Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 31 sierpnia 2014, 18:43

Grim Fandango - nowe informacje na temat remake'u prosto z PAX

Studio Double Fine, pracujące obecnie nad odświeżoną wersją klasycznej przygodówki Grim Fandango z 1998 roku, pojawiło się na festiwalu PAX Prime w Seattle i ujawniło szereg szczegółów na temat ich nadchodzącej produkcji.

Od momentu oficjalnej zapowiedzi odświeżonej wersji Grim Fandango podczas tegorocznych targów E3 jedyne właściwie wiadomości o tym tytule dotyczyły platform, na które ma się on ukazać. Na szczęście zagadka została już rozwiązanaw remake tej klasycznej przygodówki zagrają posiadacze PlayStation 4, PlayStation Vita oraz komputerów osobistych – i podczas panelu na trwającym festiwalu PAX Prime twórcy ujawnili szereg innych informacji.

W ponad 15 lat po premierze Grim Fandango nadal uważane jest za jednego z najlepszych przedstawicieli swojego gatunku. - PAX Prime 2014 - nowe informacje na temat remake'u Grim Fandango - wiadomość - 2014-08-31
W ponad 15 lat po premierze Grim Fandango nadal uważane jest za jednego z najlepszych przedstawicieli swojego gatunku.

Podczas swego wystąpienia w Seattle Tim Schafer – głównodowodzący studia Double Fine oraz jeden z twórców oryginału – zapowiedział, że odświeżone Grim Fandango będzie pokazem tego, jak mechanika gry miała wyglądać od razu po premierze, co uniemożliwiła szybko zmieniająca się technologia. Zespół pokazał też, jak przystosowuje interfejs do sterowania dotykowego – tak, by ich dzieło mogło w przyszłości zawitać na tabletach. Najważniejsze wieści dotyczą jednak oprawy audiowizualnej projektu. Do prac nad przygodówką dołączył Peter Chan, który był odpowiedzialny za grafiki koncepcyjne oryginału z 1998 roku, co gwarantuje, że nie doświadczymy drastycznych zmian w stylistyce. Jednak gdyby ktoś poczuł chęć powrotu do poprzedniego stulecia – Double Fine zaimplementuje w grze możliwość „przerzucenia się” do oprawy graficznej sprzed ponad 15 lat. Takie rozwiązanie wcale nie jest nowością – widzieliśmy je chociażby przy okazji wydanego w 2009 roku The Secret of Monkey Island: Special Edition.

Czy wizyta w południowoamerykańskich zaświatach będzie smakować tak samo po półtorej dekady? - PAX Prime 2014 - nowe informacje na temat remake'u Grim Fandango - wiadomość - 2014-08-31
Czy wizyta w południowoamerykańskich zaświatach będzie smakować tak samo po półtorej dekady?

Wersja na PC ma przy tym wyglądać lepiej, niż na innych platformach – dostępna będzie rozdzielczość 1080p oraz bardziej zaawansowane efekty oświetlenia. Za ścieżkę dźwiękową ponownie odpowiada znany z oryginału Peter McConnell, co jednak nie oznacza, że w tym aspekcie nie doczekamy się zmian. W grze z pewnością znowu usłyszymy sporo swingu, jazzu oraz południowoamerykańskiego folku, którym akompaniować będzie muzyka stworzona przy udziale symfonii z Melbourne. To nie pierwszy raz, kiedy studio Double Fine skorzysta z jej usług – poprzednio mogliśmy ją usłyszeć w wydanym w tym roku Broken Age.

W pracach nad odświeżonym Grim Fandango bierze udział sporo osób z zespołu pracującego nad oryginałem. - PAX Prime 2014 - nowe informacje na temat remake'u Grim Fandango - wiadomość - 2014-08-31
W pracach nad odświeżonym Grim Fandango bierze udział sporo osób z zespołu pracującego nad oryginałem.

Niestety, twórcy nadal milczą w sprawie daty premiery. Jeśli jednak otrzymamy grę na miarę pierwowzoru, nawet długie oczekiwanie powinno zostać wynagrodzone. Ponadto ewentualny sukces odświeżonego Grim Fandango zwiększyłby szanse na kolejne remaki przygodówek autorstwa zamkniętego rok temu LucasArts. Tim Schafer już zapowiedział, że z chęcią popracowałby nad odnowionymi wersjami niektórych klasycznych tytułów. A byłoby z czego wybierać – w kolejce czekają niemal zupełnie zapomniane Loom, The Dig czy Full Throttle.

  1. Oficjalna strona internetowa studia Double Fine
  2. Oficjalna strona internetowa festiwalu PAX Prime

Jakub Mirowski

Jakub Mirowski

Z GRYOnline.pl związany od 2012 roku: zahaczył o newsy, publicystykę, felietony, dział technologiczny i tvgry, obecnie specjalizuje się w ambitnych tematach. Napisał zarówno recenzje trzech odsłon serii FIFA, jak i artykuł o afrykańskiej lodówce low-tech. Poza GRYOnline.pl jego materiały na temat uchodźców, migracji oraz zmian klimatycznych publikowane były m.in. w Krytyce Politycznej, OKO.press i Nowej Europie Wschodniej. W kwestii gier jego zakres zainteresowań jest nieco węższy i ogranicza się do wszystkiego, co wyrzuci z siebie FromSoftware, co ciekawszych indyków i tytułów typowo imprezowych.

więcej