Globalny rynek gier PC przewyższa sektor konsolowy

Analitycy firmy DFC Intelligence doszli do wniosku, że w skali światowej rynek gier pecetowych obecnie przerasta sektor tytułów konsolowych – przynajmniej pod względem przychodów. Chociaż zauważyli, że różnica może zmniejszyć się ze względu na obecne już w sprzedaży urządzenia nowej generacji firm Microsoft i Sony, które znajdują z miesiąca na miesiąc coraz więcej użytkowników.

Bartosz Woldański

Na początku bieżącego roku pisaliśmy, że według przewidywań analityków z DFC Intelligence wartość rynku gier PC przekroczy niebawem 25 miliardów dolarów, chociaż tyle słyszy się o tym, iż granie na komputerach osobistych umiera. Raporty wspomnianej firmy temu zaprzeczają, a nawet więcej – sugerują, że ma się lepiej, niż jeszcze parę lat temu spekulowało się. Ponadto przewidywano, że w 2015 roku powinniśmy spodziewać się pobicia wyników sprzedaży ustanowionych przez produkcje konsolowe. David Cole, właściciel firmy DFC Intelligence, ujawnił serwisowi PCR, że już teraz rynek gier PC pod względem przychodów pobił sektor tytułów konsolowych. Dodał również, że obecnie prawdziwi gracze spędzają czas, grając zarówno na konsoli, jak i na komputerze osobistym. Co więcej, pierwsze z wymienionych urządzeń jest „luksusem”, natomiast PC „koniecznością”, a co za tym idzie – rynek gier komputerowych ma szerszą grupę odbiorców.

Jak zdradził raport DFC Intelligence ze stycznia 2014 roku i jak potwierdzają nowe doniesienia, najbardziej popularnymi tytułami na PC są produkcje reprezentujące gatunek MOBA (ang. Multiplayer online battle arena), które coraz częściej przyćmiewają chociażby budzące stopniowo mniejsze zainteresowanie rasowe MMO. Obecnie liderami są League of Legends i Dota 2, których popularność nieustannie rośnie, podobnie jak innych tytułów tego typu czy ogólnie produkcji opartych na modelu biznesowym free-to-play. Nie da się ukryć, że to właśnie one mają duże przełożenie na wartość rynku gier PC. Jak podkreślił Cole, szczególnie Europa przyczyniła się do wzrostu zainteresowania darmowymi tytułami z opcjonalnymi mikrotransakcjami. Jednakże w 2014 roku pojawiły się na liście sporządzonej przez DFC Intelligence nowości niezaliczające się do MOBA: DayZ, Rust i Hearthstone, w które bardzo chętnie się zagrywano. Niemniej jednak według najnowszych danych wspomniany gatunek nadal dominuje.

Analitycy zauważyli również trend publikowania gier na komputerach osobistych oraz urządzeniach mobilnych, co przyczynia się do zainteresowania odbiorców różnymi platformami sprzętowymi. Karcianka Hearthstone autorstwa studia Blizzard Entertainment jest doskonałym tego przykładem. To z kolei powoduje, że „prawdziwi gracze” spędzają czas nie tylko na swojej głównej maszynie do grania, ale też chętnie sięgają po alternatywny sprzęt.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2014-04-30
14:47

szyszka_PC Generał

szyszka_PC

Konsolowcy zapominają o wielu strategiach, w które można zagrać tylko na PC. To często nie byle co!

Po prostu każda platforma ma coś ciekawego do zaoferowania i tyle.

Komentarz: szyszka_PC
2014-04-30
15:19

Child of Pain Legend

[68]
Widze coś wasz mość słabo się zna, część rtsow powychodziła na konsole. Lepiej rzucac buu konsolowce, pecetowce wojna.

Komentarz: Child of Pain
2014-04-30
15:35

zanonimizowany992807 Pretorianin

😈

--->

Komentarz: zanonimizowany992807
2014-05-05
14:46

sechu2 Pretorianin

Nie wiem co takiego ma mieć konsola czego ma nie mieć PC. To konsola nie ma tego co ma dobry PC i to jest dla mnie ważne. Mam wszystko w jednym miejscu. Do jakiegoś 2009-2010 roku rynek komputerów rozwijał się w zawrotnym tęmpie i wciąż należało wymieniać karty graficzne z czasem cały sprzęt, dziś nie ma to miejsca gram obecnie na moim 4 letnim kompie we wszystkie najnowsze gry (i5-2500k@4,4ghz + hd5870), a wraz z wymianą karty graficznej będę mógł grać na max detalach w fhd.

Komentarz: sechu2
2014-05-05
15:12

zanonimizowany916771 Senator

gram obecnie na moim 4 letnim kompie we wszystkie najnowsze gry
Masz rację, do symulatora kozy nie trzeba mocnego sprzetu. A tak poważnie, to tworzenie zaawansowanych technologicznie gier ekskluzywnie na PC, umarło wraz z pierwszym Crysisem. A granie w port rzeczywiscie nie wymaga specjalnie mocnego sprzętu. Zobaczymy jak tam zapiszczysz w Star Citizenie.

Komentarz: zanonimizowany916771

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl