Titanfall – minimalne wymagania sprzętowe wersji PC

Respawn Entertainment, studio założone przez twórców serii Call of Duty, ogłosiło minimalne wymagania sprzętowe swojej pierwszej produkcji – strzelanki sieciowej Titanfall. Dowiedzieliśmy się m.in., że gra nie zaoferuje wsparcia dla systemów 32-bitowych.

5 lutego 2014, 10:28 • Adam Zechenter (gry-online.pl) • gry na świecie
Titanfall zadebiutuje w Polsce już 13 marca. - Titanfall – minimalne wymagania sprzętowe wersji PC - wiadomość - 2014-02-05
Titanfall zadebiutuje w Polsce już 13 marca.

Vince Zampella, współzałożyciel studia Respawn Entertainment, a w przeszłości współtwórca firmy Infinity Ward, znanej z wyprodukowania serii szalenie popularnych strzelanek Call of Duty, poinformował za pośrednictwem Twittera o minimalnych wymaganiach sprzętowych gry Titanfall w wersji na komputery PC. Warto zwrócić uwagę na fakt, że Titanfall nie zaoferuje wsparcia dla systemów Windows starszych niż „siódemka”, jak również wersji 32-bitowych. Wymagane będzie również posiadanie programu Origin. Nie podano, ile miejsca na dysku zajmie strzelanka z tytułowymi tytanami, ale można założyć, że będzie to minimum kilkanaście GB. Ponadto dowiedzieliśmy się, że prawdopodobnie gra ukaże się także na komputerach Mac, ale to już po jej debiucie na PC, X360 i XONE.

Minimalne wymagania sprzętowe

  1. Procesor: AMD Athlon X2 2.8GHz lub Intel Core 2 Duo 2.4GHz
  2. Karta grafiki: 512MB VRAM, Radeon HD 4770 lub GeForce 8800GT
  3. Pamięć operacyjna: 4GB
  4. System operacyjny: 64-bit Windows 7, 8, 8.1
  5. Program: Origin

Pomijając kwestię systemu operacyjnego, trudno nazwać te wymagania specjalnie wygórowanymi. Nie powinno to jednak dziwić, gdyż Titanfall powstaje na leciwym już, choć oczywiście zmodyfikowanym, silniku Source Engine. Po ujawnieniu pierwszych filmików z rozgrywką, wiele osób zwracało uwagę na kiepskiej jakości tekstury czy słabe animacje postaci. Z ostateczną oceną warto jednak poczekać na finalny produkt, gdyż o jakości sieciowej strzelanki w daleko większym stopniu zadecyduje np. balans rozgrywki, niż szczegółowe modele drzew czy witryn sklepowych.

  1. Titanfall – alfa testy nadchodzącej strzelanki źródłem nowych szczegółów

Wyczekiwany Titanfall zadebiutuje już za nieco ponad miesiąc – światowa premiera nastąpi 11 marca, a europejska (w tym i nasza polska) dwa dni później – 13 marca. W międzyczasie powinna zostać uruchomiona wersja beta otwarta dla wszystkich, będzie więc możliwość przetestowania gry przed zakupem. Tytuł ukaże się na komputerach PC oraz konsolach Xbox One i Xbox 360.

  1. Graliśmy w Titanfall – kolosalnie dobry multiplayer na targach gamescom 2013
  2. Oficjalna strona gry Titanfall

Titanfall – minimalne wymagania sprzętowe wersji PC - ilustracja #2Titanfall będzie sieciową strzelanką, za której wykonanie odpowiedzialni są byli pracownicy studia Infinity Ward, ojcowie serii Call of Duty. W nowej grze nie będzie trybu dla jednego gracza, twórcy nie zrezygnowali jednak z opowiadania historii – multiplayerowe starcia graczy będą bowiem miały swój kontekst fabularny.

Przypomnijmy, że w meczach weźmie udział dwunastu graczy, a cechą charakterystyczną produkcji będzie możliwość przyzywania na pole bitwy wielkich mechów – tytułowych tytanów.

Titanfall Angel City - gameplay

Titanfall Angel City - gameplay [4:24]

Materiał video do gry Titanfall, sieciowej strzelanki pierwszoosobowej, osadzonej w klimacie science fiction. W filmie zaprezentowano fragment rozgrywki z lokacji Angel City.

kalendarz wiadomości
2014
luty
Nie Pon Wto Śro Czw Pią Sob
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28  
Dragon Knight

Dragon Knight

Zagraj za Darmo!

Dark Orbit

Dark Orbit

Zagraj za Darmo!

kup w sklepie

PC 79,90 zł

kup w sklepie

X360 74,90 zł

Komentarze Czytelników (28)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
05.02.2014 10:49
b4r4n
105
Uliczny Samuraj

Uuuu malusie. Optymalizacja dobra albo gra nie będzie true nextgen. Ale kogo to obchodzi ważne żeby kod sieciowy nie był skopany.

05.02.2014 10:55
odpowiedz
Elessar1984
51
Lord

Tylko kto kupuje grę za 100-150 zł żeby grać na minimalnych ? Za tydzień podadzą wymagania rekomendowane a tam nie daj Boże I7. Z roku na rok te same enginy graficzne, te same gry, a wymagania ciągle zawyżają, żeby ludzie kupowali nowy sprzęt.

05.02.2014 11:22
odpowiedz
kaszanka9
68
Delbralstroperslerartor

b4r4n [1]

Uuuu malusie. Optymalizacja dobra albo...

...ściemniają, mało to gier gdzie podali śmieszne minimalne, a na nich w ogóle się grać nie dało, ale fakt dość niskie.

Z tym, że jakoś ostatnio na pc to różnica między min, a max coraz mniejsza, masz wysokie to ultra dużo nie dadzą, ale wydajność mocno spadnie.

05.02.2014 11:33
odpowiedz
Wielka_Wieśniara
65
Bartek Bartek

biorąc pod uwagę fakt że na ekranie będzie się dużo działo więcej jak 20fps na tej konfiguracji nie będzie.

05.02.2014 11:33
odpowiedz
alpha_lyr
7
Senator

Silnik Call od Duty 4, kod sieciowy to samo. Będzie działać dobrze.

05.02.2014 11:35
odpowiedz
Wielka_Wieśniara
65
Bartek Bartek

alpha dobrze się czujesz? czytać potrafisz?

05.02.2014 11:40
odpowiedz
kaszanka9
68
Delbralstroperslerartor

Wielka_Wieśniara [4]

więcej jak 20fps na tej konfiguracji nie będzie.

No to kłamią, bo to nijak nie jest minimalna w takim razie.

05.02.2014 11:43
odpowiedz
franciszek89
6
Legionista

alpha_lyr, to CoD4 był Twoim zdaniem na Source tak ?

05.02.2014 12:37
odpowiedz
dj_sasek
64
Freelancer

Pewnie dodadzą rozdzielczość 640x480 i będzie chodzić na takim kompie... Swoją drogą to podobne niby miał BF3 a jak działał na takim sprzęcie to każdy widział. Rewelacji nie było.

05.02.2014 13:28
odpowiedz
berial6
71
Donut Hole

Minimalne, czyli takie, na których WŁĄCZYCIE grę, ale nikt o graniu nie mówi...
Na GT8800 nawet pierwszy Crysis nie działa, chyba że ktoś jest zadowolony z 800x600 i 10fps.

05.02.2014 13:52
odpowiedz
Amadeusz ^^
110
RAW POWER

Na GOLu oczywiście wróżenie z fusów na całego. Nie wiemy absolutnie nic o tym jak gra będzie zoptymalizowana ani jak będzie wyglądała na minimalnych detalach, ale miło że niektórzy na podstawie tak szczątkowych informacji są w stanie wywnioskować jak będzie działał dany tytuł.

[10]

Akurat w momencie premiery Crysisa 8800GTX była topową kartą, a sam przeszedłem Crysis na 9800GT na wysokich ustawieniach w 1280x720 - karcie tylko marginalnie szybszej niż 8800GT.

Także nie trafiłeś :D

05.02.2014 14:47
odpowiedz
kaszanka9
68
Delbralstroperslerartor

berial6 [10]

Minimalne, czyli takie, na których WŁĄCZYCIE grę, ale nikt o graniu nie mówi...

NIE, Kompletna BZDURA.

Minimalnie to właśnie takie na których MASZ POGRAĆ.

Przecież to inaczej nie miałoby żadnego sensu, weź myśl, mogliby wtedy podać najgorszy sprzęt gdzie ruszy, ale masz 1 fps...

MINIMALNE to gra uruchomiana z wszystkimi opcjami na MIN, w najniższej rozdzielczości oferowanej przez grę, zapewniając stabilne 30 FPS bez spadków przez całą grę, mówiąc krótko, minimum, ale płynnie.

Każdy kto podaje konfiguracje minimalne, które nie spełniają takich warunków jest zwykłym oszustem.

05.02.2014 14:50
odpowiedz
kuba83
30
Centurion

sorry ludzie ale nie znacie sie... osobiscie posiadam asusa 8800gt i gralem w rozdzialece 1680x1050 na low-medium z 40-50 fps w battlefield 3.

do dzisiaj ja posiadam i do dzisiaj nie bylo gry ktora by nie byla grywalna w ogole.

A crysis z 2007 roku chodzil w 1680x1050 na maxymalnych detalach plynnie z okolo 25-35fps.

poczytajcie o karcie najpierw a potem krytykujcie !

05.02.2014 14:59
odpowiedz
Ghost2P
75
Still Alive

Minimalne, czyli takie, na których WŁĄCZYCIE grę, ale nikt o graniu nie mówi...

BEKA

1 fps to nawet na sprzęcie sprzed dekady możesz mieć.

Minimalne to takie na których da się grać na minimalnych w full hd. Jaki sens miałoby podawanie wymagań minimalnych skoro można by było na nich tylko odpalić grę. Puknij się w czoło :P

Wymagania niskie bo to Source

05.02.2014 15:09
odpowiedz
Bezi2598
62
Legend

Przecież tam na jednej mapie będzie maks 12 osób, nie ma się co dziwić, że wymagania niskie.

05.02.2014 15:32
odpowiedz
Likfidator
74
Senator

TitanFall wychodzi zarówno na X1 jak i X360, więc wersja PC będzie zapewne posiadała assety z obu wersji. Spełniając minimalne wymagania zagramy na grafice odpowiadającej X360, ale w rozdzielczości 1080p i 60 fps, bo GF 8800 mniej więcej na tyle pozwala w innych portach z konsol.

Rekomendowane wymagania to pewnie szybkie i3, albo dowolne i5 + GF 660. Z tym, że gra może wymagać więcej od GPU niż CPU, bo na nowych PC, X1, PS4 i Wii U programuje się w innym stylu niż na starych konsolach. Układy graficzne są coraz bardziej samodzielne i wiele efektów post-process jest generowanych praktycznie bez udziału CPU.

05.02.2014 16:04
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

@b4r4n
Ta gra jest na silniku, który działał na pierwszym Xboksie 10 lat temu. Parę dodanych bajerów (jak HDR i częściowo dynamiczne cienie) i przeportowany na DirectX 11. Komputer podany w wymaganiach to sprzęt na którym grało się w pierwsze porty z X360 7 lat temu... Ktoś kto wtedy kupił komputer będzie mógł teraz grać w nowy "next-genowy" hit. Ta nowa generacja konsol to jest pośmiewisko.

05.02.2014 16:07
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

@berial6
Crysis 1 w 2007 roku był nieporównywalnie bardziej technologicznie zaawansowany niż Titanfall.

05.02.2014 16:10
odpowiedz
Kazioo
86
Senator

@franciszek89
Source i silnik CoD-a są BARDZO podobne. Oba bazują na tym samym kodzie Carmacka z silników Quake'a i na początku tworzyło się do nich mapy i modele w tych samych narzędziach.

05.02.2014 17:15
odpowiedz
Barthez x
120
vel barth89

Niskie, jak na next-gen (oby Titanfall był nim w istocie) :)

05.02.2014 18:18
odpowiedz
Bloodcast
43
Pretorianin

[10] - Ty chyba sobie żartujesz. Ja na GF 8600GT i Intel Pentium E5200 latałem w Crysisie 10 na high. A 8600gt sporo mniej wydajna niż 8800 była :)

05.02.2014 18:46
odpowiedz
alpha_lyr
7
Senator

Ta nowa generacja konsol to jest pośmiewisko.
Kaziu, pośmiewiskiem są twórcy gry i wydawca którzy za darmoche chcą się nachapać. Producenci konsol nie przystawili im lufy do skroni z nakazem wykorzystania tego czy innego silnika.

05.02.2014 18:54
odpowiedz
Ghost2P
75
Still Alive

Ja na GF 8600GT i Intel Pentium E5200 latałem w Crysisie 10 na high

+1 też grałem na takiej karcie na wysokich w 1280x1024.

W Crysisa na minimalnych dalo się grać nawet na Radku 9800

05.02.2014 20:00
odpowiedz
berial6
71
Donut Hole

Na takiej specyfikacji to odpalicie Titan fall w takich fpsach, rozdzielczości i grafice jak na konsolach (*ucieka*)

05.02.2014 21:00
odpowiedz
X@Vier455
91
Szynszyl

Małe wymagania jak na next-gen ale pewnie rekomendowane będą przesadzone w drugą stronę ;)

05.02.2014 22:59
odpowiedz
TRX
106
Forumowy Cień

Ale się żrecie, masakra...
Ja mam nadzieję z jednej strony, że faktycznie gra na wyższych detalach będzie się ładniej prezentować, ale i liczę na dobry gameplay oraz żeby była przyjazna tym, którzy na co dzień nie siedzą w sieciowych strzelankach. Sam mam ochotę kupić tę grę a nie wiem, czy się załapię na beta testy bo mam teraz mało czasu, tak więc najpewniej poczekam do pierwszych recenzji i sprawię sobie ją w przypadku gdy średnia będzie powyżej 80%.

14.03.2014 23:03
odpowiedz
ambergold
1
Junior

Na moim dość starym komputerze gra śmiga miodzio (ustawienia średnio/wysokie) FPS'y między 35-60.
AMD Athlon 7750 (dwa rdzenie)
4GB ram DDR2
Radeon HD7750 2GB (PCI-E 3.0)
A to wszystko na płycie głównej ASRock N68-S (ze slotem PCI-E 1.0 lol)

Załączam filmik :
[link]

05.04.2014 19:15
odpowiedz
tindragon
1
Junior

witam. mam pytanie : mam laptopa hp 650 z prockiem intel 2020m 2 x 2,4 ghz i grafiką intel hd ghaphics 1,98 GB ram 4 GB system : windows 8 64 bity . czy titanfall ruszy na moim lapku czy też nie ??

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze