Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lipca 2014, 13:32

autor: Kamil Zwijacz

League of Legends - Riot Games zamknęło publiczny czat

Studio Riot Games postanowiło zamknąć publiczne pokoje czatu w grze League of Legends ze względu na ich niedopracowanie. Prywatne wiadomości i pokoje pozostaną na razie w nienaruszonym stanie, jednak firma pracuje już nad poważnymi zmianami, które obejmą cały system.

Studio Riot Games postanowiło tymczasowo wyłączyć publiczne pokoje czatu w grze MOBA League of Legends. Sytuacja związana jest z nagminnym sprzedawaniem RP (Riot Points), działalnością oszustów oraz „Elo-boost spam” (zwiększanie liczby punktów Elo, określających umiejętności gracza). Poza tym firma zdała sobie sprawę, że w systemie czatów brakuje narzędzi moderatorskich. W związku z tym, do czasu uporania się z tymi problemami, dostępne będą wyłącznie prywatne pokoje, gdyż: „W obecnej formie to po prostu nie działa i może negatywnie wpływać na doświadczenia płynące z gry dla wielu osób (zwłaszcza tych nowych)”. Nie wiemy kiedy dokładnie powróci publiczny czat, ale zapewniono, że wydarzy się to „najszybciej, jak to jest możliwe”.

League of Legends - Riot Games zamknęło publiczny czat - ilustracja #1

Celem dewelopera jest znaczne usprawnienie obecnego systemu i oddanie wielu narzędzi moderatorskich. Nowy czat ma być „stałym miejscem spotkań przyjaciół, z którymi grasz”, do którego oczywiście będzie można zapraszać innych członków społeczności. Studio dodatkowo snuje piękną wizję, którą doskonale opisuje poniższy fragment oficjalnego oświadczenia:

„Na koniec dnia, po zalogowaniu się, poczujesz się otoczony aktywnymi zawodnikami, którzy grają w League tak jak Ty. Będziesz mógł w łatwy sposób dołączać do gier z tymi przyjaciółmi, bez potrzeby wysyłania zaproszeń do każdego z nich.”

Nie pozostaje nam więc nic innego, jak życzyć szczęścia i trzymać kciuki za powodzenie projektu.

League of Legends to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych. Jak informowaliśmy w styczniu bieżącego roku, dziennie w tę produkcję gra około 27 mln osób. Jest to też jeden z najważniejszych tytułów w świecie e-sportu. Od połowy 2013 roku zawodowi gracze LoL-a są uznawani w USA za profesjonalnych sportowców.