Torment: Tides of Numenera - budżet przekroczył 4,6 mln dolarów

Jak wynika z informacji dostępnych na oficjalnej stronie internetowej gry Torment: Tides of Numenera, projekt posiada obecnie budżet przekraczający niemałą sumę 4,6 miliona dolarów, który nie przestaje rosnąć. Twórcy nadal wprowadzają nowe stretch-goale; najnowszy cel opiewa na kwotę 4,75 miliona dolarów i wprowadzi do gry lokację zwaną Gullet.

Michał Jodłowski

Torment: Tides of Numenera - Torment: Tides of Numenera z budżetem przekraczającym 4,6 miliona dolarów; nowy stretch-goal - wiadomość - 2014-09-23
Torment: Tides of Numenera

Jak wynika z informacji dostępnych na oficjalnej stronie internetowej gry Torment: Tides of Numenera, budżet na jej produkcję obecnie przekracza niemałą sumę 4,6 miliona dolarów i wciąż rośnie. Już niemal 85 tysięcy graczy wpłaciło dotacje na rzecz powstania duchowego następcy kultowego erpega, Planescape: Torment, którego stworzyło legendarne studio Black Isle Studio, odpowiedzialne za takie produkcje, jak seria Icewind Dale czy dwie pierwsze części Fallouta. Twórcy nadal wprowadzają nowe stretch-goale; ostatnio osiągniętym celem było zaimplementowanie twierdzy gracza (podobnie jak w Baldur’s Gate czy chociażby w powstającym Pillars of Eternity), natomiast w tej chwili deweloperzy „zbierają” na przywrócenie lokacji o nazwie Gullet, będącej częścią samoświadomego miejsca o nazwie Bloom (widocznego na powyższej ilustracji), która została wycięta z powodów praktycznych. Gullet zwiększy rozmiar Bloom o około 10% i dopełni wizję artystyczną jego autora, George’a Zietsa (Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy, Dungeon Siege III, Pillars of Eternity). Cel zostanie osiągnięty, gdy licznik budżetu osiągnie wartość 4,75 miliona dolarów, w momencie pisania tego newsa wskazywał on 4 653 248 dolarów.

Gullet to miejsce, do którego głównie trafiają nieszczęśnicy pożarci przez istoty zwane „Maw”; najprawdopodobniej właśnie taki los spotkał enpeca imieniem Artaglio, który pojawił się w pierwszym zapisie rozgrywki z nowego Tormenta. W Gullet znajdują się umysły i wspomnienia tych pechowców, natomiast oni sami dokonują swojego żywota w półprzetrawionej formie i okropnych mękach. Ta upiorna część świata gry daje też początek wielu dziwnym, wrogo nastawionym potworom. Znaleźć można tam również różne artefakty (numenery) w połowie zatopione w ciele samoświadomego Bloom. Choć koncept tego miejsca brzmi raczej złowieszczo, to z pewnością doda kolorytu i tak już niecodziennej produkcji, na jaką niewątpliwie zapowiada się następca Planescape: Torment.

Torment: Tides of Numenera zadebiutuje nie wcześniej, niż w czwartym kwartale 2015 roku. Aby dorzucić się do produkcji i przywrócenia wyżej opisanej lokacji, należy udać się pod ten adres. Zachęcamy także do obejrzenia poniższego gameplayu, który przedstawia przede wszystkim szalenie ważny dla gry system dialogów.

Torment: Tides of Numenera

Torment: Tides of Numenera

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 28 lutego 2017

Informacje o Grze
7.0

GRYOnline

7.5

Gracze

7.2

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

wrzesień
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-09-24
10:02

zanonimizowany307509 Legend

@sebogothic -> Niezaprzeczalny.

Komentarz: zanonimizowany307509
2014-09-24
07:13

zanonimizowany579358 Senator

Najpierw stworzyli lokację, wycięli ją i teraz za dodatkową opłatą chcą ja dodać z powrotem? To już mi wygląda na naciąganie. No, ale finansowanie za pomocą Kickstartera i tym podobnych rozleniwia twórców. Dostają kasę za same wyobrażenia o grze, później wystarczy powiedzieć "dodamy to i to", a gracze ponownie sypną złociszem. Wystarczy przypomnieć Double Fine, które otrzymało kilkukrotnie wyższy niż zakładany budżet, a i tak ciągle były opóźnienia, gra została podzielona na części, na dodatek Schafer ciągle wołał: "chcemy więcej, więcej!".
Owszem dzięki temu powstanie wiele gier, które nie miały szans u wydawców, ale taki sposób finansowania twórców też ma swoje wady.

Komentarz: zanonimizowany579358
2014-09-23
14:50

zanonimizowany307509 Legend

😍

[Jestem niesłyszący]

@Mortalking -> Mam to samo odczucie. :P A wcześniejsza wycinania lokacji "Gullet" z grze aż do odwołania, o tym nie wiedziałem. Serio!? :P Czy to ma związek z przedłużenie terminu nad pracami Wasteland 2?

Z drugiej strony, to nie pierwszy przypadek. Wiele zaplanowane lokacji i questy do gry Fallout 2 też zostało usunięte przed premiera, ale na szczęście część z nich zostało przywrócone przez fanowski Restoration Project (jest nawet spolszczenia). W Knights of the Old Republic 2 też spotkało podobny los, ale znów zostało przywrócony częściowo przez fanowski mod. Jestem ciekawy, ile pomysły i potencjały do gry RPG zostało zmarnowane? Chyba wolę tego nie wiedzieć.

To smutne, że nie wszystkie gry mają 100% wykorzystane potencjały i zostali częściowo stłumione.

Komentarz: zanonimizowany307509
2014-09-23
14:50

Fuzzik Chorąży

Jakoś muszą zachęcić ludzi do wpłacenia większej ilości kasy, może ich kolejne pułapy nie będą kosztowały tyle ile sobie wymagają. Co im szkodzi poświęcić trochę więcej czasu danej grze, jeśli i tak będą mieli zapłacone.

Komentarz: Fuzzik
2014-09-23
14:36

Mortalking Senator

Mortalking
👎

Zastanawia mnie jedno, skoro mają te 4.6 mln $ to już nie mogą za to stworzyć całej gry, tylko wymyślają kolejny pułap po którym dodadzą kolejną lokacje. Mi to wygląda na naciąganie.

Komentarz: Mortalking

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl