Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 maja 2013, 15:23

autor: Adrian Werner

Maniac Mansion - znaki handlowe związane z marką zarejestrowane przez Lucasfilm Entertaiment

Firma Lucasfilm Entertainment zarejestrowała znaki handlowe związane z marką Maniac Mansion. Nie wiemy jeszcze, czy oznacza to, że w planach jest powrót tej klasycznej serii.

Maniac Mansion - znaki handlowe związane z marką zarejestrowane przez Lucasfilm Entertaiment - ilustracja #1

Mamy interesujące wieści dla fanów klasycznych przygodówek studia LucasArts. Będąca od pewnego czasu częścią imperium Disneya firma Lucasfilm Entertainment zarejestrowała nowe znaki handlowe dotyczące marki Maniac Mansion. Wykorzystane one mają być w grach oraz gadżetach, takich jak ubrania, zabawki czy drukowane albumy.

Na razie nie mamy zielonego pojęcia jakie są zamiary firmy Disney względem marki Maniac Mansion. Wszyscy liczymy oczywiście na nową odsłonę serii lub chociażby odświeżoną wersję leciwego już pierwowzoru. Równie dobrze wydawca może jednak planować jedynie konwersje na urządzenia mobilne. Niewykluczone także, że właściciel marki po prostu dba o to, aby prawa do niej nie wygasły i obecnie nie ma w planach zrobienia z nią niczego konkretnego.

Przypomnijmy, że Maniac Mansion zadebiutował w 1987 roku na komputerach Commodore 64 i Apple II. Zaprojektował go w duet w składzie Ron Gilbert i Garry Winnick. W grze po raz pierwszy użyto silnika SCUMM, którego ulepszone wersje napędzały większość późniejszych przygodówek studia LucasArts. Popularność produkcji sprawiła, że doczekała się ona adaptacji w postaci serialu telewizyjnego, który utrzymał się na antenie przez trzy sezony. Natomiast w 1993 roku do sklepów trafiła kontynuacja Maniac Mansion zatytułowana Day of the Tentacle.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że znaki handlowe zarejestrowało Lucasfilm Entertainment. Pierwsze Maniac Mansion opracował zespół, który ostatecznie przeobraził się w LucasArts. Studio to zostało zamknięte w kwietniu tego roku. Przy okazji skasowano znajdujące się w produkcji projekty, takie jak Star Wars 1313 czy Star Wars: First Assault.

Wszystko to spowodowane było zmianą strategii biznesowej firmy Disney. Po wielu latach nieudanych prób podbicia rynku za pomocą wysokobudżetowych produkcji wydawca postanowił skoncentrować się na tytułach mobilnych i społecznościowych oraz tańszych projektach konsolowych, przeznaczonych głównie do dystrybucji elektronicznej. Nie znaczy to, że w przyszłości nie zobaczymy megaprodukcji opartych na markach LucasArts. Kilka tygodni temu ogłoszono, że firma Electronic Arts otrzymała wyłączność na tworzenie nowych gier osadzonych w uniwersum Gwiezdnych Wojen.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej