Titanfall – minimalne wymagania sprzętowe wersji PC

Respawn Entertainment, studio założone przez twórców serii Call of Duty, ogłosiło minimalne wymagania sprzętowe swojej pierwszej produkcji – strzelanki sieciowej Titanfall. Dowiedzieliśmy się m.in., że gra nie zaoferuje wsparcia dla systemów 32-bitowych.

5 lutego 2014, 10:28 • WildCamel (gry-online.pl) • gry na świecie
Titanfall zadebiutuje w Polsce już 13 marca. - Titanfall – minimalne wymagania sprzętowe wersji PC - wiadomość - 2014-02-05
Titanfall zadebiutuje w Polsce już 13 marca.

Vince Zampella, współzałożyciel studia Respawn Entertainment, a w przeszłości współtwórca firmy Infinity Ward, znanej z wyprodukowania serii szalenie popularnych strzelanek Call of Duty, poinformował za pośrednictwem Twittera o minimalnych wymaganiach sprzętowych gry Titanfall w wersji na komputery PC. Warto zwrócić uwagę na fakt, że Titanfall nie zaoferuje wsparcia dla systemów Windows starszych niż „siódemka”, jak również wersji 32-bitowych. Wymagane będzie również posiadanie programu Origin. Nie podano, ile miejsca na dysku zajmie strzelanka z tytułowymi tytanami, ale można założyć, że będzie to minimum kilkanaście GB. Ponadto dowiedzieliśmy się, że prawdopodobnie gra ukaże się także na komputerach Mac, ale to już po jej debiucie na PC, X360 i XONE.

Minimalne wymagania sprzętowe

  1. Procesor: AMD Athlon X2 2.8GHz lub Intel Core 2 Duo 2.4GHz
  2. Karta grafiki: 512MB VRAM, Radeon HD 4770 lub GeForce 8800GT
  3. Pamięć operacyjna: 4GB
  4. System operacyjny: 64-bit Windows 7, 8, 8.1
  5. Program: Origin

Pomijając kwestię systemu operacyjnego, trudno nazwać te wymagania specjalnie wygórowanymi. Nie powinno to jednak dziwić, gdyż Titanfall powstaje na leciwym już, choć oczywiście zmodyfikowanym, silniku Source Engine. Po ujawnieniu pierwszych filmików z rozgrywką, wiele osób zwracało uwagę na kiepskiej jakości tekstury czy słabe animacje postaci. Z ostateczną oceną warto jednak poczekać na finalny produkt, gdyż o jakości sieciowej strzelanki w daleko większym stopniu zadecyduje np. balans rozgrywki, niż szczegółowe modele drzew czy witryn sklepowych.

  1. Titanfall – alfa testy nadchodzącej strzelanki źródłem nowych szczegółów

Wyczekiwany Titanfall zadebiutuje już za nieco ponad miesiąc – światowa premiera nastąpi 11 marca, a europejska (w tym i nasza polska) dwa dni później – 13 marca. W międzyczasie powinna zostać uruchomiona wersja beta otwarta dla wszystkich, będzie więc możliwość przetestowania gry przed zakupem. Tytuł ukaże się na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i Xbox 360.

  1. Graliśmy w Titanfall – kolosalnie dobry multiplayer na targach gamescom 2013
  2. Oficjalna strona gry Titanfall

Titanfall – minimalne wymagania sprzętowe wersji PC - ilustracja #2Titanfall będzie sieciową strzelanką, za której wykonanie odpowiedzialni są byli pracownicy studia Infinity Ward, ojcowie serii Call of Duty. W nowej grze nie będzie trybu dla jednego gracza, twórcy nie zrezygnowali jednak z opowiadania historii – multiplayerowe starcia graczy będą bowiem miały swój kontekst fabularny.

Przypomnijmy, że w meczach weźmie udział dwunastu graczy, a cechą charakterystyczną produkcji będzie możliwość przyzywania na pole bitwy wielkich mechów – tytułowych tytanów.

Titanfall Angel City - gameplay

Titanfall Angel City - gameplay [4:24]

Materiał video do gry Titanfall, sieciowej strzelanki pierwszoosobowej, osadzonej w klimacie science fiction. W filmie zaprezentowano fragment rozgrywki z lokacji Angel City.

kalendarz wiadomości
2014
luty
Nie Pon Wto Śro Czw Pią Sob
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  

komentarze czytelników (28)


dj_sasek  2014-02-05 - 12:37

Pewnie dodadzą rozdzielczość 640x480 i będzie chodzić na takim kompie... Swoją drogą to podobne niby miał BF3 a jak działał na takim sprzęcie to każdy widział. Rewelacji nie było.

berial6  2014-02-05 - 13:28

Minimalne, czyli takie, na których WŁĄCZYCIE grę, ale nikt o graniu nie mówi... Na GT8800 nawet pierwszy Crysis nie działa, chyba że ktoś jest zadowolony z 800x600 i 10fps.

Amadeusz ^^  2014-02-05 - 13:52

Na GOLu oczywiście wróżenie z fusów na całego. Nie wiemy absolutnie nic o tym jak gra będzie zoptymalizowana ani jak będzie wyglądała na minimalnych detalach, ale miło że niektórzy na podstawie tak szczątkowych informacji są w stanie wywnioskować jak będzie działał dany tytuł. [10] Akurat w momencie premiery Crysisa 8800GTX była topową kartą, a sam przeszedłem Crysis na 9800GT na wysokich ustawieniach w 1280x720 - karcie tylko marginalnie szybszej niż 8800GT. Także nie trafiłeś :D

kaszanka9  2014-02-05 - 14:47

berial6 [10] Minimalne, czyli takie, na których WŁĄCZYCIE grę, ale nikt o graniu nie mówi... NIE, Kompletna BZDURA. Minimalnie to właśnie takie na których MASZ POGRAĆ. Przecież to inaczej nie miałoby żadnego sensu, weź myśl, mogliby wtedy podać najgorszy sprzęt gdzie ruszy, ale masz 1 fps... MINIMALNE to gra uruchomiana z wszystkimi opcjami na MIN, w najniższej rozdzielczości oferowanej przez grę, zapewniając stabilne 30 FPS bez spadków przez całą grę, mówiąc krótko, minimum, ale płynnie. Każdy kto podaje konfiguracje minimalne, które nie spełniają takich warunków jest zwykłym oszustem.

kuba83  2014-02-05 - 14:50

sorry ludzie ale nie znacie sie... osobiscie posiadam asusa 8800gt i gralem w rozdzialece 1680x1050 na low-medium z 40-50 fps w battlefield 3. do dzisiaj ja posiadam i do dzisiaj nie bylo gry ktora by nie byla grywalna w ogole. A crysis z 2007 roku chodzil w 1680x1050 na maxymalnych detalach plynnie z okolo 25-35fps. poczytajcie o karcie najpierw a potem krytykujcie !

Ghost2P  2014-02-05 - 14:59

Minimalne, czyli takie, na których WŁĄCZYCIE grę, ale nikt o graniu nie mówi... BEKA 1 fps to nawet na sprzęcie sprzed dekady możesz mieć. Minimalne to takie na których da się grać na minimalnych w full hd. Jaki sens miałoby podawanie wymagań minimalnych skoro można by było na nich tylko odpalić grę. Puknij się w czoło :P Wymagania niskie bo to Source

Bezi2598  2014-02-05 - 15:09

Przecież tam na jednej mapie będzie maks 12 osób, nie ma się co dziwić, że wymagania niskie.

Likfidator  2014-02-05 - 15:32

TitanFall wychodzi zarówno na X1 jak i X360, więc wersja PC będzie zapewne posiadała assety z obu wersji. Spełniając minimalne wymagania zagramy na grafice odpowiadającej X360, ale w rozdzielczości 1080p i 60 fps, bo GF 8800 mniej więcej na tyle pozwala w innych portach z konsol. Rekomendowane wymagania to pewnie szybkie i3, albo dowolne i5 + GF 660. Z tym, że gra może wymagać więcej od GPU niż CPU, bo na nowych PC, X1, PS4 i Wii U programuje się w innym stylu niż na starych konsolach. Układy graficzne są coraz bardziej samodzielne i wiele efektów post-process jest generowanych praktycznie bez udziału CPU.

Kazioo  2014-02-05 - 16:04

@b4r4n Ta gra jest na silniku, który działał na pierwszym Xboksie 10 lat temu. Parę dodanych bajerów (jak HDR i częściowo dynamiczne cienie) i przeportowany na DirectX 11. Komputer podany w wymaganiach to sprzęt na którym grało się w pierwsze porty z X360 7 lat temu... Ktoś kto wtedy kupił komputer będzie mógł teraz grać w nowy "next-genowy" hit. Ta nowa generacja konsol to jest pośmiewisko.

Kazioo  2014-02-05 - 16:07

@berial6 Crysis 1 w 2007 roku był nieporównywalnie bardziej technologicznie zaawansowany niż Titanfall.

Kazioo  2014-02-05 - 16:10

@franciszek89 Source i silnik CoD-a są BARDZO podobne. Oba bazują na tym samym kodzie Carmacka z silników Quake'a i na początku tworzyło się do nich mapy i modele w tych samych narzędziach.

Barthez x  2014-02-05 - 17:15

Niskie, jak na next-gen (oby Titanfall był nim w istocie) :)

Bloodcast  2014-02-05 - 18:18

[10] - Ty chyba sobie żartujesz. Ja na GF 8600GT i Intel Pentium E5200 latałem w Crysisie 10 na high. A 8600gt sporo mniej wydajna niż 8800 była :)

alpha_lyr  2014-02-05 - 18:46

Ta nowa generacja konsol to jest pośmiewisko. Kaziu, pośmiewiskiem są twórcy gry i wydawca którzy za darmoche chcą się nachapać. Producenci konsol nie przystawili im lufy do skroni z nakazem wykorzystania tego czy innego silnika.

Ghost2P  2014-02-05 - 18:54

Ja na GF 8600GT i Intel Pentium E5200 latałem w Crysisie 10 na high +1 też grałem na takiej karcie na wysokich w 1280x1024. W Crysisa na minimalnych dalo się grać nawet na Radku 9800

berial6  2014-02-05 - 20:00

Na takiej specyfikacji to odpalicie Titan fall w takich fpsach, rozdzielczości i grafice jak na konsolach (*ucieka*)

X@Vier455  2014-02-05 - 21:00

Małe wymagania jak na next-gen ale pewnie rekomendowane będą przesadzone w drugą stronę ;)

TRX  2014-02-05 - 22:59

Ale się żrecie, masakra... Ja mam nadzieję z jednej strony, że faktycznie gra na wyższych detalach będzie się ładniej prezentować, ale i liczę na dobry gameplay oraz żeby była przyjazna tym, którzy na co dzień nie siedzą w sieciowych strzelankach. Sam mam ochotę kupić tę grę a nie wiem, czy się załapię na beta testy bo mam teraz mało czasu, tak więc najpewniej poczekam do pierwszych recenzji i sprawię sobie ją w przypadku gdy średnia będzie powyżej 80%.

ambergold  2014-03-14 - 23:03

Na moim dość starym komputerze gra śmiga miodzio (ustawienia średnio/wysokie) FPS'y między 35-60. AMD Athlon 7750 (dwa rdzenie) 4GB ram DDR2 Radeon HD7750 2GB (PCI-E 3.0) A to wszystko na płycie głównej ASRock N68-S (ze slotem PCI-E 1.0 lol) Załączam filmik : [link]

tindragon  2014-04-05 - 19:15

witam. mam pytanie : mam laptopa hp 650 z prockiem intel 2020m 2 x 2,4 ghz i grafiką intel hd ghaphics 1,98 GB ram 4 GB system : windows 8 64 bity . czy titanfall ruszy na moim lapku czy też nie ??