiatrycznym. Miejsce to jednak okazuje się być całkowicie opustoszałe, a detektywi po przekroczeniu bram szpitala są świadkami okropnego widoku zmasakrowanych ciał. Nasz protagonista zostaje znienacka zaatakowany i po odzyskaniu przytomności musi odbyć bardzo trudną podróż, której motywem przewodnim jest przetrwanie w mrocznym świecie przepełnionym przerażającymi istotami, szaleństwem i straszną tajemnicą.

Warto na koniec przypomnieć, że omawiany survival horror wystarczy na 15-20 godzin zabawy i otrzyma trzy dodatki DLC. Tytuł ten do odpalenia wymagać będzie całkiem mocnego peceta, o czym możecie przekonać się, przeglądając minimalne wymagania sprzętowe.

The Evil Within

The Evil Within

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 14 października 2014

Informacje o Grze
7.9

GRYOnline

7.8

Gracze

8.5

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Kalendarz Wiadomości

październik
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-10-16
10:20

zanonimizowany56091 Generał

Murabura>>> "Evil Within miał pokazać Resident Evil czym powinien być współczesny survival" . Musze cię zmartwić raczej nie pokazuje. Po zabiciu setki udręczonych, zombiaków itp. klimat zastraszania czy zaszczucia znika. To już nowy Alien Isolation jest lepszy w tych klimatach. Amunicji masz bardzo mało na wyższych poziomach ale nie na tyle żeby nie dało się dalej przejść.Według mnie gra jest też za krótka i wyszedł z tego slasher a nie horror trzymający w napięciu przez cała grę.

Komentarz: zanonimizowany56091
2014-10-14
22:45

zanonimizowany307509 Legend

@grungehe123 -> Cytat: "To jak dobrą kartę potrzeba zależne jest od tego jakiej rozdzielczości jest mój monitor" -> Tu się zgodzę. Różnica pomiędzy HD a Full HD może być ogromna, jeśli gra jest ustawiona na Ultra. Jako posiadacz GTX 660 używam monitor 19 cali o rozdzielczość 1280x1024 i dlatego nie mam problemu w granie Metro Last Light z 60 FPS na Ultra (wyłączony SSAA), choć użytkownicy Full HD mogą mieć problemy.

Komentarz: zanonimizowany307509
2014-10-14
21:26

zanonimizowany1019586 Chorąży

*TobiAlex
Serio? Jesteś śmieszny. No popatrz to dlaczego nie mogę sobie pograć w najnowsze produkcje w maksymalnych detalach w 60 klatkach na sekundę na mojej 660? Może to spartolona optymalizacja, z czym się po części zgodzę. Jednak prawdziwym ogranicznikiem są tutaj sterowniki do kart graficznych nie dające wykorzystać ich pełni możliwości, abyśmy wciąż kupowali nowe, ale to już właściwie zakrawa o teorię spiskową...
Niemniej jednak istnieją gry które są szczególnie głodne na moc. Mam na myśli sandboxy. Twój punkt widzenia jest bardzo ograniczony. To jak dobrą kartę potrzeba zależne jest od tego jakiej rozdzielczości jest mój monitor. Bo w 2/3 k to sobie już komfortowo nie pograsz, ba nawet FHD jest najczęściej problemem dla takiej słabej karty. Gwarantuję ci jako zapaleniec modyfikacji, że nawet całkiem stara produkcja, po odpowiednim poprawieniu plików ini z ustawieniami graficznymi, mocnym wygładzaniem krawędzi i wgraniu enb wnoszącego ogrom efektów graficznych (oczywiście jeżeli gra go obsłuży) robi ją ogromnie głodną na moc. Oczywiście po części jest to wina przestarzałych silników graficznych. Na koniec napomknę o teksturach. Wgraj sobie takie o rozdzielczości 2k (o 4k już nie mówiąc) do takiego Skyrima i gwarantuję ci że jedna 780 będzie miała problem to uciągnąć. W tym wypadku liczy się przede wszystkim pamięć VRAM.

Komentarz: zanonimizowany1019586
2014-10-14
15:39

zanonimizowany146624 Legend

Ogame ustawienie pasów na 1,8 załatwia sprawę. Pasów nie midać a ekran nie ucięty. Też pozdrawiam :E

Komentarz: zanonimizowany146624
2014-10-14
15:38

Irek22 Legend

Irek22

Amadeusz^^ [11]
Tak czy siak pewnie wyjdzie jakiś mod który je wypieprzy prędzej czy później.

No ja mam nadzieję. Pierwsza rzecz, jaka mnie od razu zirytowała w m.in. Asasynie były właśnie te chędożone czarne paski! Za czarne paski to mi robi obramowanie monitora i to mi wystarczy.

Komentarz: Irek22

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl